המסך המפוצל

חדש על המסך - אפריל 2012

חודש אפריל התאפיין בכמות נכבדה למדי של סדרות ותכניות חדשות בארה"ב ובדמויות נשיות בתפקידים הראשיים. עמית ניצן סוקר את התכנים

מאת: עמית ניצן

פורסם: 03-05-2012
15 תגובות

החודש הרביעי של השנה האזרחית והשני של עונת האביב בארצות הברית הביא עימו את הכמות הגדולה ביותר של סדרות טלוויזיה מאז ינואר, ובכללן ארבע סדרות מצוירות חדשות, מספר שלא היה כמותו מזה למעלה משנה. ז'אנר הקומדיות בלט לעומת הדרמות, עם חמש תוכניות חדשות לעומת שלוש. במדינות דוברות האנגלית האחרות היבול בחודש זה דל בהרבה - בבריטניה עלו שתיים וחצי תכניות מתוסרטות בלבד, ואילו בקנדה ובאוסטרליה עלתה סדרה אחת בודדת.

 

התוכניות הבולטות שעלו באפריל כללו מותחן פוליטי מבית היוצר של שונדה ריימס (יוצרת "האנטומיה של גריי") על חברה המתמחה בניהול משברים, דרמה עם ג'ניפר לאב יואיט על אם חד הורית המדרדרת לעיסוק במקצוע העתיק בעולם, סיטקום נבזי ושנון עם השחקן של דוסון בתפקיד עצמו, סדרת אנתולוגיה בריטית הכוללת קומדיות ודרמות ברמה גבוהה, סדרת המשך ל"אווטאר" עם כשפית חדשה במקומו של אנג, גרסה אוסטרלית לתחרות הזמרה העושה חיל "The Voice”, קומדיה משובחת ומדוברת מאד בהפקתו של ג'אד אפאטו על חבורת צעירות בתפוח הגדול, ספיישל החוגג 25 שנה לערוץ פוקס ובו מספר איחודים של סדרות קאלט ומוקומנטרי בכיכובה של ג'וליה לואי דרייפוס כסגנית נשיא ארצות הברית.

 

מגמה אחת מעניינת מאד ניתן לזהות בסדרות החדשות בארה"ב – מבין 7 הסדרות שעלו לשידור לראשונה בחודש החולף ברשתות ארציות או רשתות כבלים מוכרות, לא פחות מ- 6 סדרות מציגות אישה בתפקיד הראשי (ובחלק מהן גם התפקיד השני בחשיבותו הוא נשי), כשהסדרה השביעית היא, בעצם, סדרת אנסמבל שגם בה יש אישה בתפקיד חשוב. אין ספק שמדובר במגמה מבורכת, ויש לקוות שהייצוג הנשי יבוא לידי ביטוי לא רק בכמות אלא גם איכות.

            

אשמח לקרוא בתגובות לכתבה אילו סדרות ותכניות נראות לכם המעניינות ביותר מבין הסדרות החדשות שעלו לשידור בחודש אפריל.

 

שם: Ultimate Spider-Man

רשת: Disney XD

תאריך: 1/4

מספר פרקים: 26

ז'אנר: אנימציה

תקציר: סדרה מצוירת המבוססת על סדרת ספרי קומיקס באותו שם שפורסמה בעשור הקודם, וכמוה היא מציגה אתחול לעלילותיו של ספיידרמן ומתאימה אותן לזמננו. צוות המדובבים כולל את דרייק בל (“דרייק וג'וש”), קלנסי בראון (“חומות של תקווה", “גברים בחלל") וטום קני (מדובבו של בובספוג מכנסמרובע).

דעתי בקצרה: איני חובב גדול של קומיקסים, והסדרה הזו אינה שונה בעיניי מעשרות סדרות מצוירות אחרות מבוססות קומיקס, אך אולי אני פשוט לא קהל היעד...

 

 

 

שם: Holliston

רשת: FEARnet

תאריך: 3/4

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, אימה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שניה.

תקציר: סיטקום אימה בכיכובם של אדם גרין (“Hatchet”) וג'ו לינץ' על שני שותפים תפרנים בוגרי קולג' המגישים יחד תוכנית לילית בכבלים ושואפים להיות במאי סרטי אימה בעתיד.

דעתי בקצרה: זוהי התוכנית המתוסרטת הראשונה של הרשת ונראה שהיא נעשתה בתקציב נמוך. אומר לזכותה כי קומדית אימה היא דבר יחודי יחסית בנוף הטלוויזיוני העכשווי.

