המסך המפוצל

The End

אבודים מגיעה לקו הגמר, הזדמנות מצוינת להיזכר בפרקי הסיום הקודמים בסדרה

מאת: המערכת

פורסם: 22-05-2010
12 תגובות

אבודים לא עוד
עשרת הפרקים הגדולים
עשרת הרגעים הגדולים


כמו באסון המוני קולוסאלי או באירוע ספורט בינלאומי, פעם בכמה שנים מתאחד הכפר הגלובלי לצפות בפרק סיום של סדרה והופך את עצם השידור לאירוע טלוויזיני עתיר תשומת לב ובאזז תקשורתי. זה קרה ב-98\' עם סיינפלד וזה קורה שוב עכשיו, עת תגיע לסיומה אחת מהסדרות המצליחות ביותר שנוצרו – אבודים, הסדרה שאפילו נשיא העולם החופשי צריך להתכוונן לפיה.

פרט למכורתה ארה\"ב, השידור הגלובלי הישיר יכלול את אנגליה, איטליה, ספרד, פורטוגל, טורקיה ומדינתנו שלנו. פרק הסיום הכפול, \"The End\",ישודר בישראל בערוץ HOT3, החל מהשעה 07:00; עוד קודם לכן, בשעה 05:00 ישודר פרק Recap מיוחד המסכם את קורות הדמויות בשש העונות שחלפו. ביום שני בערב ישודרו פרקי הסיכום והסיום בליווי תרגום, ומיד לאחר מכן ספיישל ג\'ימי קימל, בהשתתפות יוצרי ושחקני הסדרה.



יותר מחמש שנים וחצי עברו מאז שעירקי, קוריאני ורופא אמריקני נקלעו לאותו אי בודד ומסתורי. לאורך השנים זכתה אבודים לשבחי הביקורת ולאהדת הקהל, והפכה מעוד סדרת טלוויזיה מצליחה, מיני רבות, לתופעה תרבותית נרחבת, עם הררי פרשנויות וניתוחים - חלקם פילוסופיים - לכל אחד מפרקיה. רגע לפני הפרק האחרון בואו נחזור לפרקי הסיום של עונות 1-5: 


עונה 1
צמד פרקי \"אקסודוס\" ששודרו אמש, חתמו עונה ראשונה מצוינת של \"אבודים\". נכון, הסדרה לא היתה חפה מפגמים, וגם הסיום לא היה מושלם, ובכל זאת היו כמה דברים בסיום העונה (ובוודאי במהלכה) שהיו עשויים בצורה נהדרת - הפיצוץ הפתאומי, שובה של ה(\"אין דבר כזה\") מפלצת, פתיחה הפתח המסתורי, המספרים המסתוריים עוד יותר, והחטיפה של וולט. מבלי להתייחס לצמד פרקי הפתיחה של העונה השנייה ששודרו ממש עכשיו בארה\"ב, המתח והסקרנות בקשר למה שיקרה בהמשך גדולים מבסדרות רבות אחרות.
(ברק דיקמן, הממיר 2/10/05)

עונה 2
איזה סיום עונה מ-ג-נ-י-ב קיבלנו ב\"אבודים\"! קודם כל, ולפני הכל, הפיתרון (או מה שנראה כמו הפיתרון) להתרסקות המטוס. כמה פשוט, ככה גאוני. שנית, הפעילות המגנטית הזאת שהתחילה להעיף כל מיני דברים בתוך הבונקר המבודד ברגע שהשעון הגיע לאפס ואי אפשר היה ללחוץ על הכפתור - זה היה פשוט כל כך מ-ג-נ-י-ב! בין לבין קיבלנו אור לבן בוהק במיוחד, חיה מוזרה שניסתה להגיד (או אולי לא) להרלי את שמו, פסל קריפי עם ארבע אצבעות, כמה פלשבקים על מה שהתרחש על האי אחרי שדזמונד הגיע לשם, וגם סיום שפותח פתח לכל מיני תיאוריות חדשות לגבי \"מה לעזאזל קורה בסדרה הזאת?\" (ברק דיקמן, הממיר 27/8/06)

