המסך המפוצל

לומדים את האלף בית

מייקל צ\'יקליס, דיינה דילייני, מת\'יו פרי ומייקל אימפריאלי הם בין כוכבי לוח השידורים החדש של ABC; האם הם יצליחו להחזיר את הרשת לצמרת?

מאת: איתן גשם

פורסם: 02-09-2010
7 תגובות

במהלך העשור הקודם הייתה תחושה שרשת ABC עושה צעדים בכיוון הנכון בדרך להפוך לרשת הארצית המובילה בארה\"ב. הרשת העלתה תוך מספר שנים מספר סדרות ותכניות שהפכו ללהיטים גדולים: \"עקרות בית נואשות\", \"אבודים\", האנטומיה של גריי\", \"רוקדים עם כוכבים\" ובהמשך גם \"מרפאה פרטית\" ו-\"משפחה מודרנית\".

ואולם, חרף העובדה שהרשת יצרה מספר להיטים, בשנים האחרונות חלה מגמה מדאיגה של אובדן צופים, בפרט בקרב גילאי 18–49, החשובים ביותר מבחינת המפרסמים. למעשה, בפלח צופים זה ממוקמת הרשת במקום הרביעי, כשהיא לא מצליחה לעבור אפילו את רשת NBC החבולה (שתיהן היו ביחד במקום האחרון, אם כי צריך להעיר שהאולימפיאדת החורף סייעה מאד לרייטינג של NBC). 


ברשימת הסדרות שנכשלו באופן מוחלט בשנה שעברה ניתן למצא את \"האנק\", \"איסטוויק\" (שתי האחרונות היו כישלונות מוחלטים), \"פלאש פורוורד\" (רעיון טוב, על הנייר, אבל איזה ביצוע כושל בצורה מפוארת), \"V\" אכזבה, \"סקראבס\" ו-\"טד\" אמרו גם הן שלום, למרות שהראו פוטנציאל, \"Happy Town\" בוטלה כמעט במהירות שבה עלתה ו- \"Romantically Challenged\" התגלה כמאותגרת רייטינג לא פחות. תוסיפו את העובדה שהרשת נפרדה העונה מ\"אבודים\" ומ\"בטי\" (שגם היא דשדשה ברייטינג והייתה על סף ביטול עוד קודם לכן), כמו גם את העובדה ש\"עקרות בית נואשות\" ו\"האנטומיה של גריי\" מצויות בעונות מתקדמות ומתחילות לגלות עייפות – ותקבלו רשת שנמצאת בצרות צרורות.



בסוף חודש יולי האחרון – במהלך שהפתיע רבים, אבל בדיעבד לא הפיל מהכסא את הגורמים שהכירו את הנעשה ברשת – הודיע סטיב מקפירסון, נשיא חטיבת הבידור של הרשת, על התפטרותו מתפקידו. ההפתעה האמיתית במהלך הייתה עיתויו – רגע אחרי שפורסם לוח השידורים של העונה עליו עמלו מקפירסון ואנשיו בחודשים שלפני כן. בד\"כ מקובל לחשוב שהצלחתו או כישלונו של לוח השידורים הוא המפתח לבחינת מעמדו של נשיא חטיבת הבידור, ולכן אם כבר מגיעה העת להיפרד היא מגיעה אחרי שמתבררים ה\"הישגים\" של הלוח החדש, ולא רגע אחרי שהוא פורסם. מהלך כזה גם עלול לשדר חוסר אמון מצד הרשת בלוח החדש ולהרתיע את המפרסמים.


אם כך, מדוע התפטר מקפירסון דווקא בעיתוי הזה? ובכן, מאחורי הקלעים דיברו על מיאוס של העובדים מהאיש שהיה ידוע, כנראה, ביחסי עבודה גרועים עם חברות ההפקה ועם עובדיו שלו ובהמשך רווחו הדיווחים על מספר תלונות על הטרדות מיניות שהוגשו נגדו (והרשת – במהלך לא שגרתי שאולי מדבר בעד עצמו – לא טרחה אפילו להכחיש את הדיווחים), ונראה שהאיש לא באמת התפטר אלא נאלץ להתפטר בלחץ מ\"גבוה\".


