המסך המפוצל

מנת היום 1/12/13

בואו לאכול איתי 2, הרשימה השחורה ועוד ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 30-11-2013
1 תגובות

יום ראשון – 01 בדצמבר, 2013

יום האיידס הבינלאומי

 

10:00 חנוכה בניקלודיאון, ערוץ ניקלודיאון

לרגל החג ישדר הערוץ רצועת בוקר מיוחדת עם תכניות פעולה לילדים: "נינג'גו" - סדרת אנימציה המתרחשת ביפן המיתולוגית, המכונה נינג'גו, ועוקבת אחר קורותיהם של ארבעה גיבורים צעירים: קאי, קול, זיין, וג'יי. הרביעייה מתאמנת תחת הדרכתו של המנטור הקשיש, סנסאיי וו, ונאבקת באחיו המרושע, הארכי נבל לורד גראמדון. "צ'ימה" - במרכזה ממלכת צ'ימה הקסומה, בעבר גן עדן קסום שתושביו חיות דמויות אנוש חיו יחדיו בשלום. האוטופיה מגיעה לקיצה עם פלישתו של שבט ברברים המוביל את הממלכה למלחמת אזרחים. כל המחנות מצויים במאבק מתמשך על שליטה במשאב טבע טהור הקרוי צ'י, שלכל המחזיק בו חופש מוחלט ליצור ולהחריב כרצונו. "מלחמת הכוכבים" -   ספיישל המבוסס על הסרט האגדי. העלילה מגוללת את המתרחש בזמן טיול בית ספר של לוחמי ג'דאיי צעירים, המצויים תחת הדרכתו של מאסטר יודה. במהלך הטיול חש יודה בסכנה מתקרבת ומוצא עצמו מגויס להגנת הרפובליקה, בעוד C-3PO ו-R2-D2 ממלאים את מקומו כמדריכי הסטודנטים.

 

 

18:00 חלום של עוגות | Sugarstars, ערוץ החיים הטובים

דוקו-ריאליטי. מאחורי הקלעים של קונדיטוריית בוטיק קנדית המתמחה בהגשת קייטרינג יצירתי לאירועים החשובים בעיר: קולקציה של שפתונים אכילים לציון השקתו של מותג קוסמטי חדש, שולחן של מתוקים בצורת גלגשת, או לחלופין, עוגה מיוחדת לגאלה איטלקית המעוצבת כסיר עמוס פסטה. אין אתגר גדול מדי עבור קספר, אלה ו-יולנדה, צוות הקונדיטורים, המתמודד מדי יום עם  לקוחות תובעניים, לוח זמנים נוקשה ועוגות שאפתניות במיוחד. בין לקוחותיה המפורסמים של הקונדיטוריה ניתן למצוא את ג'ורדן נייט, חבר לשעבר בלהקת הבנים האגדית "ניו קידס און דה בלוק". לרגל יום הולדתו מכין צוות האופים שולחן של מתוקים המייצג את כל האהוב עליו: טוגנים מפוסלים מעוגיות סוכר, קטשופ מחמאת קרם אדומה ועוגה ראוותנית בצורת קלידים. חברי הצוות נשפטים כל פעם מחדש על סמך יצירתם האחרונה. בריטניה, 2011, 20 פרקים.

 

 

18:00 דרום אמריקה הפראית | Wildest Latin America , ערוץ הטיולים

סדרה דוקומנטרית המספקת צוהר לתת היבשת הלטינית. במהלך פרקיה פוקדים את הג'ונגל של האמזונס על מערכת הנהרות הענפה שלו, בעלי החיים השוכנים בחופת העצים שלו ועל קרקעיתו ותנאי האקלים שבו; מעפילים אל פסגות האנדים ומתוודעים לבעלי החיים השוכנים ברכס, לתנאי האקלים הייחודיים, ולמאצ'ו פיצ'ו - העיר העתיקה של האינקה שהתגלתה בראשית המאה ה-20. מבקרים בוונצואלה, ארץ פראית בה זורם הנהר האדיר אורינוקו; מסיירים בפנטל, הביצה הגדולה בעולם, יבשה וצחיחה בחודשי הקיץ ומוצפת בחודשי החורף; ומגיעים לפטגוניה, החלק הדרומי ביותר בדרום אמריקה ובקבוצת האיים שבקצהו המכונה "ארץ האש". בריטניה, 2013, 5 פרקים.

 

 

19:20 בואו לאכול איתי 2, הערוץ הראשון

הגרסה הישראלית של תכנית ה"דוקו-ראליטי" הבינלאומית המצליחה Come Dine with Me"" של Channel 4. התכנית תימשך עשרה שבועות ותשודר חמש פעמים בשבוע בימים ראשון עד חמישי. לעונה השנייה צולמו 50 פרקים עם 50 מתמודדים. כל שבוע יוחד לאזור גיאוגרפי או לנושא מסוים, כמו שבוע שכולו על טהרת המטבח הכשר. את התכנית מלווה קריינות קומית שנונה של שי אביבי, העוקבת אחרי ההתרחשויות ומגיבה עליהן.