עונה 3
במהלך כל הצפייה בפרק סיום העונה הכפול של \"אבודים\" היתה לי תחושה חזקה של \"משהו גדול עומד לקרות\". האירועים על האי, כמו אלו בתחנת ה\"Looking Glass\" לא היו מאוד מאוד מסעירים, אבל הם היו מספיק מעניינים (בן שוב מנסה לשחק משחקים עם ג\'ק) ושניים מהם אפילו היו ממש מצוינים (צ\'רלי מקריב את עצמו בסצנה מרגשת, הרלי דוהר קדימה ומציל את המצב), כדי לא להתבעס מהפלאשבק המאכזב למדי של ג\'ק. ואז, חמש דקות לפני תום העונה, שוב חזרנו אל אותו פלאשבק משמים. אז עכשיו הוא נפגש עם איזו בחורה מעברו. למה, הו למה, דיימון לינדלוף? תן לראות מה קרה על האי! מה קרה אחרי השידור ההיסטורי? האם הם נחלצים מהאי? או שהקשר שנוצר היה עם עוד אנשים רעים? האם באמת הניצולים שלנו עומדים לחזור הביתה? למי לעזאזל אכפת מהאישה הזאת שהוא נפגש איתה? אבל רגע, לא יכול להיות, זאת בעצם קייט! מה היא עושה שם? היא הכירה את ג\'ק לפני ההתרסקות? לא יכול להיות. לרגע, אבל רק לרגע, היה נדמה שכל שלוש העונות הללו היו מתוכננות מראש ע\"י קייט וג\'ק. ואז - הפה נפער בתדהמה. זה לא היה פלאשבק אל העבר, מדובר בפלאשבק אל העתיד, זמן מה אחרי שכולם כבר נחלצו מהאי. !Oh My God זה באמת קרה! מי היה מאמין? אז לא קיבלנו כמעט אף תשובה, אבל קיבלנו אירוע מטלטל שבהחלט טורף מחדש את כל הקלפים. מי היה זה שג\'ק הלך להלוויה שלו? למה אף אחד אחר לא הלך לשם? למה ג\'ק בטוח שהם חייבים לחזור לשם? מה הם שכחו? מה נסגר עם ג\'ייקוב? רק עוד 48 פרקים, שיימתחו על פני שלוש עונות, ונקבל - כך אני מקווה - את התשובות לכל השאלות. (ברק דיקמן, תנועת הצופים 28/5/07)



עונה 4
על ג`ין: אמנם חוק ידוע הוא שאם לא ראינו גופה כדאי לשמור על הספקות, אבל זו הייתה סצינה שוברת לב כך או כך, במיוחד לאור הפרולפסיס של סאן לפני כמה פרקים. אני מקווה לאיחוד המרגש, מה שמביא אותי לסצינה-החזקה-ביותר השניה בפרק: פני ודזמונד מתאחדים. לא ראיתי את זה מגיע. כלומר ברור שכן, אבל לא עכשיו. כבר אמרתי בעבר ואני אומר שוב: אני כל כך בעדם. האיחוד הזה, בגלל שהיה לא צפוי ושלא חיכינו שדזמונד יניח את רגלו על קרקע מוצקה ויגיח בפתח ביתה, היה מקסים במיוחד ומרגש כמיטב המסורת איתם. כאשר כמה דקות קודם הוא היה על סף מוות נשאבתי לזה היטב וזעקתי בשקט שהם לא יכולים לעשות את זה, אבל תכל`ס אם הייתי חושב לרגע הייתי מבין שלא ייתכן שהיוצרים יהרגו אותו בשלב הזה. לו עשו זאת, הסיפור של בן רוצה להרוג את פני כדי לנקום באביה (לא יקום ולא יהיה!) היה מאבד את רוב העוקץ שלו. התגובה של בן כשלוק מזדעק שכל אנשי הספינה הולכים למות: קלאסיקה, וגם מאוד אופייני לדמות. אפילו גיחכתי כשמעט לפני כן קימי פנה אל המצפון של כשסיפר לו על הפצצה שהוא עונד. שרלוט נולדה על האי כאשר היה במקום אחר. עכשיו השאלה היא אם אמה הרתה על האי או לא. מה היה הסיפור עם פארדיי, שהבריז ביודעין לג`ולייט? למה הוא החליט פתאום שזו תהי הגיחה האחרונה ועל כן מיילס ושרלוט חייבים לבוא איתו? הרי זה לא שהוא ידע שהאי הולך להיעקר ממקומו עוד זמן קצר. איפה היו שאר הניצולים - כמו רוז וברנרד למשל - כאשר ג`ולייט ישבה על החוף והביטה בעשן המיתמר (ולא, נניח, בשרירים של סויר, שיצא מלך!). ולאן המשיכו הניצולים ופאראדיי שעל הסירה? תכל`ס הם יכולים מתישהו להוות איום לגרסה של שישיית האושיאניק.
(yaddo, פורום טלוויזיה נענע 31/05/08)

