המסך המפוצל

מנת היום 1/9/13

מדור יומי חדש על כל מה שחדש בטלוויזיה. תתחדשו!

מאת: שי שגב

פורסם: 31-08-2013
10 תגובות

19:45 קוד גבר | Guy Code, ערוץ MTV
סדרת ריאליטי חדשה המארחת מבחר של מומחי תרבות, קומיקאים מובילים ואתלטים הדנים בקודים המיוחדים הקיימים בין גברים. בין הנושאים: שתייה, ריקוד, סטוצים, קעקועים, בגידות, רשתות חברתיות, בכי, פרידות ועוד. בין המומחים שיחלקו מניסיונם: הקומיקאי הניו יורקי - אנדרו שולץ, הדוגמנית/שחקנית - אפריל רוז, הקומיקאי - כריס דיסטפאנו, הדוגמנית/שחקנית - טיפני לו, הדוגמנית - ליסה ראמוס, השחקן - ג'ון גארבוס ואחרים.

 

20:05 הג'וב הכי גרוע | Underemployed, ערוץ MTV

סדרה קומית חדשה העוקבת אחר חמישה בוגרי קולג' והתנגשות חלומותיהם עם המציאות. לכולם היו בהתחלה תכניות גדולות: לו שאף להמשיך עם לימודיו ולהפוך לעורך דין המתמחה במשפט סביבתי; רביבה (המגולמת על ידי השחקנית הישראלית ענבר לביא) נפרדה מלו כדי לעבור ללוס אנג'לס ולהשתלב בתעשיית המוסיקה; מיילס רצה להיות דוגמן הבית החדש של קלווין קליין; סופיה תכננה להיות סופרת ודפני פשוט רצתה להצליח. למרבה הצער, החיים לא תמיד עובדים כמתוכנן.

 


20:30, לעצב בגדול 2 | Grand Designs 2, ערוץ החיים הטובים

עונה חדשה לסדרת הריאליטי של המעצב הבריטי קווין מקלאוד, הממשיך לעקוב אחר מיזמי שיפוץ ועיצוב עצמאיים. מדי פרק מתלווה מקלאוד ליחידים ולזוגות המבקשים לבנות את בית חלומותיהם – החל משלב התכניות וכלה בפרקטיקה של הפיכת הקונספט לממשי. תהליך התיעוד ייפתח במפגש עם המשפצים וביקור באתר הבנייה המיועד. לאחר מכן תוצג הדמיה ממוחשבת של התוצאה המבוקשת והבנייה תצא לדרך. מקלאוד ישוב לבדוק את המיזם המתהווה, תוך ציון חריגות התקציב (הזעום מלכתחילה), ובעיות נוספות. התכנית, מבית היוצר של ערוץ 4 הבריטי, הוכיחה את עצמה כסנסציית רייטינג מאז עלייתה לאוויר ב-1999. העונה השביעית של הסדרה זכתה לקהל ממוצע של 3.6 מליון צופים. בריטניה 2010, 12 פרקים.

 

21:00 בטוח או ביטוח | Sure or Insure, ערוץ 2
השעשועון על פי פורמט מקורי של קשת, נמכר תוך חודשיים ל-7 טריטוריות ויעלה בערוץ 2 לחמש תכניות בלבד. בשעשועון הזה, הדבר היחיד שעומד בין המתמודד לזכייה בכל הקופה הוא המשפחה שלו. בכל תכנית תשחק משפחה שתבחר נציג שיענה על השאלות. באותו זמן, יתר בני המשפחה יכנסו לתא שיכול להיסגר או להיפתח לפי ההתקדמות בשלבי המשחק. כשהתא נסגר המשפחה לא יכולה לראות או לשמוע את מה שמתרחש באולפן. המתמודד יקבל שאלה עם ארבע תשובות אפשריות ויבחר את התשובה הנכונה לדעתו. לאחר מכן, תוצג השאלה לבני משפחתו מבלי שהם ידעו מה ענה המתמודד. מרגע זה יש למשפחה דקה וחצי להחליט: האם הם סומכים על בן המשפחה שלהם שענה נכון או שהם רוצים "לבטח" את תשובתו. כל אחד מבני המשפחה יכול להפעיל ביטוח באמצעות לחיצה על הכפתור שבתא. כל שימוש בביטוח מפחית את הסכום שנצבר. מנחה: ארז טל.

