המסך המפוצל

אייקון 2012: תגליות

פסטיבל המד"ב ופנטסיה חוזר, וגם השנה המסך המפוצל מחלק לכם כרטיסים

מאת: המערכת

פורסם: 16-09-2012
3 תגובות

“אייקון 2012: תגליות”, הפסטיבל ה-16 למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים, יתקיים בתאריכים 4-2 באוקטובר 2012 במתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א’ ברח’ שפרינצק 4 (סמוך לרח’ הארבעה) בתל אביב. הפסטיבל מאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל, ובשיתוף עם קהילת טולקין הישראלית, אמא”י – ארגון מנגה ואנימה ישראל, וקהילות נוספות.

 

הפסטיבל מציע למעלה ממאתיים אירועים שונים, ביניהם מופעי בידור מקוריים, הרצאות, פאנלים, תחרויות, סדנאות מקצועיות, הופעות מוזיקליות והקרנות של סרטים ושל תוכניות טלוויזיה. הפסטיבל מעניק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה ומציע תוכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, משעות הבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה, בכמה אולמות במקביל ובמתחם ענק של משחקי תפקידים מכל הסוגים.

 

כמו כן מציע הפסטיבל למבקריו מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבי הז'אנר בטווח רחב של גילאים ותחומי עניין, וכן יריד דוכנים מהגדולים מסוגו בישראל. בנוסף מחכה לכם במתחם הפסטיבל הפונדק – אזור מנוחה, משחקים ו"מינגלינג" מיוחד שבו תוכלו להתרווח ולחלוק את חוויותיכם מהאירוע שיצאתם ממנו, וכן ליהנות מפעילויות קהילתיות שונות, להכיר אנשים חדשים על כוס קפה או תה וליהנות מתפריט נשנושים שנתפר במיוחד לפסטיבל.

 

כידוע, קהילת המסך המפוצל וקהילת המדע בדיוני ופנטסיה הישראלית שזורות זו בזו, וכמו כל שנה, גם השנה המסך המפוצל מחלק כרטיסים לגולשיו. אך תחילה, פירוט של חלק מהתכנים שיוצגו בכנס:

 

 

משחקי קרוסאובר - פרק הגמר

מה קורה כשסוגרים בבית אחד את באטמן, סנייפ, זינה, הנסיכה ליאה, ספייק ואחרים?

משחקי קרוסאובר היא תכנית הריאליטי המטורפת ביותר בעולם המדע הבדיוני והפנטסיה. בפרק הגמר, שיוקרן בלעדית בפסטיבל אייקון, נזכה לראות את הרגעים המרגשים והחשובים של העונה. האהבות, התככים, המשימות המשונות, ההדחות וכל מה שעבר על המתחרים בדרך לגמר הגדול. מי ינצח? בואו לגלות בהפקת הענק של הפסטיבל – הפקת מקור מבית היוצר של גיא בוסקו ואחרים.

 

יום שלישי, 2/10, 20:00 - 22:00, יום רביעי, 4/10, 23:00 - 1:00

 


תחרות תחפושות

אין פסטיבל מדע בדיוני ופנטזיה בלי תחפושות, ואם כבר התחפשנו – למה לא לחלק פרסים? פסטיבל אייקון פותח למענכם השנה תחרות תחפושות בסימן מדע בדיוני ופנטזיה. בואו להפוך את הפנטזיה למציאות ולהקים לתחייה את הדמויות האהובות עליכם בדרך הכי מוצלחת והכי מקורית. בשיא האירוע יעלו על הבמה כל המתחפשים ויציגו את תלבושותיהם לקול תשואות הקהל.


יום רביעי, 3/10, 16:00 - 18:00


עם לייזרים בעיניים לא קונים במכולת

אז קמת בבוקר וגילית שאתה יכול לעוף, להזיז דברים בכוח המחשבה או להפוך לנוזל דמוי ארטיק נמס. אתה לא סופרמן, לא ספיידרמן, רק בחור רגיל עם כוח על חדש. מה עכשיו? האם היית מסתיר את הכוח שלך או חושף אותו לשירות הציבור? האם לציבור יש כלל צורך בכוח שלך? בהרצאה נדבר על האפשרויות העומדות בפני אנשים רגילים שגילו או קיבלו פתאום כוח על חדש, ונגלה איפה טלקינטים חותמים אבטלה.

