המסך המפוצל

הממיר 19/12/12

הוחלפו בלידתן, Suits, המנטליסט, המפץ הגדול, חי בלה לה לנד, הומלנד ועוד

מאת: המערכת

פורסם: 19-12-2012
18 תגובות

 9 הוחלפו בלידתן עונה 1 פרק 26

עץ הסליחה, שמו של הפרק, הוא שמו של ציור המתאר את האגדה הקלאסית על פיליס ודמפון שנפגשו אחר כיבוש טרויה. דמפון בנו של תזאוס הסכים להינשא לפיליס בת מלך תראקיה אך רצה לשוב קודם לאטיקה לסדר את ענייניו. פיליס התאבדה ברגע של ייאוש לאחר שדמפון בושש לשוב, והאלים ריחמו עליה והפכו אותה לעץ שקד, כשדמפון גילה זאת כשחזר לבסוף הוא נמלא חרטה וחיבק את העץ, וחיבוקו הפריח את העץ והחזיר לחיים את פיליס שסלחה לאהובה.
איני יודעת אם רצו הכותבים להשוות בין דמפון ופיליס המיתולוגיים ובין דמויות הסדרה עצמה, ואם כן למי בדיוק הם כיוונו אבל אין ספק שחלק גדול מהדמויות בסדרה (אנג'לו, אמט, סימון וכו') אחוזות חרטה ואם יש בהתנהגותה של דפני ובשם הפרק כדי לרמוז משהו, נראה שזה לעולם לא מאוחר מדי לקבל מחילה ולהתחיל מהתחלה.
כרגיל היו קטעים רבים בפרקים שאהבתי אבל מעל כולם התבלטו בעיניי שניים במיוחד, האחד שירתה של קתרין בכנסייה - ליאה תומפסון שרה ממש יפה - והשני השיחה בין סימון לרג'ינה במכונית. למרות שמעולם לא אהבתי את דמותה של סימון, אני מודה שאהבתי מאוד את האינטראקציה בינה לבין רג'ינה היה שם משהו פשוט נכון. (אורלי)

 

8 Suits עונה 1 פרק פיילוט
חליפות היו חלק משמעותי בפרק הראשון של הסדרה Suits שמשום מה לא טרחו לתרגם את שמה בארץ, אבל אני מודה שההבדלים בין החליפות שעליהם דיברו די עברו לי מעל הראש ולי החליפות היוקרתיות והפשוטות נראו די אותו דבר. אם יש בשם הסדרה כדי לרמז על חשיבות האריזה החיצונית, אז אני יכולה להעיד שכמו במקרה החליפות האריזה נראתה לי בסדר גמור ולא שונה מהרבה סדרות עורכי דין אחרות, אבל אותי הרבה יותר מעניינים תמיד האנשים שלובשים את החליפות ובמקרה הזה אני יכולה להעיד שיש פוטנציאל. מייק רוס גיבור הסדרה חסר ההשכלה הפורמלית, אך בעל אהבת קריאה, זיכרון מופלא, לב חם, חברים מפוקפקים והכי חשוב – סבתא, הוא בינתיים הדמות החביבה עליי, ואני מקווה שהדמות של ג'סיקה פירסון (ג'ינה טורס) תתפתח יותר בפרקים הבאים. בסה"כ פרק הפיילוט הכפול סיפק חוויית צפייה מהנה דייה כדי לגרום לי לשוב לפרק הבא, למרות מופרכותן של חלק מהעלילות (אורלי)

 

 

