המסך המפוצל

הממיר 13/2/11

היפה והחנון מושכים זמן, הקאמבק, הורים במשרה חלקית מחפפים, וגם על העוקץ, אורות ליל שישי, איך פגשתי אמא, ארץ נהדרת ועוד

מאת: איתן גשם והמערכת

פורסם: 13-02-2011
6 תגובות


10. \"אורות ליל שישי\", עונה 4, פרק 10. התימה המרכזית בפרק הזה הייתה ההתמודדות של הדמויות עם החלטות קשות ובוגרות שעליהן לקבל, במיוחד בקי ווינס. אני מאד מרוצה מהכיוון של הסיפור של בקי גם כי הוא היה עשוי מצוין, ובעיקר כי סוף כל סוף זכינו לראות בסדרה המשודרת גם ברשת ארצית הפלה שמבוצעת בפועל בעקבות החלטה מודעת ומושכלת של אשה. המעורבות של תמי בסיפור הוסיפה המון עניין, והיה מרתק לראות איך היא נאבקת בעצמה בשני מישורים: האתי – מה מותר לה לייעץ ומה לא, והאישי – להתעלם מהעובדה שלא מדובר בבת שלה אלא במישהי שאין לה השפעה עליה מלבד ייעוץ. יהיה מרתק לראות האם ה\"ייעוץ\" הזה לא יפתח תיבת פנדורה בהמשך. בגזרה של וינס ראינו אותו מקבל החלטה לא פחות בוגרת – אמנם מטופשת אבל כזו שאפשר להבין את מניעיה – לחזור לעולם הפשע כדי להציל את אמו מההתמכרויות הבלתי נגמרות האלה. חוץ מזה, היה מעניין לראות את הסיפור של וירג\'יל, אביה של ג\'ס, שכנראה עזב את עולם הפוטבול בטריקת דלת ובכך הרחיק את עצמו גם מילדיו, כיילב וג\'ס, שמאד אוהבים את המשחק ומצפים לתמיכה שלו. ההחלטה של וירג\'יל לבוא למשחק של כיילב עשויה להוות צעד ראשון להשלמה שלו שהמשחק הוא חלק מחייו ושאי אפשר למחוק אותו לגמרי מהזיכרון. יופי של פרק!

9. \"קוגרטאון\", עונה 2, פרק 5. הפרקים הטובים באמת של הסדרה הזו הם אלה שמשלבים בין סיפורים אנושיים עם פן רציני לבין ה\"שטיקים\" המטופשים של הדמויות. הפרק הזה עשה עבודה טובה במובנים האלה. שני ה\"כוכבים\" היו הפעם בובי ולורי, אולי שתי הדמות הכי קריקטורות ודווקא העובדה הזו הפכה את הסיפורים שלהם ליותר נוגעים ללב. לורי פרקה את העול בנוגע לפרידה מסמית וניכר היה עליה שהיא הייתה זקוקה לתמיכה מהסביבה הקרובה כדי להתגבר על העניין, ואילו בובי הבין שג\'ולס מתייחסת אליו כאל בובה והראה לה שהוא מסוגל גם לעמוד על שלו כשצריך. אהבתי את העובדה שהוא דווקא די פקשש עם הלקוח הראשון שלו, אחרת זה באמת היה הופך צ\'יזי מדי. חוץ מזה, היו עוד המון רגעים קטנים ומשעשעים: האושר של אבא של סמית\' מהפרידה והנוכחות שלו עם הגולף לאורך הפרק, השיפור המפתיע ביכולות של אלי במשחק המטבע והקופסא, ובמיוחד הקטע של ג\'ולס, לורי וגרייסון שהוכיחו לאלי שהיא טיפשה כמותם והתלהבו מכך עד מאד באופן שגם הצחיק וגם ריגש קצת.