 

מרצה: ליאת שחר קשתן
יום חמישי, 4/10, 16:00 - 18:00


 

מוסר, מלחמה ושלום ב"שיר של אש ושל קרח"

 

סדרת "שיר של אש ושל קרח" של ג'ורג' מרטין עוסקת רבות בסוגיות הנוגעות לתחום היחסים הבינלאומיים בכלל, ובהתנהלות מוסרית בפרט. לכאורה מציג מרטין מודל מופתי של עולם מקיאבליסטי, שבו שיקולי כוח, יוקרה והישרדות שולטים ברמה. אולם בחינה מעמיקה יותר של תפיסות הפוליטיקה והמוסר המוצגות בספרים על בסיס הגות קלאסית ומודרנית – מניבה מסקנות מעניינות.

 


 

מרצה: איל חיות-מן
יום חמישי, 4/10, 14:00 - 16:00

 


 

חפור, אינדי! חפור!

 

אינדיאנה ג'ונס הוא הארכיאולוג המפורסם ביותר של המדע הבדיוני, אבל עלילות סרטיו מתגמדות לא פעם לעומת הסיפורים האמיתיים של הארכיאולוגיה. קטעים מ"שודדי התיבה האבודה" ישמשו בסיס לסיפוריהם המוזרים והמעניינים של ארכיאולוגים אמיתיים, עם נגיעות קלות של סיפורים מוזרים ומעניינים מיצירות מדע בדיוני אחרות.

 


 

מרצה: אהוד מימון
יום רביעי, 3/10, 18:00 - 20:00

 


 

כשבאפי פגשה את ג'ון לוק: תורשה וסביבה במדע הבדיוני ובפנטזיה

 

שאלת התורשה מול הסביבה באה לחקור מי משני הגורמים הללו הוא המקור העיקרי לעיצוב אישיותנו. פילוסופים ופסיכולוגים רבים ניסו לענות עליה וגם המדע הבדיוני והפנטזיה לא זנחו את העיסוק בה: מעולמות עתידיים שבהם ההנדסה הגנטית זמינה לכל דורש ועד לכשפים המשכיחים מאנשים את טבעם האמיתי. האם ניתן לומר שאנו "דף חלק"? מדוע השאלה הזאת מעסיקה אותנו? ובעיקר – מה יכולות יצירות הז'אנר ללמד אותנו על השאלה הכל כך יסודית הזאת?

 


 

מרצה: הדס סלוין 
יום שלישי, 2/10, 20:00 - 21:00

 

 

 

מוולט דיסני לג'וס וידון: גילויים פמיניסטיים וחתרנות מגדרית - פאנל

 

סרטי דיסני לא תמימים כמו שהם נראים – מתחת לפני השטח רוחשת בהם לא פעם אנטישמיות סמויה, ומחלות נפש מטרידות את הדמויות האהובות של ילדותנו. וזה עוד לפני שהזכרנו מושגים מגונים כמו פמיניזם או שנאת זרים. אותן דילמות מזווית אחרת נחשפות גם בג'וסוורס, כשלא פעם לא ברור אם באפי קוטלת הערפדים היא באמת מודל חיקוי פמיניסטי וגם לא אם וילו חוגגת את זהותה המינית או דווקא מבטאת פוביה ממנה. כמספר משתתפי הפאנל, כך מספר הדעות.

 


 

מנחה: ורדית גרסלר 
יום שלישי, 2/10, 21:00 - 23:00

 

 


הכינותי מראש: סניץ' ושרביט -סדנה

קוסמים ומכשפות – הכניסו את המטאטאים לארון, תלו את הכובעים על הקולב – סדנת היצירה מתחילה. כל משתתף ילמד ליצור מחומרים פשוטים סניץ' מרהיב למשחקי הקווידיץ' ושרביט קסם להטיל בו לחשים. הסדנה תועבר על-ידי מגישת תוכנית הטלוויזיה האהובה של הטלוויזיה הלימודית משנות ה-70 ותחילת שנות ה-80: "מלאכת יד עם בתיה עוזיאל". הסדנה מתאימה לגילאי 13 ומעלה.