8 המנטליסט עונה 4 פרק סיום העונה
לפרק הזה הגעתי מתוך ההנחה שעיקר ההתקדמות בסדרה מושגת בסופי העונה כשבין לבין הם משתדלים למחוק כל התקדמות ולחזור לנקודת המוצא אך גיליתי שהתסריטאים הגדילו לעשות הפעם ומחקו את ההתקדמות שהושגה בפרק כבר במהלכו, וכך בסוף הפרק כל מה שאנחנו יודעים זה שרד ג'ון עדיין בחיים, שיש לו ידידים בFBI, ושאחת מהשותפות שלו נתפסה. לא מיהו, לא מה הוא רוצה מהחיים של פטריק ג'יין, ואפילו לא מי מאלה שאנחנו כבר מכירים מאנשי החוק נמצא בין ידידיו של רד ג'ון. ולמרות הסיכוי הסביר שאותה שותפה שמהווה את קצה החוט שיוביל לרד ג'ון תמצא את מותה בתחילת העונה הבאה לפני שהיא תספיק לזמר כמו שהמנטליסט הבטיח לה שיקרה, ושוב נשאר בנקודת המוצא אין להתכחש לעובדה שהפרק עצמו היה עשוי היטב עם בדיחות פנימיות, ומתח שמצליח לעבוד אפילו כשברור ששום דבר באמת משמעותי לא יקרה. אני באמת מקווה שהעונה הבאה תצליח לקחת את הסדרה למקום משמעותי יותר (אורלי)


7 המפץ הגדול עונה 6 פרק 6
פני חוזרת ללימודים, מה שמוביל לזה שבפעם המי יודע כמה, ליאונרד מעליב את האינטליגנציה שלה. באופן מוצדק היא חוששת לספר לו שהיא לוקחת קורס היסטוריה במכללה המקומית, כי כשליאונרד מגלה, הוא אומר לה שהמטלה שהיא הכינה גרועה, וכותב בשבילה אחת חדשה. היא מטיחה בו שהוא מתבייש לצאת עם מלצרית, ואני מסכים לחלוטין, אבל לא מתעמקים יותר מדי בבעיה הבסיסית הזו שחוזרת שוב ושוב ביניהם. במקום זה, איימי וברנדט עוזרות לפני להראות לליאונרד שהיא יכולה להצליח בלעדיו, בזמן שנראה שאף אחת מהדמויות לא באמת מאמינה שפני מסוגלת להצליח לבד, כולל היא עצמה.
בינתיים, שלדון חוזר לאובססיית סטיבן הוקינג שלו. הפעם, הוא משחק אתו באפליקציית "מילים עם חברים", ומבחינתו זה כמובן אומר שהם באמת חברים עכשיו. שלדון מנצח, הוקינג מתעצבן ונוטש, ושלדון מפסיד בכוונה כדי להתחנף - סה"כ לא קו עלילה מעניין או משעשע במיוחד, אבל הצחיק אותי לראות את הוקינג מלגלג על שלדון בסוף.

 

שווה אזכור:
- ראג' מנסה מבטא אמריקני
- שלדון: "למה כולם אוהבים אותי חוץ מסטיבן הוקינג?"
- איימי על פני וליאונרד: "אתם הזוג הכי מוזר שאני מכירה" (דורון ז)

 

 

