המסך המפוצל

ריאליטי tve - פרק 2

כדי לשרוד, צריך ליצור בריתות. ריאליטי tve, היום השני

מאת: דניאל מרקוביץ'

פורסם: 10-07-2002
16 תגובות

שער ריאליטי tve
הפרק הראשון של ריאליטי tve


פרק 2: The New Alliance

5:30
סקאלי הייתה הראשונה להתעורר. בחצי השעה הראשונה היא רק שכבה במיטה והתבוננה בבאפי. באפי מצידה ישנה. סקאלי קמה לאיטה והלכה למטבח להכין לעצמה ארוחת בוקר. היא הוציא קרטון חלב ודגני בוקר של הפאואר-פאף והתיישבה אל מול השולחן כשהצלחת לפניה. היא מיששה בטורדנות את גב העורף שלה, וכמה דקות אחר כך צנח ראשה אל תוך צלחת הדגנים. היא נרדמה שוב.

9:45
הבית החל להתעורר. באפי שהתעוררה מוקדם מכולם תפסה את האמבטיה למשך חצי שעה, למורת רוחם של כל שאר האנשים, שעדיין היו בטראומה מהזמן שלקח לבריאן להתרחץ אתמול. אחריה נכנס קלארק קנט, שבצורה משונה התקלח בפחות מ-10 שניות. כשיצא, קארי בחנה את קוביות הבטן שלו ביסודיות ומייד אפשר היה להבחין בניצני כתבה הנכתבת בעיני רוחה. אחרון חביב למקלחות היה דוסון שנרדם אמש על הספה בסלון. הוא נפגש עם ספייק בדרך לאמבטיה אך ניסה לחמוק ממבטו. כעבור כ-5 שעות כולם היו מקולחים.

11:34, סקאלי מתקלחת.
באפי, צ'נדלר וקלארק ישבו בסלון בעוד הטלוויזיה פתוחה, אך הם לא התבוננו בה. ניכר היה על באפי שנוכחותו של ספייק מטריפה את חושיה. היא היתה בטוחה שהלואו-לייף ירקום נגדה מזימות מאחורי גבה, לכן החליטה להקדים אותו.
"לדעתי," באפי החלה, "אם אנחנו רוצים להישאר כמה שיותר בבית המחורבן הזה, אנחנו צריכים ליצור לנו ברית. יש כאן יותר מדי אנשים ששונאים את שלושתנו..."
"אף אחד לא שונא אותי" קלארק הפריע לבאפי באמצע דבריה.
באפי התעלמה מדבריו והמשיכה: "אם אנחנו רוצים להתקרב כמה שיותר אל הניצחון - אנחנו צריכים לדבוק אחד בשני. מוסכם?"
קלארק וצ'נדלר החליפו בינהם מבט, החזירו אחד לבאפי, ולחצו ידיים. בזה הרגע נרקמה הברית הראשונה.

בריאן וקארי ישבו במטבח, מחכים לתורם. בריאן התבונן דרך דלת המטבח אל הסלון, בוחן את גופו של קלארק. קארי עשתה בדיוק את אותו הדבר.

"הייתי רוצה לנגוס שיניים בבשר ההוא שם..." בריאן חשב בקול רם. קארי התבוננה בו.
"אני יודעת בדיוק על מה אתה מדבר..." מבטיהם של השניים נפגשו.
בריאן חייך בלגלוג ויצא מהחדר. קארי התבוננה בבריאן בעיניים קרועות ויצאה מהמטבח בסערה.

14:45
החברים סיימו להתקלח והתכנסו לארוחת צהריים במטבח. אלי בישלה שני גזרים, חושבת שזה די והותר אוכל לכולם. למזלם, דוסון השכיל להזמין טייק אווי והפיצות הגיעו תוך 40 דקות או פחות. במטבח יכלנו להבחין כבר בחלוקה החדשה של הקבוצות. באפי, צ'נדלר וקלארק ישבו כולם בצד אחד של השולחן ובלסו פיצה אחת יחדיו. צ'נדלר חיסל שש חתיכות יותר מדי, בעוד השניים האחרים מסתפקים באחת לכל אחד. יכולנו לראות את ההפתעה הגדולה, כאשר קארי ובריאן נכנסו למטבח באותו זמן אך לא התבוננו זה בזה והתיישבו בקצוות המרוחקים של השולחן. קצינת הפקות לוחשת לברק בקונטרול שמשהו מתבשל בין השניים.

בריאן התיישב ליד דוסון והחל להאכיל אותו פיצה. דוסון לקח את כל העניין בצחוק עד שבריאן התחיל למשש את הרגל שלו מתחת לשולחן. קארי לעומת זאת, התיישבה ליד ספייק וסיפרה לו את את תאוריית הגברים שאוהבים גברים שאוהבים גברים שלה. ספייק , שלא הראה עניין לא בתאוריה של קארי ולא בפיצה, הלך והסתגר בשירותים. בדרך הוא החטיף מבט נוזף בכיוונה של באפי ונדמה היה לנו ששמענו גרגור חייתי.

