המסך המפוצל

חדש על המסך - יוני 2012 - חלק א'

יוני היה החודש הפורה ביותר מזה זמן רב עם 25 תוכניות מתוסרטות חדשות. עמית ניצן מציג את התכנים שעלו בחצי הראשון של חודש זה במדינות דוברות האנגלית

מאת: עמית ניצן

פורסם: 01-07-2012
14 תגובות

בדומה ליוני אשתקד, החודש השישי של השנה האזרחית והשני של עונת הקיץ בארצות הברית היה מהפורים ביותר בעונת השידורים, שני רק לספטמבר, עם שש עשרה תוכניות מקור מתוסרטות, כולן ברשתות הכבלים. בנוסף לחמש דרמות, עלו בחודש שעבר אחת עשרה סדרות קומיות ומונפשות, שיעור שלא היה כדוגמתו מאז ינואר 2011. מעבר לשלולית, בבריטניה, פתחו את הקיץ בגדול עם שש סדרות מתוסרטות, הכמות הגדולה ביותר של סדרות טלוויזיה מאז מרץ ואילו בניו זילנד הפתיעו עם שתי קומדיות חדשות, ובכך עקפו את קנדה ואוסטרליה שהנפיקו כל אחת רק סדרה אחת לרפואה במהלך החודש.

 

התוכניות הבולטות שעלו בחצי הראשון של חודש יוני כוללות דרמה פרוצדורלית בלשית על שריף כריזמטי בוויומינג, תוכנית אירוח קומית סוריאליסטית המבוססת על הפודקאסט "Comedy Bang Bang”, דרמה המתרחשת בעיירה אמריקאית קטנה מהיוצרת של “בנות גילמור" עם קלי בישופ (אמילי גילמור), סדרת המשך לסבוניה הפופולרית "דאלאס" המחזירה את השחקנים הראשיים מהגלגול המקורי וסיטקום בריטי בכיכובה של ג'ניפר סונדרס ("פשוט נהדרת") המתרחש בבית סוהר.

 

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור בחודש שעבר.

 

שם: Hounds

רשת: TV3 (ניו זילנד)

תאריך: 1/6

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: עורך דין כושל מקבל בירושה, לאחר מות אביו, כלב גרייהאונד ומשמורת על אחותו למחצה בת ה-12, ויחד עמה הוא נכנס לעסקי מרוצי הכלבים.

דעתי בקצרה: אני לא חושב שאי פעם ראיתי סדרה ניו זילנדית, אך זו נראית כמו קומדיה חביבה.

 

 


שם: You Cannot Be Serious!

רשת: ITV1 (בריטניה)

תאריך: 2/6

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, סאטירה

תקציר: החקיין אליסטייר מקגוון (“האהבה היוונית שלי”) מככב בתוכנית בידור סאטירית על עולם הספורט הכוללת מונולוג, מערכונים וחיקויים.

דעתי בקצרה: בכדי להנות מהתוכנית נדרש ידע נרחב בספורט בריטי וסיבולת גבוהה להומור יבשושי.

 

 


שם: Kaijudo: Rise of the Duel Masters

רשת: The Hub

תאריך: 2/6

מספר פרקים: 26

ז'אנר: אנימציה, פעולה

תקציר: נדבך נוסף בזיכיון היפני "דואל מאסטר" העוקב אחר קורותיו של נער בעל היכולת להלחם לצד יצורים פנטסטיים ממימד אחר, הנאבק עם חבריו בכוחות הרשע המנסים לשעבד את אותם יצורים. על צוות המדובבים נמנים סקוט וולף (“שולחן לחמישה", “אוורווד"), פיל למאר (“מאד טי.וי", “פיוצ'רמה"), ג'ון דימאג'יו (“פיוצ'רמה", “הפינגווינים ממדגסקר”), פרדי רודריגז (“עמוק באדמה") ועודד פהר (“המומיה”).

דעתי בקצרה: התוכנית, מבית היוצר של חברת המשחקים "הסברו", נוצרה בכדי למכור קלפים ושאר מרצ'נדייז ומיועדת למי שאהב את "פוקימון" ו"יו-גי-הו!”.