 

 

 

שם: Best Friends Forever

רשת: NBC

תאריך: 4/4

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה

הערה: הפרק הראשון זמין לצפייה בחינם ב-YouTube - כאן.

תקציר: בחורה החווה שברון לב לאחר שבעלה התגרש ממנה עוברת לגור עם החברה הכי טובה שלה שבדיוק החלה לגור בעצמה עם החבר שלה. בסיטקום מככבות לנון פרהם (“במקרה בכוונה”) וג'סיקה סיינט קלייר.

דעתי בקצרה: הסדרה נשמעת חביבה, אבל כצפוי הרייטינג נוראי והיא תבוטל בתום ששת הפרקים שהוזמנו.

 

 

 

שם: Scandal

רשת: ABC

תאריך: 5/4

מספר פרקים: 7

ז'אנר: דרמה, מתח

תקציר: מותחן פוליטי מבית היוצר של שונדה ריימס (“האנטומיה של גריי", “מרפאה פרטית") המציג יועצת תקשורת לבית הלבן לשעבר המנסה לפתוח דף חלק על ידי פתיחת חברה המתמחה בניהול משברים, אך מגלה כי העבר ממשיך לרדוף אותה. בדרמה מככבת בתפקיד הראשי קרי וושינגטון (“מר וגברת סמית'”,”המלך האחרון של סקוטלנד”) ולצידה הנרי איאן קיוזיק (דזמונד יום ב"אבודים"), קולומבוס שורט (“לרקוד מהלב") ודרבי שנפילד (“יריחו")

דעתי בקצרה: ובכן ילדים, הגיעה העת לסיבוב נוסף של "ספור את הקלישאות"! כמה קלישאות שחוקות אתם יכולים למצוא בטריילר הבא? המנצח יזכה ברייטינג נמוך ובביטול מהיר.

 

 

 

שם: The Client List

רשת: Lifetime

תאריך: 8/4

מספר פרקים: 10

ז'אנר: דרמה

תקציר: סדרת דרמה המבוססת על סרט טלוויזיה באותו שם, שבוסס בעצמו על שערוריית סקס מ-2004. ג'ניפר לאב יואיט (“שולחן לחמישה", “הלוחשת לרוחות") מגלמת אם לשניים הנאבקת בחובות לאחר שבעלה נטש אותה, המתחילה לעסוק בזנות בספא מקומי בכדי לשים אוכל על השולחן, ומקדישה מאמצים רבים בשביל להסתיר את חייה הכפולים מאוהביה. הקאסט כולל גם את זוכת פרס גלובוס הזהב סיביל שפרד ("בלשים בלילה","סיביל"), זוכת פרס האמי לורטה דיוויין ("בוסטון פאבליק", “האנטומיה של גריי”), קולין אגלספילד (“כל ילדי", “מלרוז פלייס" (2009)), רבקה פילד (“חזרה לשורשים") ונטורי נאוטון (“תהילה" (2009)) .

דעתי בקצרה: ראיתי את סרט הטלוויזיה עליו מבוססת הסדרה ומצאתי אותו די בנאלי. בעוד שלי לא היו ציפיות גבוהות מהתוכנית, הסדרה מצאה לה צופות רבות ברשת המיועדת לקהל הנשי.

 

 

 

שם: The Pitch

רשת: AMC

תאריך: 8/4

מספר פרקים: 8

ז'אנר: ריאליטי, תעודה

תקציר: מבט אל מאחורי הקלעים של התהליך הקריאטיבי של יצירת פרזנטציות במשרדי פרסום. בכל שבוע יתחרו שני צוותים מחברות שונות על תקציב בודד, תוך כדי בניית קמפיין שלם במשך שבעה ימים.

דעתי בקצרה: העיבוד של "מד מן" לריאליטי הוא האחרון בגל גרסאות הריאליטי לדרמות פופולריות כמו "עקרות בית אמיתיות" ו"הכי גאות - הסיפור האמיתי". אני חושב שהאיכות של המקור כה גבוהה שההשוואה הבלתי נמנעת תפגום בהנאה מתוכנית זו.

 

 

 

 

 שם: Good God

רשת: The Movie Network (קנדה)

תאריך: 9/4

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה, דרמה

תקציר: דרמדיית המשך ל-”The Newsroom” בכיכובו של קן פינקלמן כג'ורג' פינדלי, מפיק אינטיליגנטי, נרקסיסטי, קטנוני ורודף בצע ושררה הנכנס לתפקיד מנהל רשת חדשות בעלת אוריינטציה ימנית ומתמודד עם צוות כאוטי ובלתי מתפקד. עוד משחקים לוליטה דוידוביץ' (“אלים ומפלצות”, "מיסטרי, אלסקה") וסמנתה בי (“הדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט”).

