המסך המפוצל

מנת היום 17/2/14

ששה שירים של סונדהיים, סלפיז-השנה האחרונה בתיכון ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 16-02-2014
1 תגובות

15:00 ששטוס 2014, ערוץ הילדים

עונה חדשה לאחד מהעוגנים הוותיקים והחזקים של ערוץ הילדים. התכנית מפגישה בין ילדי כיתות ג'-ו' מכל רחבי הארץ, המנסים להעפיל אל שלבי הגמר ולזכות בטיול חלומי בחו"ל בליווי מנחי הערוץ. ל"ששטוס" אופי אקסטרימי ומאתגר עם משימות מגוונות הדורשות מהמתחרים ספורטיביות, כוח, שיתוף פעולה, עמידה במצבי לחץ, אומץ ותעוזה, נחישות ויכולות שכליות. מדי שנה יוצרת התחרות התרגשות רבה בקרב אלפי כיתות ברחבי הארץ, הנערכות חודשים רבים לקראתה.

 

 

19:00 מלחמות הקאפקייקס | Cupcake Wars , ערוץ האוכל

עונה חדשה, במהלך כל פרק יתמודדו זה מול זה ארבעה מאמני הקפקייקס הטובים בארצות הברית בתחרות בת שלושה שלבים. הפרס: 10,000 דולר וההזדמנות להציג את יצירתם באירוע יוקרתי במיוחד כגון טקס הדלקת עץ אשוח בהוליווד, מסיבה של "סירק דה סוליי", מופע הכרזת המועמדים של טקס הגראמי, ערב חגיגי ב-"הארד רוק קפה" ועוד. צוות השופטים מונה את קאנדס נלסון, בעליה של מאפיית הקפקייקס הראשונה בעולם - Sprinkles Cupcakes. לצידה של נלסון, ישפוט פלוריאן בלאנג'ר, בעליה של חברת Mad Mac, המתמחה באפיית עוגיות מקרון צרפתיות אותנטיות ועוגיות מדלן. לפני כן, שימש בלאנג'ר כשף הראשי בארצות הברית של רשת פושון היוקרתית וזכה בתואר אחד מעשרת השפים הטובים ביותר לדברי מאפה על ידי מגזין האוכל Pastry Art and Design. את הסדרה מנחה הסטנדאפיסט/קוסם/איש טלוויזיה, ג'סטין ווילמן.

 

 

22:00 ששה שירים של סונדהיים | Six by Sondheim, ערוץ Yes דוקו

האיש שהביא לנו, בין השאר, את כל מילות שירי "סיפור הפרברים", המחזמר המצליח בכל הזמנים ("I like to be in America!"), את שיר הנושא זוכה האוסקר® של הסרט "דיק טרייסי" שכתב למדונה (I Always Get My Man""), וגם את שירי מחזות הזמר המצליחים "מוסיקת לילה זעירה", "ג'יפסי", "סוויני טוד" ורבים אחרים. הסרט מביא מבט אינטימי לקריירה המוסיקלית הארוכה והפורה של המלחין והתמלילן היהודי-אמריקני עטור פרסי הגראמי, הטוני והאוסקר®, במהלכה יצר עבודות פורצות דרך שהגדירו מחדש את המוסיקה לתיאטרון. סרטו של ג'יימס לאפין, המחזאי/במאי, שנודע גם הוא על במות ברודווי (ואף כתב וביים כמה מהמחזות של גיבור סרטו), המסופר בקולו של סונדהיים עצמו, משלב חומרי ארכיון מהקריירה הפורייה שלו, שידעה עליות ומורדות דרמטיים, קטעים מהקלאסיקות הידועות שלו, והופעות חדשות שהופקו במיוחד עבור הסרט הזה. בנוסף, מתמקד הסרט בחוויות הכתיבה של ששה משיריו. בימוי: ג'יימס לאפין. ארה"ב, 2013. פסיפס מרתק על אדם שיצר חלק מהנעימות הידועות ביותר, תוך אמנות קולנועית משובחת, הנכנסת לעובי הקורה – איך לכתוב שיר. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:30 סלפיז – השנה האחרונה בתיכון, ערוץ Hot3

מיני סדרה דוקומנטרית חדשה מבית  HOTבידור ישראלי, עוקבת אחרי שנת הלימודים האחרונה בתיכון "מקיף יהוד" וההכנות לנשף הסיום. הסדרה מלווה חמישה בני נוער ומשפחותיהם ומביאה הצצה לעולמם של המתבגרים בישראל 2013 – עידן בו יש חשיבות גבוהה לתחזוקה של פרופילים ברשתות חברתיות, עידן בו "אם לא צילמת את זה, ולא העלית את זה לאינסטגרם - זה לא באמת קרה". בין הדמויות המתועדות: דניאל - בת עשירים יפה ומוצלחת, ליעד – בלוגרית אופנה שעלתה מסין, אלון - בחור כבד שמיעה מקסים ואינטליגנטי שמתקשה להשתלב בתיכון רגיל, נטלי - רקדנית בלט פרפקציוניסטית שחיה את החלום של אימא שלה, וטאי - "חתיך השכבה" שזנח קריירה של כדורגלן וחולם חלומות גדולים שמנוגדים למציאות בה הוא חי. בימוי ועריכה: עידית אברהמי, הפקה: דורי מדיה. 10 פרקים.

 

צילום: אלדד רפאלי


22:50 קעקועים | Tattoos, ערוץ 8 (הוט)

קעקועים הם כבר מזמן לא סמל של תרבות שוליים ומרדנות. פעם זה היה רק אצל פיראטים ועבריינים, היום – נדמה שלכל אחד יש. למורה יש דולפין על הכתף, סבתא מקעקעת את שמות הנכדים ומי יודע מה מסתתר מתחת לז'קט של המגישים בטלוויזיה? בעולם של היום, האיורים על גופנו הפכו להרבה מעבר לטרנד. עבור המתקעקעים, הציורים מסמלים הכול: את המשפחה והחברים, את דרך החיים, התרבות, תחומי העניין, האהבה והרגשות. הסרט מציג אמני קעקועים שצברו להם עשרות אלפי מעריצים והגיעו ממש לרמת "כת", בגלל העובדה שהם כל הזמן דוחפים את גבולות אמנות הגוף על ידי ערבוב טכניקות קיימות ויצירת טכניקות חדשות. הם ינחו אותנו דרך היקום הציורי והסמלי הזה אשר משלב שיטות גרפיות ומסורות תרבותיות מכל רחבי העולם. צרפת, 2013.


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.