המסך המפוצל

מנת היום 6/10/13

רייק 2, מראה שחורה 2, אפוקליפסה עכשיו, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 05-10-2013
1 תגובות

20:15 מחוברים+, ערוץ Hot3

סדרת הלהיט המדוברת, זוכת שני פרסי האקדמיה לטלוויזיה, חוזרת בעונה המעורבת הראשונה בתולדות הפורמט. אחרי הצלחתה האדירה של "מחוברים 2", הוכרז על "מחוברים+", שתהייה לראשונה בתולדות הסדרה עונה מעורבת, אשר תכלול גם "מחוברים" וגם "מחוברות". בתהליך הבחירה לוקטו חמישה אנשים, גברים ונשים, בגילאים שונים ומעולמות מגוונים, שתיעדו את חייהם. כל יום, במשך קרוב לשנה. יומני וידיאו אינטימיים, שנערכים ביד אומן קולנועית, וחושפים את הרגעים היומיומיים הגדולים וקטנים: האכזבות, הניצחונות, שברון הלב והתרוממות הרוח. "מחוברים+", רצועה יומית בת 33 פרקים שתשודר מדי ערב, ביים וערך עמי טיר, שהיה העורך הראשי בעונות הבכורה של "מחוברות" ו"מחוברים", ועורך ובמאי "מחוברים 2".

 


21:00 מסתרי אינדונזיה | The Unseen, ערוץ הטיולים

סרט דוקו. בכל רחבי אינדונזיה מאמינים במאגיה שחורה ולבנה ושמאנים מבצעים טקסים בתשלום כדי לעזור לאנשים להיפטר מקללות ומכישופים. האם מדובר בדבר האמיתי או בתכסיסנות? כיצד האמונה במאגיה משפיעה על ההשלכות שלה? בעזרתם של רופאים, פסיכיאטרים, עדים ומבקרים יסיר הסרט את שכבות המסתורין מעל הסוגיה הטעונה. סיפוריהם של אלו שהיו מעורבים בפרקטיקות של קסם וכישוף, ביניהם שמאנים, כמרים, יזמים, קורבנות, חולים ואף פקידי ממשלה. כיצד חפצי וודו נלקחים מפינות בתים שלאיש אין גישה אליהם, וטקסים אותנטיים של קסם לבן ושחור.

 

22:00 לא תשקוט הארץ, ערוץ 8 (הוט)

לציון 40 שנה למלחמת יום הכיפורים. סדרה העוסקת באותה שנה מעצבת, 1973, באביב השאננות ובקיץ האשליות, בסתיו ההלם ובחורף הדמעות. ארבעה עשורים לאחר מלחמת יום הכיפורים, הקשה במלחמותיה של מדינת ישראל מאז השגת עצמאותה, אפשר סוף-סוף להציב עדשה מול הפנים המיוסרות, למודות הלקח, של הדור שהלך אל המלחמה ושב ממנה, אם שב, שונה מאד. ארבעה פרקים, מתעדים לראשונה לעומק ובהרחבה, עם חשיפות וגילויים את מלחמת יום הכיפורים; את מעגלי המודיעין, המדיניות, הקרבות והלוחמים. ההפתעה, המחדל, הקריסה והאימה, בין שתיים בצהריים של יום הכיפורים לצליחת התעלה והכרעת המלחמה. הקרע והמחלוקת לגבי תפקידו של הסוכן מרואן אשרף, דילמת הכניעה הישראלית ותחושת חורבן הבית בקרב ההנהגה הבכירה, הקלטות נדירות של הפיקוד העליון, משיחות סודיות בבית הלבן ומחדר הישיבות של גולדה. במאים: עמית גורן, לוי זיני, אידו סלע. סדרה בת 4 פרקים, 60 דקות כל אחד, בשידור יומי.

 


22:00 רייק 2 | Rake 2, ערוץ Yes Oh

עונתה השנייה של הדרמה הקומית מאוסטרליה, העוקבת אחר קליבר גרין (ריצ'רד רוקסבורג, "מולאן רוז'"), עורך דין פלילי מבריק בעל נטייה להרס עצמי והתמכרות לתענוגות החיים, שלוקח על עצמו את התיקים המטרידים ביותר, בהם אף אחד אחר לא מעוניין. בפרק הראשון מתארחת טוני קולט ("טרה"), ומגלמת את מושלת דרום ויילס החדשה, עימה קליבר גרין מקיים רומן סוער. כשהם נתפסים על ידי הצלמים ודבר הרומן נודע ברבים, בעלה של המושלת, התובע המחוזי יעשה הכול כדי להרוס את קליבר.

