המסך המפוצל

אחריי לעולמות

כנס עולמות התשיעי המוקדש לנושא "מנהיגים ומורדים" יוצא לדרכו, והמסך המפוצל מחלק לכם כרטיסים.

מאת: המערכת

פורסם: 07-03-2013
1 תגובות

כנס "עולמות" התשיעי למדע בדיוני ולפנטזיה יתקיים השנה בתאריכים 27-28 במרץ 2013. הכנס מאורגן על ידי שני הארגונים המובילים בארץ בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה: אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה וקהילת טולקין הישראלית. השנה מוקדש הכנס לנושא "מנהיגים ומורדים".

 

הכנס כולל כמאה אירועים שונים, בהם הרצאות, דיונים, תחרויות, סדנאות מקצועיות, מופעי בידור מקוריים, הופעות מוסיקליות והקרנת סרטים וסדרות. הכנס מספק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה ומציע תכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, שתימשך משעות הבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה בשישה אולמות במקביל. כמו כן מציע הכנס למבקריו מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבי הז'אנר בטווח רחב של גילאים ותחומי עניין, וכן יריד דוכנים מהגדולים מסוגו בישראל.

 

כידוע, קהילת המסך המפוצל וקהילת המדע בדיוני ופנטסיה הישראלית שזורות זו בזו, וכמו בכל שנה, גם השנה המסך המפוצל מחלק כרטיסים לגולשיו. אך תחילה, פירוט של חלק מהתכנים שיוצגו בכנס:

 

  

מנהיג מהסרטים

מהן המיומנויות והתכונות הנחוצות למנהיג טוב? האם מנהיגים נולדו להנהיג או שמא הפכו למה שהם עקב נסיבות החיים? בעזרת מנהיגים בולטים מהז'אנר נבנה פרופיל של מנהיג אידיאלי ונבחן את התכונות והמיומנויות הדרושות למנהיג טוב. האם מנהיג מושלם צריך להיות סמכותי כמו ז'אן-לוק פיקארד, בעל אופטימיות קוסמית כמו קפטן קירק, חסין מכל פגע כקפטן ג'ק ובלתי צפוי כזאפוד ביבלברוקס - או אולי לאו דווקא.

מרצה: שרון שמורק דפנר

יום רביעי, 27/3, 15:00-16:00

 

משחקי קרוסאובר – פרק הגמר

מה קורה כשסוגרים בבית אחד את באטמן, סנייפ, זינה, הנסיכה ליאה, ספייק ואחרים?

לרגל הביקוש הרב, משחקי קרוסאובר, תוכנית הריאליטי המטורפת ביותר בעולם המדע הבדיוני והפנטזיה, חוזרת להקרנה נוספת. בפרק הגמר נזכה לראות את הרגעים המרגשים והחשובים של העונה: האהבות, התככים, המשימות המשונות, ההדחות וכל מה שעבר על המתחרים בדרך לגמר הגדול. מי ינצח? בואו לגלות בהפקת הענק של פסטיבל אייקון 2012 - הפקת מקור שהפכה לקאלט מבית היוצר של גיא בוסקו ואחרים. במהלך הכנס יהיה ניתן לרכוש את הסרט עם תוספות מיוחדות בדוכן האגודה.

יום רביעי, 27/3, 14:00-16:00


ושוב אִתכם

 

צודקות וסוררות בבאפי קוטלת הערפדים - פאנל

כוח והיררכיה ממלאים תפקיד חשוב בסדרה "באפי קוטלת הערפדים". במסגרת הפאנל נבחן, בצירוף קטעי וידאו מיהן המנהיגות ומיהן המורדות שכנגד ונעלה שאלות בנושאי דמוקרטיה, סמכות ודיקטטורה. נבדוק האם הסקובי גאנג פועלת בצורה דמוקרטית או שמא דיקטטורית. נחשוב על הסמכות המוסרית הניתנת לבאפי מעצם היותה קוטלת ואילו קולות מושתקים בסדרה עקב הדומיננטיות של דמותה. בנוסף, נבחן סוגים שונים של מפלצות, "טובות" ו-"רעות", והאם ניתן להכריע בכלל בין "טוב" ל"רע".

מנחה: פנינה מולדבנו

יום חמישי, 28/3, 18:00-20:00

 

איך שגלגל מסתובב לו: רודפים, נרדפים וגאולה ב"פארסקייפ"

הסדרה פארסקייפ מתחילה בעלילת מרדף קלאסית, עם קבוצה של אסירים נמלטים ואיש צבא שרודף אחריהם. אבל מהנקודה זו והלאה הדמויות עוברות תהפוכות רבות ודמויות משני צדי המתרס מחליפות את תפקידיהם מפליטים למנהיגים ולמורדים וחוזר חלילה. בהרצאה נסקור חלק מהתהפוכות שעברו על הדמויות, נראה לאן הגיעו בסוף ולמה, ונגלה איך כמעט כל דמות מרכזית, טובה או רעה, עברה את הספקטרום כולו ואיך זה הפך את פארסקייפ לסדרה כל כך משובחת.