 

 



שם: Longmire

רשת: A&E

תאריך: 3/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה, בלשי, מתח

הערה: הסדרה חודשה לעונה שניה בת עשרה פרקים.

תקציר: דרמה המבוססת על סדרת ספרי מתח רבי מכר המציגה שריף כריזמטי בוויומינג שהתאלמן לאחרונה, הרץ לכהונה נוספת בתפקיד כנגד סגנו הצעיר. רוברט טיילור משחק בתפקיד הראשי ולצדו ביילי צ'ייס (“להציל את גרייס"), קייטי סאקהוף (“בטלסטאר גלקטיקה”), קסידי פרימן (“סמולוויל") ולו דיאמונד פיליפס (“לסניור באהבה”, “אומץ תחת אש”).

דעתי בקצרה: הסדרה בבסיסה היא פרוצדורלית, אולם בניגוד למקבילותיה ברשתות הארציות היא איטית יותר, כיאה לסגנון המערבון. המבקרים ברובם נתנו ביקורות טובות, אך לא מזהירות.

 

 

 

שם: Spoilers

רשת: Hulu (שירות הורדות)

תאריך: 4/6

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: בידור

תקציר: תוכנית ביקורת סרטים בהנחייתו של הבמאי והשחקן קווין סמית' (“מוכרים בלבד", “דוגמה") בה הוא יוצא עם כ-40 אנשים לראות סרט עכשווי ושומע את דעותיהם. בנוסף מארח סמית' כל שבוע סלב אחר לראיון בלתי רשמי.

דעתי בקצרה: לא נשמע מעניין במיוחד.




 

שם: Saving Hope

רשת: CTV (קנדה)

תאריך: 7/6

מספר פרקים: 13

ז'אנר: דרמה, פנטזיה

תקציר: דרמת בית חולים על טבעית המתרחשת בטורנטו בכיכובו של מייקל שנקס (ד"ר דניאל ג'קסון ב"סטארגייט SG-1”) כמנתח ראשי אשר נכנס לתרדמת בעקבות תאונת דרכים בדרכו לחתונתו, ומגלה כי הוא מסוגל להסתובב בבית החולים כרוח רפאים. עוד מככבים אריקה דוראנס (“סמולוויל") ודניאל גיליס (“ספיידרמן 2”).

דעתי בקצרה: הקונספט נשמע דומה מאוד ל-”A Gifted Man” הכושלת, וזהו אינו סימן טוב.

 

 

 

שם: The Choice

רשת: FOX

תאריך: 7/6

מספר פרקים: 6

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: תוכנית שידוכים בהנחייתה של קט דילי (“So You Think You Can Dance”) בה מתחרים סלבריטאים רווקים על הזכות לצאת עם בחורות מושכות מבלי לראות אותן כאשר הם יושבים על כיסאות בדומה לשופטי "The Voice”. על הידוענים נמנים פולי די ומייק "דה סיטואיישן" סורנטינו ("חוף ג'רזי"), ג'ו ג'ונאס וטיילור היקס (“אמריקן אידול”).

דעתי בקצרה: עבורי האפיל הוא בלראות סלבס שהתפרסמו על לא כלום נדחים על ידי בחורות.

 

 

 

שם: !Comedy Bang! Bang

 רשת: IFC

תאריך: 8/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה, תוכנית אירוח

הערה: הפרק הראשון שודר ב-9 במרץ 2012

תקציר: עיבוד לטלוויזיה של הפודקאסט "Comedy Bang Bang” מבית היוצר של סקוט אוקרמן (“Between Two Ferns with Zach Galifianakis”) המשלב מערכונים עם ראיונות סוריאליסטים של אורחים מפורסמים ובינהם זאק גליפיאנאקיס, איימי פולר וג'ון האם.