8.5. \"אימפריית הפשע\", עונה 1, פרק 3. בשני הפרקים הראשונים לא ממש התפעלתי מהדמות של נאקי, אבל בפרק הזה היה שיפור באפיון שלה. מה, בעצם, גורם לנאקי לצאת מעורו כדי לעזור לג\'ימי ולמרגרט כשהוא יודע שהמהלכים האלה מעצבנים את סביבתו הקרובה, קרי: אחיו (השריף איליי) והחברה שלו (לוסי)? האם זה מתוך חמלה בלבד או שמדובר במשהו יותר מזה? במהלך הפרק נרמז לנו לא פעם כי האופציה השניה היא ההגיונית יותר – נאקי רואה בג\'ימי כמעין \"בן\" (ובמהלך הפרק אף עולה האפשרות שהוא אביו הביולוגי) ולכן מוכן לסלוח לו על כך שפעל מאחורי גבו ולהגן עליו מפני ואן אלדן, ושלא במודע – מפני לאקי לוצ\'יאנו. ואילו באשר למרגרט התמונה ברורה עוד יותר – יש לו רגשות כלפיה אבל הוא מנסה להסתיר אותם כדי לא להתמודד עם העניין. מעניין לראות שלוסי התמימה, כביכול, קולטת את העניין במהירות ומזהה במרגרט כמתחרה פוטנציאלית על ליבו של נאקי, בעוד שהוא עצמו לא ממש יודע מה לעשות ומוצא בסוף פתרון זמני לא רע – הג\'וב שהוא מסדר למרגרט בחנות שומר אותה קרוב אליו אבל עדיין לא מכניס אותה הביתה. חוץ מזה, ון אלדן ממשיך להיות מופרע לגמרי אבל די מעניין (במיוחד בסצינת החקירה של הבחור היהודי), צ\'וקי ווייט (בגילומו של מייקל קנת\' וויליאמס המדהים) נראה כמו אחלה דמות ומאד אהבתי את טקטיקת ניהול המו\"מ שלו וקשיי התקשורת בינו לבין נאקי (על רקע השימוש שלו בסלנג). נראה כיצד יתפתחו הדברים, אבל בינתיים זה נראה לא רע בכלל.



8.5. הרחתי את זה מגיע, את חילופי הזוגות האלה אצל \"היפה והחנון\". נראה שערוץ 10 גמר אומר להאריך את העונה ככל הניתן. טריק החזרת שני זוגות + בחישת שלושה מהם קנה להם שבועות של המשך עונה. לא אגיד שזה לא מסקרן, ודאי הרכב הזוגות החדשים ייצוק עניין רב ואפילו אפשר למצוא לו צידוק במסגרת החתירה לשינוי של היפות והחנונים, שחלק ניכר ממנו הוא סתגלנות, לפחות אצל הבנים. אבל מצד שני, ככה קורעים את אלכס מליטל ולהפך? כן, הפרידה של אור ונלה פחות דרמטית, על אף בכייה של האחרונה. ראינו כל מה שאפשר לראות מהם, כולל ריב משמעותי ראשון, ואם לא נפרדים מהם אז התאווררות מהחיבור ביניהם תעשה לי ולתוכנית טוב. מצד שלישי, טריפת שלושת הזוגות הללו מותירה את שני הזוגות האחרים שנותרו כפי שהם בעמדת יתרון די עצומה, לא?

מעבר לזה היה פרק שגרתי למדי. משימת הבנות כשינניות חינניות הוצגה בארכנות יתרה והילדים האלה אכן היו בלתי נסבלים, ואצל הבנים היה דווקא מעניין וממצה יותר. בשני המקרים לא הבנתי איך המתמודדים לא רואים מבעד למניפולציות שנעשות עליהן - את העובדה שהורו לילדים להשתולל מחד ושהזוג שבא לייעוץ הוא בכלל צמד שחקנים (הוא היה מצוין, היא צריכה לעבוד משמעותית על הפוקר פייס שלה). איזה זוג אמיתי בר דעת עם בעיות אמיתיות ילך למתמודדים בריאליטי כדי לקבל ייעוץ? חוץ מזה, מברוק לשגיא על הלוק החדש. יפה בהרבה ועכשיו לימור יכולה לחבק אותו בלב שלם.
(yaddo, http://tv.agenda.co.il)|rlm|

