המסך המפוצל

הטווס מרוט הנוצות

שנת השידורים הקודמת לא האירה פנים לרשת NBC; האם עונת 2010-11 תהווה נקודת מפנה לרשת המדשדשת?

מאת: okok4

פורסם: 24-08-2010
18 תגובות

חשבתי להתבדח קצת על מצבה הרעוע של רשת NBC, אך כפי שציין בשבוע שעבר סת\' מקפרלן ב-Roast המצויין בו נצלה דיוויד האסלהוף (עוד אחד שהיה פופלארי מאוד בשנות התשעים): \"איך אפשר לספר בדיחה על מישהו שהוא כבר בדיחה?\".

עונת 2009-10 נפתחה בהכרזת מנהלי הרשת על \"המהלך שישנה את פני הטלוויזיה\". נו, ומה יצא מזה? פיאסקו: טבלאות הרייטינג השנתיות לעונת 2009-10 ממקמות את NBC במקום הלפני אחרון מבין הרשתות הארציות, כשרק CW - ממנה במילא אין לאף אחד ציפיות - מדדה אי שם מאחור. רגעי השיא של NBC העונה - כמו נצחון היסטורי מול \'אמריקן איידול\' - התרחשו בשבועיים של אולימפיאדת החורף, מסחטת רייטינג מטורפת, שדרשה מהרשת פחות או יותר לדאוג שמצלמות ה-HD בונקובר יעבדו ותו לא; מסתבר שכשהרשת לא משדרת את התוכן שלה הרייטינג מרקיע שחקים. נחמתם היחידה היא שביחס לעונת 2008-9 הדרדרותה ברייטינג של ABC גדולה יותר.



פרט לפרשיית הג\'ינג\'י הגבוה/האיש עם הסנטר, אליה לא אתייחס כי נו באמת, כמה אפשר, עסקה התקשורת האמריקאית במיזוג הצפוי של NBC עם רשת הכבלים הגדולה ביותר במדינה, קומקאסט. במסגרת עסקה של 28 מיליארדי הדולרים אמורה קומקאסט להשתלט על 51% מ-NBC יוניברסל (ולהותיר את ג\'נרל אלקטריק עם 49%) בדרכה להפוך לאימפריית המדיה החזקה ביותר בארה\"ב. השמועות אומרות שבמסגרת האיחוד יבעט החוצה מנכ\"ל NBC יוניברסל ג\'ף צוקר - שתחת הנהלתו הדרדרה הרשת מהמקום הראשון אל המקום האחרון –  לא לפני שיקבל מצנח זהב עשוי 40 מיליון דולרים.

נכון לעכשיו, המיזוג, שהיה אמור להתרחש ממש בימים אלה, תקוע אי שם בועדות הרגולציה של ה-FCC לאחר שגופים רבים הביעו התנגדויות לסעיפי החוזה השונים. אך המומחים טוענים שמדובר בהפרעות זמניות והמיזוג יצא לפועל ממש בקרוב, מה שמעלה תהיה הנוגעת לגורלה של \'רוק 30\', הסדרה שמציגה את הרשת כקרקס של לא-יוצלחים: מה יקרה כאשר במועצת המנהלים של NBC יוניברסל יהיה רוב לנציגי קומקאסט - בעלי החליפות ב-GE, כידוע, דווקא נהנו מהבדיחות - שיעקמו פרצוף נוכח החוכא והאיטלולא שעורכים תסריטאי הסדרה במנהלי הרשת?
 
צופי \'רוק 30\' ודאי שמו לב בעונה האחרונה שעניין הרכישה זלג לתוך עלילת הפרקים, כשאימפריית קייבלטאון (Kabletown ב-K. ה-C כבר נתפס ע\"י חנות לציוד סריגה בפילדלפיה, כך מסביר האתר הפקטיבי שלהם) איימה להשתלט על הבניין ברוקפלר 30. תסריטאי התוכנית רוברט קרלוק אומר שחרף חילופי הבעלויות הבדיחות על חשבון המנהלים ימשכו במלא הקיטור, \"אבל תהיה התאמה למצב החדש\".
 