דעתי בקצרה: כמה נקודות עומדות לזכות הסדרה – הקדימון מהנה במיוחד ומופיעים בו כ-30 קומיקאים, חלק מוכרים יותר וחלקם פחות; אחד מהם הוא "ווירד" אל ינקוביץ'; היא באותו סגנון ומאותו פס יצור כ-”Between Two Ferns” שלפחות אותי מצחיקה.

 

 

 

שם: Bunk

רשת: IFC

תאריך: 8/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה, שעשועון

תקציר: שעשועון היתולי בהנחייתו של קורט בראונוהלר בו מתחרים קומיקאים בשרשרת אתגרים הזויים בכדי לזכות בפרסים מגוחכים.

דעתי בקצרה: ראיתי את הפיילוט ולמרות רגעים מבדרים ספורים לא אשוב לפרק נוסף.

 

 

 

שם: Untamed Americas

רשת: National Geographic Channel

תאריך: 10/6

מספר פרקים: 4

ז'אנר: תעודה, טבע

תקציר: דוקומנטרי טבע ברזולוציה גבוהה בדיבובו של ג'וש ברולין, העוסק בחיות הבר של אמריקה, מאלסקה ועד לפטגוניה.

דעתי בקצרה: למי שאוהב תוכניות שכאלו ולא יכול לחכות עד להגעתן ארצה.

 

 

 

שם: Top 100 Video Games of All Time

רשת: G4

תאריך: 11/6

מספר פרקים: 5

ז'אנר: ספיישל

תקציר: כפי שמשתמע מהשם, ערוץ G4 מנסה למנות את מאה משחקי המחשב הטובים ביותר בכל הזמנים. עם דברי פרשנות מאת רובין וויליאמס, ג'ק בלאק, בריאן פוסן, עיישה טיילר, דני פודי, סולג'ה בוי, טוני הוק, מילה יובוביץ' וחברי להקת מטאליקה וגם מיוצרי המשחקים עצמם כוויל רייט (סדרת “סים סיטי”, סדרת "הסימס”).

דעתי בקצרה: נחמד להזכר במשחקי עבר, ואני אראה כל קטע שבו נותנים לרובין וויליאמס לדבר חופשי.

 

 

 

שם: Bunheads

רשת: ABC Family

תאריך: 11/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה

תקציר: סדרת דרמה מבית היוצר של אמי שרמן פלאדינו (“בנות גילמור") על נערת שעשועים מלאס וגאס העוברת לעיירת חוף מנומנמת לאחר חתונת בזק עם מחזר עקשן ומתחילה לעבוד כמורה בבית ספר למחול לצד חמותה. בתוכנית מככבות זוכות פרס הטוני סטון פוסטר וקלי בישופ (אמילי גילמור ב"בנות גילמור").

דעתי בקצרה: התוכנית תוארה על ידי המבקרים כחיקוי אחד לאחד של הלהיט הקודם של שרמן פלאדינו, מהמוזיקה דרך דמויות המשנה המוזרות ועד לאווירת העיירה הקטנה, דבר שאמור לשמח לדעתי את מי שכמוני אהב ומתגעגע ל"בנות גילמור" ולגיבורה האמיתית של הסדרה, אמילי גילמור. נתוני הרייטינג עד כה היו מאכזבים ולכן חידוש הסדרה אינו וודאי, בלשון המעטה.

 

 

 

שם: Hollywood Heights

רשת: Nick at Nite

תאריך: 11/6

מספר פרקים: 80

ז'אנר: דרמה, אופרת סבון

תקציר: אופרת סבון יומית מהיוצר של "סנסט ביץ'" שהיא עיבוד לטלנובלה המקסיקנית "Alcanzar una estrella” על נערה מתבגרת אשר חלומותיה מתגשמים כשהיא הופכת לכוכבת ולזוגתו של אליל הרוק הנערץ עליה.

דעתי בקצרה: ז'אנר אופרות הסבון והטלנובלות רחוק ממני מאוד, וערכי ההפקה בדרמה יומית מחווירים לאלו אליהם אני רגיל.