7 חי בלה לה לנד 2 פרקים 17-20
מצחיק. את לה לה לנד התחלתי לראות כי אהבתי את החום והאינטימיות שנוצרו בין המתחרים. אבל הזמן עושה את שלו, והשהות בצוותא מצליחה להוציא מדעתם גם את הרגועים באנשים.
אם בתחילת דרכה הצליחו המאניירות של מאיה בוסקילה לעורר באלי ובשיר חיבה, והשיר שלהם "בכוורת גרה גברת...היא מלכה ויש לה כתר" נעשה ברוח טובה, הרי שכרגע שקוף מאוד שהם לא ממש מחבבים אותה. אני מניחה שהעובדה שהיא מוכשרת ומצליחה לכבוש לבבות בכל מקום לא תורמת לחיבה כלפיה, אבל עיקר הכעס יוצא על ניסיונות החינוך שלה את אלי, ועל העובדה שהיא יודעת לענות לכל אחד, בכל מקום.
מצחיק, שדווקא שיר, שבכלל לא נכנס אתה לדיאלוג, הצליח לגרום לה להרגיש רע במיוחד. "אני יודע מה עשית, הבנתי טוב מאוד, אבל אני לא רוצה להיכנס לזה עכשיו." יפה לך, שיר.
סאז וליאת נראו כמי שלא מוכנים לדבר זה עם זה, כל שיחות השלום של אנשי הבית לא עזרו לחבר בין הניצים, אבל מסתבר שהעובדה שליאת דפקה בדלת הוציאה רגע נדיר של כנות ומודעות עצמית. הבחור שמנסה לבלוט בכל פינה ומשדר בטחון עצמי - בעצם היה ילד כאפות.
ההתנשקויות של אלי זולטא עם כל עוברת אורח הוציאו משרית (סוף סוף!) אמירה נוזפת. "די כבר! לא מעניין הביסקויט שלך והכוס תה.." היא אמרה לו. הפליאה שהפגינה מכך שהבחורה בכלל הסכימה להתנשק אחרי שעה של היכרות, מעידה על כך שחייו של שיר הולכים להיות קשים מאוד אם הוא מתכוון לחזר אחריה. והיות ומדובר פה בשני ביישנים חסרי ביטחון, סביר להניח שהאהבה הזו לא תמומש בחודש הקרוב של החיים בלה לה לנד, ולאחר מכן הם ילכו כל אחד לדרכו. חבל, הם באמת יכלו להיות זוג חמוד.
הדמות הכי מתעתעת בחבורה היא בעצם אלי זולטא. אפשר לפטור אותו כמי שחי בלה לה לנד באופן תמידי, אבל קשה להתעלם מהעובדה שהוא הולך עם העקרונות שלו ולא מתבייש במי שהוא ובמה שהוא עושה.
הוא יכול להיות כוכב רוק שחושב שזה בסדר להרוס את החדר, אבל מצד שני מטיף לאנשים: "אם יש בכם אלוהים, אז תתנהגו כמו שהוא מבקש". מתאפר, שם לק, מניח תפילין ונוזף בחבורה שלא יודעת הלכות בסיסיות כמו זה שאחרי נטילת הידיים, עד שבוצעים את הלחם - לא מדברים. ככל שעובר הזמן אני מוצאת את דמותו כעמוקה יותר - ובעיני, הוא כבר לא הדמות שהגיעה על תקן הקוריוז ההזוי, אלא אדם שלמרות שהוא איש של סתירות, חי בשלום עם עצמו וגם יש לו חוט שדרה. (זלפה)

 

7 never say never
אף פעם לא חשבתי שאכתוב משהו חיובי על ערוץ 24 ערוץ המוזיקה "הישראלית", אבל הנה: בתור צופה של הוט (שלא מרגיש שהתכנים החמים והמדוברים מגיעים למרקעו) רציתי לתת אגודל לערוץ 24 שהתחיל לשדר את glee. נכון, צריך לסבול פופ-אפים של הדרמה האחרונה של אייל גולן לאורך הפרק, אבל הפרקים משודרים בשידור כמעט יום-יומי, בשעה סבירה, עם ש.ח באותו ערב ומרתון פרקי השבוע בסופ"ש. הערה אחת שרציתי לציין, היא שהם קוטעים את השידור בדיוק אחרי הסצנה האחרונה וכך לא נותנים קרדיט למתרגם/ת הפרק אבל אחרי שבאחד הפרקים סו אמרה למרסדס שעליה להשיל 10 פאונדס ובתרגום נכתב "חמש קילו", עדיף באמת לא לתת קרדיט למתרגמים שכאלה. (Mr. Wings)

 

