המסך המפוצל

אחד משלנו - ראיון עם טים מייניר

ראיון בלעדי עם אחד מיוצרי \"אנג\'ל, \"פיירפליי\" ו\"בית הבובות\"

מאת: Mika Gill

פורסם: 10-04-2010
9 תגובות

לראיון המקורי באנגלית
הראיון מכיל ספוילרים ל\"בית הבובות\".
(מאנגלית: איריס בוסקו)


למען האמת, עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה שראיינתי מישהו, כך שקצת חששתי. אך כשמצאתי את טים מייניר בפייסבוק, והוא אישר את בקשת החברות שלי, לבי החל לפעום בחזקה. הייתכן? יכול להיות שהאיש המוכשר והעסוק הזה יואיל להקדיש לי קצת מזמנו לראיון?
לאחר כמה חודשים שבהם בישלתי את הרעיון והתגברתי על פחדיי, שלחתי לו הודעה ושאלתי אותו אם הוא מוכן להתראיין. כיוון שזמן ומרחק הפרידו בינינו, האופן הטוב ביותר לניהול הראיון היה שאכתוב את השאלות, אשלח אותן לטים, ואאסוף את התשובות לקריאתכם ולהנאתכם.
נתחיל בנושא האחרון, \"בית הבובות\":

האם לדעתך \"בית הבובות\" בוטלה טרם זמנה? לולא בוטלה, איך היית רוצה לראות את הסדרה מתקדמת?
אני חושב שהתקדמנו לכיוון הנכון בסוף. אני לא יודע אם אפשר לומר שהיא בוטלה טרם זמנה, בכלל לא היו לה צופים!

- זה לא ממש נכון, אנחנו צפינו בה. אבל נראה שאנחנו לא נחשבים ממש לצופים, מבחינת FOX. מה שמוביל אותי לשאלה הבאה, הכי בוערת במוחם של מעריצי ווידון, למה FOX?

כולנו רוצים לדעת, למה FOX, שוב ושוב? למה לא ליצור ישירות בשביל המעריצים, ללא תלות ברשתות ובתאגידים?
למעשה, מוכרים למי שמוכן לקנות. נכון לעכשיו אני עובד על סדרה בשם Terriers לרשת FX עם שון ריאן מ\"המגן\" ועם טד גריפין (\"\"אושן 11\"). אני נרגש לעבוד על סדרה לרשת כבלים, כל הסדרות שאני אוהב משודרות בכבלים.

- חבל שהראיון אינו חי, אחרת הייתי מנסה לדלות קצת מידע על Terriers, אבל צריך להסתפק במה שמקבלים. לכן חזרנו לדבר על \"בית הבובות\".

למה או למי מ\"בית הבובות\" תתגעגע הכי הרבה?
לאנשים. לשחקנים המדהימים ולצוות היוצא מן הכלל של אנשים מוכשרים וחברותיים. לתסריטאים הנהדרים. לאנשים שהאירו את יומי.

מי גילה את אֵנבר גז\'וקז\'? אין ספק שהוא התגלית הכי גדולה של הסדרה. אתה גם כתבת את הפרק \"הדברים היפים\", שבו לראשונה נתנה לקהל הזדמנות לראות את משחקו הגאוני של אנבר, כיצד נרקם הרעיון לתת לו לשחק בחורה?
אני מניח שג\'וס גילה אותו. למטרות שלנו, בכל מקרה. כיצד נרקם רעיון הפרק? ג\'ד ומוריסה סיפרו לי על הריקוד הנשי המצחיק שידוע שאנבר רוקד, מו שחזרה אותו בפניי. הפרק ממש נבנה מסביב לרצון שהוא ירקוד את הריקוד הזה מול המצלמות. סיפור הרוצח הסדרתי והחלפת הגופות נוצר רק מהשאלה \"מה הסיפור ההפוך הכי קיצוני שאפשר לספר כך שהריקוד של אנבר יהיה מצחיק ככל האפשר?\"


אנבר גז\'וקז\', \"בית הבובות\". אוהב לרקוד


לא התאפקתי, והגנבתי לראיון שאלה שהתבררה כטיפשית למדי מצדי. אבל לדעתי התשובה לגמרי שווה את זה, אפילו אם אני יוצאת הכי מטומטמת בעולם.

אגב רעיונות מעולים... מאיפה הרעיון לסדרה Wonderfalls, ולמה לכל הרוחות לא צפוי בעתיד סרט המבוסס על הסדרה?
בריאן פולר וטוד הולנד יצרו את הסדרה. הפיילוט כבר היה מוכן כשהם ביקשו ממני להצטרף לכתיבה. חכם מאוד לתת למישהו אחר ליצור משהו גאוני ואז להצטרף ולקבל חלק מהקרדיט. אני יודע שבריאן רצה לכתוב סרט, מי יודע? אולי זה עוד יקרה.

