המסך המפוצל

הממיר 5/4/13

משחקי הכס, החוק של גארו, ממשלה, העוקץ, המנטליסט, החץ ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 05-04-2013
7 תגובות

10 העוקץ עונה 5 פרק 15 ואחרון בסדרה
"רגע, פרק סיום הסדרה? לא העונה?". עצוב לגלות דברים כאלה מהתיאור בלוח המשדרים. מתברר שהסדרה האהובה לא חודשה לעונתה השישית, אבל היוצרים היו ערים לכך ובנו פרק סיום שיכול לשמש כסיום סדרה אבל עם אופציה להמשך עתידי.
ומכאן לתשבוחות: התוצאה נפלאה. קודם כל, זו היתה פעולת "עוקץ" מצויינת. רק שהפעם היא בוצעה לא רק על אנשי האינטרפול, אלא – ובעיקר – על הצופים. כל מהלך העניינים הטראגי שמסתיים במותם של אנשי הצוות, מתברר כפלאשבק מזוייף. וגם כשהעוקץ הזה נחשף, מתברר שיש כאן עוד הונאה מעל הונאה מעל הונאה. פתח היציאה התברר כפתח כניסה והתברר שוב כפתח מילוט אחר, השוטר אינו שוטר, הגופות אינן גופות, השחקנית הגרועה היא בעצם שחקנית מצויינת, הסוס הטרויאני הוא נציג החוק ללא ידיעתו, ועוד ועוד.
אהבתי איך המשימה הסופית האמיתית – גילוי דיסק עם חומרים מפלילים על הכוחות שהרסו את הכלכלה וגרמו למשבר - הכילה את התיזה הסמי-סוציאליסטית (עם טוויסט אנרכיסטי) שעברה לאורך כל הסדרה. "האנשים האלה קילקלו את העולם" אומר נייט האנרכיסט לסטארלינג, "המערכת חייבת להמשיך לעבוד" עונה לו השני. כמובן שנייט ינצח, ולו בגלל הטובה שאותו נציג המערכת עוד חייב לו. וזו לא סגירת המעגל היחידה בפרק. עם מגוון רמיזות לפרק הפתיחה ("עידן הגיקים", פארקר שמחליפה חולצה במעלית מול עיניהם המשתאות של הארדיסון ואליוט, נאום ה"אנחנו מספקים Leverage”), אנחנו רואים סגירה של עידן ופתיחתו של חדש. כך נייט שמציע נישואין לסופי (“לורה"), ומתכוון לפרוש איתה מהעסק, פארקר שמסתמנת כיורשת של נייט, והרמיזות העמומות על "לבנות משהו חדש" הופכות להיות אפשרות להקמה של "Leverage International”', במהלך שקצת הזכיר את הסיום של "באפי".
ועדיין, כמה דברים קצת לא הסתדרו, אבל בקטן. למשל איך האינטרפול נופל שוב ושוב במלכודת של לתת למסחרית לא מזוהה לקחת את החשודים? ובעיקר – מדוע פארקר היא המחליפה החדשה של נייט? אמנם בנו את הטרנספורמציה הזאת לאורך העונה, אבל קצת האיצו אותה פתאום בפרק האחרון, ועדיין ולא השתכנעתי שהיא מתאימה לתפקיד. בכותרות הפתיחה של עונה 2 תוארו התפקידים של כל אחד בצוות כשנייט הוגדר Mastermind . החוזק שלו הוא ידע מדהים בנושאים רבים, הבנה של אנשים, מנהיגות, וראייה שחמטאית של 10 צעדים קדימה. פארקר לא הרשימה בכך, בעיקר לא בהבנה של אנשים – שהיא חיונית לכל הונאה טובה. על פניו נראה שהארדיסון הוא המועמד הטבעי להיות המחליף, ובעונה קודמת ראינו שהוא אמר זאת וקיבל שיעור מנייט למה הוא לא מתאים לדעתו (“כי צריך לעשות כל מה שצריך כדי להצליח במשימה). האם זו התכונה החשובה שיש לפארקר? נראה שכן אבל הספקות עוד נשארו.
לסיכום: סוף עונה מושלם, ולוואי וכל הסדרות ידעו לעזוב בסטייל כזה (אסף רזון)

