המסך המפוצל

מופע האירוניה של אוזי

הכינו את הבעת הגועל והבוז, תתכוננו להכריז שזבל טלוויזיוני כזה לא היה מזמן. זה לא יעזור לכם - בתום חצי שעה של פרק כבר תהיו מאוהבים. אוזי, וויל יו האב מיי בייבי?

מאת: Which Witch

פורסם: 19-07-2002
10 תגובות
שבו לצפות בפרק של הדוקו-סופ / ריאליטי TV / ריאליטי-סיטקום "האוסבורנים". לא, לא טעיתם: אוזי הוא אכן קריקטורה של עצמו, שרון אישה מגוחכת ושתלטנית, הילדים מעצבנים וכל העסק נראה מזויף. אבל הוא לא. והם לא. וגם אם תכינו את כל השנינויות בעולם, זה לא יעזור לכם. בתום חצי שעה של פרק תהיו מאוהבים ומכורים ללא תקנה.

הם מטורפים? מגוחכים? לא אכפת לי. אני אוהבת אותם. לא יודעת איך לא הכרתי אותם קודם. לפי דעתי, אני והאוסבורנים חברים טובים משכבר הימים. אני הרי יודעת הכל על החיים שלהם. אני יודעת כמה הכלבים והחתולים של הבית משגעים אותם, על מה רבים קלי וג'ק, מתי אוזי מרגיש בלתי-נראה, ולמה שרון שונאת את השכנים. אני אפילו מצליחה, מדי פעם, להבין מה אוזי אומר. ממש בת-בית.



ההברקה של הסדרה טמונה באירוניה הבלתי נגמרת, שנוצרת כשאנו צופים בחיי המשפחה הבורגניים להפליא של אוזי "נסיך האופל" אוסבורן. אוזי אוסבורן - בורגני. הבנתם את הרעיון? יש פה פוטנציאל אין סופי למצבים קומיים. צוות כותבים מחונן היה יושב חודשיים ולא מצליח ליצור דמויות כל כך מופרעות, ומצבים יומיומיים כל כך מבדרים, שזה טוב מכדי להיות אמיתי (אבל זה כן).

רוצים דוגמא? בבקשה. דמיינו לעצמכם את אוזי אוסבורן, מקועקע מכף רגל ועד ראש, פוער עיניים באימה כשביתו קלי באה לגלות לו בסוד, שהיא עשתה קעקוע. "אני חייב לספר לאימא," הוא אומר, וקלי הרוסה. היא ממש פוחדת מהתגובה של אימא שרון, וגם אנחנו. לא שאנחנו מבינים איך נושא כזה יכול להיות ביג-דיל בבית הזה, אבל זאת עובדה. קלי מתקשרת לשרון, שנמצאת בדיוק במספרה, ואכן נשמעת שבורת לב למשמע החדשות שבתה היקרה חיללה את גופה. הקעקוע המדובר הוא, אגב, לב אדום, על המותן, קטן יותר מהציפורן הקטנה ברגל שמאל של מלינדה, ה"נני". זה לא משנה לאם הדואגת, וגם לא יציל את קלי (ואותנו) מההרצאה של אוזי על סכנת זיהום הקעקוע, כולל הדגמות על קעקועיו-הוא.



גיבורנו אוזי מבלה את זמנו בשינה, אכילה ומלמולים תמוהים ("אני בא ממקום קטן באנגליה שנקרא ברמינגהם, וזה פשוט מבטא ברמינגהמי, טוב?!"). הבנאדם בשנות ה- 60 לחייו, בקושי הולך, כל גופו רועד (יש אומרים פרקינסון, יש אומרים בהשפעת שנים של צריכת סמים ואלכוהול), , והוא עולה על הבמה ב"אוזפאסט" השנתי, צורח, רוקד, וקופץ כאילו היה בן 18בהופעה של אביב גפן.

שרון, מנהלת עסקים ותיקה וקשוחה (וגם המפיקה של הסדרה), לא מהססת להסתיר מהטאלנט (שהוא במקרה גם בעלה) את רשימת סיור ההופעות, כדי שלא יעלה על העובדה שהיא קבעה לו הופעות לילה אחרי לילה, למרות שהוא חזר ואמר לה שהוא כבר לא בן 18 בהופעה של אביב גפן. , והיא מתגלה כאשת-בית חביבה, חובבת כלבים וחתולים בלתי ניתנת לעצירה, שמסוגלת להתקשר לכל הורה ברשימת הקשר של הכיתה של קלי, כדי לגלות מי נתן לבת שלה מריחואנה.

