המסך המפוצל

הממיר 28/2/12

הומלנד, עקרות בית נואשות, המפץ הגדול, The Voice ישראל ואימפריית הפשע

מאת: המערכת

פורסם: 28-02-2012
35 תגובות


9. אימפריית הפשע, עונה 2 פרק 6
שבריר שנייה של ריצ'רד הארו, אבל בכל זאת פרק מצוין. כיאה לשמו, "עידן התבונה", הוא נע על התפר שבין הדת והערכים הישנים לבין הקידמה וההתקדמות. מרגרט ו-ואן אלדן נתנו את משקל הדת במקרה הזה, אבל גם הם התרחקו ממנה בסופו של דבר – מרגרט צנזרה היטב את הווידוי שלה ואילו ואן אלדן הבין שדבר האל אינו יוצא מפיו של סוכנו השרוף, הסנה הבוער. לא מאוד אהבתי את הפתרון במקרה שלו, שדבריו של קלרקסון היו הזיות מילדותו. חיבבתי את הרעיון שקלרקסון מאשים את ואן אלדן בשת"פ עם מבריחי האלכוהול, בזמן שוואן אלדן סבור שהאל מאשים אותו בניאוף ואולי גם ברצח סוכנו היהודי בעבר.

בזמן שכל זה קרה, לוסי נאלצה להתמודד לבדה עם לידת בתה, והפגינה תושייה וכוח אדירים. הופעתה של רוז לבסוף הייתה שונה בתכלית מכל הפעמים הקורקטיות והמאופקות שבהן ראינו אותה לפני כן, כעת כשהיא זועמת ויודעת שהיא נבגדת. את נלסון כבר ראינו כך, זועם או סתם מאבד את שלוותו, אבל לא את רוז ולא את שניהם כך ביחד. בראיון המצוין עם ג'ק יוסטון (שמגלם את ריצ'רד הארו) הוא אמר שהעונה מפנה אלומות אור אל דמויות המשנה לאורך העונה, ושמה שראינו ממנו הוא עיקר המיקוד שיקבל העונה (וסביר להניח שגם מצ'וקי, על פי הסידור הזה). זה ממש מבאס למשמע, אבל עם היעדר זמן המסך של ריצ'רד, מצאתי את עצמי רוצה לראות מה העניינים עם אנג'לה. בעונה הקודמת היא ננטשה על ידי חברתה/מאהבתה ונשארה עם ג'ימי, שידע על כך. המצב ביניהם היה כל כך רע עד שאחרי שהוא סיפר לה כיצד ערג לשיערה כשהיה במלחמה, היא הלכה וגזרה אותו. מאז ראינו אותה אחרת לגמרי בעונה הנוכחית. מקבלת את מה שיש לה, חיה את חייה במעין השלמה אפורה. הפעם, כשג'ימי נישק אותה בטיילת והיא נמסה בזרועותיו בעוד הוא בוחן את יריביו, רציתי להתעדכן בשלומה. בינתיים ג'ימי רוקם מזימות ומנצל הזדמנויות. הדלת של הקומודור נסגרה, חלון אחר נפתח לשיתוף פעולה עם לנסקי ולוצ'יאנו. מעניין אם גם אל קאפון ייכנס לסיפור הזה. (yaddo מבלוג קפה + טלוויזיה)


©2011 Home Box Office, Inc. All rights reserved

9. The Voice ישראל, פרק 11
אחרי פרק ארוך ומייגע ביום רביעי שגרם לי לפרוש באמצע, סיימו את שלב הדו קרב בתוכנית מוצ"ש מוצלחת וקצבית הרבה יותר. לא ממש ברור לי למה היה יותר כיף בתוכנית הזו, אבל אין ספק שהביצועים היו טובים מאוד ולא פעם הבחירה בין השניים היתה קשה מאוד. בין אריאל לדנה, בין גדי לנטע לי ובין מאור לחן, שכולם הציגו ביצועים מצויינים ואיכות שהפתיעה בשלב כ"כ מוקדם של התוכנית, ההכרעה בהחלט לא היתה צפויה. תוצאת הקרב בין יובל דיין, שכבשה את הפרומואים בביצוע המרטיט ל"שאריות של החיים", לבין ג'ני פנקין שהיתה אף היא מצוינת אבל חסרת היכולת לייצר היפ כמו יריבתה היתה ברורה מראש אמנם, אבל אנחנו הרווחנו ביצוע מעולה לשיר "The end of the world".