 

 

8.5 ממשלה עונה 2 פרק 1

האם כדאי להחזיר את החיילים מהחזית בה הם נלחמים מלחמה לא שלהם? האם הם עושים שם דברים חשובים או שהם סתם מהווים בשר תותחים? ואם מכריזים על הנסיגה האם זה בסדר לקיים אותה גם אם באותו הזמן זה משדר חולשה? איכשהו לצפות בפרק השבוע הרגיש כמו לנהל שוב את הדיון בארץ על היציאה מלבנון, או בארה"ב על היציאה מוויאטנם. כיוון שגם אם הנסיבות שונות וכל מקרה לגופו, הטיעונים לכאן ולכאן נשמעים די דומים. היה מעניין לצפות בדיון הזה כמו גם בדיון התקשורתי ובהתייחסותם להורים השכולים, אבל אני מודה שהכי הפתיע אותי בכלל לגלות שגם בדנמרק ארץ שמצטיירת כארץ שהשלום שרוי במעונה ולא ממש יודעת מלחמות, מתנהל הדיון הזה בשל החזית באפגניסטן. בסוף הפרק לא יכולתי שלא לתהות אם הפתרון שנבחר להישאר בחזית, והעובדה שהתייחסו להישארות שם כמועילה, וכמצילת חיים (89000 ילדים כשם הפרק) נעשתה בשם העובדה שהם לא יכלו להוציא את דנמרק ממלחמה שהיא שרויה בה במציאות, או מפני שהם אכן מאמינים במה שהם אומרים. בחזית האישית של הדמויות נרשמו השבוע שני רגעים קטנים של חשיפת אמת על ידי דמויות שרוב הפרק מסתירות את רגשותיהן. האחת בירגיטה שהודתה בפני בעלה אחרי דחיות חוזרות ונשנות של חתימת מסמכי הגירושין בתירוצים שונים, שהיא לא רוצה להתגרש, והשנייה קספר שהחל במערכת יחסים חדשה אבל בלי משים קרא לזו שהוא איתה קתרינה. בעוד שאת תגובתה של בת זוגו של קספר אהבתי, התגובה של פיליפ, בעלה של בירגיטה, "לפעמים צריך לעשות גם דברים שלא רוצים" והשימוש בה גם בעלילה הראשית היה הרבה פחות מרשים בעיניי. (אורלי)


8.5 משחקי הכס עונה 3 פרק 1

פרק פתיחת העונה השלישית של "משחקי הכס" החל בסצנה ששודרה עוד לפני הפתיח, דבר שלא קרה מאז הפרק הראשון של הסדרה. כמו אז גם הנוכחית עסקה במהלכים הלבנים, אלא שהיא לא הייתה מספקת כלל. סוף העונה הקודמת הותיר את סאם לבדו כשהוא מוקף בהמוני מהלכים, חלקם על סוסים (מתים), ואילו הפעם אנחנו רק רואים את סאם רץ בסערת שלגים ומותקף על ידי אחד מהם. איך חמק מההמון שמסביבו? היו מאות מהם. מי שמציל אותו הוא זאב הבלהות של ג'ון, שנמצא עם העורבים השחורים במקום להיות עם – הו, לא יודע – ג'ון עצמו. זה היה פתרון דל מאוד וקל מאוד לסצנה המפחידה שחתמה את העונה השנייה.