את מקפירסון החליף בתפקיד (עוד באותו היום) פול לי הבריטי ששימש קודם לכן בתפקיד מקביל ברשת ABC FAMILY וזכה להערכה רבה על תפקודו שם (לפני כן שימש כמנהל של רשת BBC AMERICA וגם שם זכה לשבחים מקיר לקיר).


הרשת מקווה, אפוא, לפתוח דף חדש, ובעיקר – לזכות מחדש באמונם של המפרסמים. הבעיה היא שהלוח החדש לא נראה ממש מלהיב, ואף שברור שצריך לייחס אותו ל\"משטר\" של מקפירסון, אין ספק שלבוס החדש, מר לי, תהיה לא מעט עבודה.


קורטני קוקס (\"קוגרטאון\") וסופיה ורגרה (\"משפחה מודרנית\"). ממשיכות לעונה שניה


אבל בטרם נתייחס ללוח החדש, נסתכל תחילה על הצד החיובי. לא הכל רקוב בממלכת דנמרק, ויש לרשת גם מספר סיבות להיות מעודדת. קודם כל, יש את \"רוקדים את כוכבים\" שהפופולאריות חסרת גבולות ובעונה שעברה עברה אפילו את \"אמריקן איידול\" והפכה לתכנית הנצפית ביותר בארה\"ב ויש את \"הרווק\" שמשום מה זוכה לפופולאריות בקרב הקהל.

גם בתחום הקומדיות הרשת קיבלה לא מעט חדשות טובות: \"משפחה מודרנית\" הצליחה בעונת הבכורה שלה להנות מאהדת המבקרים וגם לזכות לנתוני צפיה נאים. גם \"מקום טוב באמצע\" ובמיוחד \"קוגרטאון\" שהיה ספק באשר לסיכויי ההישרדות שלהן בתחילה התייצבו בהמשך, וזכו לקבל עונה נוספת. למעשה, הרשת הצליחה למתג את יום רביעי כ\"יום הקומדיות\" ובעניין הזה היא בהחלט יכולה לרשום לעצמה נקודה חיובית, ותחרות מכובדת לערבי קומדיות מקבילים, כמו יום שני של CBS ויום חמישי של NBC.

עוד חדשות טובות באות מכיוונה של הסדרה \"קאסל\" שהחלה את דרכה כמחליפת אמצע עונה ובעונה הראשונה נסקו אחוזי הצפיה בה באופן משמעותי. כנראה שגם אמריקה לא מסוגלת לעמוד בפני קסמו האישי של ניית\'ן פיליון. הבעיה היא שמלבד הסדרה הזו לא השכילה הרשת לייצר שום סדרת דרמה ראויה חדשה, מעבר לסדרות הותיקות, ואין ספק שזה יהיה האתגר הגדול ביותר שלה בעונות הקרובות. חוץ מזה, הם תמיד יכולים להתנחם שם ב- ABC בדבר אחד: לפחות הם לא NBC...


ניית\'ן פיליון - הקפטן החדש?


גם בתחום הטכנולוגי רשמה הרשת הישגים לא מבוטלים לאחרונה. למעשה, הרשת הייתה הראשונה מבין רשתות השידור הגדולות שהעלתה פרקים באורך מלא לאתר האינטרנט שלה (כבר בשנת 2006), ואף הציעה בהמשך לקהל צפיה במסך מלא כשהשידור כולל כמות מופחתת של פרסומות. מאוחר יותר, החלה הרשת לשדר את התכנים ב- HD ועתה היא מרחיבה את היקף השימוש בנגן הפרקים באופן שבו יוכלו הגולשים לצפות גם בחדשות הארציות ובתכנים על בסיס אזורי, יחד עם הסדרות והתכניות המוכרות. הייחוד של הנגן החדש יהיה בכך שהוא יהיה מבוסס-גיאוגרפיה, כלומר: הפרסומות והתכנים יכוונו אל הגולשים בהתאם לאזור שממנו הם גולשים, במטרה לפלח את הקהל באופן אינדיבידואלי. אגב, החולשה של הנגן היא שהוא אינו תומך ב\"לינוקס\" – עובדה שקוממה לא מעט גולשים על הרשת. יש לציין, שהרשת חברה גם היא ב- hulu ושותפה לרווחים מהפצת התכנים באמצעות כלי מצליח זה.