יום רביעי, 3/10, 16:00 - 18:00



כך זה נראה אז...


 

טלוויזיה מדבקת

סדרות טלויזיה רבות עוסקות במחלות מדבקות, ולרוב עושות זאת בצורה שגויה מהייסוד. לא משנה אם מדובר במחלה שהכחידה את רוב המין האנושי או בזרז עלילתי בלבד – בכל מקרה המחלות לא יוצאות הגיוניות, לא עקביות, וגרוע מכל – לא "מגניבות".

ההרצאה כוללת ספוילרים לימי הביניים ולעובדה שאין חיים אחרי המוות.


מרצה: ד"ר קרן לנדסמן
יום חמישי, 4/10, 20:00 - 22:00


מהדף למסך: מעבדים את "משחקי הכס"

בשנת 2011 התחילו שידוריה של סדרת הפנטזיה המצליחה "משחקי הכס", המבוססת על סדרת הספרים "שיר של אש ושל קרח" של ג'ורג' מרטין. הסדרה גילתה בתחילה נאמנות גבוהה מאוד למקור, אך בהדרגה למדה להפגין יותר ויותר עצמאות. כמה מקרי מבחן בולטים שבהם חלו הבדלים משמעותיים בין הדף למסך דורשים להבין את השיקולים שמאחוריהם, ואיתם את היתרונות והחסרונות של ההחלטות שהתקבלו. מסקנות שניתן להסיק מכך רלוונטיות לכל עיבוד דומה.

 

מרצים: חגי אלקיים ואורן ברנשטיין
יום חמישי, 4/10, 20:00 - 22:00


שרלוק הולמס במאה ה-21

בשנת 2010 ד"ר ג'ון ווטסון משתחרר מצבא הוד מלכותה, חוזר ללונדון ומנסה לכתוב בלוג. הסדרה "שרלוק" של סטיבן מופט ומארק גטיס מעדכנת את סיפורי שרלוק הולמס לימינו אנו. בהרצאה נדון בעלילות הסדרה לעומת הסיפורים המקוריים של קונן-דויל וננסה לנתח את האבולוציה שעברו הדמויות במאה ועשר השנים שחלפו מאז כלבם של בני בסקרוויל. מומלץ להכיר את שתי העונות הראשונות של "שרלוק".


מרצה: הדס שמע
יום חמישי, 4/10, 11:00 - 13:00

 

ההרפתקאות הטלוויזיוניות של ג'ורג' ר.ר. מרטין

שנים רבות לפני "שיר של אש ושל קרח" עבד ג'ורג' ר.ר מרטין כתסריטאי בהפקות טלוויזיה. הוא החל את דרכו בגרסת שנות ה-80 של "אזור הדמדומים", המשיך בפנטזיה הרומנטית "היפה והחיה", לא שכח גם לעבד את סיפוריו לקולנוע ולטלוויזיה ואף ניסה להפיק סדרת טלוויזיה מקורית משלו. בואו לגלות את הצד הפחות ידוע בקריירה של הסופר, בתקופה שהייתה מעין גשר בין סופר המדע הבדיוני "הישן" לבין "מרטין החדש" – סופר הפנטזיה שהוכתר כ"טולקין האמריקאי".

 

מרצה: רז גרינברג
יום חמישי, 4/10, 18:00 - 20:00


ד"ר מי עם מי?

ידעתם שהכול קשור? ד"ר הו, הרובוטריקים, מסע בין כוכבים, צבי הנינג'ה, הסימפסונים, חבובוטף ואפילו פו הדב – כולם נמצאים באותה קלחת! צבי הנינג'ה וגיבורי מבוכים ודרקונים שילבו ידיים עם כוח המחץ נגד האלים הקדמונים של לאבקרפט. הבורג והסייברמן חברו לשלוט יחד בגלקסיה. ואפילו פו הדב ובאגס באני נלחמו בסוחרי סמים. איך? למה? בואו לגלות בהרצאה שתחשוף, תסקור ותסביר את הקשר בין הדמויות השונות ועולמותיהן. אבל ששש.... שיישאר בינינו.


