המסך המפוצל

מנת היום 19/12/13

מרק הוליוודי חוקר, עקבות בירושלים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-12-2013
0 תגובות

22:00 הקו-קלוס קלאן: מתחת לברדסים | KKK: Beneath The Hood, ערוץ Yes דוקו

במשך 150 שנה, התקיימו ארגוני הקו-קלוקס קלאן בצללים, עם מוניטין מפוקפקים מאד של אלימות וגזענות. בפעם הראשונה, מנהיגי מפתח של ארגוני ה-KKK שנותרו פעילים, חושפים את זהויותיהם ונותנים גישה לבתיהם, לאירועי ההתרמה, לפגישות הסודיות ולטקסים המקודשים שלהם (כולל הטקס הידוע של שריפת הצלב). זהו מסע חסר-תקדים אל האנשים שמתחת לברדסים הלבנים הידועים לשמצה. ארה"ב, 2013.

 


22:40 מרק הוליוודי חוקר | The Soup Investigates, ערוץ E!

ג'ואל מקהייל, (מנחה "מרק הוליוודי" וכוכב "קומיוניטי"), יוצא לחקור לעומק ולרוחב את כל הסוגיות הבוערות של עולם הבידור, כגון הדיאטות המטורפות של הסלב - האם הן פועלות? האם צריך לתת לאנושות להמשיך במנהג הסלפיז (צילום עצמי והעלאה לרשתות חברתיות)? למה נשים תמיד מתחפשות לפרחות בליל כל הקדושים? תופעת האימהות הטינאייג'ריות ומעריצי וואן דיירקשן. 6 פרקים.

 


22:00 עקבות בירושלים, ערוץ 8 (הוט)

"עקבות בירושלים" הוא מחווה לדוד פרלוב, אבי הקולנוע התיעודי הישראלי המודרני, ולסרטו פורץ הדרך "בירושלים", במלאות עשור למותו ו-50 שנה לעשיית הסרט ששינה את התודעה של יוצרי הקולנוע בישראל דאז. הסרט, שזכה במדליית ארד בפסטיבל ונציה ב-1963, צולם בזמן שירושלים הייתה חצויה בין השלטון הירדני לישראלי. הוא היווה נקודת מפנה מקולנוע מגויס, תעמולתי ומיושן לקולנוע אישי-אמנותי וסלל את הדרך לעשרות יוצרים תיעודיים, לקולנוע הישראלי התיעודי המודרני ולהצלחה ולהכרה להן הוא זוכה כיום בעולם. יוצר ואוצר: רנן שור. במאים: דוד פרלוב, דן גבע, דוד אופק, נדב לפיד, בנימין פרידנברג, מורן איפרגן, ירדן כרמין, עמיחי חסון ואלעד שוורץ, בועז פרנקל ויאיר אגמון, נאייף חמוד ויותם כסלו.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.