בעונת השידורים הקרובה, ובמהלך החורף, מתכננת הרשת להעלות לשידור לא פחות מ-10 סדרות חדשות, מתוכן 6 סדרות דרמה, שלוש סדרות קומיות ותכנית ריאליטי אחת. 


\"התשוקה שלנו לסיפורים טובים היא בבסיס של כל מה שאנו עושים\" אמר מקפירסון באירוע ה- Upfronts במהלכו הוצגו הסדרות החדשות. \"למצוא ולתמוך בכותבים, במאים, מפיקים ושחקנים שחולקים את אותה תשוקה היא חיונית להצלחת הרשת. הסדרות החדשות הן פרי של שיתופי הפעולה הללו ואנחנו נרגשים להוסיף 10 סדרות חדשות ללוח השידורים שלנו בשנה הבאה\". אז אמר...


לא נותר, אפוא, לחכות ולראות האם הסדרות החדשות ייתנו את ה- Push בכיוון החיובי שהרשת כה זקוקה לו. הנה מה שמחכה לנו בעונה הקרובה:


יום שני
20:00 רוקדים עם כוכבים (20/9)
22:00 קאסל (עונה 3, 20/9)


למעשה, אין שינוי מהעונה שעברה. הערב נפתח עם התכנית המצליחה כשמיטב הכוכבים יבואו לרקוד ולשמח את לבו של הקהל. אחריה, עונה שלישית של הסדרה החביבה בכיכובו של ניית\'ן פיליון. כאמור, בעונה הקודמת נרשם שיפור מפתיע בשיעור הצפיה בסדרה והרשת מקווה למנף את ההצלחה בעזרת מקדם הרייטינג הטוב שיש.
 
\"רוקדים\" תמשיך להניב הישגים נאים במשבצת שלה חרף תחרות קשה מול סדרות פופולאריות כמו \"האוס\" (והסדרה החדשה \"Lone Star\" ב- FOX) ומול בלוק הקומדיות של יום שני של CBS (וגם מול \"צ\'אק\" והסדרה החדשה \"The Event\" ב- NBC). \"קאסל\" תתמודד עם מול שתי סדרות חדשות: הרימייק ל\"הוואי 5-0\" ב- CBS ו- \"Chase\" – סדרה חדשה של NBC, ואפשר לנחש שהיא תשמור על שיעור הצפיה הלא רעים בכלל שלה.


יום שלישי
20:00 No Ordinary Family (סדרה חדשה, 28/9)
21:00 רוקדים עם כוכבים – תכנית התוצאות (21/9)
22:00 Detroit 1-8-7 (סדרה חדשה, 21/9)



No Ordinary Family

כאן עושה הרשת מהלך מעניין – במקום לשבץ את תכנית התוצאות של \"רוקדים\" בתחילת הערב או בסיומו היא שיבצה אותו ב\"סנדביץ\'\" בין שתי סדרות חדשות, בתקווה שזה מה שימשוך את הקהל אליהן.


מכל מקום, את הערב תפתח \"No Ordinary Family\" – סדרה שעוררה לא מעט רעש במהלך הפגרה. את הסדרה יצרו ומפיקים בפועל גרג ברלנטי (\"אברווד\",\"אחים ואחיות\") וג\'ון הרמון פלדמן (\"כסף, דארלינג\", \"Big Shots\") ומככבים בה כמה שמות מעניינים: מייקל צ\'יקליס (\"המגן\", איש משטרה\"), מיודעתנו ג\'ולי בנז (\"אנג\'ל\", \"דקסטר\") ובתפקידים משניים: רומאני מלקו (\"העשב של השכן\"), טייט דונובן (\"דמג\'ס\") ואוטום ריזר המקסימה (\"OC\", \"הפמליה\").

משפחת פאוול היא משפחה רגילה. ג\'ים וסטפני נשואים כבר 16 שנים ומשהו במערכת היחסים שלהם נשחק. בין הקריירה המצליחה של סטפני וענייני היומיום, בני המשפחה לא מצליחים למצוא זמן לבילוי משותף. יום אחד יוצאת המשפחה לנופש, והמטוס שלהם מתרסק לתוך נהר האמזון. בעקבות זאת כל אחד מהם מתחיל לגלות שיש לו כוחות משלו, וכולם יחד מנסים להתמודד עם הגילויים החדשים ולבדוק כיצד הם משפיעים על חייהם וחיי הסובבים אותם.


