המסך המפוצל

כוכב נולד 8 - הנה זה בא

חממו את הגרון והכינו את הסלולרים. כוכב נולד חוזרת. התגעגעתם?

מאת: mwallens

פורסם: 21-04-2010
4 תגובות

אם השמש האביבית מלטפת את הפנים, אם הריח המשכר של הפריחה כבר באויר, ואם לא מפסיקים לפמפם את הפרומו בערוץ 2, זה כנראה סימן ש\"כוכב נולד\" כבר כאן. איזה כיף, עונה נוספת לתכנית הכי ממכרת מאז שאלירז יצא לחופשי. תוסיפו לזה את השיר החדש והנהדר של רוני דלומי (כנראה הזוכה הכי Underrated ש\"כוכב\" ידעה) שמתנגן ללא הרף ברדיו, ותראו שיש רק שתי אפשרויות:

1. לנסוע לריו דה ז\'נרו.
2. לנטרל שני ערבים בשבוע עבור העונה החדשה שכוללת הפעם גם חיפוש כשרונות בעיר הקרנבל.

אז כחלק ממערך יחסי הציבור של קשת, הוזמנתי כנציגת המסך המפוצל, יחד עם ה\"בלוגרים\", לצפות באודישנים במחנה האימונים שנערך בכפר הנופש לחיילים באשקלון. לשם, כזכור, מגיע כל מי שעבר את השלב הראשון של האודישנים, כלומר, כל מה שכולנו נצפה בו במסך הטלויזיה בעוד כחודשיים אחרי פרקי הפריק שואו המעיקים עם כל מיני יצורים משונים שבאים לעשות מעצמם צחוק בטלויזיה.

להרחיק לבירת הקסאמים קצת הלחיץ בהתחלה, אבל הנוף של הים, השמש השוקעת ושירת המתמודדים המתאמנים - הבוקעת מכל עבר, הרפו את המתח. הבמה הנוצצת באודישנים מרשימה כפליים השנה: בנוסף לפסנתר, הגיטרה והלוגו המרשים של כוכב נולד, מפוזרים על הבמה מסכי פלזמה עם תמונות של הזוכים משנים עברו שתמונותיהם מתחלפות בכל מספר שניות. בעוד ארבעה חודשים תמיד יוכלו לאתר את התמונה של המתמודד הצעיר כששערו עוד סתור ומפוצל, פניו נטולות המייק אפ מבריקות מחצ\'קונים והוא מזמר בין סקעת לנינט. לחץ?? בכלל לא.

המתמודדים עצמם מפתיעים בגילם הצעיר ובנוכחותם הבוסרית. נדמה, שמשנה לשנה גילם של אלה קטֵן, ופער של דורות הולך ומתהווה בינם ובין שולחן השופטים (שיש לציין שהוא גבוה משמעותית מגובה הבמה בה נבחנים המתמודדים. מסר כלשהו?). השנה, צביקה פיק נחסך מאיתנו, ובאמת הגיע הזמן לשים סוף לגרוטסקיות של השופט שבעונות האחרונות מלמל מבעד למשקפי השמש שלו הערות הזויות והפך ללא רלוונטי בעליל. במקומו הגיע פבלו רוזנברג, אולי כחלק מהגימיק של הנסיעה לדרום אמריקה לצורך מציאת כשרונות חדשים. ההזדמנות לבדוק מקרוב את צורת שיפוטו של רוזנברג לא הוסיפו לעמימותה של דמותו שקיימת אצלי מזה זמן מה – האם הגיחוך שהוא מעורר בדיבורו - מוצדק בשל תוכן הערותיו או שמא מדובר בעוול שנעשה לו בשל מוצאו הלטיני ופרסומות ה\"אל על\" שלא היטיבו עם תדמיתו?  אני מניחה שנצטרך לחכות לפרקים המלאים בשביל לקבוע בוודאות.



ההפקה עצמה מתוקתקת ומלוטשת כמו שרק מקצוענים יודעים לעשות. למרבה הפלא, אין שם קטעים מבויימים, השופטים באמת מחבבים זה את זו ודואגים לשעשע אחד את השני ברגעי הפנאי. כשנופל לרגע החשמל, קמה שם מהומה וכל אחד תורם את חלקו לבלאגן: צדי ומרגול מתרגלים ריצה קלה על בימת השופטים, דנה הולכת הצידה לבדוק איפור פנים, מיטלמן ועמוס בן דוד משתוללים עם דואטים על הפסנתר כגון \"באנו חושך לגרש\" וצביקה הדר, מלך הכיתה, מנצח על הצחוקים שהוא מריץ עם אנשי ההפקה.

חבורת ה\"בלוגרים\" מנצלים את הזמן כדי לצלם את כל מי שאפשר (כמובן שיש איסור חמור לצלם או לדבר עם מתמודדים), מה שמאפשר לצדי צרפתי לדגמן שעות מול מצלמה של בלוגר מעריץ. או אז חוזר החשמל ויואב צפיר הבמאי מחזיר את כולם לסדר. הוא יעמוד בצד ולא יפריע להצגה הזו שמתרחשת מעצמה בניצוחו של הגננת צביקה הדר, עד שהשופטים יפסלו מועמדים מבטיחים שאכזבו קשות בשלב הנוכחי והוא יפסיק את הצילומים וירוץ אליהם לאמבוש קצר. שאלנו אותו למה הוא מגן על כבודם של מי שהיו בינוניים מינוס והוא הגיב כאבא שזה עתה בישרו לו שבנו האהוב הוא לא יוצלח. הוא ענה לנו שהוא מאוד לוקח ללב כשמדובר באנשים שיתכן שיש לתת להם עוד הזדמנות. \"לכל אחד יש איזשהו אודישן גרוע. גם לזוכים בעונות הקודמות היו כאלה. אז תארו לכם שאנחנו מפספסים עכשיו אנשים טובים\". היחס הסופר אישי הזה מאוד הפתיע אותי כצופה צינית מהצד. יגידו מה שיגידו על התעשיה ש\"כוכב\", \"טדי הפקות\" ו\"קשת\" מנהלות – לפחות זה נעשה עם אנשים שאכפת להם.



באופן כללי, מכל כיוון אנחנו מקבלים את התחושה שצריך להתייחס אל הילדים החדשים בשכונה בכפפות של משי, כיוון שמדובר באנשים בשלב מאוד בוסרי בו עדיין לא הפנימו אלה מה הולך סביבם, ולא יודעים לדבר למצלמה או לעיתונאים. לנו, לקבוצת הכותבים, שישבו במרחק מה מהבמה ולא הצליחו לראות את הבעות הפנים והמניירות של המועמדים, נדמה היה שכולם שרו מאוד יפה. כל מה שמאוד ברור כשהמצלמה מתפקסת על פניו של המועמד, הופך לסוג של חידה עבורנו – \"למה הם העיפו את הבחורה הזו? היא שרה כ\"כ יפה\" אמרו כל הציניקנים שבעוד שניה ישחזו את עטיהם וינגסו ברוב המתמודדים עד לעייפה. וכנראה שזהו סודה של הבוסריות. כשאתה עדיין חלש, חשוף ומחוץ לשמיכה העבה של היח\"צ, אפשר לחוש אליך את אותה חמלה טבעית שחשנו אז לפני שבע עונות, לפני שהזוכים הפכו לחלק מהתעשייה המשומנת של הסלבס ונקשרו בשמם של דוגמניות  ושחקנים. ככה אנחנו אוהבים אתכם, כשאתם לא מוגנים. אבל חכו חכו. נתראה בעוד חודש!!