דעתי בקצרה: בדומה ל"דוח קולבר" זוהי עוד תוכנית השמה ללעג את רשת החדשות המובילה בארצות הברית, "פוקס ניוז". בדומה ל"דוח קולבר" לא מצאתי אותה מעניינת.

 

 

 

שם: The Matt Lucas Awards

רשת: BBC One (בריטניה)

תאריך: 10/4

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, תוכנית פאנל

תקציר: מאט לוקאס (“הממלכה הקטנה", “אליס בארץ הפלאות" (2010)) מביא את תוכנית הרדיו שלו באותו שם לטלוויזיה. בכל שבוע מצטרפים ללוקאס שלושה אורחים המעמידים לבחירה מועמדים במגוון קטגוריות ביזאריות.

דעתי בקצרה: נהנתי מ"הממלכה הקטנה", אבל אני לא חסיד גדול של תוכניות פאנל.

 

 

 

שם: Don't Trust the B---- in Apartment 23

רשת: ABC

תאריך: 11/4

מספר פרקים: 13

ז'אנר: קומדיה

תקציר: סיטקום על בחורה כפרית העוברת לניו יורק בעקבות הבטחה לקריירה מצליחה, המוצאת עצמה גרה עם נוכלת מניפולטיבית חובבת מסיבות. הקאסט כולל את קריסטן ריטר (“וידויים של שופהוליק", “Gravity”), דרימה ווקר (“אחת שיודעת"), ליזה לאפירה (“הף", “Traffic Light”) וג'יימס ואן דר ביק (דוסון לירי מ“דוסון קריק") המגלם את עצמו.

דעתי בקצרה: אני מצפה לתוכנית הזו כבר שנה! התגובות של המבקרים שראו את הפילוט עוד בקיץ היו בסגנון של "עוד לא היה דבר כל כך נבזי בטלוויזיה, אין מצב שישדרו את הפילוט הזה כמו שהוא עכשיו", אך נראה כי הרשת אכן עמדה בצפיות והיא מנפקת תוכנית מרושעת, שנונה ובעלת הומור עצמי עם דמות ביצ'ית אמיתית. למרות התחרות הישירה עם אמריקן אידול, שממשיכה להיות תוכנית האביב הכי נצפית בארה"ב, אני אופטימי כרגע לגבי הסיכויים לעונה נוספת.

 

 

 

שם: Australia on Trial

רשת: ABC1 (אוסטרליה)

תאריך: 12/4

מספר פרקים: 3

ז'אנר: מיני סדרה

תקציר: שלושה פרקים המציגים כל אחד דרמטיזציה של משפט אמיתי מהמאה ה-19 אשר היוה אבן דרך בהיסטוריה של אוסטרליה, תוך כדי התבססות על הפרוטוקולים המקוריים של הדיונים.

דעתי בקצרה: דווקא ההסתמכות על העובדות מפחיתה את האפיל של המיני סדרה עבורי.

 

כל שלושת הפרקים זמינים לצפייה ישירה באתר הערוץ

 

 

שם: Playhouse Presents

רשת: Sky Arts (בריטניה)

תאריך: 12/4

מספר פרקים: 10

ז'אנר: אנתולוגיה

תקציר: אחת עשרה קומדיות ודרמות איכותיות המציגות סיפורים נפרדים ללא חוט מקשר וקאסט מתחלף. על הקאסט הרחב נמנים זוכת פרסי האוסקר, האמי, הבאפט"א וגלובוס הזהב אמה תומפסון (“זיכרונות מאחוזת הווארד", “על תבונה ורגישות”), דייוויד טננט (“דוקטור הו"), אוליביה ויליאמס (“"המרוץ לצמרת של מקס פישר", “סופר הצללים"), סטיבן פריי (“הפתן השחור", “QI”), היילי אטוול (“הדוכסית", “עמודי תבל"), סטלאן סקארסגארד (“דוגוויל”, “מאמא מיה!”), הארי שירר (“משפחת סימפסון"), זוכה פרס הגראמי טום ג'ונס (“The Voice UK”) ואדי מארסן (“וירה דרייק”).