למרבה המזל, ההמשך שאחרי נעימת הפתיחה כבר היה טוב בהרבה. נדמה שבפרקי פתיחת עונה זה בא להם בקלות יחסית. העונה הקודמת נפתחה עם שביט אדום שמנצנץ בשמי כל הדמויות, לא משנה היכן הן. הפעם אין סימבוליות כה מובהקת, אבל תיאור התוצאות שאחרי בלאקווטר, כמו גם של אירועים גדולים אחרים, עדיין לא הושלם. פרק פתיחת העונה השלישית הרוויח מהנשורת הזו אפילו יותר מסוף העונה השנייה. למעשה, בשתי סצנות שהתרחשו במעלה-מלך נדמה שהיוצרים חוזרים בהם ממה שעשו בסיום אותה עונה: טיריון, שבשעתו ביקש את ברון שומר ראשו ללא הועיל, להמחיש עד כמה הופשט מכוח, מקבל אותו רק עכשיו. סאנסה, שהבהירה לאצבעון כי ביתה הוא מעלה-מלך, חוזרת בה ומבקשת שיעזור לה לחזור אל משפחתה. להמשך קריאה (yaddo מבלוג קפה + טלוויזה)

 

 

8.5 החוק של גארו עונה 1 פרק 1

סיפורו האמיתי של ויליאם גארו שביצע רפורמה בבית המשפט האנגלי בסוף המאה ה-18, תקופה שלגבי היא כמעט ימי הביניים: מצד אחד, לונדון הדיקנסית, שבה מזון, בגד ורופא נראו כמו חלום רחוק, מול חיי אצולה שופעת ודקדנטית, שבמסגרתה גם שופט יכול היה להפסיק את הדיון בתיק משום שהתחשק לו לאכול צלעות כבש.

לפני שגארו החל לשמוע משפטים ולשאוף לצדק, התנהלותו של ה"אולד ביילי" היתה שונה מאוד ממה שמוכר לנו כיום (לי, רק בזכות צפייה בסדרות בית משפט כגון "חוק וסדר", "הפרקליטים" ודומותיה): ראשית, הנאשם נחשב כאשם עד אשר הוכח כחף מפשע (כלומר כמעט אף פעם), ייצוג משפטי היה יקר, ומכיוון שכנראה לנצח יהיה מתאם בין עוני וייאוש לבין פשע ו/או פוטנציאל לפשע - ברוב המקרים הנאשם לא יכול היה להעסיק עורך דין, ובמקרה הטוב, הגן על עצמו. היה והשיג סניגור, אסור היה לסניגור לפנות במבט או דברים למושבעים ולא חלה כל חובה על התובע לגלות את מסמכי התביעה לסניגוריה (בפרק הראשון גארו מתוודע להצהרת העדה הראשית בפני השופט בלשכתו, רק בזכות "ריגול" לא צפוי או מתוכנן).אם כבר הזכרתי את המושבעים, אלו היו שניים-עשר אנשים שנבחרו השד יודע כיצד (אבל לא היו אספסוף מהרחוב) ובתום הצגת "הראיות", התדיינו קצרות על ספסליהם, ולאחר מספר דקות של היוועצות זה עם זה, מסרו את פסק הדין לשופט.

בעצם מאות אנשים הובלו למוות בתלייה ללא יכולת ערעור וכנראה גם שלרוב על לא עוול בכפם.

אחד הדברים שהפריעו לי לא פחות היה היעדרן המוחלט של נשים בבית המשפט: אם זה בקרב המושבעים וכמובן בקרב עובדי בית המשפט. הסצנות התרחשו במסדרונות בית המשפט ובאולמותיו, כשלעין נראים רק גברים חובשי פאות וגלימות בעשרות.

ואם כבר הייתה אישה שיכלה ורצתה להשפיע, הייתה זו אשת איש, ולא סתם איש, אלא חבר פרלמנט שידו משגת (בלי ידיעתו) לשכור עורך דין.

