המסך המפוצל

הממיר 8/1/13

נאשוויל, קאסל, המתים המהלכים, הוחלפו בלידתן, חי בלה לה לנד, ארץ נהדרת, המפץ הגדול, חשיפה לדרום, האנטומיה של גריי ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 09-01-2013
19 תגובות

10 נאשוויל עונה 1 פרק 1

מצחיק, לקוני בריטן יש נטייה להופיע בסדרות שדורשות דיסקליימר: "ממש לא רק לחובבי הז'אנר". כמו "אורות ליל שישי" הרחוקה מלהיות מוגבלת לחובבי פוטבול (או סדרות נעורים) בלבד, כך גם "נאשוויל" לא מכוונת רק אל חובבי מוזיקת קאנטרי. וכמוה, גם הפיילוט של "נאשוויל" הוא לא פחות מנפלא. העובדה שהוא מצליח לשאוב את הצופה אל נושא מאוד ספציפי שמהווה את רוב עולמם של הדמויות בו, מהווה עדות לכתיבה המעולה. לא מדובר במוזיקת קאנטרי אלא בתשוקה למשהו, בדרך חיים, בדמויות אמינות. באופן הזה מצליח הפרק להפוך גם שונא-קאנטרי שכמוני לחובב שלה, ולו למשך 42 דקותיו (והאמת היא שגם אחרי כן, כשחקרתי קצת על מה שהושמע בפרק). להמשך קריאה (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

9 קאסל עונה 5 פרק 6
הפרק הזה נעשה עבור המעריצים והוא היה מוצלח, כיפי וזרם בקלילות; מספינת החלל, לסימולציה, ל"מעריץ הגדול ביותר של קאסל" (שמתגלה כלא אחר מג'ונתן "קומנדר רייקר" פרייקס, שגם ביים את הפרק), לבקט שמבקשת מקאסל לחתום לה על החזה, לסיפור על הרצח, ולרגע שגרם לכל המעריצים לצווח בכסא - קאסל אומר "שייני".
אפשר היה לנחש כבר מההתחלה שבקט היא מעריצה "בארון" באמצעות הרמזים הלא מילוליים: תמיד כשקאסל לא מסתכל העיניים שלה זורחות כשהיא רואה את השלט הגדול; חיוך הפאנגירל שלה מבליח לשנייה ברגע שנכנסים אל "חדר הפיקוד" ונעלם מיד כשהיא חוזרת להיות הבלשית המקצועית; או ה"גלישה" הנרגשת והחיוך המתלהב כשהיא עומדת לפגוש לראשונה את "הקפטן". הדבר הכי נפלא בפרק הוא שהיותה "מעריצה" מתגלה, בניגוד למה שחשבנו, דווקא כמפריד ביניהם ויוצר מתיחות, ומצד שני הקונפליקט הזה יוצר דיאלוגים טובים שמראים, גם דרך ההבנה והפשרה שהם מגיעים אליה בסוף, איזה זוג מקסים הם. ולא רק זה – מה שנחמד בפרק הזה הוא האופטימיות והחיוביות שבהן הוא נכתב: מעט מאד "ירידות" על עולם המעריצים; אף אחת מהדמויות הראשיות לא בזה להם (כולם רק מתווכחים איזה סוג מד"ב הם אוהבים) ובסופו של דבר היחידים שיוצאים פאתטיים הם השחקנים; אין בדיחות על "מות בתולים" (להיפך - כולם בזוגיות כולל כמה משולשי אהבה); והדובדבן שבקצפת - המעריצים האלה מצליחים להציל סדרה ולהחזיר אותה למרות שירדה לפני עשור, בתום 12 פרקים.



ועוד כמה נקודות מעניינות מהפרק:
ב"האנטומי של גריי" הגיחה נב קמפבל ("שולחן לחמישה") כליזי שפרד, וחובבי סדרות הרשת יזהו בפרק גם את היילי הולמס מ"הגילדה".

 

ציטוט השבוע

אייל שני: "אתי, את שמעת את הבצק של הבלינצ'ס אומר לך 'תטגני אותי'?"

אתי: "אני לא מדברת עם בצקים, אייל"  (אסף רזון)

 

מה יהיה לנו השבוע?
8-15 בינואר
 

ביום שלישי: יומני הערפד 4 (HOT3)
ביום שבת: הוחלפו בלידתן 2 מסתיימת (yes דרמה)
ביום ראשון הבא: יומני הרופא הצעיר (yes Oh), מחסן סודי 13 עונה 4 מסתיימת (yes אקשן)

יומני הרופא הצעיר (The Young Doctor's Notebook)
מיני סדרה בריטית בת 4 חלקים המתארת את חוויותיו הסמי אוטוביוגרפיות של הסופר הרוסי מיכאיל בולגקוב שהיה רופא צעיר בכפר קטן בזמן המהפכה הרוסית של 1917. עם ג'ון האם ("מד מן"), דניאל רדקליף (סדרת סרטי "הארי פוטר"). מבוים ע"י אלכס הארדקאסל ("פרוורי הגיהינום").

 


טקס פרסי גלובוס הזהב 2013 - בלילה בין ראשון לשני, בשעה 2:00 (זמן משוער) בשידור חי בכל ערוצי הסדרות וב-yes 1 .
ביום שני ב- 22:00 ישודר הטקס הערוך והמתורגם ב-yes Oh.

 

מסביב למסמ"צ
בניגוד לכל כך הרבה סדרות לפניה ("24", "אבודים" ואפילו "הומלנד") שצללו במסלול חד כיווני, "המתים המהלכים" עושה את הבלתי אפשרי וממריאה במסלול ההפוך.



רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il