המסך המפוצל

שגעון של כנס

כנס "עולמות" השמיני המוקדש לנושא "שגעון" יוצא לדרכו, והמסך המפוצל מחלק לכם כרטיסים.

מאת: המערכת

פורסם: 22-03-2012
7 תגובות

כנס "עולמות" השמיני למדע בדיוני ולפנטזיה יתקיים השנה בתאריכים 9-8 באפריל 2012. הכנס מאורגן על ידי שני הארגונים המובילים בארץ בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה: אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה וקהילת טולקין הישראלית. השנה מוקדש הכנס לנושא "שגעון".

 

הכנס כולל קרוב למאה אירועים שונים, בהם הרצאות, דיונים, תחרויות, סדנאות מקצועיות, מופעי בידור מקוריים, הופעות מוסיקליות והקרנת סרטים וסדרות. הכנס מספק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה ומציע תוכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, שתימשך משעות הבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה בארבעה אולמות במקביל. כמו כן מציע הכנס למבקריו מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבי הז'אנר בטווח רחב של גילאים ותחומי עניין, וכן יריד דוכנים מהגדולים מסוגו בישראל.

כידוע, קהילת המסך המפוצל וקהילת המדע בדיוני ופנטסיה הישראלית שזורות זו בזו, וכמו כל שנה, גם השנה המסך המפוצל מחלק כרטיסים לגולשיו. אך תחילה, פירוט של חלק מהתכנים שיוצגו בכנס:

 

101 דרכים לאבד את השפיות


השעשועון המרכזי של כנס עולמות. המשתתפים והקהל ינסו להפגין כמה שיותר ידע במגוון שאלות מעניינות, משעשעות ומקוריות על פנטזיה ומדע בדיוני, בהתאם לקטעים שיוצגו על ידי קבוצת שחקנים. שעשועון מטורף שבו כל אחד יכול לזכות בפרס הגדול – גם אתם.

בהנחיית להקת "גיא בוסקו ואחרים" המופיעה כבר שנים על במות הכנס ומביאה לקהל בידור זול, מטופש, ומגניב. חברי הלהקה: עדי לויה, טליה נ.ח, חן פרוהליך, אדווה קמחי, חן שרון, ניר שרון.

ראשון, 8.4, 18:00


זמבב את עצמך: סדנת איפור ולבוש לזומבים מתחילים


יש שתי דרכים להפוך לזומבי. בגישה השמרנית, כל מה שצריך הוא להינשך על ידי זומבי ולקום מהמתים. מה עושים כשאין לכם זומבי רצחני בהישג יד? פשוט מאוד – באים ל"עולמות" ומזמבבים את עצמכם. בסדנת האיפור והלבוש תלמדו איך להפוך את עצמם לזומבים, מאיפור, דרך בגדים ועד להתנהגות והליכה. סוף העולם כבר כאן!

מנחת הסדנה: עדי לויה

ראשון, 8.4, 18:00

 

אלבטרוס: מופע אלתורים


נעים מאוד הפקות גאים להציג את "אלבטרוס!" – האירוע שבו שום דבר לא מוכן מראש מלבד הקהל. קומיקאים יעלו על הבמה ויתחרו ביניהם במשחקי אלתור במטרה להצחיק אתכם כמה שיותר. האנשים המצחיקים ביותר שאנחנו מכירים יעשו כמיטב יכולתם לשעשע את בני המזל שבקהל.

קונספט: אורי ליפשיץ.

מנחה: ליאת שחר-קשתן.

ראשון, 8.4, 20:00

 

מאחורי השירים


מסע משעשע ומרגש בין השירים שביצע ניר קיטרו במחזות הזמר "מותו וחייו של ליאם או'לירי", "זומבי.קון 2010" ועוד. הופעה חיה שתביא בפניכם סודות מאחורי הקלעים, הופעות אורח, ובעיקר שירים ועוד שירים, ביניהם "זה הייתי אני", "עמוק בפנים", "לונדון האחרת" ו"זה הזמן שלי".

מנחה: רותם ברוכין, משתתפים: ניר קיטרו, סתיו דריימן, שי שחם, רותם ברוכין

שני, 9.4, 23:00

 

 

מדרדסית ועד באפי: דמויות נשיות בטלוויזיה


בעשרים השנים האחרונות זוכות הנשים לנוכחות נאה, אך לא בהכרח מייצגת, על המסך. הטלוויזיה מציגה מגוון טיפוסים של דמויות נשיות – ניקיטה, שרה קונור, אמה סוואן מול המכשפה הרעה ב-Once Upon a Time ועוד. חלקן דוגמאות ראויות לאישה בחברה בת-זמננו ואחרות הן קלישאות של מפלצות דו-ראשיות ומניפולטיביות. נראה כיצד מפיקי הטלויזיה משתמשים בעולם האסוציאציות והתת-מודע שלנו כדי לייצג נשים לפי ראות עיניהם, וכמובן נדבר על היחיד שמצליח להימנע מהקלישאות: ג'וס ווידון.