גארו בעצם כונן את ההתדיינות המשפטית בעלת האופי העימותי (adversary), שבה התובע והסניגור הם יריבים משני צידי התיק, וכן את החקירה הנגדית של עדים, למרות התנגדות השמרנים, שבין היתר ראו בשיטה התנצחות הדדית שתנבע מסיבות של אגו ולא מרצון לעשות צדק ולהגיע לאמת.

בשיטה שבה סניגורים פגשו לעתים את מרשיהם לראשונה בבית המשפט ולא הכירו היטב את פרטי התיק, גארו היה שונה ומשונה כשהיה הראשון שחקר את פרטי התיק והיבטיו השונים ולמד את הנושאים שעליהם נסב, לפני תחילת המשפט.

הצפייה בפרק הראשון גרמה לי רגשות מעורבים. מצד אחד, זעזוע שכך היו הדברים, ומצד שני, הרגשה שיש חשיבות לדעת עליהם כדי שנעריך ולא נקבל את מה שיש לנו כמובן מאליו, כאילו מאז ומעולם החברה האנושית התנהלה לפי הרציונל של הרמב"ם: "יותר טוב ויותר רצוי לפטור אלף חוטאים, מלהרוג נקי אחד ביום מן הימים". (kitty)

 

7.5 המנטליסט עונה 5 פרק 1

הצעד האמיץ ביותר שנעשה בסדרה המנטליסט היה בסוף העונה השלישית עת נתנו לנו לחשוב שרד ג'ון חוסל על ידי פטריק ג'יין. הצעד הפחדני ביותר בעיניי היה כמובן הגילוי בתחילת העונה הרביעית שזה לא היה רד ג'ון אלא אחד משלוחיו. זה אולי היה לכותבים קל יותר להמשיך לבסס את הסדרה על פטריק ג'יין מחפש נקמה מאשר על פטריק ג'יין מנסה לבנות לו חיים אחרי שהושגה נקמתו, אך מאז הסדרה הפכה לצפויה יותר שכן ברור שהיצירתיות של הכותבים עובדת בעיקר על איך לבטל כל התקדמות אפשרית בחקירה שהושגה בפרק הקודם. וכך הגילוי בסוף הפרק הראשון העונה שלורליי, הקשר הכי ישיר שלהם עד כה לרד ג'ון, שנתפסה בסוף העונה הקודמת, הוחלפה באסירה אחרת לא באמת בא כהפתעה, ובוודאי שהוא מחוויר לעומת הגילוי שרד ג'ון אינו רד ג'ון של תחילת העונה הקודמת. אני גם לא בטוחה שאני אוהבת את הכיוון המרמז על הרגשות של ליסבון לפטריק ג'יין, מאותה סיבה שלא ברור לי אם הם מתכוונים סתם לשחק בצופים אתו, או שהם רוצים באמת ללכת גם בנתיב הזה בסדרה. העלילה השבועית של תעלומת זוג הנרצחים והמאבק בFBI הייתה נחמדה. סתם מחשבה לסיום, בעונה הקודמת תהיתי על כך שרד ג'ון הפך מרוצח סדרתי גאון, לרוצח סדרתי גאון שמנהל "סניפים" של רוצחים סדרתיים אחרים. הצפייה בThe Following גרמה לי להבין שזו הופכת להיות כעת סוג של נורמה להציג בפני הצופים התארגנויות שכאלה. אחד הדברים שמאוד מפריעים בצפייה בThe Following  היא התחושה שריאן הרדי, מי שאמור להוביל את המאבק בפסיכופת הראשי הוא, איך לומר זאת בעדינות, לא האדם הכי חכם, כך שהצפייה בפרק של המנטליסט גרמה לי לתהות מה היה קורה אילו פטריק ג'יין היה מחליף את ריאן הרדי בסדרה ההיא. בעיקר מכיוון שחוסר הצלחתו של פטריק ג'יין להגיע לרד ג'ון בינתיים, נראה כנובע בעיקר מהרצון התסריטאים לנפק עלילות שבועיות חסרות רצף. איכשהו נראה לי ששילוב כזה בין שתי הסדרות היה יכול להפוך אותן לסדרה אחת טובה באמת. (אורלי)

