המסך המפוצל

פרויקט מסלול - הגמר

רמונה מסכמת את שני פרקי הגמר של העונה התשיעית של פרויקט מסלול

מאת: רמונה

פורסם: 03-07-2013
23 תגובות

  ובכן: WTF?

אבל אני מקדימה את המאוחר, אז בואו נחזור להתחלה.

ארבעה מעצבים הגיעו לגמר וארבעתם, אניה, ג'וש, ויקטור וקימברלי חוזרים הביתה לחמישה שבועות של עיצוב ותפירה לקראת שבוע האופנה. כרגיל, טים מבקר אותם בביתם כדי לראות איך מתקדמת הקולקציה שלהם ולתת להם משוב. קודם כל הוא נוחת במרילנד, אצל קימברלי, ופוגש אותה ואת האחיות סלדג'. אצל קימברלי אין חדש, מסתבר שהיא במקור מברוקלין ורוצה לייצג את הבחורה הברוקלינאית העירונית בלה בלה בלה. המעצב, מסתבר, הוא תדמית נוף מולדתו, גם אניה רוצה לשקף בעיצוביה את הרוח הקריבית, ההשראה של ויקטור היא טיול שורשים במקסיקו משם הגיע וג'וש כנראה נולד וגדל במפעל לייצור פלואורסצנטים צבעונים. עם ויקטור וג'וש טים מקבל קל"ב היות ושניהם חיים בניו יורק. אנחנו פוגשים את דיוויד, החבר של ויקטור זה חמש שנים, הוא נראה כמו בחור חמוד. אני אוהבת לראות את בני הזוג של המתמודדים, זה מכניס אותם פתאום למסגרת שונה. ויקטור היה מאוד עסוק בחמשת השבועות ואפילו עיצב הדפסים עבור הקולקציה שלו, ג'וש לעומת זאת תר אחרי הבדים הכי המוניים ומנצנצים שיש לתעשיית הטקסטיל להציע, למגינת ליבו של טים. כדי לבקר את אניה טים טס עד טרינידד, איזה כייף לו! אבל באופן מפתיע, מצבה של אניה נראה מדאיג, לא היה לה ולו דגם בודד להראות לטים, רק בדים שאספה. אניה היא גם המתמודדת הכי חסרת ניסיון בחבורה, ולא נשאר לה הרבה זמן להדביק את הפער.

 

לאחר חמישה שבועות המעצבים חוזרים לניו יורק ומציגים לפני השופטים דגמים בודדים מתוך הקולקציה שלהם. המצב לא נראה מזהיר אצל רובם, בעיקר הדבר אמור בבנות שבחבורה. השופטים מאוכזבים מהסטיילינג של כולם מלבד זה של ג'וש, הפריטים של קימברלי עמוסים לעייפה והשופטים מעירים לה על חצאית שאפילו ג'ניפר לופז הייתה מרגישה שהיא מבליטה לה את הישבן יותר מידי, לויקטור עדיין חסרה דרמה למרות שהפריטים יפים כשלעצמם ואניה... אניה מציגה שתי שמלות חוף מתבדרות ובגד ים סתמי. כנראה בגלל שהמצב נראה נואש, הם לא מקבלים אתגר נוסף כרגיל, להפך, טים מודיע להם שהם מקבלים צ'ופר של 500 דולר לקניות נוספות במוד בשביל ההשלמות. אניה מסתערת על ההדפסים מכל הבא ליד וג'וש מאושר שסוף סוף הוא מוצא כל מה שהוא צריך בקלות במוד (כנראה שהיה להם מבצע על בדים זרחניים באותו היום).

 

אחרי החלק הראשון של הגמר התחלתי לחשוש לגורל התצוגה, אבל היא הייתה יותר טובה ממה שאפשר היה לצפות מהתצוגה המוקדמת (אבל חלשה ביחס למה שהייתי מצפה מפרויקט מסלול).

 

 הדגמים של קימברלי

 

קימברלי הפנימה את הערות השופטים והקולקציה שלה נראתה נקייה ומלוטשת הרבה יותר ממה שראינו בתצוגה המוקדמת, היא גם לא הייתה הוצ'ית כפי שחששתי שתהיה. להפתעתי, אפילו היו שם כמה פריטים שחיבבתי כמו החולצה הלבנה השקופה היפה, אם כי לא אהבתי דווקא את החיבור שלה עם המכנסיים הסבנטיזיות, שגרמו לדוגמנית שלה להראות מסורבלת וכבדה וקלקלו את התחושה האוורירית של החולצה. גם במקרה של הז'קט הלבן והחצאית הוורודה המטאלית - שנאתי את החצאית ואהבתי את הז'קט, שנראה כמו פרח קלה. המכנסיים באופן כללי היו החלק החלש יותר בקולקציה שלה, אבל היא הייתה מאוד אחידה גם צורנית וגם צבעונית. אני לא מתה עליה כמעצבת באופן כללי אבל היא הייתה יותר טובה ממה שנתתי לה קרדיט.