עונה 5
פרק מופלא למדי בחציו. לא בגלל ההתרחשויות והאקשן, שהולכים ומוצאים חן בעיני פחות ופחות מסיבות שפירטתי בעבר, כמו בגלל שתילת ג\'ייקוב בעברם של האבודים ובכלל ההיחשפות לרקע שלו. איך הוא משיב את לוק לחיים, מציל את חייו של סעיד וכהנה (ליהוק הילדים היה מעולה - קייט הילדה נראתה בדיוק כמו המבוגרת. וכבר אז היא השפיטה בנים). חבל שלא ראינו עוד כאלה, במיוחד עם בני מינן למיניהם כמו צ\'ארלי ומר אקו, משום מה באיזשהו שלב זה הפסיק. זו הסיבה שהעדפתי יותר את החלק הראשון של הפרק על פני השני. החלק השני כלל יותר מדי דברים מיותרים, בכללו אחד הדברים הגרועים ביותר בסדרה - סוייר מספר לג\'ק על מותם המזעזע של הוריו כשהיה ילד, וג\'ק בתמורה אומר לו \"I had her\" על קייט הארורה. סתום פשר, לא קשור לשום דבר, לא לפצצת המימן והשלכותיה, כאילו כל מה שמנחה את האיש זה קייט עד שדעתו השתבשה. ואם זה לא מספיק, קייט גם הצליחה להפריד בין סוייר לג\'ולייט באחד מהטוויסטים היותר מוזרים: \"הסתכלת עליה כך אז החלטתי שעדיף שלא נכיר מאשר שנאהב וניפרד\". זוהי השאלה האלמותית, בפרפראזה על אלפרד טניסון, האם עדיף לאהוב ולאבד מאשר לא לאהוב בכלל? את ג\'ולייט אני עוד יכול להבין, היא ודאי הייתה נסערת, אבל לכל הרוחות, איך ומתי קייט שינתה את דעתה לטובת הפיצוץ? \"טוב, נו, אם כולם בדעה הזו\"? מאוחר יותר, הפרידה של ג\'ולייט וסוייר רגע לפני שנפלה הייתה קורעת לב ושדרגה להפליא את כל ההתרחשות. בסופו של דבר היא הספיקה לעשות את האקט הקרבני האחרון לטובת כולם, די בדומה לצ\'ארלי הי\"ד.
(yaddo, פורום טלוויזיה אג\'נדה 15/05/09)





לו\"ז אבודים, יום ב\' בערוץ HOT3

05:00 ספיישל סיום, שידור ישיר
06:30 קומניוניטי - פרק 6. לא קשור, אבל אחלה סדרה
07:00 פרקים 17-18, שידור ישיר

22:05 ספיישל סיום, מתורגם
23:30 פרקים 17-18, מתורגמים
00:55 ג\'ימי קימל - ספיישל בהשתתפות יוצרי הסדרה, דיימון לינדלוף וקרלטון קיוז והשחקנים.


דיון על הפרק האחרון - בפורום סדרות ותוכניות טלוויזיה