המסך המפוצל

חדש על המסך - אוקטובר 2011

עונת הסתיו שנפתחה בחודש ספטמבר ממשיכה לנפק תכנים חדשים ומסקרנים. עמית ניצן סוקר את התכניות והסדרות החדשות הבולטות שעלו ותעלינה לשידור במהלך החודש השני של העונה

מאת: עמית ניצן

פורסם: 12-10-2011
48 תגובות

החודש השני של עונת הסתיו מציג כמות פחותה של פרמיירות לעומת קודמו. אם בחודש ספטמבר עלו עיקר התכנים ברשתות השידור הארציות, באוקטובר לוקחות רשתות הכבלים את ההובלה, עם תשע תוכניות מתוסרטות לעומת חמש ברשתות הארציות. בנוסף, בעוד שבספטמבר עלו יותר דרמות מקומדיות, באוקטובר מתהפכת הקערה עם תשע קומדיות, מתוכן ארבע מצוירות, לעומת חמש דרמות.

בין הסדרות הבולטות שחלקן כבר עלו וחלקן יעלו לשידור במהלך החודש הזה: הגרסה האמריקנית המדוברת של "חטופים" (שלא מעט מבקרים מכנים אותה "הסדרה הטובה ביותר שעלתה בעונת הסתיו האחרונה"), סדרת אימה חדשה של ראיין מרפי ("גלי"), סדרה חדשה בכיכובו של קלסי גרמר ("פרייז'ר") והקאמבק של "ביוויס ובאטהד". 

להלן סקירת הסדרות והתכניות החדשות שעלו ותעלינה לשידור במהלך חודש אוקטובר 2011:  


שם: Prohibition
רשת: PBS תאריך: 2/10
מספר פרקים: 3
ז'אנר: ריאליטי
תקציר: מיני סדרה דוקומנטרית בת שלושה חלקים בבימויו של זוכה האמי קן ברנס (“מלחמת האזרחים”) על עלייתו ונפילתו של התיקון ה-18 לחוקת ארצות הברית אשר הביא לתקופת היובש. עם קריינות של זוכה האמי פיטר קויוטי (“אי.טי.”) וקולות נוספים מאת זוכי האוסקר טום הנקס, ג'רמי איירונס, לייזה מינלי ורבים אחרים.
דעתי בקצרה: המיני סדרה הזו מצטיירת כדוקומנטרי איכותי ומושקע שלא רבים יצפו בו. 








שם: Homeland
רשת: Showtime 
תאריך: 2/10
מספר פרקים: 12
ז'אנר: דרמה
תקציר: זוכת האמי וגלובס הזהב קלייר דיינס (“טמפל גרנדין”, "אלה הם חיי") מגלמת סוכנת בשירותי הביון האמריקאיים החושדת כי נחת אמריקני, המגולם על ידי דמיאן לואיס ("אחים לנשק", "חף מפשע"), השב למולדתו לאחר שבי ממושך בעיראק, הפך לסוכן כפול המתכנן מתקפה כנגד ארה”ב. הסדרה מבוססת על הדרמה "חטופים" הישראלית ומככבים בה גם מנדי פטינקין ("שיקאגו הופ", "הנסיכה הקסומה") ומורינה באקארין ("פיירפליי", "וי", "סטארגייט"). 
דעתי בקצרה: עם קאסט איכותי וקונספט מעניין הסדרה מסתמנת כאחת מהדרמות החזקות והמבטיחות של עונת הסתיו. בינתיים, המבקרים משתפכים והרייטינג לא רע בכלל. 






  
שם: China, IL
רשת: Adult Swim
תאריך: 2/10
מספר פרקים: 8
ז'אנר: אנימציה
תקציר: האנימטור בראד נילי מביא את דמויות סדרת הרשת שלו למסך הגדול. במרכז התוכניות עומדים צמד אחים המלמדים היסטוריה באוניברסיטה של צ'יינה, אילינוי.
דעתי בקצרה: כיאה לסדרה המשודרת בחצות ורבע, היא מצטרפת לשורה ארוכה של סדרות מצוירות מופרעות המשודרות ברשת הזו. הרושם הראשוני שלי הוא שבדומה ליתר הסדרות של הרשת גם זו אקסצנטרית מדי עבורי.







שם: Mad Fashion
רשת: Bravo
תאריך: 4/10
מספר פרקים: לא פורסם
ז'אנר: ריאליטי
תקציר: תוכנית מציאות העוקבת אחר מעצב האופנה ובוגר העונה הרביעית של "פרויקט מסלול" כריס מרץ' וצוותו אשר יוצרים ספק תלבושות ספק תחפושות לקליינטים.
דעתי בקצרה: חיבבתי והערכתי את כריס מרץ' כשהופיע בפרויקט מסלול, אבל אני לא בטוח שהוא יכול לשאת על כתפיו תוכנית שלמה שתהיה מספיק מעניינת לצפייה.
ניתן לצפות בטריילר כאן.


