המסך המפוצל

הדרך לכוכב - חצי הגמר

חצי הגמר על שתי תוכניותיו המייגעות מאחורינו; בשבוע הבא דיאנה תוכתר כמנצחת. או שלא. סיכום שבועי, רגע לפני הסוף

מאת: Ella

פורסם: 28-08-2010
6 תגובות

את הדרך לשלישיה הסופית של \"כוכב נולד 8\" ניתן לתאר באמצעות ציטוט של הנבל ת\'רון מהסרט \"300\" – \"זה לא ייגמר מהר, ואת לא תיהני מזה\". בהפקה הצליחו למרוח את ההדחה האחרונה על שתי תוכניות ארוכות, מיגעות ובלתי נסבלות לחלוטין.

בתוכנית של יום רביעי החליטו למלא את הזמן המת שבין הביצועים במוקדי שידור מערי מולדתם של המתמודדים. הווה אומר – מוצאים 20 איש שאין להם מה לעשות חוץ מלהתגודד מול מצלמה, ממנים סלב סוג ב\' שינצח על החגיגה, ושולפים מלשכתו הממוזגת את ראש העיר, כדי לנסות לסחוט ממנו הבטחה בסגנון \"אם דיאנה מנצחת, אני קופץ 3 פעמים על רגל אחת וקורא קוקוריקו\". ומה כבר דוד של עידן עמדי ושכנה של נאור אלבז יכולים לתרום לדיון חוץ משחיקה מוחלטת של התארים \"מדהים\" ו\"מהמם\"?


שולי ועידן

באשר לביצועים (כן, היו גם כאלה), הרי שראשון עלה קרנף השומרון עידן עמדי, עם \"אהבה קצרה\" של מאיר בנאי. אמנם טוב עשה עידן שלא בחר להתחרות עם דיאנה ואהד בביצועים גרנדיוזיים, אבל לטעמי הביצוע שלו היה קטן מדי וקצת נמרח, למרות שקולו נשמע טוב מתמיד. אוחובסקי הגדיר אותו בדיוק נמרץ כ\"יפה אך לא מנצח\". אחרי עידן קבלנו את נאור אלבז ב\"עורי עור\"; אין ספק שהבחור יודע לבחור את השירים הכי יפים והתוצאה בהחלט הייתה מוצלחת בעיניי, בייחוד שלשיר יותר יפה מאביב גפן זה לא חכמה גדולה.

אחרי נאור קבלנו את דיאנה. אני אישית לא ממש אהבתי את בחירת השיר \"ילדים של החיים\"; זהו שיר שכבר נטחן עד דק, ומתאים בעיקר להיות משובץ בפלייליסט של יום הזיכרון, אי שם בין \"פרי גנך\" ל\"אנחנו שנינו מאותו הכפר\". דיאנה כמובן עשתה את המקסימום עם מה שיש והשופטים התעלפו מרוב אושר. לאחר מכן הגענו לגראנד פינאלה, הסולו הטוב של הערב שהביא למרגול את הג\'ננה: \"מה איתי\" בביצועו האנרגטי והמטורף משהו של אוהד שרגאי. צדי צרפתי היה קצת מודאג שמא היציאה הזאת מאתגרת את הקהל יתר על המידה. לדעתי מה שאתגר את הקהל באמת זה החשק העז ללכת למטבח להכין סנדוויץ\' ולא לצפות בהמשך התוכנית, שכלל, כמה מפתיע, דואטים, שמטרתם הייתה לשעשע את הצופים שעה שהם מסמסים במרץ.


אביב ודיאנה

נאור אלבז החליט הפעם להניח לאביו ז\"ל ולזמר שיר לאימו, שתבדל לחיים ארוכים ושר יחד עם עמדי את \"אמא\" של שלומי שבת. צמד האמהות, שמוקמו באופן אסטרטגי אחת ליד השנייה בקהל, כמובן נזלו והתמוגגו מרוב אושר. לדעתי בדואט הזה עידן היה יותר טוב מנאור, והשופטים, ששכחו שרק לפני 20 דקות שיבחו את הסולואים של השניים, החליטו לפתע שבעצם הם היו בינוניים והדואט הזה הוא הוא פאר היצירה. אחריהם קבלנו את אוהד ודיאנה שבחרו את \"סוף לסיפור\" של יהודית רביץ; אין ספק שצריך אומץ כדי לשיר \"החגיגה נגמרת, המסכה נושרת\" במעמד שכזה. הדואט הזה היה פשוט מצוין, רק חבל שבעיקר בסוף אוהד לא ממש הצליח להתגבר על קולה העוצמתי של דיאנה ונוצר רושם הוא עושה לה קולות.

סוף סוף צלחנו את כל הביצועים ואת כל הפרסומות. צביקה הדר הבטיח תוצאות דרמטיות וליהג בארוכות על העונה המפתיעה שבה היה כל שבוע מהפך בתוצאות, כל זאת רק בשביל לגלות את התוצאה המרעישה שכולם חזו בערך מהתוכנית הראשונה –דיאנה ואוהד בגמר. אין ספק, מרוב הלם ותדהמה כמעט נרדמתי. שום הפתעות אין בסיפור.