הרשת כבר שחררה לצפיה את פרק הפתיחה באתר שלה, ומצפיה בפרק אפשר לומר שמדובר בפתיחה די סתמית, אבל עם פוטנציאל מסוים. הכתיבה די מרושלת, אבל היו גם רגעים משעשעים, הדמויות די קלישאתיות אבל המשחק של צ\'יקליס ובנץ מצוין ודמויות המשנה מוצלחות. בינתיים זה נראה כמו שילוב של \"משפחת סופר על\", \"גיבורים\" ו\"משפחה מודרנית\". יש לקוות שהם ייקחו כמה שפחות מ\"גיבורים\", ויתמקדו בתכונות הטובות של שתי המשפחות האחרות.

הקדימון:






אחרי תכנית התוצאות תעלה סדרה חדשה נוספת \"Detroit 1-8-7\" שמה (\"1-8-7\" זה הקוד המשטרתי לרצח), בכיכובו של מייקל אימפריולי, הידוע ככריסטופר מולטסנטי מ\"הסופרנוס\".

הסדרה תעקוב אחר קורותיהם של בלשי מחלק הרצח שנלחמים בפשע ברחובות דטרויט: לואיס פיטש (אימפריאלי) הוא בלש מוערך מאד אבל גם לא מובן כראוי; השותף החדש שלו, הבלש דיימון וושינגטון, נאלץ להתמודד עם התפקיד החדש כשברקע הולדת בנו הבכור; הבלשית איריאנה סאנשז (נטלי מרטינז) שגדלה בתנאים קשים והופכת לכוכבת המחלקה; השותף שלה ג\'ון סטון, בלש סמוי במחלקת הסמים; והסמל ג\'סי לונפורד (ג\'יימס מקדניאל ,\"NYPD\") שעומד לפני פרישה וחובר לבלש הצעיר אמאן מהאג\'ן, בן למשפחה ממוצא אינדיאני, במה שהרשת מכנה \"שילוב משעשע\" (שהרי זה מה שקורה כששחור נפגש עם אינדיאני. זה חייב להיות \"צבעוני\". בעעע). על כולם מנצחת המפקדת מורין מייסון, אם חד-הורית שמנסה לשלב בין הקריירה לחיי המשפחה.  נשמע ממש... סתמי.


אנקדוטה מעניינת שקשורה בסדרה – במקור, הסדרה תוכננה להיות מצולמת בשיטה המוקיומנטרית (א-לה \"המשרד\" ו\"משפחה מודרנית\") ופרק הפיילוט אף צולם במתכונת זו, אבל הרשת החליטה לשנות כיוון ולצלם אותה בפורמאט \"רגיל\", כך שחלקים מהפיילוט צולמו מחדש בכדי למחות כל זכר מפורמט המתוכנן. יש הטוענים שהמהלך נובע מכך שסדרה חדשה של הרשת \"My Generations\" מצולמת בסגנון דומה והרשת פחדה שהשילוב של שתי הסדרות הללו עם \"משפחה מודרנית\" יעצבן את הצופים, ויש הטוענים שההחלטה קשורה באיסור שהוציאה עיריית דטרויט על צילום שוטרים בחיים האמיתיים בעקבות תקרית שצולמה ע\"י מצלמות הטלוויזיה במהלכה נהרג ילד בן 7.


Detroit 1-8-7

והקדימון:







המשפחה הבלתי שגרתית תתמודד עם תחרות קשה במיוחד, כשמולה בשעה 20:00 הסדרות הבאות: NCIS ב- CBS, \"גלי\" ב- FOX ו\"לרדת בגדול\" ב- NBC (אחת התכניות המצליחות היחידות שם). אני לא רואה איך היא תשרוד במשבצת הזאת. תכנית התוצאות תמצא ב- 21:00 תחרות ב- \"NCIS: Los Angeles\" של CBS, \"יורדים בגדול\" בשעתה השניה ושתי סדרות קומיות חדשות של FOX.  אפשר לנחש שהיא תסתדר. \"דטרויט\" תתחרה על לבו של הקהל בשעה 22:00 מול \"האשה הטובה\" ב- CBS ומול \"הורים במשרה מלאה\" ב- NBC.


