המסך המפוצל

ארץ נהדרת, עונה 11, פרק 2

מירב על פרק השבוע בארץ נהדרת

מאת: מירב

פורסם: 12-01-2014
1 תגובות

ידעתי שזו הייתה טעות לפתח ציפיות, אפילו אם בפרק הראשון היו כמה סימנים מבטיחים. התכנית השבוע הייתה ארוכה ומשמימה, כאילו נוצרה ביקום אחר מזה שבו התרחשו אירועי האקטואליה שהיא דנה בהם. הדבר העיקרי שאפשר לזקוף לזכותה של ארץ נהדרת בעונות האחרונות הוא המובהקות האידאולוגית שלה, שמבהירה בדיוק את דעתם של הכותבים על המצב, בין אם תסכימו איתם ובין אם לא. בתוכנית הזו, איכשהו, כל זה נעלם בדיוק כשעלתה סוגיה נפיצה כמו זו של המסתננים/מהגרים/פליטים האפריקאים. הפאנל עם מירי רגב ואיילת שקד היה כה מנומנם שאפילו נשיא אריתריאה המשונה והחיקוי המדכא של ברלד לרושפלד לא הצילו אותו, הד"ר השמאלני המתנשא של פרידמן שתליתי בו תקוות בשבוע שעבר רק חזר על עצמו  ונשארנו עם בדיחת "אריתריאה, ארץ זיבה חלב ודבש".

 

לאור זאת, טוב שענייני השבוע האחרים נזנחו (וכמה כבר אפשר לדבר על רני רהב) לטובת המרוץ לנשיאות שמתנהל בינתיים על אש קטנה. את הגלריה הסטנדרטית אנחנו מכירים - דליה איציק ופואד הם דמויות ותיקות ובטוחות, שרנסקי לא רע ורובי ריבלין של ברלד אמנם מדויק פחות מזה של פרידמן אבל עדיין מצחיק - אבל הכוכבת היא ג'ודי, כלומר אורנה בנאי, במה שנראה בתחילה כמו ניסיון לשחק על קלף הנוסטלגיה שלא יצלח. בנאי היא קומיקאית גאונה ואהובה, אבל ההפתעה והחדשנות שהייתה גלומה בדמות הזו לפני יותר מעשור התפוגגו מזמן. במקרה הזה הסתבר שהרעננות של שחקנית חוץ מספיקה, כי גרסת 2014 של ג'ודי היא עדיין מצחיקה ומופרכת, שאר השחקנים צהלו במופגן למראה שובה של בנאי והפאנל הצליח סוף סוף במשימתו והצחיק.

 

 

"סופר פיני ברלין" היה עוד טוב איכשהו, אבל שאר התכנית הלך מדחי אל דחי: שוב בדיחות הוואטסאפ המביכות, שוב תקשורת צולעת בין עלמה לקיציס, ומה היה הקטע עם הילדה מהצופים שנחתכה החוצה תוך דקה וחצי? מערכון החוץ על "המכללה ללימודי האינסטוש" היה מביך לצפייה, האנימציה שעממה להחריד ורק אילן פלד בשבדית חילץ חיוך או שניים.

 

אז אירוח כוכבי עבר הוא קלף לגיטימי והשימוש בו (במידה) מוצדק, אבל לא יתכן שהחלק היחיד בתכנית שמצחיק יהיה תלוי בשחקנית שמככבת כבר ארבע שנים בתכנית המתחרה, שקיציס נאלץ לקדם בנשיכת שפתיים. מערכוני האנימציה צריכים לחזור ליוטיוב, ההרצאות של מעשיהו לייבניץ לרדיו ומספיק לעשות מערכונים על טכנולוגיה, ראבק, תתייחסו לאנשים עצמם.

 

ציון: 6