המסך המפוצל

שייני 2012 - התוצאות

מי ניצח ומי הפסיד. תוצאות תחרות שייני 2012 לפניכם.

מאת: המערכת

פורסם: 15-10-2012
0 תגובות


 הזוכים הגדולים בשייני 2012

 משחקי הכס - ארבעה פרסי שייני (מתוך חמש מועמדויות). סדרת המד"ב ופנטסיה הטובה ביותר, הנבל הטוב ביותר, הדמות הכי בד אס, והדמות הנשית הטובה ביותר בדרמה. הפסידה בקטגוריות הדמות הגברית בדרמה לשרלוק.


 שרלוק - שלושה פרסי שייני (מתוך ארבע מועמדויות). הדרמה הטובה ביותר, הדמות הגברית הטובה ביותר, ומערכת היחסים הטובה ביותר. הפסידה בנבל הטוב ביותר ל"משחקי הכס".

 קומיוניטי - שלושה פרסי שייני (מתוך חמש מועמדויות). הקומדיה הטובה ביותר והדמויות הטובות ביותר בקומדיה. הפסידה בקטגוריית מערכת היחסים הטובה ביותר לשרלוק, ובקטגוריית הנבל הטוב יותר ל"משחקי הכס". 

 הומלנד - שייני אחד בקטגוריית פריצת השנה.

 ההרג - שייני אחד - הסדרה המבוטלת הטובה ביותר.

המפסידים הגדולים:

 

מד מן - נכון שיש הרבה סדרות שלא זכו באף שייני למרות שהיו מועמדות, אך מד מן ראויה לציון מיוחד מפני שבשלוש מהקטגוריות שבהן היא לא זכתה השנה (מתוך ארבע מועמדיות) היא היתה הזוכה בשנה שעברה.

 


תוצאות השייני המלאות:


שייני "הסמויה" לעונה הכי טובה בדרמה
התחרות בין שרלוק לשובר שורות הייתה צמודה, כששרלוק מנצח בפער של פחות מ-100 נקודות (מצביע יחיד נוסף היה יכול להפוך את התוצאה). מד מן הגיעה למקום השלישי, והומלנד היא הסדרה החדשה שמתברגת הכי גבוה בקטגוריה הזו במקום הרביעי. 


לגרף התוצאות

שייני "סיינפלד" לעונה הקומית הטובה ביותר
כמו בשנה שעברה גם השנה קומיוניטי לקחה את הבכורה בפער ניכר. כשאל המקום השני והשלישי מגיעות  "מחלקת גנים ונוף" ו"המפץ הגדול" בהתאמה. "איך פגשתי את אימא" שהייתה במקום השני בשנה שעברה, מאבדת מכוחה ומסיימת רק במקום השביעי. 

לגרף התוצאות

שייני "פיירפליי" לעונה הכי טובה במד"ב ופנטזיה
"משחקי הכס" היא הזוכה הבלתי מעורערת בקטגורייה הזו, "דוקטור הו" מגיע בטרדיס שלו רק למקום השני, ופרינג' לוקחת את המקום השלישי המכובד. 

לגרף התוצאות

פריצת השנה
הסדרה זוכת פרס האמי, היא הזוכה בשייני פריצת השנה שלכם בהפרש ניכר. "בנות", ו"נקמה" מגיעות למקום השני והשלישי בהתאמה. 

 

לגרף התוצאות


הסדרה המבוטלת המוצלחת ביותר
"ההרג" היא הסדרה המבוטלת שאתם הכי מצטערים על לכתה בטרם עת. 

לגרף התוצאות

הנבל הכי מנוול
ג'ופרי בראת'יון מ"משחקי הכס" לקח גם השנה את שייני הנבל הכי מנוול, כשג'יימס מוריארטי אויבו המר של שרלוק, הוא היחידי שמתקרב לסכן את מעמדו. אנחנו לא יודעים מי היה גובר על מי בקרב אמיתי ביניהם, אבל מה שברור כאן מהתוצאות הוא שיש קשר בין איכות הנבל של הסדרה לאיכות הסדרה בעיניכם. 

לגרף התוצאות

מערכת היחסים (הלאו דווקא ממומשת) המוצלחת ביותר
גם בקטגוריה זו מובילות שתי הסדרות שזכו ברוב פרסי השייני, כשאל המקום הראשון מגיע הזוג  שרלוק וג'ון מ"שרלוק" ואת המקום השני תופסים טרוי ועבאד. 

 

לגרף התוצאות 


הדמות הכי בד אס

את המנוולות של ג'ופרי מ"משחקי הכס" מאזנת אריה סטארק שמגיעה למקום הראשון בקטגוריית הבד אס. למקום השני מגיע הייזנברג מ"שובר שורות" ואת המקום השלישי לוקח בחינניות רון סוונסון מ"מחלקת גנים ונוף"


לגרף התוצאות


הדמות הגברית המוצלחת ביותר (קומדיה)

עבאד מ"קומיוניטי" זכה גם השנה להיבחר לדמות הגברית הטובה ביותר בקומדיה, כשעל המקום השני ניטש מאבק קשה בין רון סוונסון מ"מחלקת גנים ונוף" לבין ברני סטינסון מ"איך פגשתי את אימא". המאבק הוכרע לטובת רון בהפרש של 27 נקודות בלבד. 

 

לגרף התוצאות

הדמות הגברית המוצלחת ביותר (לא קומדיה)
התחרות הצמודה ביותר הסתיימה בניצחונו של עולם החוק והסדר על עולם הפשע, או במילים אחרות בכך שדמותו של שרלוק הולמס גברה על דמותו של וולטר וויט מ"שובר שורות" ב-8 נקודות בלבד. טיריון לאניסטר מ"משחקי הכס" סיים במקום השלישי כשדון דרייפר, גיבור "מד מן", זוכה השנה שעברה מסיים רק במקום הרביעי הפעם. 

 

 לגרף התוצאות

 

הדמות הנשית המוצלחת ביותר (קומדיה)

גם בקטגוריה הזו התחרות השנה הייתה צמודה מאוד, אך אנני מ"קומיוניטי" זוכת השנה שעברה, הצליחה גם השנה לשמור על הבכורה. למקום השני והשלישי העפילו לסלי נופ מ"מחלקת גנים ונוף" ואיימי פארה פאולר מ"המפץ הגדול".

 

לגרף התוצאות


הדמות הנשית המוצלחת ביותר (לא קומדיה)
אריה סטארק מ"משחקי הכס" היא לא רק הדמות הכי בד אס היא גם הדמות הנשית הטובה ביותר בדרמה, קרי מת'יסון מ"הומלנד" מבצעת כניסה מרשימה למקום השני ברשימה, ופגי אולסון מ"מד מן" זוכת השנה שעברה מגיעה הפעם רק למקום השלישי. 

 

לגרף התוצאות

האכזבה הגדולה ביותר: 

"כגודל הציפייה כך גודל האכזבה", אומר המשפט, וזו כנראה הסיבה ש""דקסטר" זוכת פרס השייני לסדרת הדרמה הטובה ביותר בשנה שעברה גורפת את מירב הנקודות בקטגוריית המאכזבות. במקום השני ברשימה נמצאת הסדרה "גלי" ואת הסדרה "טרה נובה" שהגיעה למקום השלישי זו הפעם האחרונה שנראה בקטגוריה הזו כיוון שהיא בוטלה.

 

לגרף התוצאות

 

 



 

תודה לכל מי שלקח חלק בתחרות השייני השנה, ותודה מיוחדת לברק דיקמן על  ניהול התחרות.