המסך המפוצל

מנת היום 13/10/13

בני ערובה, בלו נטלי2, מ.א.ש, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 13-10-2013
1 תגובות

17:25 רובו אוטו פולי | Robocar Poli, ערוץ ניק ג'וניור

סיפורה של עיירה קטנה ותושביה, הנקלעים מדי יום לשלל צרות ותאונות: מכונית המחליקה בגשם, ילד שנלכד בבית מכבי האש ותקריות נוספות. למרבה המזל, צוות החילוץ המקומי פועל סביב השעון כדי להביא כל סיפור אל סופו הטוב. הצוות מונה את פולי, ניידת משטרה בעלת מוסר גבוה, נאמנות ודבקות בתפקידה; רוי, משאית מכבי אש מאובזרת להפליא ובעלת כוח רב; אמבר, אמבולנס ורוד עם לב חם ואוהב; הלי, הליקופטר ירוק והיחיד מבין חברי הצוות שאיננו מכונית; וג'ין, ילדה מבריקה המפעילה את צוות החילוץ.

 


21:00 ילדי הרכבות | Children of The Trains, ערוץ הטיולים

סרט דוקו. 25 אחוז מאוכלוסיית תאילנד (המונה 63 מיליון איש) הם ילדים מתחת לגיל 15. בעקבות ההגירה המסיבית מאזורים כפריים לאורבאניים, רבים מילדים האלה חיים כיום בבנגקוק. תחרות אכזרית בשוק העבודה וריבוין של משפחות חד הוריות הובילו לאי יציבות של התא המשפחתי המסורתי, היחלשות של שירותי בסיס, עלייה בשיעור האלימות ומחסור בדיור הולם. כתוצאה מכך, רבים מילדים אלו חיים ברחובות ושורדים באמצעות פשיעה יומיומית. הסרט עוקב אחר חזונו של קצין משטרה שהפך למציאות: קרונות רכבת המשמשים חדרי לימוד עבור ילדי רחוב נטושים.

 

.


21:45 חבר טוב זה חבר מת | I Killed My BFF, ערוץ ביוגרפיה

מה צריך לקרות כדי שתרצח את החבר הכי טוב שלך? מיני סדרה חדשה מציגה כמה דק הקו שבין חברים לאויבים. הסדרה מתמקדת בשלושה סיפורים שונים על חברים קרובים שהגורל או השטן העמיד בפניהם דילמה בלתי אפשרית. האם להסגיר את החבר'ה הכי טובים או להיגרר לחיי פשע ולפגוע באנשים חפים מפשע. דרך ראיונות ושחזורים, הסדרה מנסה לברר איפה הגבולות מטשטשים וכיצד החלטה אחת שגויה יכולה לשנות חברות אמיצה לרצח בדם קר.

 


22:00 חכמים בלילה | Wise Guys, ערוץ MGM

דרמת פשע מאת בריאן דה פלמה ("משימה בלתי אפשרית"). שני פושעים שעובדים עבור המאפייה ומאבדים 250,000 אלף דולר נשכרים להרוג אחד את השני באטלנטה. עם: דני דה ויטו, הארווי קייטל וג'ו פיסקופו. ארה"ב 1986. ציון: ♥♥♥♥♥

 

22:00 בני ערובה, ערוץ 10

בני ערובה היא סדרת מתח ואקשן בכיכובם של איילת זורר ויאיר לוטן. במרכז הסדרה עומד סיפורם של בני משפחת דנון הירושלמית, שנחטפים ומוחזקים בביתם כבני ערובה בידי ארבעה חוטפים ונקלעים לקנוניה פוליטית סבוכה. איילת זורר היא יעל, מנתחת בכירה ומוערכת שניצבת מול דילמה גורלית ומוסרית: החוטפים דורשים ממנה להרוג את ראש הממשלה על שולחן הניתוחים בתמורה לחיי ילדיה ובעלה. יאיר לוטן מגלם את דמותו של אדם רובין, קצין ימ״מ מצטיין שנסיבות טראגיות מובילות אותו לעמוד בראש קבוצת שכירי חרב שמטרתם להרוג את ראש הממשלה. הזמן שבני הבית והחוטפים מבלים יחד בבית הופך למסע הכרות מחדש של בני המשפחה אחד עם השני –המסכות יורדות, סודות מן העבר נחשפים, מערכות יחסים מתפרקות וסימני שאלה רבים מופיעים.
שחקנים נוספים ב"בני ערובה": דר זוזובסקי, מיכה סלקטר, מיקי לאון, תומר קפון, הילה וידור, יואב רוטמן - משחק את אסף הדנון. היוצרים, עמרי גבעון ורותם שמיר, שגם ביימו את הסדרה, הם יוצרים צעירים  ש"בני ערובה" זו להם סדרת הטלוויזיה הראשונה שיצרו וביימו.

 

 

22:00 בלו נטלי 2, ערוץ Yes דרמה

ניסיון להבריח זונות לארץ דרך גבול מצרים מסתבך, עם כניסתם לזירה של יורי (הנרי דוד), חוקר משטרה, וריטה (נדיה קוצ'ר), סוחרת נשים וזונה לשעבר, שיוצאת במסע נקם בסטאס (אולג לוין) ובאשר (רועי אסף), ומנסה להשתלט על עסקיהם. גלי ההדף של האירוע במדבר, מביאים לפתיחתה מחדש של פרשיית מותה של קטיה, על היאכטה "בלו נטלי", והסכנה חוזרת לפתחה של משפחת הגואל האשדודית. נאמנויות משתנות ושיתופי פעולה מפתיעים, עומדים בלב העונה השנייה של סדרת המתח המצליחה, בה שום דבר הוא לא כמו שנראה. גדי (צביקה הדר), יוני (יפתח קליין), יוליה (אלונה איב) וג'ני (מאיה גסנר), מנסים להשיג שליטה מחודשת בחייהם, כשהם הופכים כלי משחק בידיהם של סוחרי נשים, שוטרים ופוליטיקאים מושחתים. במאי: עודד לוטן.

