המסך המפוצל

מנת היום 15/10/13

מעגלים, בלונים, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 14-10-2013
0 תגובות

19:00 אנתוני בורדיין בא לבקר | No Reservations, ערוץ הטיולים

השף והסופר אנתוני בורדיין יוצא למסע גסטרונומי ברחבי העולם בחיפוש אחר חוויית האכילה המושלמת. במהלך הסדרה יחלוק השף עם קהל הצופים את ניסיונו במאכלים ובתרבויות, כפי שרק הוא יכול לעשות. בורדיין יוצא למסע בעקבות האוכל של עונת החגים: הוא ילמד להכין מאכלים קטלוניים מסורתיים של חג המולד וייפגש עם שחקן הקולנוע, כריסטופר ווקן, לבישול משותף של ארוחת חג מולד; הוא יסייר במוזמביק ויטעם מן האוכל המקומי; יצטרף לכנס של שפים נודעים ביפן; יבקר בקנזס - בירת הברביקיו של ארה"ב; יטייל בהלסינקי, בירת פינלנד, יתנסה במרוץ מכוניות ויצרוך כמויות גדולות של כוהל. בריטניה, 2013, 16 פרקים.

 


21:05 האם אנרגיה גרעינית היא בטוחה? | ? Is Nuclear Power Safe, ערוץ 8 (הוט)

הפיצוץ שנגרם בתחנת הכוח הגרעינית ביפן בעקבות רעידת האדמה והצונאמי במרץ 2011, גרם לעולם לחשוש לגבי רמת בטיחות השימוש באנרגיה גרעינית לייצור חשמל. אך האם החששות מוצדקים? הסרט בודק בכמה מהאתרים החשובים ביותר בתחום הבטיחות הגרעינית – פוקושימה ביפן, צ'רנוביל ברוסיה ותחנות כוח גרעיני חדשות בפינלנד. באיזה אופן שימוש באנרגיה גרעינית לייצור חשמל יוכל באמת להשפיע על הפוליטיקה והכלכלה. הסרט חוזר אל אסונות העבר  כדי ללמוד להשתמש בכוח הגרעיני בצורה טובה יותר בעתיד. בשנת 1973, עיקר השימוש בכוח הגרעיני היה עבור כלי נשק, לא חשמל. עכשיו כשהמטרות משתנות, האם ייתכן כי כוח גרעיני הוא בטוח  הרבה יותר ממה שחשבנו? BBC, 2011.



22:00 בלונים | Balloons, ערוץ MGM

קומדיה איטלקית פרועה. מריו הוא תעשיין במילאנו שבודק כל הזמן בלונים כדי לראות כמה אוויר אחד יכול לקחת לפני שהוא נקרע. עם: מרצ'לו מסטרויאני. בימוי: מרקו פררי. ארה"ב, 1965.

טריילר פיצוץ מהסרט:

 


22:00 מעגלים | Circles, ערוץ Yes3

בכורה בלעדית שעושה השנה לא מעט רעש בקרב אורחי פסטיבלי הקולנוע בעולם. נציג סרביה לאוסקר 2014. הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל סאנדנס וזכה בפרס מיוחד של חבר השופטים, כמו גם בביקורות משבחות מהמבקרים החשובים בעולם. הוא המשיך לסבב פסטיבלי קולנוע בעולם, בהם ברלין (שם זכה בפרס חבר השופטים), בלגרד, סופיה (פרס הסרט הטוב ביותר), הונג קונג, סיאטל ופסטיבל ירושלים האחרון. בזמן המלחמה בבלקן, ניסה חייל צעיר לעצור לינץ' במוכר מוסלמי. הסרט עושה קפיצה עשרים שנה קדימה לימינו, שם מספר מהמעורבים באירוע מתמודדים עם תוצאותיו. בין היתר המוכר, שכיום הוא איש משפחה הגר בגרמניה, מציע מקלט לארוסתו לשעבר של החייל הבורחת מגבר אלים; ואילו חברו של החייל שהפך לרופא נקרא לנתח את אחד המעורבים בלינץ'. זוהי דרמת מוסר עוצמתית עם משחק מצוין ועשייה חכמה, שמצליחה להעלות על פני השטח אשמה, כעס, חמלה והכרת תודה שנלווים לאירוע הטעון. שחקנים: הריסטינה פופוביץ, בוריס איזקוביץ. במאים: סרדאן גולובוביץ' ("הקליעה בול"), סרביה, 2013. הסרט יוקרן בסינמטקים ברחבי הארץ במהלך אוקטובר במסגרת שבוע הקולנוע הסרבי. ציון: ♥♥♥♥♥



***

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.