המסך המפוצל

הכבלים: יותר מזל משכל

מאת: assafTV

פורסם: 11-06-2002
4 תגובות
שני דברים שקרו לאחרונה בעולם התקשורת נראים לכאורה כעוד חסרון לכבלים אולם בדיעבד יתברר שמדובר ביתרון.

הדבר הראשון הינו עניין רכישת ערוץ 3 ע"י ערוץ 10. לכאורה חברות הכבלים צריכות להתנגד למהלך הזה שיוציא מהם את יצפאן, גיא פינס ושלל תופינים שזמינים רק למנויי הכבלים וכן יתר סדרות הרכש אשר גם צופי הלוויין נהנים מהם.

הדבר השני הינו ויתורה של חברת YES על ערוץ הסרטים הותיק (ערוץ 4) אשר לפי סקרים שהם ערכו נהנה מאחוזים נמוכים של שביעות רצון מקרב מנויי הלוויין. וכמובן העובדה שעכשיו יחסכו להם 6 מיליון דולר בשנה אינה ענין של מה בכך.

לכאורה הוצאת ערוץ 3 מהכבלים תפגע בהם אולם לדעתי הכבלים רק ירוויחו מכך. קודם כל אם ערוץ 3 לא יהיה בידם הם כמובן לא יהיו חייבים למכור אותו ללווין. נו אז מה! אתם בטח חושבים לעצכם. הרי עכשיו כל הסדרות והפקות המקור יהיו בערוץ 10 שגם מנויי הלוויין יוכלו להנות ממנו. נכון. אבל זה נותן הזדמנות לכבלים לפתח ערוץ חדש אשר לא יהיה מחוייב בחובת מכירה כמו ערוץ 3. בהחלט ייתכן שחלק מתכני ערוץ 3 יגיעו לערוץ כזה. ככה הכבלים גם יהנו מזה שערוץ 3 עדיין ישאר בצורה זו או אחרת אצלם וגם כל תכניו כולל סדרות הרכש יהיו חסומים עבור הלוויין שכן הכבלים לא יהיו חייבים למוכרו להם.

החלטת חברת הלוויין שלא לרכוש יותר את ערוץ הסרטים בוודאי הביאה חיוכים רבים בחברות הכבלים. הנה הצעה לכבלים: בטלו את הפקת ערוץ הסרטים והקימו ערוץ חדש 'סינמה בייסיק'. חברת 'יסמין' שמפיקה את ערוצי 'סינמה' תפיק את הערוץ החדש שתכניו יהיו דומים לערוץ הסרטים הותיק. מנויי הכבלים ירגישו אף בשדרוג מסוים באיכות הסרטים ומנויי הלוויין כאמור יהיו חסומים מלראותו, אם בגלל סירובם לרכשו ואם מפני שלא תהיה עליו חובת מכירה (אם כי סביר להניח שתהיה כמו שיש כיום על ערוצי 'סינמה' שאינם מועברים בלוויין עקב סירובם לשלם את הסכום שהכבלים דורשים - 15 מיליון דולר. לשם השוואה, ערוץ הסרטים עולה 6 מיליון דולר בשנה).