המסך המפוצל

מנת היום 19/1/14

לאון, פול מקרטני - משהו חדש ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-01-2014
0 תגובות

21:00 אימא מיוחדת | Special Kind of Mom, ערוץ 8 (הוט)

האם תוכלו לדמיין איך זה להחליף חיתול בעזרת השיניים בלבד? איך זה לטפל בתינוק כשאת שוקלת כמעט כמוהו? שתי נשים עם מצבי נכות שונים מכניסות אותנו לחייהן וחושפות את הקשיים והתלאות בגידול ילדים תוך כדי התמודדות עם מצבן הפיזי והדעות הקדומות של האנשים סביבן. טריש בת ה- 26 סובלת ממחלה נדירה שנקראת ארתרוגריפוזיס, בגללה היא לא יכולה להשתמש בגפיים, וצריכה לעשות הכול בעזרת השיניים בלבד. מישל, אם חד הורית שנולדה נמוכת קומה מתמודדת לבדה עם גידול בנה בן השנתיים כשהם כמעט באותו גובה. אנשים בסביבתה של מישל פקפקו בכך שהיא תהיה מסוגלת להתמודד עם האימהות, עד כדי כך שגם היא מתחילה לפקפק בעצמה. לעומתה טריש נחושה בדעתה להפוך לסופר-אימא.

 


22:00 תנאי המשפט | Term of Trial, ערוץ MGM

דרמה. מורה בתיכון מחוזר על ידי תלמידה צעירה לה הוא מנסה לסייע בלימודיה. כשהוא דוחה את חיזוריה, היא מאשימה אותו באונס. שחקנים: סר לורנס אוליביה, שרה מיילס. במאי: פיטר גלנוויל. בריטניה, 1962.



22:00 הדברים שלי | My Stuff, ערוץ Yes דוקו

קומדיה דוקומנטרית מפתיעה שמגיעה מפינלד: ניסוי אנושי, שנמשך שנה תמימה, בניסיון להבין מה באמת חשוב בחיים... כשפטרי בן העשרים ומשהו נזרק על ידי החברה שלו, הוא מנסה להתגבר על כך על ידי שימוש מוגבר בכרטיס האשראי שלו: הוא קונה דברים. מלא דברים. אבל זה לא עושה אותו מאושר ממש. כשהוא על-סיפו של משבר קיומי, הוא מחליט לפתוח בניסוי: הוא מאחסן את כל חפציו במחסן: מהאייפון, דרך המקרר ועד המיטה והבגדים. במשך שנה שלמה, הוא מרשה לעצמו לקחת בכל יום פריט אחד בלבד מהמחסן ואסור לו לקנות שום דבר חדש. החיים החדשים שלו מתחילים כשהוא שוכב עירום ליד הרדיאטור. מה הפריט הראשון שיוציא מהמחסן? כיצד תסתיים השנה הדרמטית הזו בחייו? כיצד מגיבים חבריו ומשפחתו לניסוי המטורף שלו? בימוי: פטרי לוקאינן. פינלנד, 2013.

 


22:00 לאון | Leon, ערוץ Yes3

מותחן הפשע של לוק בסון, שהכיר לעולם את נטלי פורטמן. היא אמנם נחשבה צעירה מדי, אך האודישן שעשתה (הניתן לצפייה ברשת) שכנע את בסון לתת לה את התפקיד. בסון ביקש לביים המשך לסרט בו פורטמן המבוגרת תחזור לתפקיד מתילדה, אולם סכסוך עם חברת ההפקה מנע זאת. דמותו של הסוכן המושחת שגילם גארי אולדמן נחשבת לאחד הנבלים הגדולים של הקולנוע והסרט נמצא במקום ה-31 ברשימת הסרטים הגדולים בכל הזמנים של אתר IMDB. שחקנים: ז'אן רנו, נטלי פורטמן, גארי אולדמן. במאי: לוק בסון ("האלמנט החמישי"), צרפת, 1994. מערכת יחסים יוצאת דופן בין מתנקש לשולייתו בת ה-12, במותחן יפהפה ומסוגנן. ציון: ♥♥♥♥♥



23:00 פול מקרטני – משהו חדש | Something New , ערוץ 8 (הוט)

הצצה אינטימית וחד פעמית לתהליך העבודה של אחד המוזיקאים הגדולים בדורנו – פול מקרטני. הסרט עוקב אחר מקרטני בזמן הקלטת אלבומו האחרון עמוס הכוכבים, ""New, המעורר בו ובכל המעורבים זיכרונות עזים והרהורים נוקבים. לפול מקרטני לא הייתה תכנית מיוחדת עבור האלבום החדש שלו, כוונתו הראשונית הייתה ליצור קטעי "דמו" עם קומץ של מפיקים, ולראות מי מהם יתאים להפקת האלבום המלא. ברשימת המפיקים היו פול אפוורת' - מפיק האלבום הבלתי נשכח של הזמרת  אדל,  "21", שזכה להצלחה מפלצתית.  מארק רונסון, שאותו הכיר מקרטני מעבודתו על ההקלטות הקלאסיות של איימי ויינהאוס, אך גם מחתונתו השלישית, בה שימש רונסון כתקליטן, וגם שני מפיקים צעירים שאבותיהם עבדו עם פול עוד בימי הביטלס -  ג'יילס מרטין ואיתן ג'ונס. הסרט שצולם בכל רחבי העולם מספק הצצה נדירה לתהליך הקלטת האלבום ומלווה את מקרטני באינספור רגעים בלתי נשכחים בהופעות ומאחורי הקלעים. ארה"ב, 2013.


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.