המסך המפוצל

ארץ נהדרת עונה 11 פרק 8

מירב על פרק השבוע של ארץ נהדרת

מאת: מירב

פורסם: 02-03-2014
2 תגובות

אני בטח לא היחידה שהרגישה שדיברו על הביקור של אנגלה מרקל בארץ יותר שעות משהוא נמשך בפועל (תזכורת: 24 שעות), ובארץ נהדרת כרגיל יישרו קו ואירחו אותה, כלומר את עלמה זק באיפור מושלם. ובכל זאת, התמונה המדהימה של מרקל עם צללית השפם הייתה מהרגעים ששום סאטירה לא יכולה להתעלות עליהם, והיא אכן לא הצליחה, עם כל הכבוד לבדיחות הצלליות ולשיחה עם ליהיא האשטג בברלין. גם הופעתו של פואד הייתה כבר פחות מצחיקה ויותר מביכה, בייחוד לאור הזליגה המתמשכת של החיקוי הזה לכיוון בדיחות שמנים וסלפסטיק מזון. אין ספק שפואד הוא דמות שזועקת לקצת הגחכה, ויחד עם מבוכת המרוץ לנשיאות, חזרתה של הדמות הזו הייתה לגמרי במקום. אבל אם אפשר בבקשה להיצמד לבדיחות "אחרונת דור הפילים" ופחות לאוכל, תודה. החלק המוצלח של הפאנל היה המערכון על פרסומות מגדלי היוקרה, אותה בועה של דירות במחירים מופרכים ומנותקים עד תדהמה מרוב הציבור, והסיבוב שעשו על הקבלנים החמדניים ומיזמי הבנייה עם השמות המוגזמים היה לגמרי במקום.

 

גם יאיר לפיד סיפק תמונה קלאסית השבוע, והרים למערכון מוצלח שניסה להסביר מה בעצם קרה בינו לבין הקבצן, לעג עוד קצת לחשיבות העצמית של לפיד (הוא אמר "הציונות חזרה", לא הכותבים), הזכיר את הבונוסים של יעקב פרי והכניס בקטנה גם לליהיא. מכיוון שאנחנו יודעים ששום מערכון לא באמת משנה את המצב, לפחות זה היה משעשע.

 

בפאנל הבא ניסתה לימור לבנת, דמות אהובה במיוחד על כותבי ארץ נהדרת מאז ומעולם, לבדוק למה אין לנו אף נציג השנה באוסקר והרי "אנחנו משקיעים מיליארדים בכיבוש" לצורך זה. החיקוי של לבנת היה חלש הפעם, גם זה של מנחם גולן היה מפוהק (אפשר לנחש מי במקור היה אמור לעשות אותו), והירידה על סקרלט ג'והנסון הייתה לא ממש מצחיקה ודי באיחור. לעומת זאת, שתי הפרודיות על סרטים ישראליים היו נהדרות ממש: בראשונה דבל'ה גליקמן ניסה לנער את המבטא היידישאי וההומור הזהו-זה-אי לטובת תפקידו ב"מי מפחד מהזאב הרע", שהוא סרט אימה, כזכור. ערן זרחוביץ' חלש על כל נים ונים בדמותו המשעשעת של גליקמן והיה מקבל בכיף את תואר הרגע המצטיין של השבוע, אלמלא הפרודיה הבאה הייתה רימייק לגו ל"מבצע אנטבה", שהפילה אותי מצחוק. החיקוי המעולה של יהורם גאון (שוב זרחוביץ'), הלעג הקל לפאתוס של הסרט הזה והברקות כמו מר תפוח אדמה בתור אידי אמין הפכו את המערכון הקצרצר הזה לאחד המצטיינים של העונה כולה. אפילו החזן של פרידמן, שמשבוע לשבוע מאבד מכוחו והופך לסתם צעקות משונות, לא חירב את הרגע הזה.

 

 

רץ המרתון האובססיבי משבוע שעבר עשה את הדבר המתבקש והתרוצץ מלווה במצלמה במרתון תל אביב, ולמרות תגובות הציבור ברחוב נוסח "הישראלי היפה" (איפה הפינה הזאת, באמת?) היה כצפוי שחזור כושל של השבוע שעבר. מערכן "חמישיית סיאליס", הלא הוא פרודיה על סדרות הנוער דוגמת "החממה" ו"גאליס" היה קצת בלתי צפוי בעצם הופעתו, אחרי שכבר שבועות הוא מקודם במאקו כמשהו שאמור להופיע בתכנית הקרובה ובסוף לא מגיע. המערכון עצמו היה מהסוג שהמבוגרים מצקצקים מולו והילדים לא מבינים שהבדיחה היא עליהם, וביני לביניכם גם בדיחה גדולה לא ממש הייתה שם. לפחות אפשר להתנחם בעוד קצת זרחוביץ' - מעשיהו לייבניץ מארח את רותם סלע ומתפלפל על יחס העוקבים-נעקבים באינסטגרם ו"אסכולת הפאסון". נהדר.


 

והערה על פרשת ברלד: אין ספק שכל המקרה הזה מצער מתחילתו ועד סופו, גם אם יוחלט לסגור את תיק החקירה. ובכל זאת, טוב עשתה קשת שהחליטה להשעות אותו זמנית מהתוכנית אחרי רצף המבוכות בפרשיות הקודמות. מי שחשוד בפלילים, בפרט בפרשיות כאלה, לא צריך לככב בתכנית טלוויזיה, בטח לא כזו שהיא מהנצפות ביותר. נקווה שזה ייגמר טוב ככל האפשר.

 

ציון - 7