בינתיים ספייק חזר מהשירותים ואלי מקביל ישבה וליקטה פירורים שנשרו מצלחותיהם של החבורה, אך מייד שבעה . איליין וסקאלי ישבו זו ליד זו, מדברות על הבחורים בחייהן. האווירה עצמה הייתה טעונה בהרבה אנרגיות שליליות, שכן באפי וספייק שוב החליפו מבטים מאיימים. ספייק שוב ברח לשירותים ובאפי חייכה חיוך של נצחון. מעניין מה הוא עושה שם.

15:30
החבורה סיימה לאכול את ארוחת הצהריים. ספייק עדיין לא יצא מהשירותים. דוסון ובריאן ניצלו את הרגע - בריאן העביר את חפציה של קארי לחדרו של ספייק ודוסון העביר את חפציו לחדרו של בריאן. החלוקה החדשה לא הפריעה לאיש, בייחוד לא לבריאן, שבאמת הרגיש שהוא צריך את הבלונדיני הילדותי הקבוע בחייו כדי להתקיים בשלום. את המניע של דוסון קשה היה לאבחן, אולי חסרו לו שיחות הנפש האינסופיות עם ידידיו והוא קיווה להשלים את זה עם בריאן. קארי הלכה לחדרה החדש וחיכתה במיטה לספייק בלבוש מינימליסטי ספייק לא יצא מהשירותים עד שעתיים אחר כך. באפי, קלארק וצ'נדלר הלכנו לחדרה של באפי לחשוב על אסטרטגיות קיום במשחק.

סקאלי ישבה בפינת החדר, ממררת בבכי. איש לא חשב לשאול אותה לשלומה או מה קרה לה. השלושה דיברו בלחש ולא הצלחנו לעקוב אחרי השיחה, שכן קול יבבותיה של סקאלי גבר על קול לחישותיהם של השלישיה.

דוסון ובריאן יצאו לראות טלוויזיה. איליין ישבה במטבח וניסתה להבין איך המדיח פועל.

16:25
לבסוף יצאו צ'נדלר, קלארק ובאפי מחדרה של באפי, מחייכים חיוך תמוה. או שהם החליטו על אסטרטגיות קיום, או שהם מתכננים משהו, השלושה. איליין שמה לב לפתע שסקאלי לא נמצאת והלכה לחפש אותה. היא נכנסה לחדרה של באפי ומצאה את סקאלי עדיין ממררת בבכי. היא התיישבה לידה ודיברה איתה.

"דיינה, הכל בסדר?"
"מאלדר, מאלדר מת." הפליטה דיינה בין יבבה ליבבה.
"נו אז?" איליין לא הבינה את חומרת המצב.
"הוא האבא של הילד שלי..."
"אהה. זה באמת מקרה מצער. אבל לא נורא, הנה את יכולה ללכת להתחיל עם דוסון, קלארק או בריאן. מי יודע אולי בסוף לא רק שתקבלי את הספין אוף, אלא גם תצאי עם בעל." אמרה איליין בהבנה מלאה.
סקאלי התבוננה בה במבט מלא משמעות דרך הדמעות הזולגות מעיניה.
"ואת יודעת משהו סקאלי?" המשיכה איליין בתבונותיה, "אני ואלי החלטנו שאנחנו לא מצביעות אחת נגד השניה ותמיד עוזרות אחת לשניה בתחרויות האלה שהמסך המפוצל מכין לנו. ואני רוצה שתצטרפי. נהיה כזו מן... ברית."
עיניה של סקאלי ברקו. אף פעם לא היו לה חברות.
הברית השניה נרקמה.

17:30
ספייק יצא מהשירותים סוף סוף, סחוט משהו. בצאתו הוא נתקל כתף אל כתף בבאפי שעברה שם במקרה. השניים התבוננו זה בזו למשך שתי שניות ולא החליפו מילה. ספייק חזר לחדרו והופתע לגלות שם את קארי נוחרת על מיטתו בלבוש סאטן מינימאלי. הוא יצא מחדרו והלך להתחבא ממנה עד ארוחת הערב. .

סקאלי ואיליין יצאו מהחדר. סקאלי, בפעם הראשונה מאז הגיעה אלינו, עם חיוך על הפנים. הם נפגשו עם אלי במטבח ואיליין עידכנה אותה בכל מה שקרה עד כה. השלוש התחבקו וכמעט מעכו את אלי.