 

 

7 החץ עונה 1 פרק 5

 

1 המנטאליסט ב-יס
לכבוד העונה החדשה (5) של "המנטאליסט", ב"יס" נקטו בצעד מבורך ושדרו את העונה הקודמת בש.ח. יומי, לטובת המשלימים.
אבל משהו התפקשש והשידור היומי לא הספיק להסתיים לפני העונה החדשה. לדאבוני הנחתי שזה לא ממש משנה, ואפשר לעבור ולצפות בעונה החדשה - ואז התברר שהיא המשך ישיר לארועים דרמטיים ביותר שעדיין לא שודרו בש.ח, ועכשיו הכל מספויילר... אז נכון, התשובה המתבקשת היא "לכולם יש היום מקס. תקליט, תתאפק, תראה עוד שבוע". ונכון שסדר שידורים הפך להיות גורם הרבה פחות רלבנטי בימינו. ועדיין, יש לזה איזו משמעות וחבל שהסינכרון הזה השתבש, גם אם רק צופה אחד מסכן ופראייר יצא לא מרוצה. (אסף רזון)

 

בשולי הממיר

דיוויד זייס (אנג'ל בטיסטה ב"דקסטר" ואנריקו מורלס ב"אוז") התארח בפרק השבוע של הסדרה "The Following" בתפקיד טייסון חברו הטוב של רייאן הרדי. 

 

מה יהיה לנו השבוע?
5-12 באפריל

 

ביום שבת: דוקטור הו 7 חלק 2 (yes אקשן)
ביום רביעי: חסרי בושה 3 מסתיימת (HOT3)
ביום חמישי: המתים המהלכים 3 מסתיימת (yes Oh)

יומיות:
ש"ח: חסרי בושה מהתחלה, החל מיום חמישי (HOT3)

 

מסביב לממיר

לרגל עונת העשור התכף-מסתיימת של ארץ נהדרת, ישודר ב20 במאי פרק מיוחד בהשתתפות כל שחקני התוכנית בעשר העונות האחרונות עם הדמויות הוותיקות (בכל אופן הכתבה הבטיחה את לובה והפילוסים). נשמע שגם מי שכבר התייאש ישמח לראות פרק איחוד. ועוד ארץ נהדרת, ריאיון חג עם ליהיא האשטאג, שמצליחה להצחיק גם בכתב. (מירב)

 

כרטיס מועדון?

 

כצפוי, רשת HBO חידשה את "משחקי הכס" לעונה נוספת, רביעית במספר. בפרק הפתיחה של העונה השלישית צפו 4.4 מיליון איש. שיא צופים לסדרה.

  

ו"המתים המהלכים" ממשיכה לשבור שיאי צפייה – בפרק הסיום של העונה השלישית צפו 12.4 מליון איש (!) כאשר כמות הצופים בפלח גילאי 18 – 49 הגיעה כדי לא פחות מ- 8.1 מיליון (!!), ובכך הפך הפרק לתכנית הנצפית ביותר באותו שבוע בטלוויזיה האמריקאית בקרב גילאים אלה. מדהים.

 

מעריצי "משפחה בהפרעה" לתשומת לבכם – יש תאריך יעד לעליית הפרקים החדשים ב"נטפליקס"! הפרקים יעלו ב- 26 למאי, ומתברר שכמות הפרקים שהוזמנו וישודרו גדלה – ישודרו 15 פרקים חדשים.