- כן, פוצית מושלמת. אבל מרגשת אפילו האפשרות הקלושה לסרט של Wonderfalls. במיוחד עכשיו, כיוון שקרוליין דברנס (ג\'יי טיילר, א.ב) הולכת להיקבר בסדרה של שונדה ריימס... הלאה.

בהפקה יש לך הרבה תפקידים – תסריטאי, מפיק, במאי – ואלה רק תפקידים שמכירים אנשים מחוץ לתעשייה. מה התפקיד האהוב עליך ביותר?
במאי. ככה אני לא כבול למחשב ומסנן שיחות כל היום מחשש לשמוע את השאלה הבלתי נמנעת \"איפה זה?\". זהו תפקיד חברתי, פירושו שהכתיבה הסתיימה, ובכל מקום שבו אני מכופף את ברכיי מישהו מניח כיסא מתחתיי ודונאט בידי.

אבא שלי אומר שאוהבים את כל הילדים באופן שווה, אך תמיד אחד מהם קרוב יותר ללב. מי מילדיך הטלוויזיוניים קרוב יותר ללבך ולמה?
כמעט בלתי אפשרי לומר. כנראה \"אנג\'ל\", כיוון שכך התוודעתי לעולם של ווידון, שם הייתי פורה ביותר ושם ניתנה לי הזדמנות לביים.

אגב \"אנג\'ל\", ברצועת הבמאי של אחד מהפרקים ג\'יין אספנסון מדברת על המצאת הדמות של דניס ואומרת שכשתסריטאי ממציא דמות, הוא מקבל תמלוגים בכל פעם נוספת שמשתמשים בה, אלא שדניס היה רוח רפאים בלתי נראית.
איך זה עובד עם הדמויות השונות ב\"בית הבובות\" שחוזרות לעיתים בגוף אחר? או במקרה של אקו – כשהיא חוזרת לדמות מהעבר לזמן קצר (לדוגמה, לרוצח מ\"הדברים היפים\")?
שאלה טובה. לא בדקתי את הנושא. אני משער שתשלומים כאלה נופלים קצת בין הכיסאות.


אלייזה דושקו עם טים מייניר על הסט של \"בית הבובות\"


איך התחלת לעבוד עם ג\'וס ווידון?
דיוויד גרינוולט, שיצר איתו את \"אנג\'ל\", ביקש ממני להצטרף לצוות ב-1999, כשהסדרה החלה. לפני כן נפגשתי עם ג\'וס ודיוויד, ואני חושב שהפחדתי קצת את ג\'וס. הוא אמר לדיוויד שהוא היה מעסיק אותי אלמלא היה צריך להיות איתי באותו חדר. הוא חשב שאני אדם כועס וכנראה גם מטורף.

מה דעתך על גודל הפנדום של ווידון? אתה נהנה להיות חלק ממנו?
אני מת על הפנדום. אני מעריץ. אחד משלנו! אחד משלנו!

כשניגשים אליך עמיתים מהתעשייה ואומרים לך שהם מעריצים (אני אישית מכירה כמה בכירים מ- HBO שהם מעריצים), איך אתה מרגיש?
אדיר.

מה אתה הכי אוהב לעשות בזמנך הפנוי?
לקרוא. בלוגים, ספרים – בדרך כלל לא סיפורת.

- השאלה הזו ממש נפלה עליי מהשמים, מזל של מתחילים. כיוון שאני תולעת ספרים, אני תמיד רוצה לדעת מה אחרים קוראים, אפילו אם לא הוכח שהם אוהבים לקרוא.

מי הסופרים האהובים עליך?
ג\'יימס אלרוי, הארלן אֶליסון (הא, לשניהם יש \"אל\" בשם), רוברט היינלין, מארק טווין, ג\'ורג\' אורוול.

זו שאלה טיפשית מאוד, אבל מה היית לוקח איתך לאי בודד (אם היית יכול לתכנן שתיתקע על אי במפתיע)?
כדור פורח.

- כשסיפרתי לטים על הראיון הזה לראשונה, אמרתי לו שהראיון הוא בשביל מגזין טלוויזיה ישראלי בשם \"המסך המפוצל\". בתגובה הוא אמר שאף שהוא עסוק מאוד, ישראל היא הארץ השנייה האהובה עליו ביותר. אתם יודעים שמתבקשת פה שאלה חשובה.

אמרת שישראל היא המדינה השנייה האהובה עליך, מה המדינה שבמקום הראשון?
ארה\"ב!

ביקרת פעם בישראל? אם כן, מה הכי אהבת? אם לא – למה אתה מחכה ואיך נוכל לסדר לך ביקור?
מעולם לא ביקרתי בישראל, אשמח לבקר בה בעתיד.

- שמעתם, חברי שגרירות סאנידייל בישראל? תתחילו לעבוד!

אתה מצליח מאוד בהוליווד, איך אתה מסביר את העובדה שאתה כה צנוע ונחמד?
הקרדיט להורים!

מבין כל הסדרות שלך שבוטלו טרם זמנן, איזו היית מחזיר לחיים לו היית יכול?
את \"פיירפליי\".



פיירפליי ז\"ל