קלי עצמה היא נערה בת 17 על סף ה- 40, עם שיער מחליף צבעים וסגנונות, שהמילה החביבה עליה היא Vagina ("היינו צריכים לקרוא לך וג'יינה אוסבורן", אומרת שרון בהתקף מבוכה), ולאחרונה עשתה קאוור כייפי ל-"Papa Don't Preach". אחיה, ג'ק בן ה- 16, הוא תעלומה בשבילי. עד היום לא הצלחתי להבין מה הקטע שלו, והאמת, אני דואגת לילד. הוא הכי פחות חברותי מכולם (אבל אולי גם הכי שפוי מכולם), יש לו עבודה בחברת תקליטים כמגלה כשרונות, והוא זה שהביא את הקונספט לסדרה, אז צריך לתת לו כבוד. כמו קלי, הוא מראה נטיות של התבגרות מוקדמת.

בכלל, חייבים לרחם על קלי וג'ק, הילדים שהופכים ברגעים אלה ממש מ"הילדים של -" למגה-סלבס בפני עצמם. הרי - איזה מרד נעורים נשאר בשבילך אחרי שאבא שלך כבר הקים להקת רוק והמציא ז'אנר מוסיקלי, צרך כל סם בעולם וערף ראשו של עטלף בשיניו? הרי כל מה שתעשה, ההורים שלך כבר עשו קודם, פי עשר.



ופה היופי האמיתי של "האוסבורנים". אוזי ושרון הם הזוג המופרע ביותר בעולם, זוג האבי-מטאלי אמיתי, ולכן, לראות אותם מתמודדים עם בעיות של כל הורה לילדים בני עשרה זה מרתק. כן, הם מובכים כשקלי מתעקשת לדבר על הנרתיק שלה בכל הזדמנות, אבל בתוך המשפחה מכירים אינטימית כל הטיה של הפועל TO FUCK, ואין משפט שאין בו קללה עסיסית, מושלכת ללא היסוס בין הפועל לשם התואר. כן, הם עושים לג'ק הרצאה אינטנסיבית וסמי-היסטרית כשהם חושדים שהוא מעשן כל מיני סוגים של עשב בחדרו ("אתה חושב שאנחנו לא רואים את הפיצות שמגיעות באמצע הלילה, ולא יודעים מה זה אומר?"), אבל עליהם הדאגה הזאת נראית הרבה יותר אמיתית. כי אם אוזי אוסבורן אומר לך שסמים זה רע, אולי כדאי שתאמין לו, אחרי הכל מדובר באדם שהיה כל כך מסומם, שהצליח לחלל אתר-היסטורי אמריקאי בלי לדעת בכלל שזה קורה לו.

אבל אל תטעו, אין פה שום דבר רציני מדי. בכלל, קשה מאוד שלא להשתין מצחוק מכל קורות המשפחה הזאת. מהרגעים הקלאסיים: הפרק המוקדש לעשרות הכלבים והחתולים המשפחתיים, הרהיטים שהם הורסים והצרכים שהם עושים בכל מקום אפשרי, מול המצלמות; הפרק בו אוזי ושרון נוסעים למסע הופעות, ותגובתו של אוזי למראה האפקטים הבימתיים ("בועות סבון?! אני אוזי-דה-פרינס-אוף-פאקינג-דארקנס-אוסבורן!"); הפרק המוקדש למלחמה בשכנים החדשים, שמשמיעים מוסיקת טראנס כל הלילה (תגובת המשפחה: ג'ק שם "בלאק סאבת'" בקולי קולות. שרון צורחת קללות אל מעבר לגדר. אוזי זורק משהו); אוזי מנסה לחמם פופקורן במיקרו, במשך דקות ארוכות, ללא הצלחה (הוא לא לחץ על כפתור ההפעלה); אוזי נותן הרצאה נוקבת ומיד אחר כך נופל מהכיסא; קלי ושרון בשיחה על ציצים, ואיפה הם צריכים להתחיל (שרון רוצה ששלה יתחילו קצת אחרי הסנטר. קלי אומרת שאין דבר כזה, ומכריחה את מלינדה, ה"נני" המצוידת, להדגים); וכמובן, רגעים רבים מספור בהם אוזי מאבד את חוט המחשבה, מגמגם, ממלמל, ושוכח את סוף המשפט שרצה להגיד. איזה חמוד.

אגב, יש כבר כאלה, כמו פאף דאדי וטומי לי, שקפצו ונידבו את עצמם ומשפחתם לסדרות דומות. לי זה נראה כישלון ידוע מראש. אני פשוט לא יכולה לתאר לי מישהו אחר מלבד האוסבורנים בתפקיד "האוסבורנים"...





לינקים נוספים:

ההיסטוריה המטורפת (והמקוצרת) של אוזי, למי שבילה את המאה ה- 20 במערה.

האתר הרישמי.





משפחת אוסבורן, MTV אירופה, ימי רביעי בשעה 22:30, ימי שני בשעה 01:30.