בדיחות על חשבון ההנהלה

התרחשות מעניינת נוספת קשורה באגף השיווק של הרשת: לאחר ששיטת השיווק הויראלית הוכתרה בהצלחה בקמפיין Chuck Me Out לעונה השלישית של צ\'אק, השיקה NBC לא מזמן פלטפורמה חברתית בשם fan-it, המבוססת על ההבנה שבאזז שמקורו בקהל אפקטיבי הרבה יותר מזה המגיע מאירועי יחצ\"נות רשמיים. כל ציוץ בטוויטר, כתיבת סטאטוס אוהד בעמוד הסדרה בפייסבוק או פעילות ברשת חברתית אחרת תתגמל את חברי הרשת החברתית בנקודות, אותן יוכלו להמיר תמורת מרצ\'נדייז של הסדרות אותן הם אוהבים. וזה די מגניב.

ואם אנחנו כבר באווירה חיובית, אז יש להזכיר גם את אתר hulu, שהוקם ב-2007 כיוזמה משולבת של NBC יוניברסל, תאגיד התקשורת ניוזקורפ ו-וולט דיסני. האתר, שהכנסותיו נאמדות ב-100 מיליון דולר בשנה, עומד בפני הנפקה בסתיו הקרוב; על פי ההערכות, שוויו הראשוני של hulu עם הנפקתו יעמוד על שני מיליארד דולר. בקרוב מתכוונים ב-hulu להתחיל שירות שידורים בתשלום חודשי, שיאפשר למשתמשים לצפות בסדרות שלמות ואף להורידן למחשב, כך שהכנסות האתר צפוית עוד לגדול משמעותית.



כל זאת כמובן בהנחה שיהיה לצופים עניין בתכנים של NBC. לזכותם של מנהלי הרשת יש לציין שהבעיטה של ג\'יי לנו מהפריים-טיים שוב ל\'טונייט-שואו\' הותירה חמש שעות שבועיות הדורשות תוכן חדש, והם עדיין השכילו להעיף את \'גיבורים\', \'מרסי\', \'Trauma\' ושאר מרעין בישין מאשתקד. \"אני חושב שעשינו טעויות בעבר, כמו אי תכנון לוח שנתי מלא ודלות תוכן\" אמר יו\"ר הרשת ג\'ף גאספין בהצגת לוח השידורים החדש, \"ללוח החדש יש שתי מטרות: להציג לוח חזק כבר בסתיו ובו בזמן לשמור הפקות טובות למיד סיזן בשביל לשמור על איזון\". אז בואו נבדוק מה הם מכינים לנו השנה, הפעם בלי דיבורים בעלמא על מהפכות מופרכות:

שני
20:00 צ\'אק (עונה 4, 20/9)
21:00  The event (סדרה חדשה, 20/9)
22:00  Chase (סדרה חדשה, 20/9)


ג\'ייסון ריטר, קלי גידיש

לאחר שעונתה השלישית שודרה במיד-סיזן, שבה צ\'אק לסתיו כתוכנית הפותחת את \'הערב הגברי\' של NBC. מול התוכנית המשודרות במקביל (\'האוס\' ב-FOX, \'רוקדים עם כוכבים\' ב-ABC, \'איך פגשתי את אמא\' ב-CBS וגם \'90210\' ב-CW) יהיה לה קשה מאוד לקושש נקודות רייטינג רבות (הרשת הזמינה עד כה 13 פרקים בלבד).

אחריה עולה סדרת פעולה חדשה, \'The event\', שאמורה להיות התשובה של NBC  ל-\'24\' (ואף משודרת באותה משבצת ומופקת ע\"י אוון כץ, מפיק \'24\'). את הסדרה מוביל ג\'ייסון ריטר (\'The Class\'), המגלם את שון ווקר, בחור צעיר שחקירת העלמותה של ארוסתו מובילה אותו לליבה של קונספירציה אדירת מימדים המגיעה עד לפתחו של הבית הלבן. יוצר הסדרה ניק ווטרס אומר שהסדרה \"תשלב מתח, מדע בדיוני, מיסתורין וסיפור אהבה\". מי שיחפש גם הומור מפגר יצטרך לזפזפ ל\'שני גברים וחצי\', מפלצת הרייטינג המשודרת במקביל ב-CBS.