 

 

21:15 הקרב של אמפר | The Battle of Amfar, ערוץ 8 (הוט)

הסרט בבימויים של זוכי האוסקר רוב אפשטיין וג'פרי פרידמן ("כוכבים בארון") שופך אור על תחילתו של משבר האיידס בארה"ב בשנות השמונים, ומתעד את האירועים והסיבות שהביאו את השחקנית אליזבת טיילור לחבור למדענית ד"ר מתילדה קרים בהקמת "הקרן האמריקנית לחקר האיידס", בתקופה בה הסטיגמה הרעה על המחלה רק הלכה והתגברה, והממשלה לא עשתה דבר כדי לעזור. ארה"ב, 2013.

 

 

22:00 הרשימה השחורה | The Blacklist , ערוץ Yes אקשן

הסדרה החדשה הנצפית ביותר בארה"ב. ריימונד "רד" רדינגטון (ג'יימס ספיידר) הוא אחד מהפושעים המבוקשים ביותר של ה-FBI. בעולם הפשע הוא מוכר כ"קונסיירז' הפשע" – האיש שמשדך ומתווך עסקאות אפלות עבור פושעים בכל העולם. יום אחד הוא מסגיר את עצמו במפקדת ה-FBI בוושינגטון, בטענה שלו ול-FBI יש אינטרס משותף לתפוס ולהיפטר מפושעים וטרוריסטים מסוכנים. הסוכנים מוצאים את עצמם אובדי עצות כשרד מתעקש לתקשר אך ורק עם אליזבת קין (מייגן בון, "חוק וסדר- לוס אנג'לס") פרופיילרית חדשה בסוכנות, שרק סיימה את לימודיה בקוונטיקו. קין תוהה על העניין הפתאומי שרדינגטון מגלה בה, אבל הוא מסרב לגלות לה ורק חוזר ואומר לה שהיא מאוד מיוחדת. לאחר שה-FBI משתמשים במידע שרד מוסר כדי לאתר טרוריסט, רדינגטון חושף שזהו רק הפושע הראשון ברשימה של פושעים רבים שהוא יעזור לעצור, ושבמהלך השנים הרבות בהן פעל כפושע הוא ערך רשימה של הפושעים והטרוריסטים הבינלאומיים הכי מסוכנים וחשאיים, כאלו שאפילו ה-FBI עצמו לא יודע על קיומם. הרשימה מכונה "הרשימה השחורה", ורד מוכן לעזור ללכוד את כולם, כל זמן שאליזבת תמשיך לעבוד איתו. בין השחקנים הנוספים בסדרה: פרמינר נגרה ("שחק אותה בקהאם", "E.R") וראיין אגולד.

 

 

22:00 מלהולנד דרייב | Mulholland Drive, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות: חודש בין הסדינים. דיויד לינץ' זכה על הסרט בפרס הבימוי בקאן והיה מועמד לפרס האוסקר. הסרט התחיל את דרכו כפיילוט לסדרת טלוויזיה שלא אושר ונבחר לסרט הטוב ביותר של העשור על ידי עיתון הקולנוע הצרפתי "מחברות הקולנוע", איגוד המבקרים של לוס אנג'לס, "אינדיווייר" ו"טיים אאוט ניו יורק". המגזין "סייט אנד סאונד" בחר בו כסרט ה-28 ברשימת הסרטים הטובים ביותר בכל הזמנים; זכה פרס הסרט הטוב ביותר של שנת 2001 על ידי איגוד המבקרים הלאומי, איגוד מבקרי האון-ליין, איגוד המבקרים של ניו יורק, איגוד המבקרים של לוס אנג'לס ואיגוד המבקרים של שיקאגו. שחקנים: נעמי ווטס ("הבלתי אפשרי"), לאורה הרינג. במאי: דייויד לינץ ("לב פראי"), ארה"ב, 2001.

 

 