מרצה: אלון טרייטמן
יום שלישי, 2/10, 18:00 - 20:00

 

OMG גברים מתנשקים בטלוויזיה!

הטלוויזיה המערבית רואה בנשיקות בין גברים חומר מרעיש, מרתק ומחריד, כזה שמסוגל לחולל רעידות אדמה או לסחוף את הצופים לאורגיה בלתי נשלטת של סטיות. מבחינה מחקרית ראוי לפקפק בהשפעות אלה, אבל בהרצאה זו נשים באומץ את עצמנו בתפקיד הנבדקים, למען המדע. נבחן את הדרכים המגוונות שבהן הטלוויזיה מתרצת, חומקת, מעדנת ומגוננת על הציבור מפני החומרים המסוכנים, ואיך הם מנוצלים להעברת מסרים מובלעים מטרידים.


מרצה: ליטל וינבאום
יום שלישי, 2/10, 18:00 - 20:00


הצופן המדעי – קריפטוגרפיה במדע הבדיוני

קריפטוגרפיה היא תחום מדעי העוסק בהצפנת מידע ובאבטחתו. אף שמדובר בתחום מרתק שרלוונטי לחיי היומיום של כולנו, מעטים ספרי המדע הבדיוני שבחרו בה כציר מרכזי לעלילה שלהם. שני ספרים מציגים דרכים הפוכות לחלוטין לעסוק בצפנים ובהצפנות: "קריפטונומיקון" של ניל סטיבנסון – שמשמש אות ומופת לכתיבה טובה של מדע בדיוני על קריפטוגרפיה; ו"מבצר דיגיטלי" של דן בראון – שעושה כל טעות אפשרית.


מרצה: ד"ר גדי אלכסנדרוביץ'
יום רביעי, 3/10, 12:00 - 13:00


הם יעשו הכול כדי שלא נגלה: פאנל

ארגונים חשאיים אך עתירי השפעה מנהלים את חיינו בשם אינטרסים מסתוריים. השלטונות מכחישים, אבל זה רק מחזק את תיאוריית הקשר. ובכן, אנחנו מכחישים. בתוקף! נציגי ארגון הספקנים בישראל (ארגון חשאי בפני עצמו) יציגו בפניכם את האמת שמאחורי הקונספירציות הגדולות. עמית בן-בסט יסביר איך שולט בנו הממסד המדעי, יואב לנדסמן יספר על הסודות הכמוסים ביותר של נאס"א, דפנה שיזף תדבר על הצד של התקשורת בתיאוריית הקשר ורועי צזנה יביא דוגמאות לקונספירציות שהיו באמת.


מנחה: שרון אלכסנדר
יום רביעי, 3/10, 20:00 - 22:00


אירועים נוספים, תכניה מלאה, הזמנת כרטיסים ועוד, באתר הפסטיבל.

 



 

וכעת לדבר החשוב באמת – כרטיסים חינם. כל מה שצריך לעשות זה לענות על החידון הקצר והקל. בין הפותרים נכונה יוגרלו 15 כרטיסיות בהן ניתן להשתמש להזמנת וקניית כרטיסים לשלושה עד שישה אירועים (תלוי באורכם) לבחירתכם. פרטים נוספים על הכרטיסיות והשימוש בהם, באתר הפסטיבל.

 

חשוב לציין שם מלא במדויק, וכתובת אימייל בה ניתן ליצור אתכם קשר.

תאריך אחרון למשלוח: יום שישי, 28/9/12 בשעה 13:00.

 

1. מי מהבאות אינה סדרת מדע בדיוני ופנטזיה?
נא לבחור אפשרות אחת משחקי הכס באפי, קוטלת הערפדים היפים והאמיצים

2. מי מהדמויות הבאות מנהלת בלוג?
נא לבחור אפשרות אחת ווטסון (שרלוק) וילו (באפי קוטלת הערפדים) דקסטר (דקסטר)

3. איזה פורום חדש הוקם לאחרונה באתר?
נא לבחור אפשרות אחת האוס מעגלי צפייה חדשות

כינוי 
אימייל
שלח לי העתק של הטופס אל האימייל שהזנתי