דעתי בקצרה: זו נראית לי כמו האנתולוגיה הבריטית המרשימה והמושקעת ביותר של העונה הנוכחית, העוקפת בסיבוב את "מראה שחורה".

 

 

 

שם: The Legend of Korra

רשת: Nickelodeon

תאריך: 14/4

מספר פרקים: 12

ז'אנר: אנימציה

הערה: הסדרה חודשה לעונה שניה בת 14 פרקים מבעוד מועד.

תקציר: סדרת ההמשך ל"אווטאר" המתרחשת כ-70 שנה לאחר הסדרה המקורית בעולם בו הטכנולוגיה מקבילה לזו שהייתה קיימת בכדור הארץ בשנות ה-20. כמו ב"אווטאר", בסדרה קיימים כשפים של מים, אוויר, אש ואדמה ואווטאר אחד המהווה התגלמות אלוהית שבאה לעולם כדי להביא לו איזון. גיבורת הסדרה היא קורה, גלגול של אנג מהסדרה המקורית, הנאבקת בארגון טרור מחתרתי המנסה לעורר מהפכה כנגד הכשפים מכלל האומות. צוות המדבבים כולל את ג'נט וארני, ג'. ק. סימונס (“אוז", “חוק וסדר"מדור מיוחד") ודייוויד פאוסטינו (באד באנדי ב"נשואים פלוס").

דעתי בקצרה: אני בטוח שמעריצי "אווטאר" המתינו בכסיסת ציפורניים לסדרה החדשה, אך איני נמנה עליהם. אני בעיקר שמח שבאד באנדי מצא סוף סוף עבודה רצינית.

 

 

 

שם: The Voice

רשת: Nine Network (אוסטרליה)

תאריך: 15/4

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: ריאליטי

תקציר: תחרות השירה המבוססת על פורמט הולנדי מגיעה גם ליבשת החמישית. בדומה למקבילותיה בארצות הברית, בישראל ובבריטניה, גם תוכנית זו תחולק לשלושה שלבים – אודישינים, דו-קרב ותוכניות חיות. על ההנחיה אמון דארן מקמולן (“Love in the Wild”) וארבעת המנטורים, אשר יאמנו מספר מתחרים כל אחד, הם הזמרים דלתא גודרם, קית' אורבן, סיל וסולן להקת הפאנק רוק "גוד שארלוט" ג'ואל מאדן.

דעתי בקצרה: כמי שצופה בימים אלו בגרסה האמריקאית של התוכנית הזו ובמקביל באמריקן אידול אני מרגיש שהגעתי לקיבולת המקסימלית של תחרויות זמרה. אולי בקיץ יחזור לי החשק ואתחיל לצפות בוורסיה הזו.

 

 

 

שם: NYC 22

רשת: CBS

תאריך: 15/4

מספר פרקים: 12

ז'אנר: דרמה

תקציר: דרמת משטרה בהפקתו של רוברט דה נירו העוקבת אחר קבוצת מגוונת של שישה שוטרים טירונים המפטרלים ברחובות של אפטאון מנהטן. בדרמה מככבים אדם גולדברג (“להציל את טוראי ראיין”, ”נקמת הפטיש העברי”), לילי סובייסקי (“88 דקות", “רכבת לילה"), סטארק סנדס (“דור מזויין"), ג'ודי מארט (“סיפורו של ויקטור וארגס") וטרי קיני (טים מקמנוס ב"אוז").

דעתי בקצרה: מדובר בז'אנר לעוס ושחוק ונראה כאילו ראינו עשרות תוכניות עם אותו תקציר בדיוק. לא כל התוכניות האלו גרועות – אני נהנה מאוד מ-Southland – אבל בכל זאת, זו CBS, למה כבר אפשר לצפות...

 

 

 

 

שם: בנות (Girls)

רשת: HBO

תאריך: 15/4

מספר פרקים: 10

ז'אנר: קומדיה

הערה: הסדרה נרכשה לשידור על ידי yes ותעלה ב-2 במאי.

תקציר: קומדיה בהפקתו של ג'אד אפאטו (“בתול בן40”, “סופרבאד") ומבית היוצר ובכיכובה של לנה דנהאם (“רהיטים קטנים") העוקבת אחר חייהן של של חברות בנות 20 וקצת שהגיעו לניו יורק בהשראת "סקס והעיר הגדולה". הבנות מנסות להצליח בזכות עצמן, אך בינתיים נאלצות לספוג סוגים שונים של השפלה.