8. \"ארץ נהדרת\". כמו תמיד, היו רגעים מאד משעשעים ומוצלחים לצד רגעים ממש מביכים. נתחיל עם ה\"שוס\" הגדול של התכנית – מערכון האולפן הארוך על \"איקאה\". כן, הוא נמתח קצת יותר מדי ולא הכל היה מצחיק, אבל הוא היה כתוב מצוין ברובו: ה\"הנחיה\" של יאיר לפיד, השימוש בכל הקלישאות המשומשות ובעיקר האנלוגיות החוזרות בין טרגדיות אנושיות לבין שריפה של מוצר העבירה את המסר החזק בצורה אפקטיבית מאד. בנוסף, הדמויות הקבועות השתלבו היטב במערכון (במיוחד חיים הכט, כשקשת ליבליך הפתיעה לטובה) והקצב הזכיר את הימים הטובים של התכנית. חוץ מזה, אהבתי את \"משחק השלשות\" בהקשר של בני גנץ (קצת מזכיר את \"תוצאות בחינות הבגרות\" המעולה שנגנז, משום מה), את כותרות העיתונים על מצב הלחם (\"ביבי נלחם בהשמנה\". ענק!), את מערכון הפתיחה עם ביבי ושטייניץ (בתור עציץ) שלא לגמרי מימש את הפוטנציאל שלו, אבל השתפר בקטע של \"לעוף על הגלון\" (\"יש כאן סניף של רמי לוי\", מעולה...), המערכון של \"מרחק נגינה\" די מצא חן בעיני, במיוחד בזכות העובדה שיוקנת קיבלה סוף כל סוף הזדמנות לבטא את עצמה מעט ומערכון התקלה בפייסבוק הצחיק אותי מאד (וכלל הופעת אורח מרנינה...).  ממש לא אהבתי את המערכון על אמה של בר רפאלי שלא הצחיק אותי אפילו לרגע ואת המערכון המעפן על \"שודדי המרמרה\" שאין לי מושג מי אישר אותו לשידור בכלל. גם ה\"פרלמנט\" אכזב הפעם בקטע לא מצחיק ולא רלוונטי ו\"תותח בהסברה\" כרגיל עשה את העבודה אבל די חזר על ה\"שטיק\" בלי לחדש יותר מדי. ועדיין, המערכון של \"איקאה\" היה שווה הכל (לטעמי, מערכון האולפן הטוב ביותר של העונה יחד עם ה\"משפט\" שליברמן עשה לקיציס).



8. אני לא מצפה להרבה מ\"קאמבק\" בשלב הראשון, כך שהעובדה שהתוכנית הראשונה הייתה ככה-ככה וסבלה מחולאים לא מעטים לא מפריעה לי. גם \"הרצועה\" לא נעשתה \"הרצועה\" בן לילה, אלא נדרשו לשם כך חודשים. עם זאת, הבעיה בתוכנית הראשונה של \"קאמבק\" היא שנדמה שהיא מנסה בכוח להשתחל לנישה הקאלטית. זה היה בוטה במיוחד עם דמותו של קיא ז\'ונג איל, \"מנהל ערוץ 2\", שכבר בפרק הראשון התאמצה לטבוע מטבע לשון בהשתתפות הקהל. קחו רגע צעד אחורה, תנשמו, תנו לדברים לקרות באופן אורגני. הדמויות יגדלו, ימצאו את עצמן ויהיה בסדר. שתי התוכניות הבאות כבר היו משעשעות בהרבה. הניסיונות של הרב כהנא לגרום לסובבים לומר שהוא צדק, הניסיונות של טרומפלדור לקבל כל פטור אפשרי במסגרת שירותו הצבאי, שירי הכחשות השואה של הלהקה הדרום אמריקנית, רשימות אוחובסקי וגם סנדי הפתיין - כולם היו חביבים להפליא. מה שצריך להעיף בדחיפות זה את קטעי הפליקס האלה. בפרק הראשון חשבתי שזה משהו חד פעמי, אבל נראה שהם בעניין של להראות קטעים מפגרים של אנשים נופלים וקופים שמשתינים על עצמם. מיותר ומטומטם.
(yaddo, http://tv.agenda.co.il)|rlm|