יום רביעי
20:00 מקום טוב באמצע (עונה 2, החל מ-22/9)
20:30 Better Together (סדרה חדשה, החל מ-22/9)
21:00 משפחה מודרנית (עונה 2, החל מ-22/9)
21:30 קוגרטאון (עונה 2, החל מ-22/9)
22:00 The Whole Truth (סדרה חדשה, החל מ-22/9)


Better Together

\"ערב הקומדיות\" החדש של הרשת ייפתח עם עונה שניה לסדרה על המקום טוב באמצע בכיכובם של ניל פלין ופטרישיה היטון. אחריה, סדרה קומית חדשה בשם \"Better Together\" בכיכובה של ג\'ואנה גרסיה (\"ילדות שמנת\").

מאדי (ג\'ניפר פיניגן) ובן (ג\'וש קוק) יוצאים כבר 9 שנים ואוהבים אחד את שניה אבל מעולם לא מיסדו את הקשר. יום אחד מודיעה להם אחותה הצעירה של מאדי, מיה (גארסיה), שהיא מתחתנת עם קייסי – בחור אותו פגשה לפני שבעה שבועות, ושהיא בהריון ממנו. באופן מפתיע, הוריה של מאדי, ויקי (דברה ג\'ו ראפ, קיטי מ\"מופע שנות ה- 70\") וג\'ואל (קורט פולר, \"עולמו של וויין\"), דווקא מרוצים מהחדשות. הם נשואים כבר 35 שנים והחליטו לאמץ גישה חדשה של \"חיה את היום\". החדשות המפתיעות מכניסות את מאדי ובן לסחרור והסדרה עוקבת אחר מערכות היחסים של שלוש הזוגות. רגע, שלוש משפחות דומות ושונות וקשורות אחת בשניה שהסדרה עוקבת אחר עלילותיהן? לא נשמע קצת דומה ל\"משפחה מודרנית\"? נההה.... לא יכול להיות...

הקדימון:







בשעה 21:00 חוזרת המשפחה המודרנית המקורית והמצליחה בעונה שניה, ומייד אחריה \"קוגרטאון\" (שהרייטינג שלה בקרב קהל גילאי 18-49 היה לא רע בכלל) חוזרת גם היא לעונתה השניה.


ב- 22:00 עולה סדרה חדשה בשם \"The Whole Truth\" בכיכובם של רוב מורו (\"חשיפה לצפון\") ומורה טירני (שהחלימה ממחלת הסרטן בגינה נאלצה לוותר על התפקיד ב\"הורים במשרה מלאה\". טוב לראות אותה חוזרת לעבודה. אגב, היא עצמה החליפה את ג\'ואלי ריצ\'ארדסון שלוהקה במקור לתפקיד ועזבה). הסדרה מציגה בכל פרק סיפור של משפט פלילי מבעד לנקודת המבט של שני הצדדים – התביעה וההגנה. הסדרה \"קופצת\" שוב ושוב בין שני הצדדים ומראה כיצד הם עובדים. קתרין פיל (טירני) היא התובעת שמגיעה מניו אינגלנד וג\'ימי ברוגן הוא הסניגור שגדל בשכונת העוני \"הלז קיטשן\" וסגנון העבודה הוא לא שגרתי, אלא מה. שני הפרקליטים הם חברים ותיקים עוד מימי הלימודים המשותפים ב\"יל\" ובמהלך הסדרה הם נפגשים רבות ומדסקסים על התיקים ועל החיים.


The Whole Truth


והקדימון:







\"מקום טוב\" ו- \"טוב יותר אתך\" יתחרו במשבצת של 20:00 מול \"הישרדות\" של CBS, \"שקר לי\" של FOX, \"The Undercovers\" (החדשה של ג\'יי ג\'יי אברהמס) ב-NBC ו\"טופ מודל\" של CW. לא קל. \"משפחה מודרנית\" ו\"קוגרטאון\" תתמודדנה במשבצת של 21:00 מול \"מחשבות פליליות\" של CBS, \"מטבחי הגיהנום\" של FOX ו\"חוק וסדר: מדור מיוחד\" של NBC, וצפויות לשמור על הקהל שלהן.
\"האמת המלאה\" תתחרה ב- 22:00 מול \"The Defenders\" (סדרה חדשה) של CBS ומול \"חוק וסדר: לוס אנג\'לס\" של NBC.


