המסך המפוצל

רודן אתמול, חבר היום?

מה יש בטלוויזיה שגורם לנו לרצות לתת הזדמנות שנייה לרודנים? על המתים המהלכים 4 פרק 6 ו- Revolution 2 פרק 5

מאת: lwc

פורסם: 24-11-2013
5 תגובות

איך נראה יום רגיל בחיי רודן שנפל? בשביל איזו מטרה יכול לקום בבוקר אדם שעד לאחרונה שלט לבדו על מדינה שלימה ופיקד ביד רמה על חייהם ומותם של אנשים? והכי חשוב, כיצד תקבלו החברה?

 

"אילו ראיתם איזה כרוב נפלא אני מגדל בגני, לא הייתם פונים אלי בהצעה כזו", השיב הקיסר הרומי דיוקלטיאנוס כשהתבקש לחזור לשלטון לאחר שהכריז בשנת 305 לפנה"ס על יציאתו לפנסיה.

 

אומנם עברו מאז כמה אלפי שנים אך נראה שחוץ מכמה יוצאי דופן כמו אידי אמין, השאה של אירן וקסטרו, מרבית הרודנים לא יוצאים לפנסיה. רובם מסיימים את שלטונם במוות טבעי, בהוצאה להורג או בהמתנה למשפטים שבדרך כלל נמשכים עד לאותו מוות טבעי.

"היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו?", שאל הנביא ירמיהו. האם הייתם מקבלים לחברה את מוסוליני לו היה בזמנו פורש ומבטיח לפתוח דף חדש? בעולם האמיתי נראה שלא.

 

לכאן נכנסת הטלוויזיה ומצליחה להראות לנו שוב ושוב שאנחנו דווקא כן מייחלים לישועת הרודנים. הסדרה "עד עצם היום הזה" אוהבת להראות מפלצות מזוויעות מהאגדות הופכות להורים וסבים חביבים במהלך של דקות. אך הסדרות "המתים המהלכים" ו-"Revolution" החליטו לקחת זאת ברצינות ויש להם את הפלטפורמה לכך - עולם אפוקליפטי בו נשיאים ומושלים מטעם עצמם מבטיחים הגנה וביטחון למצטרפים למיליציות שלהם. אך הרודנות מעבירה את מנהיגיה על דעתם, וכאשר המיליציות מחוסלות הם נאלצים לחפש את עצמם מחדש.

 

בסידרה "Revolution" נכנס "הנשיא" מונרו לחייו החדשים במצב של אינרציה. הוא משכיח את הזיכרונות הרעים באלכוהול, מרוויח את מחייתו במועדוני קרב ושוכב עם נשים מזדמנות, לא בהכרח בסדר הזה. כשקבוצת "הפטריוטים" פולשת לארה"ב ומנסה להפלילו בהרג המוני, הוא מוצא טעם חדש לחיים.

 

© 2013 Warner Bros. Entertainment Inc. All rights reserved.

 

הוא מציל את צ'ארלי משחזור של הסצנה הידועה מהסרט "הנאשמים", ומתאמץ לשכנעה לתת לו הזדמנות למרות שהביא למות אביה ואחיה וכלא את אמה במשך שנים. לאחר מכן, הוא חובר אל אויבו/שותפו משכבר הימים מיילס, ומנסה להראות לו כמה הם נהנים לחסל יחדיו חיילי אויב. נראה שאפילו רייצ'ל עשויה להשתכנע בסוף לא לתקוע לו כדור בראש למרות שהביא להרס משפחתה.

אם אפילו שלישייה זו מוכנה לוותר לו, אנחנו הצופים כבר נמצאים בכיסו ושמחים על הישועה שלו.

...עד שהוא רוצח אדם חף מפשע כדי להפליל את הפטריוטים ולפתוח במלחמה, תוך הסבר שהמטרה מצדיקה את האמצעים. אבוי, שוב הצליחו לסדר אותנו. אדם לא יכול לשנות את טבעו ואיך נוכל עכשיו לתרץ שאנחנו לא רוצים שהשלישייה תהרוג אותו סוף סוף?

 

בסדרה "המתים המהלכים" מאבד "המושל" טעם לחייו לאחר שבלהט הרגע חיסל את כל מי שהתנגד למלחמתו. אבל כשנאמניו הספורים נוטשים אותו הוא מגדל זקן ויוצא לנדודים. לבסוף הוא עוזר למשפחה שגרה בבית מגורים מבודד ולאט לאט נפתח בפניהם, מגלח את הזקן וחוזר להיות איש המשפחה שהיה בעולם הקודם. הוא מבטיח להגן על הילדה שמצא בכל מחיר. אך מה יקרה כשמישון תמצא אותו ותדרוש לכרות את ראשו כנקמה על ההתעללות בידידתה, ועמיתיה יחרו יחזיקו אחריה? האם למדנו את הלקח מ-"Revolution" או ששוב לא נוכל לעצור בעצמנו מלרצות לתת לו הזדמנות שנייה?