דעתי בקצרה: הסדרה קיבלה את ציון המטאקריטיק הגבוה ביותר מזה שנים לקומדיה בעונתה הראשונה, ואני שותף להתלהבות של המבקרים ממנה. אני חושב שיש מקום לקול הכן והריאליסטי של דנהאם בטלוויזיה של זמננו.

 

 

 

שם: Richard Hammond's Crash Course

רשת: BBC America

תאריך: 16/4

מספר פרקים: 6

ז'אנר: ריאליטי, תעודה

תקציר: ריצ'רד האמונד (“טופ גיר", “Brainiac”) מסייר בארצות הברית ונוהג במגוון כלי רכב כבדים ומסוכנים ללא הכשרה מתאימה.

דעתי בקצרה: איני שותף להתלהבות הרבה מטופ גיר ומעולם לא ממש הבנתי למה עושים כל כך הרבה רעש מתוכנית שרק מציגה אנשים שנוסעים ממש ממש מהר בכל מיני מכוניות.

 

 

 

שם: Push Girls

רשת: Sundance Channel

תאריך: 17/4

מספר פרקים: 14

ז'אנר: ריאליטי, תעודה

הערה: הפרק הבא ישודר ביוני

תקציר: תוכנית ריאליטי על הדרמה והקומדיה בחייהן של ארבע נשים מושכות וזוהרות החיות בהוליווד, היוצאות לדייטים, מנהלות קריירה תובענית ובעלות שיתוק מהצוואר ומטה.

דעתי בקצרה: הנני אדם המאמין בשיוויון הזדמנויות ללא אפליה על רק דת, גזע, מין וכו', ולכן כמו שלא מעניין אותי לצפות בתוכניות ריאליטי דומות על נשים עשירות כ"עקרות בית אמיתיות" המציגות נשים נכות רגשית, כך גם לא אצפה בסדרה הזו רק כי משתתפות בה נשים נכות גופנית.

 

 

 

שם: Louis Theroux - Extreme Love

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 19/4

מספר פרקים: 2

ז'אנר: תעודה

תקציר: העיתונאי לואי ת'רו (“סוף שבוע פרוע עם לואי ת'רו”) שוב יוצא לחקור, והפעם את דרכי ההתמודדות של בני משפחה אשר יקיריהם סובלים מאוטיזם ומדמנציה.

דעתי בקצרה: ת'רו לוקח הפעם הפסקה מביקוריו אצל הקיצונים והמטורפים ועושה דוקומנטרי מיינסטרימי שלא מחדש הרבה... זה בעייתי במיוחד כי אנשים נמשכים לתכנים שלו דווקא בגלל הייחודיות של נושאיהם.

 

 

 

  

שם: Kathy

רשת: Bravo

תאריך: 19/4

מספר פרקים: לא פורסם

ז'אנר: תוכנית אירוח

תקציר: זוכת פרס האמי קתי גריפין (“סוף סוף סוזן”, “שחקנית סוג ד'”) מקבלת תוכנית אירוח שבועית משלה אשר תעסוק בסלבריטאים ובתרבות הפופולרית ותעורר פרובוקציות. כמובן שאמה בת ה-92 חובבת היין תהיה אורחת קבועה בתוכנית.

דעתי בקצרה: אני מחבב את קתי גריפין ואת הפה הגדול שלה. איני יודע אם אראה את התוכנית שלה, אבל אם כן אני בוודאי אצחק.

 

 

 

שם: Indian Ocean With Simon Reeve

רשת: BBC Two (בריטניה)

תאריך: 22/4

מספר פרקים: 6

ז'אנר: תעודה

תקציר: הסופר, ההרפתקן ומגיש הטלוויזיה סיימון ריב ("לאורך חוג הסרטן") חוזר לטלוויזיה עם סדרת מסעות חדשה, בה הוא מטייל בארצות האוקיינוס ההודי ומציג את שכיות החמדה לצד העוני, הפשע והאסונות הסביבתיים במדינות אליהן הוא מגיע.

דעתי בקצרה: לחובבי "ערוץ הטיולים".

 

ניתן לצפות כאן.  

 

 

שם: Veep

רשת: HBO

תאריך: 22/4

מספר פרקים: 8

ז'אנר: קומדיה

הערה: הסדרה נרכשה לשידור על ידי yes ותעלה ב-2 במאי.