יום חמישי
20:00 My Generation (סדרה חדשה, החל מ-23/9)
21:00 האנטומיה של גריי (עונה 7, החל מ-23/9)
22:00 מרפאה פרטית (עונה 4, החל מ-23/9)


My Generation


ערב יום חמישי נחשב כערב היוקרתי והגדוש ביותר בטלוויזיה האמריקאית. הרשת החליטה להמר על סדרה חדשה שתפתח את הערב, והציבה אחריה את שני התותחים הכבדים שלה. קצת מפתיע שלא בחרו להיעזר בפופולאריות של שתי הסדרות המוכרות כדי למנף את הסדרה החדשה בשיבוץ הפוך, אבל כנראה שהם יודעים מה הם עושים שם. או שלא... 


את הערב פותחת הסדרה החדשה \"My Generation\" – דרמה-קומית שמצולמת בשיטת המוקיומנטרי (באמת? לא מיצינו?). הסדרה מסופרת מנקודת המבט של ימינו ומתארת באמצעות פלאשבקים את אשר התרחש 10 שנים קודם לכן. בשנת 2000 תיעד צוות צילום דוקומנטרי חבורה של נערים בתיכון לקראת סיום הלימודים, ועכשיו, בשנת 2010 הוא שב ומבקר אותם כשהם שבים הביתה כדי לגלות שהחיים לא תמיד לוקחים אותך לכיוונים הצפויים ביותר. כמיטב המסורת והקלישאות, כל אחד מבני החבורה מייצג איזשהו ארכיטיפ: מלכת היופי, החנון, הפאנקיסט, הספורטאי, המוח, העשיר, המורד וכו\'. את הסדרה יצר ויפיק בפועל נואה הואלי (\"The Unusuals\") והיא מבוססת על פורמט סקנדינבי (מוזר, כי הקונספט נשמע דומה להפליא דווקא לזה של \"רביעיית רן\" שלנו, שכמעט קיבלה הזמנה לסדרה ברשת CBS). מככבים: מייקל סטהל-דייויד (\"קלוברפילד\"), קלי גרנר (\"הטייס\") וג\'יימי קינג (\"פרל הרבור\", \"עיר החטאים\").

הקדימון:







אחריה עולות שתי פצצות הרייטינג פרי מוחה של שונדה ריימס, תחילה מרדית\' גריי ויבבותיה ואחריה ד\"ר אליסון שפרד והמרפאה הפרטית שלה.

\"הדור שלי\" תתמודד בשעה 20:00 מול בלוק הקומדיות החדש של CBS – \"המפץ הגדול\" ו- \"$%# My Dad Says\" (סדרה חדשה), מול בלוק הקומדיות הותיק של NBC – \"קומיוניטי\" ו\"רוק 30\" ומול \"בונז\" של FOX (וגם \"יומני הערפד\" הפופולארית של CW). \"האנטומיה\" תתמודד במשבצת של 21:00 מול \"CSI\" של CBS, \"פרינג\'\" של FOX ושתי קומדיות של NBC – האחת, ותיקה ומצליחה (\"המשרד\") והשניה חדשה (\"Outsourced\"). \"מרפאה פרטית\" תתחרה בשעה 22:00 מול \"המנטליסט\" של CBS ומול \"השוליה\" של NBC.


יום שישי
20:00 Secret Millionaire (תכנית חדשה, החל מ-24/9)
21:00 Body of Proof (סדרה חדשה, החל מ-24/9)
22:00 20/20 (תכנית תחקירים)


Secret Millionaire

באופן מפתיע משהו, בחרה הרשת לשבץ תכנית חדשה וסדרה חדשה בערב הידוע בתור \"בית הקברות לסדרות טלוויזיה\".


את הערב תפתח תכנית הריאליטי \"Secret Millionaire\". למעשה, לא מדובר בתכנית חדשה לגמרי, אלא בתכנית (בריטית במקור) שעונה אחת שלה שודרה בעבר ברשת FOX (מהלך נדיר בעולם תכניות הריאליטי). הרעיון הוא לקחת מספר מיליונרים ולהכניס אותם לשכונת מצוקה כלשהי, כאשר במשך כשבוע הם מתחזים לאנשים מן היישוב ומלווה אותם צוות הצילום (לתושבי המקום אומרים שזה סתם סרט דוקומנטרי) בעודם מנסים לשרוד בעולם החדש ולמצוא אנשים או פרויקטים שיענייננו אותם כדי לתרום להם מאות אלפי דולרים.