 

עתידה של "סופים שמחים" המשודרת ברשת ABC לוט בערפל כרגע, אבל ייתכן שגם אם הסדרה לא תחודש ע"י הרשת לעונה נוספת היא תזכה להצלה ממקור מפתיע – רשת הכבלים USA שמה עין על הסדרה ובמקרה של אי-חידוש שוקלת לרכוש את זכויות השידור שלה ולהעלות אותה לשידור אחרי השידורים החוזרים של "משפחה מודרנית" שצפויים לזכות לפופולאריות גבוהה. בהחלט חדשות טובות למעריצי הסדרה הזאת.

 

עכשיו זה רשמי וסופי: ג'ימי פאלון יחליף את ג'יי לנו כמנחה ה"טונייט שואו" היוקרתית של NBC. עדיין לא ידוע התאריך המדויק בו יבוצע המהלך (מתישהו בשנת 2014) ועדיין לא ברור מי יחליף את פאלון כמנחה ה"לייט שואו". אגב, התכנית החדשה תשודר מניו יורק (באולפנים שבמרכז רוקאפלר), ולמעשה, תעבור מברבנק קליפורניה לראשונה מזה שנים ארוכות. לורן מייקלס מ- SNL שמשמש כמפיק בפועל של ה"לייט נייט" של פאלון ישמש כמפיק בפועל של תכנית הלילה החדשה, ובכך יהפוך באופן סופי ומוחלט (אם למישהו בכלל היה ספק קודם לכן) לאיש החזק ברשת NBC.

  

אגב, עוד לפני ההכרזה הרשמית חברו לנו ופאלון יחד בקטע מוזיקלי ובו הביעו את רגשותיהם כלפי המהלך.

 

ובינתיים, הודיעה רשת TBS על חידוש תכנית הלילה של קונאן או'בראיין אצלה עד שנת 2015

 

ואם מדברים על קונאן – השבוע הוא יצא עם תוכניתו להתארח באטלנטה. על הדרך הוא הספיק להתעמת עם צ'לסי הנדלר בעירום במקלחת (אזהרה רצינית לגמרי: הקטע עלול להיות לא נעים לצפייה לאלה שעירום גורם להם מבוכה), שרד פלישה של זומבים לתכנית שלו ושלח את "טריומפף הכלב המעליב" לפגוש את עקרות הבית האמיתיות של אטלנטה. היה משעשע.

 

זוכרים את הסדרה "המתווך" ("The Middleman")? סדרת הקאלט קצרת הימים עשויה לחזור למסך בדרך זו או אחרת. יוצר הסדרה, חאבייר גרילו-מרקסוארך צייץ בטוויטר והודיע ש"יהיה עוד מהסדרה" ורמז שהעניין כרוך בפרויקט של "קיקסטאטר", בדומה ל"ורוניקה מארס".

 

 

א-פרופו "ורוניקה מארס" – השבוע הודיע רוב תומאס כי ג'ייסון דוהרינג (לוגן אקהולס) סגר את כל התנאים וישתתף בסרט שיופק בקרוב בעקבות הצלחת פרויקט גיוס הכספים ב"קיקסטארטר".

  

מת'יו וויינר, יוצר "מד מן", התראיין השבוע ל"ניו יורק טיימס" לקראת עליית העונה השישית של הסדרה, והתייחס לסוגיות שונות (האכזבה בטקס ה"אמי", ספוילרים, מה מניע את הכתיבה שלו ועוד). כדאי לקרוא!

  

ואם כבר "מד מן" – איך היו נראות הדמויות מהסדרה אילו היו "החבובות"? ככה.

 

קורי מונטיית', הלא הוא פין מ"גלי", אושפז השבוע במוסד לגמילה מסמים, ומן הסתם, לא יופיע בפרקים האחרונים של העונה הנוכחית. נאחל לו הצלחה בתהליך הגמילה.

  

ולסיום, לואי סי.קיי. התארח השבוע בתכנית הרדיו של האוורד סטרן. התוצאה? ראיון מקיף ומרתק בן כשעה וחצי שמובא כאן במלואו בוידאו. תהנו!

 

 

 

 





רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il