המסך המפוצל

מנת היום 20/11/13

מקימי, מרלין 5 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 19-11-2013
0 תגובות

09:00 יום הילד הבינלאומי, ערוץ האוכל

לרגל יום הילד הבינלאומי תשודרנה מבחר תכניות העוסקות בבישול לילדים ובשיתופם. בין התכניות: "מיני שף", "המסע המופלא של הסטון", "עמוד הבית של אבי ביטון", ו- "רות סירקיס מבשלת מהספרים". מזל טוב, ילד.


 

19:45 מרלין 5 | 5 Merlin, ערוץ Hot זון

אחרי חמש עונות, מגיעה סדרת הקאלט לסיומה - דרמת הפנטזיה, המבוססת על אגדות המלך ארתור, מביאה את סיפורו של המכשף הידוע לשמצה מאותן אגדות. העלילה מתרחשת בעיר המיתולוגית קמלוט. את הממלכה מנהל ארתור, כשאשתו האהובה גוון לצדו. המשרת הנאמן שלו הוא מרלין, מכשף בעל עוצמה שמוכרח להחביא את יכולותיו שנחשבות לא חוקיות. יחד, ארתור ומרלין, בסיוע המנטור של מרלין, גאיוס, נאבקים בכוחות הרשע של המכשפה האפלה מורגנה, שרוצה להשתלט על קמלוט. ספוילר - בפתיחת העונה החדשה, קמלוט נמצאת בשיאה. כשהמלכה גוויניבר ואבירי השולחן העגול לצדו, ארתור מעולם לא הרגיש חזק יותר. אך למרות פריחתה של קמלוט, החורבן ממתין לה מעבר לפינה. כאשר כוחות האופל מתאחדים, רק מרלין עומד בין ארתור והגורל העגום שמתוכנן לו.

 

 

20:00 חגיגות הבוז'ולה, ערוץ האוכל

ערב שידורים מיוחד לרגל חגיגות הבוז'ולה - בקבוקי היין נפתחים היום בחצות בעולם כולו ומסמלים על פי המסורת את טיב הבציר של אותה שנה. בין התכניות שתשודרנה: "מדריך היין הגדול" - ניר קיפניס מסייר, חוקר ועונה לשאלות הקשורות בעולם היין; "נכנס יין, יצא סוד" - טד אלן (המוכר לצופים מהריאליטי "טאץ' עליז לסטרייט שיעיז") מנחה סדרה הלוקחת את הצופה אל לב ליבה של תעשיית היין; "יין, זה כל הסיפור" - רננה רז מגיעה לים המלח לפסטיבל היין השנתי ומנסה להבין טוב יותר ביין: איך טועמים אותו, איך בוחרים ומה כדאי לאכול לצידו. לחיים!



21:05 מעולם לא שיקרתי | I Never Lied, ערוץ 8 (הוט)

סיפורה המדהים של הספורטאית ההולנדית הנכה, מוניק ואן דר וורסט ריגש בשנת 2010 מיליונים רבים ועורר הדים ברחבי העולם. מוניק חשפה אז כי תאונת דרכים מקרית החזירה לה את התחושה ברגליה והיא שבה לתפקד כאצנית רגילה אחרי 14 שנים כספורטאית נכה מצטיינת. האם מדובר בנס, או שכפי שרבים חושבים – רגליה של מוניק היו בריאות כל הזמן והיא פשוט שיקרה כל השנים הללו? התקשורת בהולנד סערה ושאלה: איך יכול אדם שמרותק לכיסא גלגלים במשך 13 שנים לעמוד וללכת פתאום כמו אדם רגיל? האם מוניק היא נס רפואי? בראיון לעיתון הולנדי יומי באביב של 2012 היא מודה שהסיפור על הנכות שלה כל השנים האלה לא היה מדויק, ומוסיפה שהיא עצמה לא בדיוק יודעת מה גרם לשיתוקה. הסרט מלווה את מוניק בתקופת ההחלמה שלה ובו מדבר לראשונה הרופא שטיפל בה. הולנד, 2012.