תקציר: זוכת פרסי האמי וגלובוס הזהב ג'וליה לואי דרייפוס (“סיינפלד", “כריסטין הישנה”) חוזרת למרקע בקומדיה מוקומנטרית המצולמת בסגנון מאולתר מהיוצר של "The Thick of It” הבריטית. השחקנית הותיקה מגלמת סנאטורית לשעבר הממונה לסגנית נשיא ארצות הברית ומגלה כי התפקיד הרבה פחות משפיע משחשבה בתחילה. הקאסט כולל גם את אנה צ'למסקי (“החברה שלי”), טוני הייל (“משפחה בהפרעה") וריד סקוט (“הבחורים שלי").

דעתי בקצרה: עבורי דרייפוס לעד תשאר איליין בניס, ואני בהחלט יכול לדמיין כמה מצחיק יהיה לראות בבית הלבן את חובבת הספוגיות שלא יודעת לרקוד.

 

 

 

שם: The Conversation

רשת: Lifetime

תאריך: 26/4

מספר פרקים: 8

ז'אנר: תוכנית אירוח

תקציר: הצלמת אמנדה דה קדנט מנהלת שיחות צפופות ואינטימיות על הנושאים המעניינים את בנות המין היפה כדימוי גוף, אהבה וזכויות אדם עם מגוון נשים מפורסמות ומשפיעות בביתן או בביתה. על האורחות נמנות השחקניות ג'יין פונדה, גווינת' פאלטרו, אוליביה ויילד, אווה לונגוריה וגבורי סידיבי, והזמרות ליידי גאגא, אלישה קיז ומיילי סיירוס.

דעתי בקצרה: הופתעתי לטובה מהכנות ומהעומק אשר המרואינות השונות מביעות, אשר רחוקים מאוד מרדידות השיח אליו אני רגיל מתוכניות האירוח הליליות.

 

 

 

שם: Very Important People

רשת: Channel 4 (בריטניה)

תאריך: 27/4

מספר פרקים: 6

ז'אנר: קומדיה, סאטירה

תקציר: מורגנה רובינסון וטרי מינוט, אשר כיכבו יחדיו ב-“The Morgana Show”, שבים לחקות ידוענים. בכדי לשמור על רלוונטיות, מערכון אחד בכל תוכנית יוקלט מספר ימים לפני השידור עצמו.

דעתי בקצרה: התוכנית עזרה לי לגלות שאני לא מכיר רבים מהמי ומי של הממלכה המאוחדת... מי כבר שמע על ניק גרימשו או על סופי דאל?

 

 

 

שם: Wild Grinders

רשת: Nicktoons

תאריך: 27/4

מספר פרקים: 26

ז'אנר: אנימציה

תקציר: המנחה וגולש הסקייטבורד רוב דירדק (“מפעל החלומות", “Ridiculousness”) מביא תוכנית מצוירת המבוססת על חייו שלו. הסדרה עוסקת בהרפתקאותיהם של חבורת גולשי סקייטבורד וחובבי ספורט אתגרי וכדברי היוצר "היא מכילה הכל – קומדיה, פעולה וגלישת סקייטבורד".

דעתי בקצרה: אני לא מגניב מספיק בשביל התוכנית הזו. אלך לי לאכול קוטג' וקרמבו במקום.

 

לצפיה בטריילר - כאן.

 

 

שם: Motorcity

רשת: Disney XD

תאריך: 30/4

מספר פרקים: 20

ז'אנר: אנימציה

תקציר: מהיוצר של “Downtown”, כריס פרינוסקי, מגיעה סדרה חדשה המתרחשת בעתיד בעיר דטרויט אשר נשלטת על ידי מיליארדר רשע האוסר על האזרחים להחזיק בכלי רכב. חבורת מורדים בראשות נער בן 17 יוצאת לעצור את הנבל בעזרת צי מכוניות ה"הוט רוד" שבבעלותם לפני שיהיה מאוחר מדי. התוכנית תלווה גם באפליקציה יעודית לאייפון.

דעתי בקצרה: עושה רושם כי ניתנת לנו עוד עלילה מגוחכת, נדושה וגנרית על חבורת אנדרדוגים צעירים ומגניבים שבראשה עומד נער לבן (אבל מכילה גם שחור ובחורה על מנת שיהיה ייצוג למיעוטים) הנלחמים כנגד כל הסיכויים במנוול כוחני שללא ספק יפסיד בסוף. עם זאת אני שומר ליוצר חסד נעורים בזכות “Downtown” שהייתה מרעננת בעיניי כששודרה לפני מעל לעשור בארץ בערוץ שלוש. ברור לי שבכך שציפיותיי אינן ברצפה אני דן את עצמי לאכזבה.