מרצה: ורדית גרסלר

ראשון, 8.4, 14:00

 

 

כשמכונות משתגעות: פסיכוזות של טוסטרים


טרקטורים רצחניים! רובוטים דכאוניים! ימיו של רעיון המכונה שהשתגעה עתיקים כימי המדע הבדיוני. אך מה מושך אותנו ברעיון הזה? בהרצאה ננסה להבין איך בכלל ניתן לדעת שמכונה פיתחה הפרעה נפשית ומה הקשר בין תסביך פרנקנשטיין לתסביך אלוהות. סיור על הציר שבין המגוחך לרציני בעולמן של מכונות משוגעות ואחרות, עם הוכחות ודוגמאות מעולם המדע הבדיוני כולו.

מרצה: דמיאן הופמן

ראשון, 8.4, 16:00

 

 

איש רע עם תא טלפון


טעויות נפוצות בדוקטור הו – כל פעם מחדש אנחנו נתקלים בטעויות שמפיקי הסדרה היו בטוחים שלא נשים לב אליהן, אבל אנחנו ישבנו ורשמנו כל תקלה ותקלה. הצטרפו אלינו ונצחק יחד על הסדרה שכולנו אוהבים לאהוב.

מרצות: רותם שדה ועינת סיטרון

ראשון, 8.4, 17:00

 

 

 

פנטזיה: הריטלין של התרבות האנושית


אנחנו מדמיינים. אנחנו חייבים – זה בטבע שלנו. לא רק בתור פרטים אלא גם הגזע האנושי כולו. למה המשך קיומה ושפיותה של התרבות תלויים בזה, מה זה לעזאזל תת-מודע קולקטיבי ומי צריך אותו בכלל? בעזרת גלגמש ובאפי, יונג וארגורן, מיתולוגיות קדומות והמיתולוגיות של סטאר טרק, בבילון וגלקטיקה – ולתיבול 800 תיאוריות של מחקרי תרבות על רגל אחת ואחד מרקס – אולי נקבל תשובה... חלקית.

מרצה: נעמי כרמי (וינר).

ראשון, 8.4, 20:00

 

 

שגעון של מנהיג


הוא גולם על ידי לנרד נימוי ופרנק וולקר; שגעונו דחף אותו להחריב במו ידיו את טוקיו, להשמיד כוכב לכת ולגרום לקרע ביקום עצמו; וסיימון פורמן הפך אותו לשקרניק המסוכן ביותר שניצב מעולם מול הרובוטריקים! הכירו את גלבטרון – המנהיג המטורף של השקרניקים! בואו לגלות איך מנהיג השקרניקים המיתולוגי, מגהטרון, איבד את עשתונותיו והפך לגלבטרון מוכה הטירוף, שלא ייתן לדבר למנוע ממנו לממש את גורלו – גם לא היקום עצמו!

מנחה: אלון טרייטמן.

ראשון, 8.4 , 20:00

 

תודעה קוטלת: היבטים פסיכואנליטיים ביצירותיו של ג'וס ווידון


ביצירותיו של ג'וס ווידון נעשה שימוש רחב היקף בתורת הפסיכואנליזה ככלי להכרת הדמויות ולקידום העלילה. הרצאה זו תסקור את הדרכים השונות שבהן נעשה ביצירות הללו שימוש ברעיונות כגון תת-מודע, חלומות ומשמעותם, הדחקה, פחדים, מחלות נפש ועוד. במהלך ההרצאה יוקרנו קטעים נבחרים מהסדרות "באפי", "אנג'ל" ו"בית הבובות".

מנחה: נדב רזון

ראשון, 8.4, 22:00

 

 

אדומה: ציידת אנשי-זאב

Red: Werewolf Hunter

פלישיה דיי חוזרת, והפעם בגרסה מצמררת של "כיפה אדומה". אחת מצאצאיותיה של של כיפה אדומה מזמינה את ארוסה הביתה ומגלה לו שבני משפחתה עוסקי מזה דורות בציד אנשי-זאב. כאשר האהוב ננשך לרוע מזלו על ידי זאב, עליה להתייצב ולהגן עליו מפני משפחתה.

