המסך המפוצל

מנת היום 16/2/14

רבקה, מרצדס סוסה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 16-02-2014
6 תגובות

15:00 פרויקט הלהקה 2 , ערוץ הילדים

עונה חדשה לפרויקט המוזיקלי של ערוץ הילדים, שייצור את הלהקה הבאה של ישראל. במסגרת המיזם, נכנסים צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ למתחם אימונים, בו יבצעו שורה של משימות מאתגרות בתחומי השירה והריקוד ויקבלו שיעורים והדרכות שיועברו על ידי מיטב הזמרים והאומנים בארץ, בניהם עברי לידר, משה פרץ, קרן פלס, עילי בוטנר וילדי החוץ ועוד.

 

 

18:00 דה טייסט | The Taste, ערוץ האוכל

ריאליטי בישול חדשני עם השפים ואושיות הגורמה נייג'לה לאוסון, אנתוני בורדיין, בריאן מלארקי ולודו לפבוורה. במהלך התכנית ישמשו הארבעה מנטורים לארבע קבוצות בשלנים תוך הסתמכות בלעדית על בלוטות הטעם שלהם. בשני פרקי האודישנים הפותחים יבחרו המנטורים 16 מתחרים – שיחולקו לקבוצות של ארבעה, באמצעות טעימה עיוורת של יצירותיהם. ארבעת הקבוצות הנבחרות תעבורנה אימונים מפרכים לקראת שני האתגרים המרכזיים של התכנית: "אתגר הקבוצה": אתגר בו כל חברי הקבוצה מבשלים את אותה המנה עם אותם המרכיבים ולאחר מכן בוחרים בזו שתוגש לחבר השופטים. הזוכה באתגר יזכה לסיוע מצד מומחה אורח באתגר הבא: "אתגר הסולו" -   כל בשלן יכין מנה שתישפט על ידי אחד המנטורים. משום שהמנטורים פועלים בשיטת הטעימה העיוורת, אין להם כל דרך לדעת האם המנה שלפניהם היא פרי עמלו של אחד מבני חסותם. לצד אתגרים אלו יופיע במהלך התכנית נושא שבועי כגון: "אוכל מנחם", "אמנות הכריך", או "המנה המושלמת" , עם הופעת אורח של מומחה מפורסם בתחום.

 

 

19:00 טקס הבאפטה – השטיח האדום, ערוץ E!

עונת הטקסים ממשיכה לצבור תאוצה (כשהאוסקר בתחילת מרץ). היישר מלונדון, השטיח האדום מטקס פרסי הבאפטה - המקבילה הבריטית לטקס האוסקר ומהטקסים החשובים באירופה.

 

 

21:00 חופשה בהפרעה - אנגליהMy Big Redneck Vacation 2 | 2 , ערוץ החיים הטובים

ריאליטי בהנחייתו של הקומיקאי והשחקן, טום ארנולד. משפחת קלאמפט, דוגמה מושלמת של קהילת הדרומים הלבנה המכונה "ווייט" טראש", עוזבת את מכורתה, עולה על מטוס ונוחתת באימפריית הנימוס והעידון: בריטניה. כיאה לסביבתם מתארחת המשפחה בארמון בן 900 שנים, המונה 97 חדרים, ומתוודעת לאורח החיים המקומי. במהרה עפים ניצוצות כשהמזג הדרומי והגאווה האמריקנית מתנגשים בגינונים הבריטים המסורתיים. משפחת קלמפט מבקרת בסקוטלנד ובפריז, מתערבבת עם המקומיים, מתמודדת עם הצוות המשרת אותם על כל צעד ושעל, ועורכת טורניר של משחקי קיץ בסגנון דרומי ייחודי. ארה"ב, 2012, 13 פרקים.

 

 

21:10 כאשר אני הולך | When I Walk, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס הסרט הקנדי הטוב ביותר - HOTDOCS 2013; זוכה פרס אהוב הקהל – פסטיבל ונקובר 2013. כאשר ג'ייסון דסילווה אובחן בגיל 25 בשלב מתקדם של מחלת הטרשת הנפוצה, הוא ממש "נפל מהרגליים", מה שאילץ אותו להתעמת עם המציאות הקשה המחכה לו בעתיד. הוא היה במאי סרטים, שטייל בעולם, וכעת נאלץ להתמודד עם העובדה שהוא אפילו לא יכול לצחצח שיניים ללא עזרה. הוא תוהה אם יצליח למצוא אהבה עם מישהי שתוכל לראות מעבר לאתגרים הפיזיים שלו. ג'ייסון מתעד שבע שנים של מאבקו האישי במחלה שאין לה מרפא, ואת התמודדותו בעולם מלא במכשולים הולכים וגוברים. ארה"ב / קנדה, 2013.

 

 

22:00 רבקה | Rebecca, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. הסרט היחיד של אלפרד היצ'קוק שזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר. הוא עצמו לא זכה מעולם באוסקר על עבודתו והפרס הוענק למפיק הסרט, דייוויד או. סלזניק, איתו היו להיצ'קוק חיכוכים רבים במהלך הצילומים. ג'ואן פונטיין, שהלכה לפני מספר חודשים לעולמה בגיל 96, הפסידה אף היא את האוסקר באותה שנה. שנה לאחר מכן היא זכתה בפרס על הופעתה בסרט "חשד", אף הוא בבימויו של היצ'קוק. "רבקה" מבוסס על ספרה הגותי של דפנה דה-מוריאה, שעל פי סיפור קצר שלה ביים היצ'קוק את סרטו הקלאסי "הציפורים". "רבקה" נמצא במקום ה-80 ברשימת המותחנים הטובים בכל הזמנים של מכון הסרטים האמריקני. שחקנים: לורנס אוליבייה, ג'ואן פונטיין. במאי: אלפרד היצ'קוק, ארה"ב, 1940. יצירת מופת, גותית, מפחידה. שליטה טכנית מושלמת של היצ'קוק. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 מרצדס סוסה: הקול של דרום-אמריקה |Mercedes Sosa: La voz de Latinoamérica, ערוץ Yes דוקו

מרצדס סוסה (1935-2009), נחשבת לאחת המוזיקאיות הגדולות ביותר של אמריקה הלטינית. היא הייתה אחת ממקימי וממייצגי תנועת "השיר החדש" (Nueva Canción) שנולדה בשנות הששים – תנועה שדגלה במוזיקה עממית הנאבקת עבור חירות. המוזיקאים של התנועה הזו צונזרו, נרדפו ואף יצאו לגלות. סוסה נתנה קול "לאלה שאין להם קול". מעבר למיליוני התקליטים שמכרה, אלפי ההופעות שעשתה ואינספור המעריצים שלה ברחבי העולם – סוסה השאירה אחריה מורשת שלא במהרה תישכח. בנה היחיד של סוסה, פביאן מאטוס, לוקח את הצופים למסע אל חייה האישיים והציבוריים של אמו, שהקול שלה לא משאיר אף אדם אדיש. בימוי: רודריגו ה. וילה. 90 דקות, ארגנטינה, 2013. חסר מידע רקע רב על הזמרת, ואין קו מחבר לסיפור – הסרט מרגיש לא שלם. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.