המסך המפוצל

מנת היום 4/2/14

פוקספייר, בזמן שאף אחד לא רואה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 04-02-2014
0 תגובות

07:30 הנרי הנורא | Horrid Henry, ערוץ הילדים

עונה חדשה לסדרת האנימציה המבוססת על סדרת הספרים הפופולארית של הסופרת פרנצ'סקה סימון. גיבור הסדרה הוא הנרי -  ילד שובב ומלא דמיון שתמיד יוצא להרפתקאות חדשות במטרה להשיג את מבוקשו. הנרי, כמו ילדים רבים בני גילו, מרגיש שכל העולם נגדו – הוריו, מוריו ואפילו שמרטפיו. הוא עקשן ונחוש ומאופיין בהתפרצויות זעם, במיוחד כלפי אחיו הצעיר פיטר המכונה "פיטר המושלם". למה החיים של הנרי כל כך קשים? למה אף אחד לא מבין אותו? שידור יומי.


 

18:00 72 שעות | 72 Hours , ערוץ החיים הטובים

דוקו ריאליטי הישרדות - מדי פרק יוצנחו שלושה צוותים של מתמודדים אל ליבו של הישימון ויבלו שלושה ימים בחיפוש אחר מזוודה ובה 100,000 דולר. לרשותם של חברי הצוות בקבוק מים קטן ומכשיר ניווט. מטרת התחרות היא לשרוד את תנאי השטח הקשים, הייחודיים לכל אתר מרוחק, ומציאת המזוודה עם כסף הזכייה. באיי יאסאווה של פיג'י ייאלצו הצוותים לשרוד חום כבד ומים סוערים; בניו זילנד יעמדו בדרכם יערות עבותים, צוקים מסוכנים ודיונות רחבות ידיים;  באיי פלינדרס שבאוסטרליה יתמודדו הצוותים עם הרים תלולים ולגונות מאיימות; בהרי הרוקי יאלצו המתחרים להעפיל אל פסגות מושלגות ולשרוד מזג אוויר תוקפני והפכפך. בריטניה, 2012, 8 פרקים.

 

 

22:00 פוקספייר | Foxfire, ערוץ Yes3

סרטו הראשון באנגלית של הבמאי הצרפתי לורן קנטה ("בין הקירות") עוסק בחבורת נערות שמחליטות לצאת נגד מוסכמות החברה השמרנית בשנות החמישים בארה"ב ולנקום בגברים שפגעו בהן, ועל הדרך לשדוד מהם את כספם. שחקנים: רייבן אדמסון, מדלין ביסון, קייטי קוסני. במאי: לורן קנטה ("בין הקירות"), קנדה, 2012. אוסף של דמויות חינניות, אך העלילה עצמה לא מותירה שום חותם בלב הצופים. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 chicagoGirl: The Social Network Takes on a Dictator, ערוץ Yes דוקו

מחדרה הקטן בפרברי שיקאגו, נערה אמריקנית משתמשת ברשת החברתית כדי להריץ מהפיכה בסוריה. חמושה בפייסבוק, טוויטר, סקייפ ומצלמות טלפון, היא עוזרת לחברי הרשת שלה בדמשק ובחומס להתמודד עם צלפים ועם הפצצות ברחובות, ומעדכנת את העולם על הפרות זכויות האדם המזוויעות של אחד הדיקטאטורים האכזריים ביותר. עלאא בסאתנה, בת 19, מעדכנת את 1,200 חברי הפייסבוק שלה ואת 2,000 העוקבים שלה בטוויטר על הפגנות, נתיבי בריחה (באמצעות Google Maps), ומעלה לרשת חומרים שצולמו על ידי מפגינים. הסרט עוקב אחר בסאתנה ואחר חברי הרשת הסוריים שלה כאשר המהפכה צוברת תאוצה, אז עליהם להחליט מהי הדרך האפקטיבית ביותר להילחם באסד: באמצעות הרשת החברתית או על ידי קלצ'ניקובים. בימוי: ג'ו פיסקאטלה. 74 דקות, ארה"ב/סוריה, 2013.

 

 

22:55 בזמן שאף אחד לא רואה | While No One Is Watching, ערוץ 8

פדופיליה הפכה לתעשייה בינלאומית מפחידה. מאחורי קיר האנונימיות שהאינטרנט מספק, הפדופילים אורבים לילדים צעירים והקשרים ביניהם מסתיימים בהתעללות מינית נוראית ובמקרים קיצוניים אפילו בסחר מיני בילדים. הסרט מציע תובנות ייחודיות ורבות עוצמה למעמקים החשוכים של עולם נסתר זה. בשוודיה, שני חוקרים עובדים על זיהוי תמונות של ילד שנאנס על ידי שני גברים. בצפון רומניה, נערה שהסכימה להצעת עבודה תמימה באיטליה, נאלצת לעסוק בזנות. בקמבודיה, הוקם ארגון הפועל נגד תיירות מין עם ילדים. הם אוספים ראיות וחוקרים, ומזהירים את ילדי הרחוב מתיירי המין. בדרום סודן הביקוש למין יצר שוק נרחב שמתוחזק על ידי חיילים לשעבר, עובדי סיוע ואנשי עסקים, שם אישה אמיצה אחת  מסכנת את חייה כדי לעזור לילדים להימלט מחייהם בבתי הבושת. שבדיה, 2013.

 


While no one is Watching by journeyman


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.