 

 

 

 

21:05 היופי מביך | Beauty is Embarrassing, ערוץ 8 (הוט)

בכורה לסרט שחלקו ביוגראפי וחלקו תיעוד מופע חי, המספר את סיפורו הנועז ומעורר ההשראה של האמן הייחודי ויין וייט - מעצב, צייר, בובנאי, פסל ומוזיקאי, שלמעלה משלושה עשורים מותיר את חותמו האמנותי, ויוצר דימויים ורעיונות המהווים חלק בלתי נפרד, גם אם לעתים נסתר, ממילון התרבות הפופולארית. הסרט עוקב אחר דרכו המקצועית של וייט, מאז שפעל כקומיקסאי מחתרתי באיסט וילג' של ניו יורק, דרך פריצתו כמעצב, בובנאי ושחקן מדובב בתוכניתPee-Wee’s Playhouse, תפקיד שזיכה אותו בשלושה פרסי אמי, והצלחתו גם בעיצוב והנפשה של תוכנות אחרות לילדים כגון Beakman’s World וסרטי וידיאו מוזיקליים לפיטר גבריאל ("ביג טיים") ול-Smashing Pumpkins ("טונייט, טונייט") ועוד. הסרט מראה מה נדרש מאמן מחונן, מצחיק, נועז ובלתי-מתפשר כדי להצליח באמריקה. ארה"ב 2012.

 

22:00 המלך ואני | The King and I, ערוץ Yes3
סרט במסגרת פסטיבל הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. נחשב לאחד המיוזיקלס האהובים והמפורסמים בתולדות הקולנוע. זכה בחמישה פרסי אוסקר, כולל פרס השחקן הראשי ליול ברנר, שדמותו כמלך סיאם הפכה לאחד האייקונים המוכרים ביותר של הקולנוע. הסרט גם נכנס למקום ה-11 ברשימת מחזות הזמר הטובים ביותר של המכון האמריקני לקולנוע. משחקת גם דברה קר, במאי: וולטר לאנג. ארה"ב, 1956. דירוג: ♥♥♥♥♥

 

 © 1956 Twentieth Century Fox Film Corporation

 

22:00 בריונות | Bully, ערוץ Yes דוקו

אחד מסרטי הדוקו החשובים ביותר של שנת 2011. מיליוני ילדים בכל העולם סובלים מבריונות: בבית הספר, ברשת, בבית וברחובות. זוהי צורת האלימות הנפוצה ביותר שילדים ובני נוער נחשפים אליה. 'בריונות' הוא סרט נוקב וחשוב שבמרכזו חמישה מקרים של ילדים ונוער שהיו חשופים לבריונות. אצל חלקם זה נגמר במוות. בימוי: לי הירש, 94 דקות, ארה"ב, 2011. דירוג: ♥♥♥♥♥

 

22:00 אבודים באסיה, ערוץ Yes דרמה
עונה שנייה לדרמה הקומית שצולמה בעונה הראשונה באפריקה וזכתה לאהבת הקהל והמבקרים. משפחת וקסלר, ובראשה מנכ"ל חברת האופנה, האני (צחי גראד), קופצת לתוך עולם הנדל"ן.  אבל המעבר מטי שירטים לפנטנהאוזים לא עובר חלק: ה"האני פאוור סיטי" - פרויקט הדיור המגלומני שיוזמת אפרת (אשתו של אדי, בגילומה של עינת שרוף), מתוכנן להיבנות על בריכת חורף מעופשת ומעורר התנגדות של ארגונים ירוקים בלתי מתפשרים. אדי מגלה שהוא והחברה מסובכים בפרשת שחיתות שאפשרה את תהליך הבנייה ומחליט להחזיר את בנו, ארון (מעיין בלום), מלימודי ה-MBA שלו בשווייץ, כדי שישמש כמנכ"ל-קש של החברה במקומו, עד שהעניין יתפוצץ. לטובת הפרוייקט הנד"לני, הפרזנטורים של האני (רותם סלע ועידן חביב) מוצבים בדירה לדוגמה, שם יכולים העוברים והשבים לראות אותם מנהלים את חייהם: יניב עסוק בניסיונות לשווק את עצמו כזמר עולה / שחקן קולנוע. צליל מצידה רוצה ילד, ומשכנעת את שלומצי להיות האם הפונדקאית שלהם – כשהיא לא יודעת שבינתיים שלומצי עסוקה ברומן סודי עם יניב.