אחריה, ב-21:00, תעלה הסדרה החדשה \"Body of Proof\" בכיכובה של דיינה דילייני (\"צ\'יינה ביץ\'\", \"עקרות בית נואשות\"). מייגן האנט הייתה נוירוכירורגית מבריקה בשיא הקריירה כשתאונת רכב קשה קטעה אותה באיבה. עכשיו היא מנסה קריירה חדשה בתור חוקרת מקרי מוות שמנסה לפענח תעלומות רצח שונות. היא ידועה באינסטינקטים החדים שלה אבל גם בנטיה שלה לחצות את הגבולות. בנוסף, המשפחה שלה לא ממש תומכת בקריירה החדשה והיא מגלה שיש לה עבודה רבה גם בתחום המשפחתי.  בקיצור, איזה אוסף של קלישאות - עוד סדרה על רופא/ה מבריק/ה שמשחק/ת עם הגבולות ופותר/ת פאזלים. הביקורות מדברות על סדרה חביבה, שדילייני מצליחה להחזיק בקלילות אופיינית, אבל נוטה יותר מדי לכיוון הפרוצדוראלי. גם ג\'רי ראיין (\"חלל עמוק 9\", \"עוקץ\") מככבת. 


Body Of Proof


והקדימון:







ב- 22:00 תכנית התחקירים הותיקה שבה בעונה המי יודע כמה וסוגרת את הערב.


המיליונר הסודי יתמודד בשעה 20:00 מול \"מדיום\" ב- CBS ו- \"Human Target\" של FOX, כמו גם מול סדרה חדשה בשם \"School Pride\" ב- NBC. \"גוף ההוכחות\" תתחרה ב- 21:00 מול \"CSI: New York\" של CBS, \"The Good Guys\" של FOX, \"דייטליין\" של NBC וגם \"על טבעי\" של CW. \"20/20\" תתחרה ב- 22:00 מול שתי סדרות חדשות, האחת של CBS והשניה של NBC.


יום שבת
פוטבול מכללות


יום ראשון
19:00 America’s Funniest Home Videos (החל מ-26/9)
20:00 Extreme Makeover: Home Edition (החל מ-26/9)
21:00 עקרות בית נואשות (עונה 7, החל מ-26/9)
22:00 אחים ואחיות (עונה 5, החל מ-26/9)


גם כאן אין שינוי מהעונה שעברה. היום הקדוש לנוצרים נפתח עם עונה נוספת של תכנית הפספוסים האמריקאית שקשה להאמין שעדיין רצה וסוחבת. ב- 20:00


תכנית הריאליטי \" Extreme Makeover: Home Edition\", ואחריה עונה שביעית במספר של עקרות הבית הנואשות שעדיין זוכה לפופולאריות רבה ותעשה כל מאמץ כדי לשמור על הצופים גם בעונה הזו. קשה להאמין, אבל \"אחים ואחיות\" הגיעה כבר לעונתה החמישית והיא סוגרת את הערב בשעה 22:00.


\"מייקאובר\" תתמודד ב- 20:00 מול \"המרוץ למיליון\" של CBS, הבלוק המצויר של FOX (\"משפחת סימפסון\" ו\"קליבלנד\") ושעשועון הריאליטי של NBC. עקרות הבית הנואשות תתמודדנה בשעה 21:00 מול משחק הפוטבול ברשת NBC, החלק השני של בלוק הקומדיות של FOX (\"איש משפחה\" ו\"אבא אמריקאי\") ותכנית הריאליטי \"Undercover Boss\" של CBS. \"אחים ואחיות\" תתחרה מול \"CSI: Miami\" ב- 22:00.


סדרות נוספות שיעלו במיד-סיזן:


\"Happy Endings\"
דייב (זאכארי נייטון) ואלכס (אלישיה קאתברט, \"24\") הם בני זוג שיש להם הרבה חברים משותפים. כשבני הזוג נפרדים יום אחד, מוצאים את עצמם חבריהם במצב בעייתי, כשהם צריכים \"לבחור צד\" ומנסים לשמור על החברות ההדוקה בין כולם. למרות שהרעיון לא נשמע כזה יצירתי, הטריילר דווקא היה די מגניב, והקאסט (מלבד קאתברט הבינונית) נשמע נחמד, ובמיוחד אהבתי את הליהוק של אלייזה קופ המצוינת מ\"סקראבס\". גם קייסי ווילסון המוכשרת, שהייתה חברת צוות קבועה ב- SNL והועזבה בשנה שעברה מהקאסט.