 

הדגמים של ג'וש

 

כפי שהשופטים ציינו שוב ושוב במהלך העונה, לג'וש אין מחסור ברעיונות, הבעיה שלו היא שא. רובם לא מוצלחים וב. שהוא זורק אותם זה על זה ובוזק עליהם נצנצים ביד רחבה. היו לו כמה דגמים איומים על המסלול, אבל גם היו לו פה ושם הברקות. במקרה של ג'וש, השלם היה מוצלח יותר מכלל חלקיו. במבט על זה לא נראה כזה רע, אבל כשהתבוננתי פריט פריט, כאבו לי העיניים. לצערי הוא השתמש בבד שטים שנא, נינה התלהבה ממנו משום מה אבל הוא היה פשוט מכוער. הדגם שהכי שנאתי היה המכנסונים הירוקים הזוהרים עם השרוכים שנראו כמו כיסוי החלציים של טרזן רדיואקטיבי, ממש העלו לי את רפלקס ההקאה. הדגם הראשון היה מִחזור של שמלת התוכי הכתומה, אני מתפלאת על השופטים שלא העירו לו על זה, השמלות השחורות עם הפלסטיק היו מעניינות, אהבתי את החיתוך העגול בגב השמלה השחורה (אבל לא התפעלתי מהשמלה עצמה).

 

 הדגמים של ויקטור

 

כשהדגם הראשון של ויקטור עלה למסלול ממש רציתי שהוא ינצח. הבעיה הייתה, כפי שגם השופטים ציינו, שהקולקציה שלו הייתה למעשה שתי קולקציות, האחת טובה, השנייה חלשה. הדגמים השחורים-שקופים היו בעוכריו. למרות שגם בקולקציה הזו היו כמה פריטים יפים, היא חיבלה בסיכויי הזכייה שלו. זה כל כך חבל! לו הוא רק היה מוותר על שתי השמלות השקופות למשל, ועל המכנסונים עם החולצה השקופה ומכניס במקומם עוד כמה הדפסים... ההדפסים שהוא עיצב בעצמו היו באמת יפים ומוצלחים, הם קצת הזכירו את הדפסי הרורשך שהוא עשה באתגר המשותף, אבל הוא לקח את זה צעד קדימה מבחינה צבעונית ושילב אותם עם גזרות נשיות עם אפיל וינטג'י. אצל ויקטור זה היה בדיוק ההפך מג'וש, הקולקציה שלו לא הייתה אחידה, הייתה חסרה בה דרמה אבל כשמסתכלים על הדגמים לגופם, היו שם הרבה בגדים יפים. המראה האורבני שלו למשל, שחתם את התצוגה, הז'קט הלבן היה מעולה והמכנסים היו מצוינים, השמלה הארוכה עם הקולר הייתה מרשימה וכמובן, השמלה הראשונה. זו הייתה תצוגה חצי אפויה, אבל ביחס לקונקורנציה שלו העונה, בעיני ויקטור הציג הכי הרבה כישרון ויופי על המסלול.

 

 

 הדגמים של אניה

 

התצוגה של אניה הציגה עושר של הדפסים ססגוניים בגזרות מתנפנפות ולא יותר מזה. אין ספק שלבחורה יש טעם משובח, אבל הרבה עיצוב לא היה על המסלול. אחרי הפרק שעבר חששתי שלא יהיה לה מה להציג בכלל אבל היא התאפסה על עצמה, עם זאת, אניה מבחינתי היא האכזבה הכי גדולה שלי העונה, כי לאורך כל העונה היו לה דגמים הרבה יותר חזקים ממה שהציגה בשבוע האופנה ובניגוד לג'וש למשל, כן תפסתי ממנה מתחרה חזקה עם הרבה פוטנציאל. זה לא שהדגמים היו מכוערים אבל אין אפילו טעם להתעכב עליהם, היו שם שמלות חוף חביבות יותר ופחות, אבל הגזרות, המאוד פשוטות, חזרו על עצמן, לא היה שום גיוון ושום תעוזה עיצובית וכל הקולקציה למעשה נסמכה על הטעם שלה בבחירת הדפסים יפים. כשהיא ניסתה לעצב משהו, כמו המכנסונים או שמלת השק, זה פשוט נראה רע.

 

קימברלי הודחה ראשונה ולקחה את זה הכי בסבבה שאפשר. אפילו בשלב הזה, כשמתמודדים מודחים, בפרט אלו שמגיעים למקום האחרון, הם מתבאסים כי כל אחד רוצה הרי לנצח, אבל קימברלי פשוט זהרה מאושר. אני מצטערת קימברלי אבל את מודחת, אומרת לה היידי, אה, תודה, קרנה קימברלי, ודילגה בעליצות לחדר ההמתנה. ויקטור הגיע למקום השלישי. נשארו ג'וש ואניה ואניה ניצחה. תאמינו לי שבשלב הזה רציתי שג'וש ינצח? לא שאהבתי את הקולקציה שלו, או את אישיותו המלבבת, אבל היי, לפחות הוא עשה משהו, הוא לא רק זרק בדים על הדוגמניות שלו! למרות הבעייתיות שבקולקציה שלו, ויקטור היה צריך לנצח (גם בגזרת ההדפסים לדעתי הוא התעלה על אניה, לפחות הוא עיצב את שלו!) וכמעצב הוא הראה הכי הרבה פוטנציאל וכישרון מארבעתם. לעומתו, אניה מוכרת סטייל, לא בגדים, ולצערי השופטים קנו (שידור חוזר וחיוור למה שהיה בעונה הקודמת, בעצם). סיום מאכזב לעונה מאכזבת.

 

אגב, יחסית לעונות קודמות לא היו כמעט סלבס בתצוגה, היחידה שזיהיתי הייתה ג'ניפר לאב יואיט היבשושית שהתלהבה מהשמלות של אניה, וחוץ ממנה ראינו כמה ממתמודדי העבר ובינהם את ג'יי מק'קרול, הזוכה הראשון של התוכנית, יו התגעגעתי! הוא היה בעד ג'וש למרות שהאופי שלו היה נאחסי והזכיר לי לרגע עד כמה שאהבתי את העונה הראשונה...