הקדימון:






פרק הפיילוט כבר הוקרן בקומיקון וזכה לבאזז חיובי. בנוסף, סביר ש-NBC תפציץ את משחקי הפוטבול של ימי ראשון בכמויות מטורפות של קדימונים ל-\'The event\', כך שפתיחה טובה תהיה לנו. השאלה היא האם הצופים יטרחו גם לשוב לפרקים הבאים, אחרי שסערת פתיחת העונה תשכך.

ומשון ווקר לטקסס ווקר, בגרסתו הנשית. ב-\'Chase\' קלי גידיש (\'Past Life\' המבוטלת מעונת הסתיו של FOX דאשתקד) היא ריינג\'רית בלונדינית וקשוחה המשליכה את הרעים לכלא. מחלקת הרכש של Hot Zone כבר מזילה ריר. ג\'רי ברוקהיימר מפיק. יש צורך להמשיך?

הקדימון:






שלישי
20:00 יורדים בגדול (עונה 10, שעתיים, 21/9)
22:00 הורים במשרה מלאה (עונה 2, 14/9)

כמעט כמו שהאמריקאים אוהבים להשמין הם אוהבים לצפות באנשים אחרים מרזים. אחרי העונה העשירית של \'יורדים בגדול\', עולה עונה שניה ל\'הורים במשרה חלקית\' (\'Parenthood\'), בשחזור לוח המיד-סיזן של השנה שעברה. הרייטינג של העונה הראשונה היה סביר, והסדרה הצליחה לשמור על כמות צופים קבועה ואף לנצח מידי פעם במשבצת השידור שלה. סה\"כ ערב סולידי ולא מעניין במיוחד.  

רביעי
20:00 Undercovers (סדרה חדשה, 22/9)
21:00 חוק וסדר: מדור מיוחד (עונה 12, 22/9)
22:00 חוק וסדר: לוס אנג\'לס (סדרה חדשה, 29/9)


Undercovers

ערב רביעי נפתח בסדרתם החדשה של ג\'י ג\'י אברמס, בריאן בורק (ששיתף פעולה עם אברמס ב\'זהות בדויה\', \'פרינג\'\' ו-\'אבודים\') וג\'וש רימס (\'אחים ואחיות\'). השלושה חברו ליצירת מותחן ריגול מקורי כפי שלא ראיתם מעולם, בתנאי כמובן שלא צפיתם בסרט \'מר וגברת סמית\' מ-2005.

סטיב (בוריס קודג\'ו) וסמנתה (גוגו מבת\'ה רו) בלום הם זוג נשוי ואוהב, שלאחר שנים של שירות עבור ה-CIA (בנפרד) החליטו לפרוש לחיי משפחה וניהול חברת קייטרינג. חמש שנים עברו והארגון החשאי קורא להם שוב לדגל, רק שעכשיו המצב הרבה יותר מסובך. המפיקים טוענים שהבחירה בזוג נשוי מטרתה להעיף את שאלת will they, won\'t they מהמשוואה ולאפשר לעניינים חשובים קצת יותר להוביל את הסדרה. ל-NBC אין היסטוריה טובה עם משבצת שידור זו, אבל אולי הפעם יצליח להם.

הקדימון:






אחרי מר וגברת בלום עולה עונה 12 של \'חוקר וסדר: מדור מיוחד\', שכבר קרטעה במשבצת הזאת והוחזרה ל-22:00 כשלנו שב לטונייט שואו. המעריצים טוענים שההקפצות האלה הורסות את הסדרה ושבאופן כללי סדרת פשע שכוללת פיכסה לא מתאימה לתשע. את המשבצת של עשר תופסת סדרת הבת החדשה \'חוק וסדר: לוס אנג\'לס\' (LOLA בקיצור), שזה כמו \'חוקר וסדר\' רק בלוס אנג\'לס. מקורי. אבל היי, CBS הדביקו \'לוס אנג\'לס\' ל-NCIS והלך להם יופי.