 


22:00 מ.א.ש | M*A*S*H , ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. זוכה פרס דקל הזהב בקאן; מועמד לארבעה פרסי אוסקר (סרט, במאי, תסריט, עריכה ושחקנית משנה); מקום 54 ברשימת הסרטים הגדולים ביותר בכל הזמנים של המכון האמריקני לקולנוע; שיר הפתיחה שלו "התאבדות היא נטולת כאב" הפך להיות אחד מהשירים האהובים ביותר בכל הזמנים. שחקנים: דונאלד סאת'רלנד ("אנשים פשוטים"), אליוט גולד ("אושן 11"), טום סקריט ("נהר זורם ביניהם"), רוברט דובאל ("אפוקליפסה עכשיו"). במאי: רוברט אלטמן ("תמונות קצרות"), ארה"ב, 1970 ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 מכורים לאוכל | Addicted To Food, ערוץ הבריאות

סדרה דוקומנטרית בת שמונה פרקים העוקבת אחר מטופלי הפרעות אכילה שונות במרכז הטיפולי "גוונים של תקווה". שמונה מטופלים זוכים לתכנית ריפוי אינטנסיבית בת 42 יום, תחת הדרכתה של התרפיסטית, טני מקארתי, מי שנגמלה בעצמה מהפרעת אכילה קשה. מקארתי, הנוקטת בשיטות חריגות ונוקשות, מביאה את מטופליה לעימות חזיתי עם הסוגיות הכאובות שהובילו אותם להתמכרות למזון. בין היתר, מטופלים שסבלו בצעירותם מהתעללות, אובדן של בני משפחה וזהות מינית מודחקת. הסדרה תראה כי שיקום הוא דבר אפשרי, גם עבור אלו שחייהם נראים חסרי תקווה. ארה"ב, 2011, 8 פרקים.

 

.


22:00 איך לעשות כסף מלמכור סמים | How to Make Money Selling Drugs, ערוץ Yes דוקו

סרט מרתק וקצבי בהפקתו של אדריאן גרנייה ("הפמליה"), שמציג עשרה צעדים פשוטים שבאמצעותם אפשר לעשות כסף גדול ממכירת סמים, צעד אחר צעד: מסַחר קמעונאי בפינות רחוב ועד ניהול קרטל ענק (כולל כל הסיכונים הכרוכים בכך). כמובן שהתמונה שמשרטט הסרט היא סאטירית ומורכבת יותר, ומציעה מחשבה מחודשת על מדיניות הסמים האמריקנית, כאשר החקיקה הנוכחית מעודדת למעשה את הפשיעה ואת התרחבות העולם התחתון (ממש כמו בתקופת היובש מכוהל (1919-1933). הסרט מביא עדויות של כמה פושעים אמיתיים, כמו מייק וולצמן, שנזכר בהמצאה שלו של הסם קראק-קוקאין (ממש כאילו המציא מוצר צריכה רגיל ויומיומי). עוד מדברים בסרט: אדריאן גרנייה, שגדל אצל אם חד-הורית שהייתה סוחרת מריחואנה; הראפר 50 סנט, שהתחיל לסחור בסמים כשהיה בן 12; סוזן סרנדון, שתומכת, מניסיון אישי, בכמה חומרים אסורים; אֶמינֶם, שמדבר על מאבקו בהתמכרות לסמי מרשם חוקיים; ראסל סימונס, שהקדיש את חייו לשנות את פקודת הסמים ועוד. העדויות משקפות את הדרך בה סמים מחלחלים לכל שכבות החברה, ועד כמה לא פרופורציונאלית הענישה (בעיקר לכהי-עור ולעניים). הדיון על הסמים באמריקה עדיין לוהט מאד והדמוניזציה שעושים הפוליטיקאים ביחס לסמים רק מחריפים את המלחמה שלא ניתן לנצח בה. בימוי: מת'יו קוק; מפיק: אדריאן גרנייה. 96 דקות, ארה"ב, 2012. ציון: ♥♥♥♥♥



22:55 אומה ובלה | Oma & Bella, ערוץ 8 (הוט)

הצצה לחייהן של שתי ניצולות שואה יהודיות שעברו לגור יחד בברלין לעת זקנה. הבמאית מתלווה לסבתה ולחברתה ומתעדת אותן מבשלות, עורכות סידורים ונזכרות בעברן באוסף רגעים של כנות, הומור, חמלה ותום. הצצה אינטימית לעולמן של רג'ינה קרולינסקי (אומה) ובלה כ"ץ. הן מארחות זו לזו חברה, נזכרות בילדותן, מטפחות את הקשר שמחבר ביניהן ומתמודדות עם שאלות של מורשת, זהות וזיכרון. דיוקן של שתי נשים בעלות חוש הומור קליל, סיפורים עסיסיים והערצה עמוקה לאוכל טוב. גרמניה/ארה"ב, 2012.

 

 


***

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.