בימוי: שלדון וילסון, שחקנים: פלישיה דיי, קייוון סמית, סטיבן מק'האטי

אנגלית עם כתוביות באנגלית, ארה"ב 2010 , 90 דקות

ראשון, 8.4, 23:30


החייזרים דיברו גרוזינית: סרטי מדע בדיוני בברית המועצות


בזמן שארצות הברית דמיינה בסרטי המדע הבדיוני שלה מעצמות רשע, מעצמת הרשע האמיתית הפיקה סרטים משלה. רבים מסרטי המדע הבדיוני הסובייטיים שנותרו מהתקופה הזו הפכו לקאלט: סרטים המבוססים על טולסטוי ובולגקוב, כאלה החוזרים לתקופת איוון האיום ואחרים שחזו את אסון צ'רנוביל. ברוכים הבאים לברית המועצות, עולם בו החייזרים מדברים גרוזינית.

מרצה: איגור (עידו) ארמיאץ'

שני, 9.4, 12:00

 

תקוע בסרט: השגעון בקולנוע ובטלוויזיה 


השגעון מופיע בתפקידים רבים בסרטים ובתוכניות טלוויזיה, החל באתנחתות קומיות וכלה בלב העלילה. הטירוף לסוגיו מתגנב בשקט מאחורי תופעות יומיומיות כאהבה, פחד, שנאה, גאונות והחיים המודרניים, ועושה להם "בו!" בהרצאה נעקוב אחרי הפרנויה ואחיותיה לטירוף, דרך סדרות וסרטים הנמצאים קצת מעבר לגבולות השפיות. ננסה לגלות איך מתגלם השיגעון במקומות הצפויים והפחות הצפויים, ועם קצת מזל נצא מזה בדעה צלולה.

מרצה: עמי פומרנץ.

שני, 9.4, 12:00

 

 

רובוט צ'יקן: מלחמת הכוכבים 3

Robot Chicken: Star Wars Episode III

רובוט צ'יקן, סדרת הבובות זוכת האמי, חוזרת במחווה שלישית ליקום מלחמת הכוכבים. הקיסר פלפטין, דארת ויידר, בובה פלט וגארי ה"סטורמטרופר", חושפים סיפורים שלא סופרו מעולם ששוזרים את הקשרים הנסתרים בין כלל ששת סרטי מלחמת הכוכבים. בידור טהור לחובבי מלחמת הכוכבים ולכולם.

 

בימוי: כריס מק'קיי, שחקנים: אברהם בנרובי, בוב ברגן, סת גרין

אנגלית עם כתוביות באנגלית, ארה"ב 2010, 45 דקות

שני, 9.4, 22:00

 

 

עוד תכנים אפשר למצוא בתכניית הכנס וכן בעמוד הפייסבוק של הכנס.

 

עולמות 2012 יוצא אל הפועל תודות לתרומתם של עשרות פעילים ומשתתפים הלוקחים בו חלק בהתנדבות מלאה ומתוך תחושת שליחות ליצירת הפרויקט המיוחד הזה.

 




וכעת לדבר החשוב באמת – כרטיסים חינם. כל מה שצריך לעשות זה לענות על החידון הקצר והקל. בין הפותרים נכונה יוגרלו 10 כרטיסיות בהן ניתן להשתמש להזמנת וקניית כרטיסים לשלושה עד שישה אירועים (תלוי באורכם) לבחירתכם. פרטים נוספים על הכרטיסיות והשימוש בהם, באתר הפסטיבל.

חשוב לציין שם מלא במדויק, וכתובת אימייל בה ניתן ליצור אתכם קשר. 
תאריך אחרון למשלוח: יום ראשון, 1.4.2012 בשעה 13:00.

כמה פורומים יש באתר "המסך המפוצל"?
נא לבחור אפשרות אחת 2 3 4 5

בשם "101 דרכים לאבד את השפיות" יש מחווה ל:
נא לבחור אפשרות אחת 101 כלבים דלמטיים 101 מכבי אש 101 דרכים לעוף משעשועון אחד העם 101

באיזה מהפרקים הבאים הדמות המצוינת לא הייתה מאושפזת בבית המשוגעים:
נא לבחור אפשרות אחת באפי - באפי ציידת הערפדים - Normal again (6.17) האוס - האוס, Broken (6.01) דב - גדולה מהחיים - crazy (1.08) קתרין - עקרות בית נואשות How About a Friendly Shrink? (6.13)


שם מלא 
אימייל
שלח לי העתק של הטופס אל האימייל שהזנתי