 

:


21:30 מקימי, ערוץ Hot3

מקימי, סדרה המבוססת על רב המכר משנת 2007 מאת נעה ירון דיין, המגוללת את סיפור חזרתם בתשובה של נועה ויובל דיין, שכיום הם חסידי ברסלב, הורים לשבעה ילדים, המתגוררים בשכונה החרדית רמת בית שמש. הסדרה מספרת את סיפורה של עלמה (יעל פוליאקוב), כוכבת טלוויזיה בנסיקה. נדמה שהכול תקין בחייה, אבל בפנים היא חווה שבר וריקנות. הכול משתנה כאשר אל הדירה התל אביבית שהיא חולקת עם חברתה הגל"צניקית נוגה (שמרית לוסטיג) מגיע בן (מוקי) - שותף חדש, סטודנט לקולנוע, מושך, כריזמטי ואפל. עלמה ובן מתאהבים, ועוברים לגור יחד. עולמם מתהפך כאשר ברנר (אלישע בנאי), חברו הטוב של בן, מצליח למשוך אותו למפגשים עם חוזר בתשובה בשם דניאל. משם, מתחיל המסע של בן להתקרבות לדת ולחסידי ברסלב, שגורר את עלמה יחד אתו. תהליך החזרה בתשובה של עלמה מעמת אותה עם כל העולם – חברים, הורים, קולגות בעבודה. ולמרות ההתנגדות מהסביבה, השניים ממשיכים בדרך בה בחרו. איך יתמודדו עלמה ובן עם החיים החדשים והלא פשוטים שמצפים להם? למרות הפחדים, עלמה ובן עוזבים את חייהם הקודמים ויוצאים לדרך חדשה. עוד משתתפים: עלמה זוהר, צחי גראד וחני פירסטנברג. יוצרי הסדרה: נועה ירון דיין, יובל דיין, תמר מרון ורם נהרי. 5 פרקים.

 

 

22:55 פינג פונג | Ping Pong, ערוץ 8 (הוט)

שמונה שחקנים שסכום הגילאים שלהם מגיע ל־703 שנים, מתחרים באליפות העולם לטניס שולחן, למתמודדים בני 80 ומעלה, הנערכת במונגוליה. הסרט מדלג בין רגעים סאטיריים להתרחשויות מרגשות, עתירות מתח, דרמה ופעולה, וחושף באופן ישיר וכן את חייהם הפרטיים של השחקנים, עם כל התקוות, החרטות ותחושת ה"כאן ועכשיו" הכרוכים בהזדקנות. 80 דקות, בריטניה, 2012. נכון להיום, אחד מכל 6 אנשים בעולם הוא מעל גיל 60, בשנת 2030, היחס יהיה 1 מכל 4. הסרט מרומם נפש ורוח, מעורר רצון לקום מהכורסה ולנצל את שארית החיים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:30 פילדלפיה זורחת 8 | 8 It's Always Sunny in Philadelphia , ערוץ Yes Oh

עונה שמינית לסדרה הקומית הפרועה, שחודשה כבר לעונה תשיעית. בין השחקנים האורחים העונה: הבמאי גיימרו דל טורו, הראפר שון "פי דידי" קומבס, אלכסנדרה דדריו, מרי אליזבת' אליס ודייויד הורנסבי. ספוילר - בעונה החדשה דניס ודי מתלבטים האם לנתק ממכונת ההנשמה את הסבא הנאצי שלהם, בעוד מאק וצ'ארלי יוצאים לחפש ציור שייתכן וצויר על ידי היטלר. פרנק מנצל את שביתת העובדים הסניטריים כדי לקבל אשפה באופן עצמאי, החבורה מגלה שלא נותרו להם יותר רעיונות להתעשרות מהירה. יש גם פרק מחווה לזומבים, החבורה נופלת קורבן לתרמית פירמידה, צ'ארלי ודי מוצאים את עצמם בחברה הגבוהה בעקבות קשר רומנטי עם שתיים מהמשפחות העשירות ביותר בפילדלפיה (והשאר מצליחים כמובן לחרב להם את זה), החבורה מגיעה לטיפול פסיכולוגי, מאק צ'ארלי ודניס עורכים ערב "בקר, בירה וישו", כדי לגייס כספים כשאימא של צ'ארלי מאובחנת עם סרטן ראות, פרנק ודי מחפשים אוצר, החבורה הופכת לאובססיבית למשחקי מחשב ובפרק סיום העונה כשפרנק בטעות פוגע במכונית של דניס, החבורה כמובן עורכת משפט בפאדי'ס, כשדי וצ'ארלי הם עורכי הדין.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.