שם: American Horror Story
רשת: FX
תאריך: 5/10
מספר פרקים: 13
ז'אנר: דרמה, אימה
תקציר: בסדרת האימה החדשה של בראד פלצ'ק וראיין מרפי ("ניפ/טאק”, “גלי”) מגלמים זוכה גלובוס הזהב דילן מקדרמוט (“הפרקליטים") וקוני בריטון (“אורות ליל שישי") זוג העובר לאחוזה רדופה בלוס אנג'לס. עוד מככבים זוכת גלובוס הזהב פרנסס קונרוי (“עמוק באדמה") וזוכת האוסקר ג'סיקה לאנג (“טוטסי", “גנים אפורים").
דעתי בקצרה: לאחר ההצלחות של “גלי” ו"המתים המהלכים”, ברשת הכבלים הארצית הגיעו למסקנה שסדרת אימה + ראיין מרפי = רייטינג. ואכן, פרק הפתיחה היה הנצפה ביותר באותו יום מכלל התוכניות בכבלים. אישית, אני לא חובב גדול של סדרות אימה, ועוד פחות של ראיין מרפי, אבל הקאסט המצוין משאיר אצלי מקום לאופטימיות.






  
שם: Penn & Teller: Tell a Lie
רשת: Discovery 
תאריך: 5/10
מספר פרקים: 6
ז'אנר: ריאליטי
תקציר: בכל פרק יציגו צמד הקוסמים-בדרנים פן וטלר מספר טענות אשר למרות שכולן נשמעות מופרכות, רק אחת מהן אינה נכונה, והקהל יצטרך להבדיל בין השקר לאמת.
דעתי בקצרה: לאחר שמונה עונות של התכנית הקודמת שלהם (שנקראה "בולשיט", לא פחות ולא יותר), פן וטלר ממשיכים לבדר ולספק מידע באותה נשימה במסגרת סדרה דומה, שאני די אדיש לה.



שם: Gabriel Iglesias Presents: Stand Up Revolution
רשת: Comedy Central
תאריך: 6/10
מספר פרקים: 6
ז'אנר: קומדיה, בידור
תקציר: תוכנית בידור המציגה בכל פרק מופעי סטאנד אפ של גבריאל איגלסיאס וקומיקאים אחרים.
דעתי בקצרה: אני לא משתגע על מופעי סטאנד אפ ככלל או על איגלסיאס בפרט, אבל מי שנהנה מההומור שלו יאהב את הסדרה הזו.
קטע ממופע סטאנד אפ של גבריאל איגלסיאס: 







שם: Enlightened
רשת: HBO
תאריך: 10/10
מספר פרקים: 10
ז'אנר: קומדיה
תקציר: זוכת פרס גלובוס הזהב לורה דרן (“קטיפה כחולה", “פארק היורה") מגלמת מנהלת לשעבר העוברת התעוררות רוחנית משנת חיים לאחר התמוטטות עצבים. עוד מככבים: אמה האמיתית של לורה דרן, דיאן לאד (“צ'יינהטאון") ולוק ווילסון (“משפחת טננבאום").
דעתי בקצרה: בדומה לקומדיות אחרות של רשתות הפרימיום, גם זו נראית יותר דרמטית ממצחיקה, אך כמובן שאין זו סיבה לפסול אותה על הסף. לרשת הזו יש מוניטין ארוך בהפקת סדרות איכות ומן הראוי לתת לה הזדמנות.







 
שם: Last Man Standing
רשת: ABC
תאריך: 11/10
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: טים אלן (“שפץ ביתך") חוזר לטלוויזיה כאב לשלוש בנות מתבגרות שאשתו מחליטה לחזור לעבוד, עובדה המאלצת אותו להשקיע זמן רב יותר בגידול בנותיו.
דעתי בקצרה: קיים קונצנזוס בין המבקרים על כך שמודבר במתחרה רצינית במרוץ לתואר "הסדרה הגרועה ביותר של הסתיו". בניסיון לחקות את "שפץ ביתך”, טים אלן יצר קומדיה מיושנת על גבר המתקשה להסתגל לחיים ב-2011  הכוללים נשים עצמאיות, נשים עובדות ונשים בעלות זכות הצבעה.







שם: Reed Between the Lines
רשת: BET
תאריך: 11/10
מספר פרקים: לא פורסם
ז'אנר: קומדיה
תקציר: סיטקום בו מככב מלקולם-ג'מאל וורנר (“משפחת קוסבי") כפרופסור לאנגלית המנסה לדלג בין עבודה למשפחה.
דעתי בקצרה: בדומה לשאר הקומדיות של הרשת הזו מדובר בסיטקום טיפוסי נוסף המכוון לקהל השחור, שאני לא נמנה עליו.



