המסך המפוצל

מנת היום 5/12/13

הגשר, המפענחת: פשעים חמורים 2 חלק ב'

מאת: שי שגב

פורסם: 01-12-2013
1 תגובות

22:50 הגשר | The Bridge, ערוץ Yes Oh

דיאן קרוגר ("ממזרים חסרי כבוד", "טרויה") והשחקן המקסיקני, דמיאן בישיר ("העשב של השכן") מככבים בסדרת מתח חדשה מבית FX, שחודשה לעונה שנייה בעקבות הצלחתה הרבה. "הגשר" מבוססת על הסדרה הדנית/שוודית "ברון" ועל האדפטציה האמריקנית אחראים אלווד רייד ("פשע מן העבר") ומרדית' סטייהם, ("פשע מן העבר",NYPD, ER). עלילת הסדרה מתרחשת באל פאסו, טקסס שבארה"ב ובחוארז שבצ'יוואווה, מקסיקו, ומלווה את סיפורם של שני בלשים המוצבים לחקור רצח דרמטי: גופת אדם נמצאת מוצבת על "גשר האמריקנים", המשמש כתחנת גבול בין שתי הארצות, מונחת על הקו המדויק שבו עובר הגבול. כשהגופה נמצאת בין שתי המדינות לא ברור למי הסמכות לחקור את הרצח. כעת צריכים בלשית משטרת טקסס, סוניה קרוס (קרוגר), ובלש מחלק הרצח של משטרת חוארז, מרקו רואיז (בישיר), לעבוד ביחד כדי לפתור את התעלומה ולמצוא את הרוצח. החקירה שלהם מסתבכת כשמסתבר שמדובר ברוצח סדרתי, ומופרעת על ידי השחיתות הגואה ואוזלת היד בקרב הרשויות המקסיקניות והאלימות הפרועה של קרטלי הסמים באזור הגבול.

 

.

 

22:45 המפענחת: פשעים חמורים 2 חלק ב' | Major Crimes, ערוץ Yes אקשן

סדרת הבת  של "המפענחת", בכיכובה של השחקנית מרי מקדונל ("באטלסטאר גלקטיקה") בתפקיד קפטן שרון ריידור,  חוזרת בפרקים חדשים. ריידור מפקדת על  יחידת "פשעים חמורים" במשטרת לוס אנג'לס, יחד איתה הבלשים פרובינזה, פלין, טאו, סנצ'ז, איימי סייקס שהצטרפה בעונה הקודמת והצלם באז. לעונה השנייה הצטרפה נדין ולאזקז, הזכורה מתפקידה כקטלינה ב"קוראים לי ארל", כעוזרת התובע המחוזי אמה ריוס. ספוילר - בפרק הפותח את החלק השני של העונה, היחידה חוקרת את מותם של שני סטודנטים רוסיים שהגיעו לארה"ב במסגרת פרויקט החלפת סטודנטים, ונמצאו מתים לאחר מסיבה. בתחילה נראה שמתו ממנת יתר של אקסטזי, עד שד"ר מוראלס מגלה שהסם עורבב ברעל. ג'ון טני (הסוכן פריץ האוורד) ורוברט גוסט (פקד טיילור) ימשיכו בתפקידי אורח.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.