22:00 אוטופיה | Utopia, ערוץ Yes Oh

סדרת מתח-קונספירציות בריטית בת 6 חלקים, מהתסריטאי דניס קלי. במכרז העלילה "ניסויי אוטופיה", רומן גרפי קאלטי, שהפך ידוע לשמצה בעקבות מספר התרחשויות בו ש"מנבאות" אסונות גלובאליים. חמישה מהמעריצים הגדולים ביותר של הרומן נפגשים בפורום ברשת ודנים באגדה אורבאנית על קיומו של המשך גנוז. עצם הדיון על אותו רומן גנוז מעמיד את חייהם בסכנה, כשארגון צללים בשם "הרשת", שפעיליו – בעיקר שני מתנקשים שאנו נחשפים אליהם בפרק הפתיחה, ארבי המוזר ולי המהודר  -  מותירים אחריהם שובל של גופות בדרכם להעלים כל דבר בדרכם. לרוצחים יש גם שאלה הולכת וחוזרת "איפה ג'סיקה הייד?" , שאלה שנראה שאף אחד אינו יכול לענות עליה. כולם יחד במנוסה מפני הרוצחים שכמעט ולוכדים אותם, בעודם מנסים להבין מה יש ב"ניסוי אוטופיה", שמעמיד את חייהם בסכנה ומהי הקונספירציה שהממשלה וארגון הצללים מנסה להסתיר.
בבסיסה של הסדרה עומדת דילמה מוסרית מעוררת מחשבה שמטשטשת את הגבולות בין ה"רעים" ל"טובים" ואם בכלל יש מקום להגדרות מסורתיות כאלו במציאות של ימנו, ויש בה ביקורת לא קטנה על יחסי האזרח-שלטון, תקשורת-מדינה, היסטריית המונים, תעשיית התרופות, קפיטליזם דורסני ועוד.

 


22:30 מקום בשמש: שמש קיצית | A Place In The Sun: Summer Sun , ערוץ החיים הטובים

מומחית הנדל"ן, שרה דמרג'י, מסייעת לרוכשי בתים פוטנציאלים במציאת נכס שישמש אותם כבית קיט בחודשי החורף הקרים של בריטניה. בין האתרים: חבל האלגאברה שבפורטוגל, מחוז הואלבה בחבל אנדלוסיה שבספרד, אזור החופים של קוסטה אלמריה בספרד, מחוז אוד בצרפת ואחרים. בריטניה, 2012, 15 פרקים.

 

 

22:45 מבוקש 3 | Person of Interest 3, ערוץ Yes אקשן

סדרת המתח מבית היוצר של ג'יי ג'יי אברהמס ("זהות בדויה", "אבודים") וג'ונתן נולן ("ממנטו" "האביר האפל"), חוזרת בעונה שלישית. ספוילר - בפתיחת העונה השלישית, פינץ' ריס ושו צריכים להציל את ג' קרופורד, חייל בצי שנמצא במנהטן בחופשה ונרדף על ידי חבורה של חיילי הכוחות המיוחדים הנקראת "כלבי השטן", והם רוצים שג'ק יעביר אליהם יהלומים שהבריח עבורם ללא ידיעתו, לתוך ארה"ב. קרטר נעזרת בקשריו של אליאס, אותו הצילה מרצח וכעת היא מחביאה, ומוצאת את ג'ק לאחר ש"כלבי השטן" חוטפים אותו וממלכדים את ריס ופינץ'. רות' עדיין סגורה במוסד ועוברת תרפיה, אך הרופא שלה אינו מרוצה מהתקדמותה, ומכך שהיא מסרבת לדבר על ה"קול" שהיא שומעת. הוא מכניס אותה לבידוד, וכשהיא יוצאת, היא מפזרת פרטי מידע אישיים על הרופא, פרטים שרק המכונה יכולה לדעת, ומסתבר שרות עדיין בקשר עם המקור שממנו מגיעים המספרים.

 

 

22:45 אחים ואחיות | Brothers And Sisters, ערוץ Yes דרמה

כל העונות ברצף. משפחת ווקר היא בעלת עץ המשפחה הסבוך ביותר בסביבה. כולם נתלים על האם המסורה נורה ווקר (סאלי פילד), השומרת על ילדיה הבוגרים, בזמן שהם חווים שלל אתגרים, מגירושים ובגידות ועד התמכרויות, מעצרים ואפילו מוות. כל ארוחה משפחתית הופכת בשניות למביכה, כשכולם חושפים סקנדלים בדיוק בזמן למנה העיקרית. יחסיהם של בני המשפחה מתערערים בשל התנגשויות בין השקפות פוליטיות, סגנונות חיים שונים, יריבויות בין אחים, כעסים ומתחים. שחקנים: קליסטה פלוקהרט, סאלי פילד, רייצ'ל גריפית'ס, רוב לאו, מת'יו רייס, דייב אנאבל, רון ריפקין.

 

 

22:50 איידס, איידס, הידד! | HIV HIV Hurrah, ערוץ 8 (הוט)

פאולינה מורט מגלה שהחיים כנשאית HIV הם לא פיקניק. המחלה מכריחה אותה לסגל אורח חיים חדש והיא נאלצת בעל כורחה לעצור וללמוד מטעויות העבר שלה. למרות שהיא מנסה למצוא אהבה ויציבות, יש פיתויים שהיא לא מצליחה לעמוד מולם ואפילו מקיימת יחסי מין "לא בטוחים" עם גברים מזדמנים, עד שלפתע היא פוגשת את נסיך חלומותיה, שאפילו רוצה להביא איתה ילד. האם נערת מסיבות נשאית HIV יכולה להפוך לאם ולנהל חיי משפחה נורמאליים? הולנד, 2012.

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.