שם: Don't Tell the Bride
רשת: OWN
תאריך: 15/10
מספר פרקים: 8
ז'אנר: ריאליטי
תקציר: עיבוד אמריקאי לדוקו-ריאליטי של ה-BBC בו ההפקה מעניקה לחתן 25,000 דולר לתכנן חתונה ללא שום מעורבות של הכלה. עם קריינות מאת קרולין ריאה (“סברינה המכשפה הצעירה”).
דעתי בקצרה: השילוב בין כלות מתפחלצות לקרולין ריאה נשמע מבדר וקליל, אבל לאו דווקא שווה צפייה. 
אפשר לצפות בטריילר כאן.


שם: Man Up!
רשת: ABC
תאריך: 18/10
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: קומדיה
תקציר: מאת'ר ציקל ("רייצ'ל מתחתנת"), דן פוגלר וכריסטופר מוינהן מגלמים שלושה חברים ילדותיים המנסים להתחבר לגבר הפנימי שלהם.
דעתי בקצרה:  לעיתים קורה שאני מתחיל לראות פיילוט אך לא מסוגל לסיים אותו בגלל שהדמויות בו ממש מעצבנות אותי. כאן זה קרה לי עם הטריילר... 







שם: Boss
רשת: Starz
תאריך: 21/10
מספר פרקים: 8
ז'אנר: דרמה
תקציר: זוכה פרסי גלובוס הזהב והאמי קלסי גראמר (“פרייז'ר") מככב כראש העיר המושחת של שיקאגו המנסה להסתיר מסביבתו כי חלה בהפרעה נוירולוגית דגנרטיבית. עוד מככבים קוני נילסן (“גלדיאטור") וקת'לין רוברטסון (“בוורלי הילס 90210”). 
הערות: הפילוט בוים על ידי זוכה פרס דקל הזהב גאס ואן סנט (“מילק”) והסדרה חודשה לעונה נוספת בת עשרה פרקים מבעוד מועד.
דעתי בקצרה: לאחר ירידתה של "פרייז'ר" מהמסך הקטן כיכב גראמר בשלוש קומדיות כושלות וב"עקרות הבית של בברלי הילס". אני מקווה שגורלו ישפר עליו בדרמה המסקרנת הזו.







שם: Once Upon a Time
רשת: ABC
תאריך: 23/10
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)
ז'אנר: דרמה, פנטזיה
תקציר: ג'ניפר מוריסון (“האוס") מגלמת גובת דמי ערבות המגיעה עם בנה בן ה-10 לעיירה קטנה במיין, שמאוכלסת בדמויות מאגדות כשלגיה ועוץ לי גוץ לי אך אינן זוכרות את מהותן האמיתית. הקאסט מונה גם את רוברט קרלייל (“ללכת עד הסוף", סטארגייט יוניברס"), ג'יניפר גודווין (“אהבה גדולה"), לנה פארילה (“24”, “סווינגטאון") וג'יאנקרלו אספוזיטו (“שובר שורות").
דעתי בקצרה: אני די על הגדר. לדעתי יהיה קשה ליצור מהקונספט הכללי עלילה משכנעת המתפרסת על פני פרקים רבים, אם כי יש לומר שבהחלט לא מדובר במשימה בלתי אפשרית. משבצת השידור של השעה 20:00 בערב יום ראשון – הידועה כתחרותית מאד - מהווה מכשול רציני נוסף.







שם: Bomb Patrol Afghanistan
רשת: G4
תאריך: 25/10
מספר פרקים: 10
ז'אנר: ריאליטי
תקציר: דוקו-ריאליטי שהופק בהשפעת הסרט זוכה האוסקר "מטען הכאב" ועוקב אחר נחתים אמריקאים באפגניסטן התרים אחר חומרי נפץ ומנטרלים אותם.
דעתי בקצרה: זו אינה תוכנית למי שרואה טלוויזיה בשביל אסקפיזם, אלא סדרה כבדה המתעדת שגרה מסוכנת. הנושא נשמע מעניין, אך איני בטוח שאני סקרן מספיק בכדי לצפות בעונה שלמה.







