המסך המפוצל

מנת היום 4/3/14

הנזיר והטלוויזיה, משאות האחים סנטיני ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 04-03-2014
2 תגובות

08:00 יום הפנקייק האנגלי, ערוץ האוכל

בשל חגיגות יום החביתיות הבריטי, הערוץ מתמקד במנות קלילות, כמו פנקייק, קרפ, וופלים ופרנץ' טוסט. בין התכניות שתשודרנה: "מועדון ארוחת הבוקר עם אביב משה", בפרק המוקדש לארוחת בוקר רומנטית; "ביס מאמריקה" עם השף דיוויד לוי שיבשל ארוחת בראנץ' בנוסח אמריקני; "אנאבל מבשלת הכי טרי שיש", בפרק המוקדש לארוחה בחיק הטבע עם ילדים.


 

22:00 המהפנט | The Hypnotist, ערוץ Yes3

נציג שבדיה לאוסקר 2013. הסקנדינבים הפכו בשנים האחרונות ליצרנים מובילים של עלילות מתח מקפיאות דם, אם זה בספרים (טרילוגיית מילניום), בסדרות טלוויזיה ("הגשר") או בסרטים דוגמת מותחן זה. חוקר משטרתי מוזעק בלילה אחד לשתי זירות רצח ומגלה שהקורבנות הם בני משפחה אחת. האדם היחידי שנשאר בחיים הוא הבן הצעיר, השקוע בתרדמת. הוא מתקשר אל פסיכיאטר המתמחה במקרי טראומה, שבעבר עזר למשטרה לפענח מקרים מסובכים מעין אלה בעזרת הפנוט. הפסיכיאטר מצדו, אינו שש לעזור. עשור עבר מאז עסק בהיפנוזה, ואותו מקרה טראומטי שבעטיו הפסיק עדיין רודף אותו ומשפיע על עבודתו ועל יחסיו עם אשתו. אולם הרצח המחריד, ומראה הילד היתום בבית החולים, מניעים אותו להפר את נדרו. מנקודה זו המהפנט הולך ומסתבך בתעלומת הרצח. שחקנים: מיקאל פרסברנדט, לנה אולין ("שוקולד" ואשתו של הבמאי), טוביאס זיליאקוס. במאי: לאסה הלסטרום ("שוקולד", "מה עובר על גילברט"), 2012. הסרט באמת מכניס את הצופים להפנוט, עד כדי הירדמות מרוב שעמום. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 הנזיר והטלוויזיה | Happiness, ערוץ Yes דוקו

זוכה פרס הצילום – סאנדנס 2014. בּוּטן היא אחת המדינות הכי פחות מפותחות בעולם: כמעט שאין בה תעשייה, וזרם חשמל קבוע היה נדיר עד לאחרונה. זה גם אומר שהאנשים בה חיו ללא טלוויזיה, שלא לדבר על אינטרנט, שהגיעו לבסוף ב-1999, לאחר הכרזה רשמית של המלך ג'וגמה סינגיה וונגצ'וק. הגעת החשמל הייתה מהפכנית עבור הכפרים הקטנטנים של הממלכה ההימלאית. פֶּיַאנְגְקי  הוא נזיר חולמני ומתבודד בן 8, שחי בכפר האחרון שחובר לרשת החשמל. בציפייה למאורע הגדול, דודו של פֶּיַאנְגְקי מחליט לרכוש טלוויזיה, שתגיע במסע של שלושה ימים מבירת בוטן, טימפו. פיאנגקי מצטרף למסע, ומגיע בפעם הראשונה בחייו לעיר הגדולה. הבמאי תומאס בלמס ("בייביז") לוקח את הצופים למקום מהמם ביופיו, שעובר שינויים תרבותיים טקטוניים. בימוי: תומס בלמס. 75 דקות, צרפת, 2013.

 

 

22:00 איך להרוג את הכלב של השכן | How To Kill Your Neighbor's Dog , ערוץ MGM

קומדיה שחורה, בכיכובם של קנת' בראנה ורובין רייט, מספרת על חייו של מחזאי כושל, שהופכים לגיהינום מטורף העולה על כל דמיון. בימוי: מיכאל קלסניקו. ארה"ב, 2000. סרט חמוץ מתוק, ורק לעיתים רחוקות מצחיק. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:30 משאות האחים סנטיני, ערוץ ההיסטוריה

לא קל להיות בעליו של עסק הובלות בניו-יורק: בין שינוע חפצים יקרים, התמודדות עם לקוחות עצבניים ובעיות חניה בלתי-אפשריות, ההובלות ב"תפוח הגדול" הן הרפתקה מתמשכת ועמוסת אקשן. "משאות האחים סנטיני" מלווה מקרוב את עסקי ההובלה של משפחת סנטיני בעיר. הסנטינים, אנשים קשי יום, בנו בעשר אצבעותיהם עסק משפחתי, שנחשב לאחת מחברות ההובלה המצליחות בניו-יורק. כעת משהבעלים, ג'ורג' וג'ו האב, קרבים לגיל הפרישה, הם מעבירים את השרביט לבניהם, ניק וג'ו ג'וניור. אך האם הצאצאים קורצו מהחומר הנכון?

 

 

22:55 אושר | Happy, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס חבר השופטים – פסטיבל הסרטים של אמסטרדם 2012;  זוכה פסטיבל מונקו 2012; זוכה פרס אהוב הקהל – פסטיבל הסרטים הבינלאומי באריזונה 2013. מסע חיפוש אחר המפתחות לאושר. לכל האומללים שמחפשים את האושר: היפטרו מהטלוויזיה וצאו לחופשה, תרמו בגדים יקרים והחליפו את המכונית באופניים - החוקרים קובעים שזה יעזור לכם להיות מאושרים יותר ולא רק בימי מיתון. הסרט לוקח את הצופים למסע חובק עולם, בחיפוש אחר הסודות שמאחורי הרגש החמקמק הזה והדברים שמעניקים לנו אושר אמיתי. ארה"ב, 2011.

 

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.