מרצה: אבנר שחר קשתן

יום חמישי, 28/3, 14:00-16:00


דמדומים - הקרנה בהפרעה

נדמה לכם שכבר ראיתם את "דמדומים"? אז נדמה. רק אצלנו תוכלו לראות את הסרט בצורה שבה הוא באמת נועד להיות מוצג: בגרסה המוערת, עם דעות ופרשנויות שיגרמו לסטפני מאייר לשקול קריירה אחרת.

יום חמישי, 28/3, 00:00-02:00

 

דברוס צדק?

בסוף העונה הרביעית של "דוקטור הו'" מאשים דברוס את הדוקטור שהוא זורע הרס ומניח לאחרים למות במקומו וקורא לו רוצח המונים. מאחר שדברוס הוא הרשע ושכולנו אוהבים את הדוקטור, אנחנו מתקשים להאמין לדבריו, אבל... אולי בעצם הוא צודק? בהרצאה נבחן את הפעולות ואת המניעים של הדוקטור וננסה להבין אם הדוקטור הוא אכן החייזר המיטיב והמציל שכולנו רוצים להאמין בו, או שמא הצדק נמצא דווקא עם דברוס.

מרצה: עינת סיטרון

יום רביעי, 27/3, 15:00-16:00

 

תמרוד היא אמרה לי, תמרוד

בהרבה מובנים העולם של "מסע בין כוכבים" דורש מנהיגות ושלטון מהסוג הקלאסי: כך פועלת האנטרפרייז המונהגת על ידי הקפטנים השונים, כל אחד מהם מנהיג בחסד, וגם הפדרציה שנהנית מממשל נאור ומתקדם. בעולם כזה, מה היחס כלפי מי שמעז למרוד? בהרצאה נתבונן במורדים בסדרות השונות ונראה כיצד כותבי הסדרה נעו מקבלה עיוורת של היררכיה בשנות השישים, ועד להתבוננות מורכבת יותר על הצורך במרד בשנות התשעים והאלפיים.

מרצה: גלי גולן 

יום רביעי, 27/3, 14:00-16:00

 

לצאת נגד הסדר הישן: המנהיגים של "בבילון 5"

ב"בבילון 5", העידן השלישי של בני האדם נבנה על הרס העידן שקדם לו, וכל מנהיג בסדרה נלחם נגד סדר קיים כלשהו. שרידן, דלן, ג'קאר ולאנדו מתנדנדים בלי הרף בין שני תפקידים סותרים: מנהיגים השייכים לסדר הישן ומי שמורדים בו. מה מאפשר להם לצלוח את המעברים התכופים בין התפקידים ומה יש בה בעלילה הגדולה של בבילון, שאדם לא יכול להוביל בה את אנשיו בעד - וגם לא נגד?

מרצה: הילה פלג

יום רביעי, 27/3, 19:00-20:00

 

תכנים נוספים אפשר למצוא בתכניית הכנס וכן בעמוד הפייסבוק של הכנס.

  

עולמות 2013 יוצא אל הפועל תודות לתרומתם של עשרות פעילים ומשתתפים הלוקחים בו חלק בהתנדבות מלאה ומתוך תחושת שליחות ליצירת הפרויקט המיוחד הזה.

 



וכעת לדבר החשוב באמת – כרטיסים חינם. כל מה שצריך לעשות זה לענות על החידון הקצר והקל. בין הפותרים נכונה יוגרלו 10 כרטיסיות בהן ניתן להשתמש להזמנת וקניית כרטיסים לשלושה עד שישה אירועים (תלוי באורכם) לבחירתכם. פרטים נוספים על הכרטיסיות והשימוש בהן, באתר הפסטיבל.

חשוב לציין שם מלא במדויק, וכתובת אימייל בה ניתן ליצור אתכם קשר. 
תאריך אחרון למשלוח: יום רביעי, 20.3.2013 בשעה 20:00.

 

כמה עונות היו לסדרה "בבילון 5"?
נא לבחור אפשרות אחת 2 3 4 5

על איזו מהסדרות הבאות לא ידברו בכנס עולמות 2013? 
נא לבחור אפשרות אחת האוס דוקטור הו בבילון 5 פארסקייפ

לאיזו מהסדרות הבאות יש שער מיוחד במסך המפוצל? 
נא לבחור אפשרות אחת באפי קוטלת הערפדים משחקי הכס הומלנד עקרות בית נואשות


שם מלא 
אימייל
שלח לי העתק של הטופס אל האימייל שהזנתי