המסך המפוצל

מנת היום 16/9/13

לונלי פלאנט - 1000 החוויות, משקל האומה - ילדים על המשקל, ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 15-09-2013
0 תגובות

18:30 לונלי פלאנט – 1000 החוויות | Lonely Planet – 1000 Ultimate Experiences, ערוץ הטיולים

התכנית המושלמת עבור צופים עם חיבה לרשימות ולחוויות מסע מעוררות השראה. כל אחד מפרקי הסדרה, המבוססת על המדריך הפופולארי ואפליקציית ה-iPAD, מוקדש לתמה מושכת ובלתי שגרתית, כגון: "אתרי העתיקות המרהיבים ביותר" ו-"אוכל הרחוב הטעים ביותר". במסגרת כל פרק בן חצי שעה נתוודע לחמש-שבע חוויות הכרוכות בכותרתו. בין היתר נלמד על הריגושים הגדולים בעולם (הר הזמביזי שבאפריקה, שחייה עם דולפינים בניו זילנד, מצנחי רחיפה באקפולקו ונסיעה מסעירה בתאילנד); המקומות הטובים בעולם לצפייה בחיות פרא (חיות הספארי של בוצוואנה, יונקים מוזרים במדגסקר, זוחלים מדהימים באיי הגלפגוס, חיות תת מימיות בשונית המחסום הגדולה ועוד); אתרים עתיקים מעוררי תדהמה (סלעי הענק של סטונהנג' באנגליה, אתרי הקבורה שבפירמידות העתיקות בגיזה, קרבות הקולוסאום ברומא העתיקה, לוחמי האבן של שי-אן, והפירמידות בניו מקסיקו). בריטניה, 2012, 10 פרקים.

 

 

20:00 מבשלים מהמטבח המקסיקני, ערוץ האוכל

ערב שידורים מיוחד לרגל יום העצמאות של מקסיקו. בין התכניות שתשודרנה: "שף על האש", עם השף עומר מילר שיבשל ארוחה מקסיקנית עם גיא פינס; "על הגריל עם בובי פליי", בפרק המוקדש לארוחת ברביקיו מקסיקנית; "ביס מאמריקה", עם השף דיוויד לוי, שיכין מטעמים מקסיקנים; "אוכל מקסיקני בקלי קלות", בפרק המוקדש לארוחת בוקר מקסיקנית; "צ'אק מבשל את מקסיקו", עם השף צ'אק יוז, שמבקר בקאבו סן לוקאס שנמצאת בדרום באהה, שם הוא מבשל חביתת לובסטר עם בעלת מסעדה מקומית, מכין מחבת מאולתרת מציוד חקלאי ישן, ומבשל דגים שדג בעצמו עם הדייג ובני משפחתו.

 

21:00 הסאגה של בהוטו | The Bhutto Saga, ערוץ 8 (הוט)

בגיל 35 בלבד הפכה בנזיר בהוטו לאישה הראשונה המכהנת כראש ממשלה בפקיסטן ובמדינות המוסלמיות בכלל. ההתנקשות בחייה, בשנת 2007, במהלך עצרת תמיכה בה לקראת הבחירות הפכה אותה לסמל בכל העולם.‏ גורלה של בנזיר בהוטו היה התוצאה של היסטוריה סוערת ומלאת זעם - ההיסטוריה של שבט בהוטו. במשך ארבעים שנה, בין אם בשלטון או באופוזיציה, תמיד היה נצר של משפחת בהוטו בחוד החנית של הפוליטיקה, ושילם את המחיר על כך. השושלת שלהם מזכירה את זו של משפחת גנדי או משפחת קנדי. כמו ההיסטוריה של שתי משפחות אלה, אף שלהם מתאפיינת בחשאיות, קללות ומוות. אביה של בנזיר בהוטו, זולפיקר עלי בהוטו, שהיה המנהיג הראשון בפקיסטן שנבחר באופן דמוקרטי, מצא את מותו בתלייה. היו לו ארבעה ילדים. רק בתו סנמן, שתמיד סירבה להיכנס לפוליטיקה עדיין בחיים כאשר שלושת ילדיו האחרים מתו מוות אלים ואכזרי. צרפת, 2011.

 

 

22:00 משקל האומה – ילדים על המשקל | Weight of the Nation for Kids, ערוץ Yes דוקו

לפי סקר שפורסם בארה"ב, כ-94% מבתי-הספר במדינה הגישו ארוחות שאינן עומדות בסטנדרטים הבריאותיים של ארוחות בית-ספר. 80% מהארוחות חרגו מההמלצות הלאומיות לכמות השומן והשומן הרווי בארוחה. חמושים בנתונים הללו, חבורה של ילדים מניו-אורלינס, המכנים עצמם ה-Rethinkers – יוצאים לעשות שינוי בתזונה הבית-ספרית שלהם: הם מוציאים תעודות עם ציונים לארוחות שלהם, כדי למשוך את תשומת הלב של התקשורת ושל מקבלי ההחלטות ונכנסים למו"מ עם ספקית המזון האמריקנית הגדולה ביותר כדי לשנות את התפריט הגרוע שלהם. סידרת המשך בשלושה פרקים, לסדרה "משקל האומה" ששודרה בשנה שעברה, ובמרכזה מגפת השמנת היתר באמריקה. ארה"ב, 2013.