שם: ביוויס ובאטהד (Beavis and Butt-head)
רשת: MTV
תאריך: 27/10
מספר פרקים: 12
ז'אנר: אנימציה
תקציר: 14 שנים לאחר שירדה מהמסך חוזרת תוכנית האנימציה של מייק ג'אדג' ל-MTV. בלב הסדרה זוג בני נוער אידיוטים, דוחים, חסרי מוסר או אמפתיה ואובססיביים לסקס ולאלימות. בנוסף לעלילה של כל פרק ישנם קטעים בהם ביוויס ובאטהד מחווים את דעתם על התרבות הפופולרית של היום. 
דעתי בקצרה: תחיית המתים! בזמנו "ביוויס ובאטהד" הייתה תוכנית שערורייתית ופורצת דרך, ולפי הקליפ מהעונה החדשה נראה שהם לא התעדנו וכי ההומור נשאר וולגרי כבעבר, וטוב שכך. הייתי צעיר מדי לגרסה המקורית ואני מצפה בשקיקה לגרסת 2011.







שם: Good Vibes
רשת: MTV
תאריך: 27/10
מספר פרקים: 12
ז'אנר: אנימציה
תקציר: ג'וש גאד (שמככב בימים אלה בלהיט הגדול של ברודוויי “בוק אוף מורמון”) ואדם ברודי (“האו. סי.”) מדובבים צמד בני נוער מלאי הורמונים החיים בעיירת חוף בקליפורניה. עוד בצוות המדבבים: דבי מזר ("הפמליה”), אלן טודיק (“פיירפלי") וטוני הייל (“משפחה בהפרעה").
דעתי בקצרה: צוות המדובבים מרשים, אך לא זה מה שצריך לקבוע אלא האם הסדרה מצחיקה או לא. הטריילר גרם לי לצחוק לא מעט, ולכן נראה לי שאתן לסדרה הזדמנות. 







שם: Grimm
רשת: NBC
תאריך: 28/10 
מספר פרקים: 13 (עם אופציה ל-9 נוספים)"
ז'אנר: דרמה, פנטזיה
תקציר: מאחד משני היוצרים של "אנג'ל", דייוויד גרינוולט, מגיעה סדרת פנטזיה שבמרכזה דיוויד ג'יאנטולי (“ילדות שמנת") המגלם בלש במחלקת הרצח של פורטלנד שמגלה כי הוא הנצר האחרון לשושלת ציידים המגנים על העולם מפני נבלים מהאגדות הפולשים לעולם האמיתי. עוד מככבים ראסל הורנסבי (“בטיפול") וסייליס וויר מיטשל (“נמלטים").
דעתי בקצרה: המבקרים, רובם ככולם, קוטלים את הסדרה, בעיקר על סמך העלילה והמשחק, ואני לא רואה סיבה שלא לקבל את דעתם. עושה רושם שגם מנהלי הרשת לא התלהבו מהסדרה ולכן בחרו לשבץ אותה במשבצת המוות של יום שישי בערב.







שם: America in Primetime
רשת:PBS 
תאריך: 30/10
מספר פרקים: 4
ז'אנר: ריאליטי
תקציר: מיני סדרה דוקומנטרית בת ארבעה חלקים העוסקת באבולוציה של הדמויות בטלוויזיה האמריקאית, עם דגש על שני העשורים האחרונים. התוכנית כוללת ראיונות רבים, בין היתר עם יוצרי "הסופרנוס", “סיינפלד", “המשרד" (ארה”ב), “הסמויה", “המגן", “תיקים באפלה", “24”, “רוזאן" ו"האנטומיה של גריי" ועם השחקנים בראיין קרנסטון ("שובר שורות”), פטרישיה היטון (“כולם אוהבים את ריימונד") יו לורי (“האוס") וקנדיס ברגן ("מרפי בראון").
דעתי על הסדרה: איני צופה כמעט כלל בתכנים המשודרים ברשת הציבורית הזו או בתוכניות דוקומנטריות, אך עם סגל על טהרת היכל התהילה של הטלוויזיה האמריקאית הסדרה הזו מצטיירת כצפיית חובה, מבחינתי.







שם: Allen Gregory
רשת: Fox
תאריך: 30/10
מספר פרקים: 7 (עם אופציה ל-6 נוספים)
ז'אנר: אנימציה
תקציר: הסדרה החדשה של ג'ונה היל (“סופרבאד"), המדובב גם את הדמות הראשית, סובבת סביב גאון בן 7 אשר מתחיל ללמוד בבית הספר היסודי. עוד במדבבים: פרנץ' סטיוארט (“מפגשים מהסוג האישי") ונאט פקסון (“קליבלנד”).
דעתי בקצרה: הקומדיות המצוירות האחרונות שעלו ברשת Fox לא היו לטעמי, ואני מוצא את הדמות הראשית פה די מעצבנת. לסדרה הזו צפויה תחרות קשה עם "הבורגרים של בוב" ועם "נפוליאון דיינמייט" שתעלה ב-2012 על אותה משבצת בעונת השידורים של 2012-2013.