חמישי
20:00 קומיוניטי (עונה 2, 23/9)
20:30 רוק 30 (עונה 5, 23/9)
21:00 המשרד (עונה 7, 23/9)
21:30 Outsourced (סדרה חדשה, 23/9)
22:00 המתמחה (עונה 10, 16/9).


Outsourced

כמו בערך כל הלוח של NBC, גם \'קומיוניטי\' לא הבריקה ברייטינג בעונתה הראשונה, אבל היא כן הצליחה לשמור על קהל נאמן וצעיר והרשת החליטה לתת לקומדיה המעולה הזאת הזדמנות נוספת לתפוס. כמה חבל ש-CBS החליטה להרוס לנו את השמחה. במהלך מעט בריוני שלפה CBS את \'המפץ הגדול\' ממשבצתה הקבועה ביום שני ודחפה אותה בדיוק מול \'קומיוניטי\' הרעועה ביום חמישי (יום שאכלס קומדיות מעטות בלבד בהיסטוריה של CBS). ל\'מפץ הגדול\', נזכיר, יש קהל הגדול פי שלושה מזה של \'קומיוניטי\'. לא כוחות.

ג\'ף גאספין מ-NBC אומר שיש מקום לשתי הקומדיות כי הן פונות לקהל אחר. גם אני חושב שלקומדיה הרפלקסיבית המעולה של NBC ולגיבוב הטימטום הלא מצחיק של CBS יש קהל שונה, אבל זה לא מה שיעזור ל\'קומיוניטי\' להגדיל את כמות צופיה. דן הרמון, יוצר \'קומיוניטי\', הודיע מראש שהוא לא מתכוון לוותר; ההפקה גייסה את בטי וויט לפרק הבכורה (והיא כנראה עוד תשוב בהמשך) ועוד הפתעות רבות צפויות לנו כבר בשבועות השידור הראשונים. אגב, מעניין אם תהיה התייחסות להאשמות שהרמון גונב בדיחות מהאינטרנט.

אחרי \'קומיוניטי\' ממשיכה \'רוק 30\' לעונה חמישית, הפעם במשבצת המוקדמת בשעה מהמשבצת הרגילה שלה. 78 צופי הסדרה בארה\"ב עדיין לא החליטו מה דעתם על השינוי. אחרי הקרקס של ליז למון עולה עונה שביעית ל\'המשרד\', אחרונה עם סטיב קארל.

בתשע וחצי עולה הקומדיה החדשה \'Outsourced\', עיבוד לסרט קולנוע בשם זהה משנת 2006. טוד דמפסי (בן רפפורט) נשלח להודו לנהל משרד מיקור חוץ של חברה שמייצרת את השטויות האלה שקונים ב\'הפנינג\'. קן קוואפיס (מפיק ובמאי ב\'המשרד\') ורוברט בורדן (מפיק ותסריטאי ב\'המופע של דרו קארי\') הם היוצרים. 

הקדימון:






לאחר \'Outsourced\' אמורה היתה לעלות סדרה חדשה נוספת: \'Love Bite\' - אנתולוגיה קומית בת שעה בנושא זוגיות ואהבה. לאחרונה הודיעה NBC שבעיות בהפקת הסדרה - בין השאר בקי ניוטיון (מ\'בטי\'), המגלמת בתולה בסדרה, התעברה במציאות; וגם המפיקה סינדי צ\'ופק (\'סקס והעיר הגדולה\') החליטה לפרוש מתפקידה - גרמו לעיכוב בלוח הזמנים והסדרה נידחת למועד לא ידוע. במקומה שובצה עונה חדשה של \'המתמחה\' (עם מתחרים רגילים; עונת סלבס נוספת תעלה במרץ).

אם חיפשתם בלוח הסתיו את העונה השלישית של \'מחלקת גנים ונוף\' אז צפויה לכם אכזבה. הסדרה נדחתה למיד-סיזן.