היו גם ביצועים חלשים יותר - נדב ושניר מהנבחרת של אביב גפן שניסו את כוחם בשיר "מה אתה בכלל יודע על אהבה" (של גידי גוב במקור) והתקשו למדי עם המורכבות שלו, כך שאביב גפן עשה את מה שעשה בפעמים הקודמות ונטה לטובת שניר המגובש פחות, בדיוק כפי שנטה לטובת דנה הבוסרית למרות שאריאל היתה הבחירה המתבקשת כביכול. לורן ועמי הציגו קאבר די רעוע ל"חלום כחול" של פורטיס-סחרוף והשאירו לשרית חדד בחירה קלה למדי, והיא אכן ויתרה על עמי שמהאודישנים לא הרשים במיוחד.

בנקודה זו ניתן כבר להתייחס לנבחרות של המנטורים שאמורים להתחרות זה בזה ולומר באופן די ודאי שהנבחרת של שרית מציבה אותה בעמדה נחותה יחסית. אולי זה הדימיון בין המתחרים, אולי עבודה בלתי מספקת, אבל בינתיים המתמודדים שלה לא מספקים את מה שהיו אמורים לספק. הנבחרת של רמי קליינשטיין אניגמטית למדי, ממש כמוהו, ואני רק יכולה לשער שניסיונו הרב לא רק בשירה אלא גם בכתיבה והפקה יתרום למתמודדים שלו וירים אותם כלפי מעלה. הנבחרת של אביב גפן פונה לקצוות, בדומה אליו, ולכן יתכן שתהיה בעמדת נחיתות בשלב ההופעות החיות והאסמסים. שלומי שבת מציג בינתיים את הנבחרת הכי מגוונת והכי מוצלחת ועושה רושם שבהחלט יש למה לצפות.

ושוב, מילה טובה למנטורים שפשוט כיף לצפות בהם, בעבודה עם המתמודדים, במהלך הביצועים ובחוות הדעת שלאחריהם. שלומי מנסה לשכנע את אביב לסלסל, רמי מדגים ריקוד סלסה, אביב ושרית פוצחים בריקוד זוגי לצלילי אחד השירים - כיף גדול, בקיצור. בסיום התוכנית הונחתה עלינו הפתעה (שאנחנו אמורים להאמין שגם המנטורים הופתעו ממנה) והסתבר שכל מנטור צריך להיפרד ממתמודד אחד כך שישארו אצלו שישה בלבד. המהלך הזה, לבד מן העובדה שהוא עשוי ליצור פרק הדחה מצוין (למרות שכדאי להנמיך ציפיות), הרגיע את החשש שנהיה עדים לעוד סאגה נמתחת נוסח "המרוץ למיליון". "דה וויס" רואים כבר את כוכב נולד מעבר לפינה, ומזרזים מהלכים. תמשיכו ככה. (מירב)



8.5. עקרות בית נואשות, עונה 8 פרק 13
העונה האחרונה של עקרות בית נואשות מרתקת בעיני. הבנות מתמודדות עם קרע אמיתי בחברות ביניהן, וברי, זו שהייתה משענת לכל כך הרבה הולכת ומידרדרת הרבה מדי לפני שהן מחליטות להתערב. זה היה ממש עצוב בעיני שרנה, מכולן, היתה זו שהצילה אותה ולקחה אותה תחת חסותה, וזה עוד יותר עצוב שרק זמן רב אחר כך היא מזכירה כבדרך אגב שהיא לקחה את ברי לשתות.

ובגזרת החשוד העיקרי בכתיבת הפתקים, הופיע סוף סוף מישהו שהגיוני לי שיעשה את זה. אורסון צץ לפתע. מתאים לו להיות סטוקר (קשה לי להאמין שמישהי מהבנות תצלצל דווקא לאורסון לבקש את עזרתו ושהן תדענה בכלל באיזה פאב היא נמצאת) וזה מתאים שהוא ישלח פתק נגעל/מאיים לברי בתחילת הסיפור, וזה מתאים גם שהוא ידרוס מישהו כדי להגן על אהובתו. אחרי הכל, יש לו נסיון בזה. חוץ מזה ראינו את ג'ולי, וזה תמיד כיף לראות דמויות שהתחילו איתנו את הסדרה, ועוד יותר כיף להבין שיש להן חיים משלהן ושהן מתפתחות "מחוץ לפריים". לינט והחבר החדש שלה וגבי וחואניטה סיפקו גם הן כמה רגעים מרירים-מתוקים, אבל עדיין, הדמות המורכבת והמרתקת ביותר בעונה הנוכחית היא ברי. (זלפה)