 

 

22:00 אפוקליפסה עכשיו | Apocalypse Now, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות: הסרט זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן; זוכה בשני אוסקרים לצילום ולסאונד, מועמד לסרט, בימוי, שחקן משנה, תסריט, עיצוב ועריכה. מקום 28 ברשימת סרטי הקולנוע של המכון האמריקני לקולנוע; מקום 34 ברשימת הסרטים הגדולים בכל הזמנים של אתר IMDB. מקום 7 ברשימת 500 הסרטים הטובים אי פעם של מגזין אמפייר. הגרסה שתשודר הינה הגרסה המלאה והנרחבת שהוקרנה לראשונה בפסטיבל קאן 2001, וכוללת 49 דקות נוספות. שחקנים: מרטין שין ("הבית הלבן"), לורנס פישבורן ("מטריקס"), דניס הופר ("ספיד"), מרלון ברנדו ("חופי הכרך"), הריסון פורד ("מלחמת הכוכבים"), רוברט דובאל ("הסנדק"). במאי: פרנסיס פורד קופולה ("הסנדק"), ארה"ב, 1979. ציון: ♥♥♥♥♥



22:15 מראה שחורה 2 | Black Mirror 2, ערוץ Hot3

המיני-סדרה של רשת "Channel 4" הבריטית וחברת "Endemol", שכתב היוצר והעיתונאי צ'רלי ברוקר ("דד סט"), שבה בעונה חדשה עם שלושה נרטיבים ייחודיים על הצד האפל של הרומן שלנו עם הטכנולוגיה. בין כוכבי העונה ניתן למצוא את המועמדת ל"גלובוס הזהב", היילי אטוול ("קפטן אמריקה"), ג'ייסון פלמינג ("לוק, סטוק ושני קנים מעשנים"), דומהל גליסון ("הארי פוטר", "אומץ אמיתי"), לנורה קריצ'לו ("כמעט אנושיים"), תופנס מידלטון ("איום מבפנים") וזוכה ה"BAFTA" דניאל ריגבי. העונה החדשה ממשיכה להציג מבט עגום על החברה המודרנית, באמצעות שלושה פרקים שבוחנים את השפעת הטכנולוגיה על חיינו. הפרק הראשון: "Be Right Back" הוא טוויסט מעורר חרדה לעולם הרשתות החברתיות. הוא מספר את סיפורה של מרתה (אטוול), שמשתמשת בשירות אינטרנטי חדש שמאפשר לאנשים להישאר בקשר עם קרוביהם המנוחים. באמצעות שימוש בפרופילים והתקשרויות העבר שלו, היא מסוגלת "לתקשר" עם בן-זוגה המנוח אש (גליסון), שנהרג בתאונת דרכים.

 

 

22:30 תראו מי מתצפת |  Look Who's Stalking, ערוץ ביוגרפיה

הצצה ייחודית למוחם הקודח והאובססיבי של האנשים ש"האהבה" שלהם יצאה לחלוטין מכלל שליטה. נהוג להשתמש בביטוי "הכתובת הייתה על הקיר" כאשר מדברים על סיפורי אהבה טרגיים. מה קורה כשאין סימנים ויום אחד אתם מגלים שמישהו זניח בחיים שלכם, חבר לכיתה או אבא של חברה הם בעצם מטרידים סדרתיים? זהו עולם שבו "יותר מדי אהבה" עלול להפוך למתכון לרצח. כיצד גדלה אהבה חד צדדית? כיצד עלתה המשטרה על המטרידים ומדוע אף אחד לא חשד בהם? הסדרה תנסה לענות על שאלות אלה דרך ראיונות ושחזורים עם האנשים שחוו את התופעה. בפרק הראשון שתי נערות מתבגרות הן מושא ההערצה של שני מטרידים סדרתיים. קמרון, מוצאת את עצמה תחת עינו של ריאן, נער מהתיכון בו היא לומדת. במשך 11 שנים הוא עוקב אחריה עד שהוא מתחיל לאיים על חייה. איימי, לא הכירה את ליאם, אך הוא עקב אחריה והאובססיה שלו הפכה לאלימה.

 

 

 



 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.