שישי
20:00 School Pride (דוקו-ריאליטי חדשה, 24/9)
20:00 Who Do You Think You Are? (עונה 2)
21:00 דייטליין
22:00 Outlaw (סדרה חדשה, 15/9)


Outlaw

מושבת המצורעים הטלוויזיונית המכונה גם \'יום שישי\' נפתחת עם דוקו-ריאליטי חדש,\'School Pride\', מעדת תוכניות המייקאובר. הפעם יצא בכל תוכנית צוות משולהב לשפץ תוך עשרה ימים ביה\"ס עלוב כלשהו. בין החלפת הפרקטים ישובצו סיפורם האישי והמדמיע של תלמידי ומורי ביה\"ס. עונה שניה ל-\'Who Do You Think You Are\' הדוקומנטרית של שרה ג\'סיקה פרקר תעלה בהמשך.

אחרי דייטלין עולה \'Outlaw\', במרכזה סירוס גרסה (ג\'ימי סמיתס), שופט בית המשפט העליון ביום ופלייבוי נהנתן בלילה, המחליט יום אחד לבצע מהפך בחייו. הוא פורש מהמשרה הרמה ופותח משרד עורכי דין שמטרתו לסייע למיני חלכאים שנדרסו ע\"י מערכת הצדק, עם הזדמנות שניה למשפט הוגן. בליהוק גם קרלי פופ (\'Popular\') וג\'סי ברדפורד (\'הבית הלבן\'). את הסדרה מפיקה חברת ההפקות Conaco של חביב הרשת קונאן אובריאן. האם נקמה הובילה את NBC לשבץ את הסדרה במשבצת הגרועה בשבוע? ובכן, לא. צפיה בקדימון מורה שלזבל הזה לא היה סיכוי גם בכל שעה אחרת:







שבת
שידורים חוזרים

ראשון
פוטבול

סדרות נוספות שיעלו במיד-סיזן:

\'The Cape\'
דיוויד ליונס (\'ER\') הוא וינס פארדי, שוטר המופלל ברצח, שבניסיון להוכיח את חפותו עוטה את דמותו של איש הקומיקס האהוב ביותר על בנו ויוצא לנקות את רחובותיה של פאלם-סיטי מרעים.



\'Friends With Benefits\'
סדרה על כמה חבר\'ה בני עשרים פלוס ועולם הדייטים המרתק שלהם. 

\'Perfect Couples\'
בערך התיאור של הסדרה הקודמת, רק בשלב הפוסט-דייטים טרום-חתונה. ג\'ון פולק (\'רוק 30\') וסקוט סילבר (תסריטאי ב\'חברים\') מפיקים.



\'Harry’s Law\'
דיוויד אי. קלי חוזר בסדרה חדשה בכיכובה של קאת\'י בייטס, המגלמת עורכת דין לפטנטים המפוטרת מעבודתה ופותחת משרד משלה בחנות נעליים. צפו למשחקי מילים.

\'The Paul Reiser Show\'
\'תרגיע\' עם פול רייזר (\'משתגעים מאהבה\'). אפילו את הבמאי שלפו מ\'תרגיע\'.



גם \'The Marriage Ref\' של סיינפלד תשוב לעונה שניה, ו\'אורות ליל שישי\' תחזור לעונה חמישית ואחרונה (אחרי הסיבוב הראשון שלה ב-DirectTV שמתחיל בסוף אוקטובר). הרימייק לסדרת הסבנטיז \'Rockford\' כרגע ירד מהפרק מפאת \'בעיית ליהוק\'.

עברו לישון עם הדגים (סדרות שבוטלו):
\'Trauma\', \'מרסי\', \'גיבורים\', \'חוק וסדר\', \'Kings\'.

עדיין נושמות (גורשו מ-NBC לטריטוריות אחרות):
\'מרלין\' שתמשיך ב-Syfy, \'סאות\'לנד\' שתמשיך לעונה שלישית ב-TNT, ו-\'The Listener\' שעוברת לגור בקנדה.


להמשך הסקירה של לוחות השידורים:
ABC, CBS, FOX, CW