 

קרדיט צלם: אבי הראל

 

22:00 מחסן סודי 13 | Warehouse 13, ערוץ Yes אקשן

עונה 4 חלק ב'. דרמת מדע בדיוני הקומית מבית ערוץ המד"ב האמריקאי SYFY, שהמבקרים תיארו אותה כ"שילוב של תיקים באפילה, שודדי התיבה האבודה ובלשים בלילה", חוזרת בחלקה השני של העונה הרביעית. במרכזה זוג סוכני FBI המועברים למחסן סודי בדרום דקוטה בו שמורים התופעות העל טבעיות והמכשירים המוזרים של המדינה. הסדרה נוצרה על ידי התסריטאית, ג'יין אספינסון ("באפי ציידת הערפדים", "קפריקה"), ופרק הפתיחה שלה היה הבכורה השלישית הכי נצפית בתולדות הערוץ, עם 3.5 מיליון צופים ונתון מדהים של 50% צפיה נשית. שני סוכני השירות החשאי מיקה ברינג (ג'ונה קלי) ופיט לטימר (אדי מקלינטוק, "בונז", "עקרות בית נואשות"), ממשיכים גם העונה לאתר ולחקור דיווחים על תופעות ופעילויות על טבעיות חדשות עבור הרשות, ואת זאת הם עושים מבסיסם ב-"מחסן סודי 13", מחסן ענק, סודי ביותר, המצוי בדרום דקוטה המרוחקת והשוממת, שבו מוחזקות כל התופעות העל טבעיות, שרידים מסתוריים ומזכרות מוזרות, שנאספו עם השנים ע"י גופים שונים במדינה.

 

 

 © 2012 Universal Network Television LLC. All Rights Reserved

 

 22:10 ספר הסודות של אמריקה 2 | America's Book of Secrets 2, ערוץ ההיסטוריה

בכורה לעונת ההמשך של סדרת הדוקו המרתקת. מה בדיוק מנסות הממשלות להסתיר מאיתנו? כפי שהוכיחו פרשיות וויקיליקס, האזנות הסתר של הממשל האמריקני והמדליף אדוארד סנודן, לפעמים גם תיאוריית קונספירציה שנשמעת הזויה יכולה להתגלות כאמת מטרידה מאד. בין הסוגיות הנחקרות בעונה השנייה: מה ניסה הממשל להסתיר מהציבור בפרשת הפלישה הרצחנית לשגרירות ארה"ב בלוב? עד כמה עמוקה הייתה מעורבותו של ריצ'ארד ניקסון בפרשת ווטרגייט? כיצד הצליח ארגון  המאפיה לשמור על כוחו עד היום ומהן שיטות הפעולה שלו?

 

22:30 עד שהמוות יפריד בינינו | Casanova Killeres, ערוץ ביוגרפיה

מיני סדרה בת שלושה פרקים בבכורה ארצית. סדרה חדשה על פרשיות רצח מזעזעות, שהמשותף להן הוא בני זוג מושלמים שמתגלים כרוצחים. זוגות שסיפור האהבה שלהם נראה כאגדה מתגלים כחמדניים וחסרי גבולות. כשגירושים מסתמנים כמטרד ארוך ויקר הם בוחרים להפטר לתמיד מהמטרד. בין הסיפורים: כבאים מגיעים לאתר שבו מתרחשת שריפה ומגלים גופה של מתווכת נדל"ן, בן זוגה ההמום בוכה ומתאבל אך המשטרה חושדת שיש לו חלק במותה, אשת עסקים צעירה טסה לפגישת עסקים ולא חוזרת, אלמנה המתאבלת על מות בעלה מתעקשת לשרוף את גופתו, אך המשפחה חושדת שהיא פשוט רוצה להשמיד ראיות לרעל שהאכילה אותו ועוד.

 

23:00 קרובים קרובים - יום העצמאות של יורם, ערוץ חינוכית 23
יורם מחליט החלטה גורלית: הוא יוצא לשנת חופשה. הוא מסביר לליאורה שהוא לא הספיק לעשות את כל הדברים שמעניינים אותו בחיים - לדוג, לכתוב... יורם נהנה והמשפחה צריכה להתמודד עם המצב החדש.

 

 

 

00:00 דוקוסלב קלאסיקה, ערוץ 8 (הוט)

בכורה בערוץ. דוקסולב מביאה את הביוגרפיה האישית, קטעי ארכיון ביתיים נדירים, ואת הסיפורים על אושיות התרבות שהשפיעו על חיי כולנו, מפי האנשים הקרובים אליהם ביותר. הצצה נדירה לחייהם ופועלם של עופרה חזה ז"ל, דני סנדרסון, יהונתן גפן, ספי ריבלין, שושנה דמארי ז"ל, זאב רווח, יהורם גאון ועוד. הפקה: סלוצקי אפיקי תקשורת. סדרה בת 18 פרקים, 30 דקות כל אחד, בשידור יומי.