8. \"העוקץ\", עונה 3, פרק 1. תחילת העונה החדשה היתה קצת חלשה, אבל גם השנייה נפתחה לאט והשתפרה במהירות. דברים שאהבתי: הבריחה מהכלא שהיתה כנראה מצליחה אלמלא נייט שסירב לעזוב אותו, העובדה שבסוף כן נאלץ לברוח ולכן הוא והחבורה נמלטים מהחוק, ואיך שהשחיתות שהתגלתה בפרק היא לא רק צירוף מקרים אלא סוג של \"אודישן\" ליכולותיו. לא אהבתי: הדמות של המפעילה החדשה, סוג של איטלקייה שאמורה להיות סקסית עם מתח מיני עם נייט אבל בפועל הצליחה רק לעצבן, והארגון שבשבילו היא עובדת מסתורי מדי, לא מנומק, אבל גם לא מעניין (אולי נגלה עוד בהמשך). לכאן ולכאן: מה יקרה עם הרעיון החדש של \"ביג באד\" (הם אפילו אומרים את זה במפורש) והקונספט החדש שאליו מוליכים אותנו - עלילה עונתית מתמשכת ו\"עוקצים\" שבועיים. מאד דומה לקונספט של \"סוכן מחוק\".

והערה חשובה - כפי ששמנו לב

ב\"שני גברים וחצי\" קורטני תורן-סמית (\"מלרוז פלייס\",\"אלי מקביל\",\"החיים על-פי ג\'ים\") חזרה לתפקיד לינדזי שיוצאת עם אלן. בתפקיד בעלה לשעבר הפסיכי: כוכב האייטיז ג\'אד נלסון (\"סוף סוף סוזן\",\"מועדון ארוחת הבוקר\") שהיה חלק מהחבורה שכללה גם את צ\'ארלי שין בשנות ה-80 אבל למרבה הפליאה מעולם לא הופיעו יחד חוץ מהבלחת-אורח בסרט נשכח. (אסף רזון)


ציטוט השבוע

\"אני מדיום. ראית המנטליסט נכון? זה כמו שם. רק שהבחור הזה מזוייף. מדיום מזוייף. יכול להראות אותו דבר בדיוק בצורה מטרידה. ממש העתק\". שון וגאס מנסים לעבוד עם משטרת קנדה, ברגע של מודעות עצמית / \"בניחוש חוקר\". (אסף רזון, משתלט על הממיר)




מה יהיה לנו השבוע?
13-19 לפברואר


ביום ראשון: \"המשפחה\" (ערוץ 2), \"חוק וסדר\" 19 מסיימת עונה (ערוץ 1)

ביום שני: \"הישרדות 10: איי קמרינס\" (ערוץ 10)

ביום שלישי: \"אדמה\" (HOT3)

ביום רביעי: \"דטרויט 1-8-7\" (yes אקשן)

ביום חמישי: \"הבלתי רגילים\" (yes SciFi), \"חוק וסדר: כוונה פלילית\" 9 (yes אקשן), \"קרלוס\", מיני-סדרה (ערוץ 1)


מיכל ינאי תנחה את גמר \"לרדת בגדול\" במקום ציפי שביט ששברה את רגלה לפני מספר שבועות.


בינתיים בעולם

צ\'רלי שין יממן עלות הפקת \"שני גברים וחצי\".


 



רוצים לכתוב לממיר הבא? כתבו לנו
(editor@tve.co.il)

המסך המפוצל בטוויטר