בועז ונאור

ביום חמישי התכנסנו שוב, כדי לראות מי יזכה להשלים את השלישייה –  עידן \"קרנף השומרון\" עמדי, או נאור \"אני באתי ממצוקות\" אלבז. עידן הוכיח לנו שמגיע לו לנצח בדו קרב. שירו המקורי \"עכשיו\" היה מוצלח, קצבי וזכה לעיבוד מצוין, ואין ספק שכשעידן שר שירים פרי עיטו הוא נראה ונשמע אחרת לגמרי ורואים שהוא נהנה. בתור פעולת תגמול, גם נאור אלבז החליט ללכת על שיר שאף אחד לא מכיר: \"מה שאת צריכה זה אני\" של נאור אחר, נאור אורמיה. למי שלא שמע את שיר (כמוני) מדובר בשיר קיטש מזרחי טיפוסי שכמותו כבר שמענו רבים בעבר, ובוודאי גם נשמע בעתיד. נאור הוכיח לנו בביצועו שהוא יכול לשיר גם שיר קצבי בלי להזיז אף שריר בגוף (חוץ מלמצמץ כמובן).

אחרי צמד הסולואים הגורליים התוכנית שברה את כל שיאי החלטורה, החמדנות והזלזול בצופים. כנראה שבהפקה שכחו שהם בפריים טיים של ערוץ שתיים, ולא איזו תוכנית נישה נידחת בערוץ \"ביפ\" בשתיים בלילה, ובילו שעה וחצי בהרצת דאחקות שלעומתן מוקד השידור מחולון מליל אמש נראה יותר תרבותי מראיון עם עמוס עוז.


אוהד ונינט

קודם כל זכינו לפגישת מחזור של כל המתמודדים שמפאת אורכה הבלתי נתפס של התוכנית כבר הספקתי לשכוח חלק מהם. ושל מי היה הרעיון המבריק לחלק להם תמונות של השופטים ולעשות משחק חברה \"מי השופט הכי חתיך\"? (למקרה שתהיתם: דנה; אין ספק, הומור בריטי משובח).

השיא של ה-garbage time היה כשהשופטים האומללים התבקשו לשאול את המתמודדים שאלות של הצופים (או בעברית צחה – לקרוא טוקבקים). כך זכינו לשמוע את שאלותיהם של \"קיפוד מטורף\" \"חתיך 18\"  ועוד כל מיני מרעין בישין במגוון נושאים חשובים, כגון, האם נאור אלבז פנוי לזוגיות (לא), מה היה בין עידן ותהל (היה או לא היה, עידן לא רץ לספר לחבר\'ה...) והאם דיאנה רוצה להיות שחקנית (אני בטוחה שמישהו כבר יארגן לה תפקיד של דיאנה לוי ב\"תיכון השיר שלנו\").


בלי נאור

בין לבין קבלנו ארבעה דואטים של המתמודדים עם מיני סלבז. אז נכון שדיאנה ואוהד כבר בטוחים בגמר, אבל יש לנו פה זמן למרוח ואלבומים לקדם לקראת החגים המתקרבים. כך קיבלנו את נאור אלבז מתבלבל כהרגלו במילים של \"אם את עדיין אוהבת אותי\" כשבועז שרעבי עושה לו קולות, ואת עידן עמדי יחד עם האדמו\"ר שולי רנד שר שוב את \"אייכה\". בדואט הזה כבר ממש נרדמתי, וחלמתי שכבוד הרב מזייף יותר מעמדי. מזל שבאו נינט ואהוד והעירו אותי. צרחת האימים שלהם \"אני מעדיפה לשתוק\" עשתה חור בראש, ומופע התאורה שהתנהל מאחוריהם כמעט עשה לי התקף אפילפסיה. אבל לפחות ניתן היה לראות שיש בין השניים כימיה אמיתית, בניגוד לקור העז ששרר בין דיאנה ואביב גפן ב\"ריק בבית\".

ובסיומו של שבוע מפרך זה, גילינו שמי שבדומה למשה רבנו לא ייזכה להיכנס לארץ המובטחת הוא נאור אלבז. וזה אומר שיש לנו סוף סוף שלישיית גמר: ליידי דיאנה, לורד שרגאי ונסיך הלבבות עידן עמדי. בשבוע הבא מחכה לנו הגמר הגדול, שדיאנה אמורה לקחת אותו בהליכה. אם צפויה פה הפתעה כלשהי, הרי שהיא יכולה לבוא דווקא מעידן עמדי, שכן עשרה קבין של כריזמה ירדו על \"כוכב נולד\" ועידן קיבל תשעה מהן. הייתכן שהצ\'ארם הגברי שלו וכתפיו החסונות ינצחו את הכישרון האדיר של דיאנה? נחיה ונראה.


שבת הבאה, הגמר

ולפיזור, כמה שיעורים קטנים באדיבות ההפקה ברוח האחד בספטמבר:

שיעור חינוך מיני: \"זה כמו מספר: נשיקה, ליטוף ואחר כך...

\" (בועז שרעבי מלמד את נאור אלבז איך לספק אישה).