המסך המפוצל

מנת היום 30/1/14

דרקולה, האיבר האחרון

מאת: שי שגב

פורסם: 29-01-2014
1 תגובות

22:00 האיבר האחרון | The Final Member, ערוץ Yes דוקו

50 קילומטר מחוג הקרח הצפוני, בעיירה האיסלנדית שכוחת-האל הוּסאוויק, שוכן המוזיאון הפאלולוגי – מוזיאון האיבר הזכרי היחיד בעולם. במשך 40 שנה, אסף המייסד והאוצר סיגוּרדוּר הְיַארְטַארְסוֹן דוגמית אחת מכל יונק עלי אדמות. דרוש לו רק פין אחד אחרון כדי להשלים את האוסף שלו: האיבר האנושי. הסרט המשעשע שלפנינו עוקב אחר החיפוש הלא ייאמן שישלים את האוסף האקסצנטרי שלו, ועונה על שאלות מעניינות כמו -  איך התחיל השיגעון הזה? כיצד התמודדה אשתו של סיגורדור עם התחביב המוזר שלו? ומי יהיה התורם האנושי שאיברו יהפוך למוצג מוזיאוני אחרי מותו? בימוי: ג'ונה בקהור, זאק מאת'. 75 דקות, קנדה, 2012. קשה לדעת אם להתייחס לנושא זה ברצינות, אך במאי הסרט לקחו את הנושא במלוא הרצינות, והכתירו את בעל המוזיאון כמדען החברתי החשוב במינו – רב משמעית. ציון: ♥♥♥♥♥



22:45 דרקולה | Dracula, ערוץ Yes אקשן

דרמת אימה חדשה ופרובוקטיבית, שנוצרה על ידי קול האדון ונכתבה יחד עם דניאל נאף ("קרניבל"). הפקה טלוויזיונית מחודשת, שיתוף פעולה אמריקני-בריטי, לספרו הקלאסי של בראם סטוקר, "דרקולה". בשנת 1896, דרקולה (ג'ונתן ריס מאיירס, "שושלת טיודור") מגיע ללונדון ומתחזה ליזם אמריקאי בשם אלכסנדר גרייסון שמבקש להביא מדע מתקדם אל החברה הוויקטוריאנית של אנגליה. בעיקר, הוא מתעניין בטכנולוגיה החדשה שנקראת חשמל, ומבטיחה להאיר את שעות החשיכה, עניין מאוד יעיל עבור מישהו שנמנע ממגע עם השמש. אך למעשה, מהווה זהותו כיסוי לרצונו לנקום נגד אלה שבגדו בו וקיללו אותו באלמותיות מאות שנים קודם לכן, חברי מסדר הדרקון החשאי. עם ההתקדמות בתכניתו, דרקולה מתאהב במינה מאריי (ג'סיקה דה גרו, "החץ"), אישה שנראה שאליה התגלגלה נשמתה של רעייתו שהוצאה להורג מאות שנים קודם לכן.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.