18:23
דוסון ובריאן מיצו את יכולות הטלוויזיה והחליטו לפרוש לחדרם עד ארוחת הערב והכינוס היומי שלהם עם נציג "המסך המפוצל". באפי, צ'נדלר וקלארק ישבו במטבח ודיברו עם אלי, איליין וסקאלי על אסטרטגיות להישאר כמה שיותר במשחק. סקאלי סירבה להיות עם באפי באותה ברית בגלל הקשר הישיר של באפי לעולם הפארא-נורמאלי אותו שללה סקאלי כל חייה האפרוריים, ולכן השיחות עלו על שרטון. מיקום המצאותו של ספייק היה לא נודע בשלב זה. צ'נדלר החליט שהפיצה שהוא וקארי חלקו היתה מורעלת ולכן קארי כנראה מתה.

19:30
כולם התאספו בסלון לכינוס היומי. קארי הופיעה, למורת רוחו של צ'נדלר. שגיא אישה, העורך המכובד למדי של "המסך המפוצל" הופיע פתאום, עם פירוטכניקה מדהימה. קלארק לא נראה מתרשם.

"אוקיי אנשים" שגיא החל בקולו הרדיופוני. "מחר יהיה המשחק הראשון בו ייקבע למי יש חסינות לקראת ההצבעה שתיערך עוד יומיים. אנחנו לא נגלה לכם מה המשחק, אבל הנה רמז.." שגיא עצר כדי לקבל אתנחתא דרמטית, אבל כולם נראו דיי משועממים. "המסך המפוצל" שגיא חייך לסובבים אותו.
"סו..." החל צ'נדלר "יש חידון טריוויה על המסך המפוצל לכבוד שנה לקיומו?"

פניו של שגיא נפלו. הייתה זו המציאות שחבטה בפניו. ברק, העורך העליון, צחק אי שם בקונטרול.
"כן." אמר שגיא ונעלם כשם שבא, עם זיקוקים וכו'.
"זה לא אמור להיות כ"כ קשה." אמר קלארק.
"כן, סך הכל הם מנסים לפרסם את עצמם, לא כזה ביג דיל." קארי הצטרפה לקלארק, ובריאן כבר שלח לה מבט ארסי.
כל העשרה פרשו למטבח לאכול קצת יוגורט בטעם תות.

20:30
איליין סקאלי ואלי התגודדו בחדרן של איליין ואלי.
"אחת מאיתנו חייבת לזכות בחסינות." החליטה איליין. "אבל מה לנו ולמסך המפוצל? זה אומנם אתר על טלוויזיה, אבל מה אנחנו, בורות ועמי ארצות כמותנו, יודעות על משהו שמחוץ לניו-יורק?"

"ובכן..." החלה אלי. "דייויד, המפיק של הסדרה שלי, היה קורא את המסך המפוצל דרך קבע. רק כך הוא החליט שהסדרה שלי צריכה לרדת מהמסך".

"אז... מה את מנסה לומר, אלי?" אמרה איליין. סקאלי לא אמרה מילה במשך כל השיחה. היא השתעלה פעמיים.

"אני מנסה לומר שאני, דרך דייויד, מכירה את המסך המפוצל!." אלי חייכה חיוך ניצחון.

איליין חייכה אל סקאלי. סקאלי חייכה, אבל רק כי חייכו אליה והיא לא ידעה מה לעשות.

צ'נדלר, באפי וקלארק התאספו בחדרה של באפי.
"אני... זאת אומרת אנחנו, חייבים לזכות בחסינות הזו." הגנרל באפי החליטה.
"אבל אנחנו לא מכירים את האתר הזה בכלל. מה לנו ולמסך המפוצל?" אמר צ'נדלר. קלארק חייך חיוך זדוני.
"אל תדאגו. מחר, אני אדע הכל על המסך המפוצל." השניים האחרים התבוננו בו בחוסר אמון, אבל מה יש לעשות. לבחור יש עצמות לחיים במידה C, הוא בטוח מדבר אמת.

קארי וספייק ישבו בחדרם. ספייק בהה לקארי בצוואר. הוא אמר שהוא אוהב את התליון שלה.
"ספייק חמוד, אנחנו חייבים לזכות בחסינות הזו" המשפט הרגיל.
"פיין דול." אמר ספייק. הוא הלך לישון.

בריאן ודוסון ישבו בסלון וצפו, שוב, בטלוויזיה. נראה היה שהם לא דואגים מהמשחקון הראשון.

22:00
החברים כבר התחלקו לחדריהם. רובם היו עייפים, והחליטו לסיים את היום מוקדם. קארי עוד הסתובבה בדירה, מנסה לגבש טקטיקות איך לכבוש את ליבו של ספייק, או את של קלארק. מי שיבוא קודם. לבריאן היתה רק מטרה אחת בראש, והוא כרכר סביב קלארק כל הערב, עד שקלארק אמר שהוא הולך לישון. אז הוא פרש עם דוסון לחדרם. קולות התפעלות נשמעו מהחדר של השניים, עד שנהיה שקט מוחלט.

הדירה השתתקה.
סוף יום 2.