6 הומלנד עונה 2 פרק 11
במהלך הצפייה בפרק הזה הגעתי פתאום להכרה: "הומלנד" היא ל-"24" מה ש"ההרג" היא ל"פשע מן העבר" (או לכל סדרה פרוצדורלית אחרת, פשוט בחרתי בזו שווינה סוד הגיעה ממנה). קרי: עיבוד יומרני לסדרת נטוורק שבפועל נופל ממנו בכמה דרגות טובות. אני אמנם לא צופה בסדרות פרוצדורליות, אבל הענווה שלהן לבדה כבר הופכת אותן לטובה פי כמה מ"ההרג", ובאותה מידה "24" הייתה לאורך כמעט חמש עונות טובה, סוחפת, מותחת ומרגשת הרבה יותר מכפי ש"הומלנד" עד כה.
כבר הפסקתי לנטפק את "הומלנד". כלומר, זה חסר טעם. אני מקבל את זה שאף אחד לא יושב עם קארי ומתחקר אחרי שחמקה מאבו-נזיר, או שהיא יכולה להיכנס כאוות נפשה באורח מקרה לחדר החקירות למרות שאסטיס הורה אחרת, או שאבו נזיר מצליח לגבור על איש קומנדו או איך שלא יקראו לו, או שכולם ממשיכים לקרוא לו כל הזמן נזיר, וכהנה וכהנה (וכהנה וכהנה). הבעיה היא שרוב הזמן אין הצדקה לאורך הרוח ורוחב הלב האלה שלי.
הפרק היה טיפשי להפליא עד לרגע מותו של אבו נזיר, ואז פתאום הפך מעניין. כי באותו רגע חייו של ברודי הפכו הפקר, סול מזנב באסטיס ולהפך, נראה שקווין מתחיל לחשוב פעמיים על המשימה שלו, וברודי עוזב את אשתו והולך אל קארי, שם מרחב הפעולה של מבקשי רעתו – שעל קיומם הוא כלל לא יודע – צר עד לא קיים.
ואפילו היה בפרק קטע ממש מדהים: הרגע שבו ברודי מגלה שאבו נזיר מת. המורה שלו ואביו הרוחני, האיש שהוא בכל זאת אהב. התגובה שלו הייתה לבכות, מתבקש ויפה. חבל רק שזה היה לשניות ספורות בלבד שאחריהן הוא ניסה לשדר הקלה וחיוכים, היו יכולים לגמרי לסחוט את הרגע הזה ולשדרג אותו לכדי סצנה בלתי נשכחת. במקום לנצל את היעדרו של תקתוק השעון העשרים-וארבעאי, לאפשר לרגע אמוציונלי כזה לנשום באמת (מה ש-"24" בכל זאת עשתה לפעמים, אגב), הם נחפזים לשלב הבא. להכין את כל מה שנדרש לפרק האחרון בעונה הכה בינונית הזו. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)

 

 

מה יהיה לנו השבוע?
18-25 בדצמבר
 

ביום רביעי: עד עצם היום הזה 2 (yes דרמה)
ביום חמישי: Glee 4 (|rlm|yes דרמה), דקסטר 7 מסתיימת (yes אקשן)
ביום שבת: הנמלטת (yes Oh), הומלנד 2 מסתיימת (yes Oh), אקס פקטור מסתיימת (HOT3)
הנמלטת (Martina Cole's The Runaway) - דרמה בריטית בת 6 פרקים המתרחשת בעולם הסליזי והמחוספס של שנות ה-60 וה-70 בלונדון, ובמרכזה שני צעירים, קאת'י ואיימון, שלמרות שאין בינם קשר דם, הם גדלים כמעט כאח ואחות ומפתחים מערכת יחסים סודית ואסורה. עם ג'ק אוקונל ("סקינז"), אלן קאמינגז ("האשה הטובה"), ברן גורמן ("טורצ'ווד").



ביום ראשון הבא: אחוזת דאונטון (yes Oh)
דרמה תקופתית זוכת אמי וגלובוס הזהב אודות חיי האדונים והמשרתים באחוזת אצולה ביורקשייר, אנגליה, בראשית המאה ה 20. עם מגי סמית' ("פארק גוספורד", "הארי פוטר"). לכתבה של רותה קופפר על הסדרה.
ביום שלישי הבא: אימה אמריקאית 2: המוסד הסגור (yes Oh), גרים וגולסטאר מסתיימות (HOT3)

 



רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il