 

 

 

שם: Barter Kings

רשת: A&E

תאריך: 12/6

מספר פרקים: 13

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: זוג יזמים נעזר בכל פרק בסחר חליפין בכדי לרכוש מוצר יקר בו הם חושקים ללא כל שימוש בכסף מזומן.

דעתי בקצרה: עוד ריאליטי המיועד למדינה בעלת כלכלה רעועה.

 

 

 

שם: דאלאס (Dallas)

רשת: TNT

תאריך: 13/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה, אופרת סבון

הערה: הסדרה נרכשה לשידור על ידי yes והיא חודשה לעונה שניה.

תקציר: סדרת המשך לאחת מהתוכניות האמריקאיות הפופולריות ביותר אי פעם אשר שודרה במקור בין 1978 ל-1991, סבוניה על משפחת חוואים ואילי נפט מטקסס המתגוררים בחווה בשם "סאות'פורק" סמוך לעיר דאלאס. לארי הגמן (ג'יי.אר יואינג), פטריק דאפי (בובי יואינג) ולינדה גריי (סו אלן יואינג) חוזרים לגלם את הדמויות הותיקות ולצידם ג'סי מטקאלף (“עקרות בית נואשות") וג'וש הנדרסון ("סטפ אפ") כבניהם של בובי וג'יי אר אשר כהוריהם נאבקים על השליטה בחווה המשפחתית. עוד משחקות ג'ורדנה ברוסטר (סדרת סרטי “מהיר ועצבני") וג'ולי גונזלו (“ורוניקה מארס").

דעתי בקצרה: הסדרה זכתה לרייטינג נאה והיא נאמנה למקור בכל הנוגע לתככים, משולשים רומנטיים ושחקנים מצודדים. אני שמח שמדובר בהמשך של הסדרה המקורית ולא איתחול של מותג נושן, ושהשחקנים הראשיים החדשים מגלמים דמויות שהופיעו בסדרה המקורית.

 

 

 

שם: Hamish and Andy's Euro Gap Year

רשת: Nine Network (אוסטרליה)

תאריך: 14/6

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה, תעודה

תקציר: סדרת המשך לזוכת פרס הלוגי Hamish and Andy's Gap Year בה צמד הקומיקאים יוצאים לטיול באירופה.

דעתי בקצרה: אלמלא הייתי יודע שמדובר בקומדיה לא הייתי מבין שהתוכנית הזו אמורה להיות מצחיקה. דבר דומה קרה לי גם עם הקומדיה המהוללת "סאמר הייטס היי”, לתשומת ליבם של שני קוראי שהם אוהדי קומדיות אוסטרליות.

 

 

 

שם: Dead Boss

רשת: BBC Three (בריטניה)

תאריך: 14/6

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום בכיכובן של זוכת פרס הבאפט"א ג'ניפר סונדרס ("פשוט נהדרת") ושרון הורגן ("סוכן חופשי”, “The Increasingly Poor Decisions Of Todd Margaret”) המתרחש בבית כלא ומתמקד באישה שנכלאה על לא עוול בכפה והמזל הרע ממשיך לרדוף אותה.

דעתי בקצרה: העלילה נשמעת מעניינת והנוכחות של סונדרס היא בונוס רציני.

 

 

 

שם: Gravity Falls

רשת: Disney Channel

תאריך: 15/6

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: אנימציה

תקציר: קומדיה מונפשת על הרפתקאותיהם של אח ואחות תאומים שנשלחים לבלות את הקיץ באורגון אצל דודם המנהל מוזיאון ביזארי, ומגלים לאט לאט כי משהו מוזר מתרחש סביבם. על המדבבים נמנים ג'ייסון ריטר (“האירוע"), קריסטן שול ("טיסת הקונקורדים", “Bob's Burgers”) ולינדה קרדליני (“פריקים וגיקים", “אי. אר.”).

דעתי בקצרה: סגנון האנימציה והעלילה דומים לאלו של "The Marvelous Misadventures of Flapjack” ו"הדגים", כלומר מיועדים לילדים אך עם סאבטקסט המיועד למבוגרים. להפתעתי נהנתי מהפילוט יותר משציפיתי.