המסך המפוצל

חמישי 28/4/11

אייכמן עד הסוף, להיות אריקה מסתיימת, ספיישל חתונת הנסיך וויליאם, התורם האנונימי: הרפתקאות הזרע, דיינר

מאת: roswella

פורסם: 28-04-2011
6 תגובות


רצועה יומית ( ועוד על החתונה המלכותית
21:30 וויליאם וקייט, yes1
בכורה ארצית בלעדית. לפעמים אגדות הופכות למציאות... היה הייתה נערה יפה ומקסימה בשם קייטי, לימים הפכה משפחתה של קייטי לעשירה והוריה שלחו אותה לרכוש השכלה באוניברסיטה פרטית ויוקרתית שם פגשה באהוב ליבה, נסיך חלומותיה הנסיך וויליאם. זאת היתה אהבה ממבט ראשון ומהר מאוד הפכו השניים לזוג אהוב ומאוהב. עברו השנים, חלפו חודשים וקייטי כבר רצתה לענוד טבעת גדולה על האצבע, היא חיכתה וחיכתה ובסוף זה קרה הנסיך כרע ברך ושאל את השאלה וממש בקרוב עתידה קייטי להפוך לנסיכה. לא, זה לא חלום וזוהי איננה אגדה. ב- 29.04.11 עתידים הנסיך וויליאם וארוסתו קייט מידלטון להתחתן בחתונה הגדולה והמפוארת ביותר בממלכה הבריטית מאז נישואי הוריו של וויליאם, יורש העצר הנסיך צ'רלס והנסיכה דיאנה, ב-1981. (ארה"ב 2011)


תפוח האדמה לא נפל רחוק מהעץ




16:50 פינוקיו (1940), yes5

19:25 לפצח את צופן הצבע, ערוץ 8
סדרה הבוחנת לעומק את משמעות הצבעים בעולמנו – מהדרך שבה אנחנו מייצרים אותם ועד האופן שבו הם מאפיינים את האישיות שלנו. מהאדם הקדמון באוסטרליה ועד מפעלי הצבעים המודרניים במנהטן. מסע צבעוני בין 16 מדינות ושש יבשות, עם שחור, לבן והרבה מאוד גוונים באמצע. הסדרה בוחנת מדוע בעצם המין האנושי זקוק לצבע? האם כולנו רואים צבעים באותו האופן? כיצד אנחנו מייצרים צבעים וכיצד הם מאפיינים אותנו כחברה? חלק 3 מתוך 3.

20:00 המספריים של אדוארד, yes 5

20:35 נפלא! סיפורו של הקולנוע הקווירי, HOT Prime

21:00 עובדה, ערוץ 1

21:00 |rlm|100 ס"מ - 24 שעות עם אלעד, ערוץ 2
ליווינו את אלעד צפני למשך 24 שעות מחייו. לצפות מקרוב בחייו של נמוך קומה.

21:00 טריני וסוזנה עושות את ישראל, ערוץ 10

21:30 אייכמן עד הסוף, ערוץ 1
50 שנים לתחילת משפט אייכמן שהיווה אבן דרך בהתמודדות של החברה הישראלית עם השואה. שנתיים אחרי סיום מלחמת העולם השניה אדולף אייכמן עוד חי בחוות תרנגולות קטנה בצפון גרמניה תחת זהות בדויה, אבל ב-1950 הוא נעלם ואיננו. "אייכמן עד הסוף" מתאר את האירועים שהובילו לחשיפתו של הצורר במקום מחבואו בארגנטינה, בטרם נחטף והובא לישראל לעמוד למשפט. מאחורי החשיפה עומד סיפור אהבה בלתי-יאמן בין בתו של ניצול שואה, שהיגר עם משפחתו לארגנטינה לאחר המלחמה, לבין בנו של אייכמן. בסרט משולבים ראיונות עם כמה מדמויות המפתח בסיפור וקטעי דרמה מומחזים שמתארים את האירועים. בתפקידים הראשיים בסרט: הרברט קנאופ,אולריך טוקור
במאי: ריימונד ליי. (גרמניה/ישראל 2010)

22:00 התורם האנונימי: הרפתקאות הזרע, yes דוקו
ג'ו-אלן תמיד ידעה שמשפחתה היא "לא כשאר המשפחות". היא גדלה בפנסילבניה עם שתי אמהות, ועם סקרנות בוערת לדעת עוד על תורם הזרע האנונימי - אביה. כאשר היא מגלה באינטרנט מאגר נתונים שמחבר בין ילדים שנולדו מתרומת זרע, היא מצליחה לאתר אחות למחצה בניו-יורק. הניו-יורק טיימס מפרסם את הסיפור, ועד מהרה צצים עוד שנים-עשר אחים למחצה ברחבי ארה"ב, עם דמיון מדהים זה לזה, כולם צאצאים של תורם 150. המאמר של הניו-יורק טיימס מתגלגל גם לידיו של ג'פרי האריסון, שמתגורר לבדו עם ארבעה כלבים ויונה בקרוואן מט לנפול בחניון ב"וניס ביץ'". ב-1980, ג'פרי מצא דרך לעבות את ההכנסה הזעומה שלו - הוא הפך לתורם זרע בבנק הזרע של קליפורניה. המספר שלו היה 150. הסרט עוקב אחר ג'ו-אלן מהגילוי של אחיה ואחיותיה ה"חדשים" דרך הרגע שג'פרי יוצא מהארון לגבי היותו "תורם 150", ועד להחלטה של ג'ו-אלן לפגוש אותו. תוך כדי, נפגוש בניו-יורק את דניאל, שעד גיל 14 הוריה לא גילו לה שהיא נולדה מתרומת זרע, וכלל אינה בטוחה איזה סוג של מערכת יחסים היא צריכה לנהל עם אביה הביולוגי ג'פרי; את ראשל מממפיס, שלא בטוחה שהיא רוצה לפגוש אותו; את ריאן ורוקסן מקליפורניה שכבר מיסדו איתו סוג של קשר; ואת פלטשר, 19, שמחליט ללוות את ג'ו-אלן במסעה למצוא את אביהם תורם הזרע. זה סרט מרגש על סוג חדש של "משפחה", שמעלֶה שאלות מרתקות על אחריות הורית, על הורשה גנטית, ועל חוקי האנונימיות בתרומת זרע.  
בימוי: ג'רי רוטוול (77 דק', אנגליה, 2010)


האב, הבת ו"הריון מרוח הקודש"

23:25 שיעורים בסקס - פרק 9, yes דוקו

23:50 דיינר, HOT Prime
רצועת סינמה לילה. דרמה קומית עטורת שבחים. הסרט נכלל ברשימת מאה הסרטים ההומוריסטיים של איגוד הקולנוע האמריקאי. חבורת צעירים בבולטימור של שנת 1959, הנפגשים בכל יום בדיינר המקומי, מפחדים להתבגר ומתמודדים עם בעיות רגשיות. עם סטיב גוטנברג, מיקי רורק, קווין בייקון, אלן ברקין, פול רייזר. בימוי: בארי לוינסון ("איש הגשם"). 1982.