Happy Endings

והקדימון:







\"MR. Sunshine\"
אחת הסדרות החדשות היותר מדוברות בתקופה האחרונה. זוהי הפקה פרי רעיונו ועטו של מת\'יו פרי שגם מככב בתפקיד הראשי. בן דונובן הוא מנהל מתחם ספורט שולי בסן דייגו, כשמגיע יום הולדתו ה- 40 הוא חווה משבר אמצע החיים ומתקשה להתמודד עם הדרישות בעבודה, ובמיוחד עם הבוסית הלא שגרתית שלו. אליסון ג\'אני תככב בתור הבוסית, וגם אנדריאה אנדרס המוכשרת מ\"טד\" בקאסט. תומאס שלמי, מפיק-העל שהיה שותפו של ארון סורקין ליצירה במשך שנים רבות ישמש כמפיק בפועל. מבין כל ה\"חברים\" פרי תמיד הצטייר כמוכשר במיוחד, ויהיה מעניין לראות כיצד יבואו לידי ביטוי כישורי הכתיבה שלו. בהחלט סדרה שיהיה שווה לתת לה צ\'אנס (אגב, ABC זכתה בזכויות עליה אחרי \"מלחמת חורמה\" בין הרשתות הגדולות. זה כבר אומר משהו).


Mr. Sunshine

והקדימון:







\"Off The Map\"
עוד סדרה די מדוברת, ולו בזכות השם שעומד מאחוריה. שונדה ריימס הבלתי נלאית (\"האנטומיה של גריי\", \"מרפאה פרטית\") עם סדרה חדשה על... ניחשתם נכון! רופאים! הסדרה עוסקת בחבורת מנתחים מוכשרים שמחליטים לעזוב את הקריירות המצליחות והחיים הנוחים ולנסוע לעבוד בקליניקה בדרום אפריקה. הבה נצטט ישר מהקומוניקט: \"בדרמה מבוססת האנסמבל הזאת, חמישה רופאים שמרגישים שאיבדו את דרכם ייסעו לקצה העולם כדי להיזכר בסיבות שהביאו אותם להפוך לרופאים מלכתחילה. כיוון שלפעמים כדי למצוא את עצמך אתה צריך ללכת לאיבוד\". תסלחו לי רגע, אני חייב לשירותים...


Off The Map


את הקדימון אפשר לראות כאן.

מכל מקום, נראה שדווקא סדרות אמצע העונה הן הסדרות עם הפרופיל היותר גבוה והסיכוי להפוך ללהיטים (הסדרה של ריימס, למשל), או לפחות לדארלינג של המבקרים (כמו הסדרה של פרי). בדיקה קצרה של הסדרות החדשות שתעלינה בעונת הסתיו מעלה כי צפויה לנו סדרה על עורכי דין, סדרה על רופאה, סדרה של שוטרים, סדרה בסגנון מוקיומנטרי, עוד סדרה שמשלבת מוקיומנטרי עם כוחות על, ועוד קומדיה על שלושה זוגות בני אותה משפחה. בהחלט \"סדרות מקור\". בקיצור, עדיף לחכות לעונת החורף (מה גם שאז אף אחד כבר לא יזכור שאלה הסדרות שאושרו ע\"י מקפירסון וכל הצלחה תיזקף ל\"שריף החדש\", לי).  



סדרות שאמרו שלום (סדרות שסיימו את דרכן בשיבה טובה):
\"אבודים\", \"בטי\" ו\"סקראבס\" (אפשר לומר שהיא בוטלה, אבל בואו נעשה לה כבוד אחרון).


עברו לישון עם הדגים (סדרות שבוטלו):
\"האנק\", \"איסטוויק\", \"פלאש פורוורד\", \"טד\", \"Happy Town\", \"Romantically Challenged\", \"The Deep End\", \"Defying Gravity\", \"The Forgotten\", \"Jamie Oliver\'s Food Revoloution\" ו- \"Wife Swap\".


להמשך הסקירה של לוחות השידורים:
NBC, CBS, FOX, CW