7. הומלנד, עונה 1 פרק 6
יכול להיות שלא הייתי שיכורה מספיק כדי להבין את ההיגיון שעמד מאחורי הסצנה של קרי וברודי שוכבים במכונית. כי למרות שראיתי את זה מגיע עוד מהמפגש הקודם שלהם, ומבחינתו של ברודי זה היה יכול להצטייר כהגיוני בהתחשב בנסיבות, לא ברור איך קרי זורקת כל שמץ של מחשבה על שימור עצמי הן בשל המעסיקים שלה והן בהתחשב במעשים שאותם היא מייחסת לבחור, ומרשה לעצמה לזרום עם הרגע. וזה אחרי שדקה קודם לכן היא עוד מגלה לו למה הוא הוזמן לחקירה מבלי ליידע אף אחד מאנשיה לגבי הנתיב המסוכן שבו היא פוסעת. כל זה נראה לי כמו מעשה ששום כמות של אלכוהול שהראו אותה שותה לא יכולה לתרץ או להצדיק. אם כי אולי במקרה שלה מגיעה לה קצת התחשבות כי היא גם על כדורים. נכון שהיא עשתה שימוש ברגע הבגידה שלו באשתו כדי לבסס את החשד שלה בו בבדיקת הפוליגרף, אבל היה נראה שזו הייתה ממש הברקה של הרגע האחרון שלה, ולא תכנית מכוונת, מה שהופך את מעשיה קודם לכן לעוד יותר תמוהים נוכח העובדה שכל הזמן שהיא הייתה אתו היא לא הפסיקה לחשוד בו ושום דבר במערכת היחסים שלה עמו לא עורר בה את הרצון להאמין שזה לא הוא, עובדה שבלטה כשסול היה מוכן לקבל את חפותו למראה תוצאות בדיקת הפוליגרף שלו, והיא לא האמינה בזה ולו לרגע. אם מטרת היוצרים הייתה ליצור סיטואציה שבה רק קרי יודעת שברודי יכול לבלף את הפוליגרף, והיא אפילו לא יכולה לשתף אף אחד בדרך שבה היא השיגה את המידע הזה, הרי שהמטרה הושגה. רק חבל שהיא הושגה על חשבון ההיגיון של בניית הדמות. הפרק דווקא התחיל נחמד מבחינת קרי עם הדרך שלה לתמרן בדיקת פוליגרף לברודי, וההתנצלות שלה לסול שידע לתמוך בה עוד לפני שהיא התנצלה. ואהבתי גם העובדה שייתכן שהמכות שברודי החטיף ל"חברו" מייק נבעו לא רק מהרצון לפגוע במי שהיה עם אשתו אלא גם ניסיון להתחמק מבדיקת הפוליגרף. כל השאר היה או צפוי או לא הגיוני בעיניי. (אורלי)

7. המפץ הגדול, עונה 5 פרק 9
פני מציעה ללנארד לצאת לסרט כידידים, והוא מחליט להתנקם בה על כל הסרטים המשעממים שהיא גררה אותו אליהם כשהם יצאו. הסכמתי איתו בחלק מהדברים (היא ברצינות ציפתה שבתור ידידים הוא עדיין ישלם על הכול?), אבל הוא הגזים, והגישה שלו די הפכה אותו לשמוק. בסופו של הערב, הריב (המאוד מעליב לשני הצדדים) הבהיר שהם עדיין נעולים אחד על השני. מעניין כמה זמן ימשכו את זה. הסיפור עם שלדון והציפור היה גם הוא בינוני, חוץ מכמה רגעים טובים - במיוחד הקרן העל-קולית (שכמובן נכשלת), וכשהציפור התיישבה לו במקום (השיא של הפרק מבחינתי). אה, ולכל מי שטוען ששלדון לא מתפתח כדמות, אז גם השבוע הוא מתקדם, כשהוא מתגבר על הפחד מציפורים, ו... מחליף אותו באובססיה לציפורים. טוב, אף אחד לא אמר שהוא מתפתח לכיוון פחות משוגע ;) (דורון ז)


בשולי הממיר

וג'ימי קימל, כמיטב המסורת בשנים האחרונות, הכין תכנית מיוחדת שהוקדשה לטקס האוסקר, ובמהלכה הועלה הטריילר לסרט הגדול ביותר בכל הזמנים - "Movie: The Movie". נסו לספור את כמות הכוכבים המוכרים שמופיעים שם (עד שתתייאשו).







רוצים לכתוב לממיר הבא? צרו קשר: editor@tve.co.il