המסך המפוצל

הישרדות, עונה 20, פרק 5

הפרק שודר ביום חמישי 11/3/10. ספוילרים לפרק

מאת: okok4

פורסם: 12-03-2010
21 תגובות

חמש הערות קצרות על הפרק

1. שבט הגיבורים הוא שבט של לוזרים. שכל לפאזלים אין להם; יכולות אתלטיות גם אין. הם טובים רק באלימות מתפרצת, כמו באתגר ההיאבקות ובאתגר הנוכחי בו ג\'יי.טי הטיח את קואץ\' בחוזקה לרצפה, רופרט דפק לג\'רי את הראש בעמוד וג\'יימס... כמעט שבר לעצמו את הרגל. יש לציין שהאתגר הזה גם מזמין ברוטאליות מוגזמת; ג\'ף כתב בבלוג שלו שבדיעבד זו היתה טעות להחזיר את האתגר הזה (כשגם בפעם הקודמת המתמודדים יצאו ממנו חבולים קשות) ובכל מקרה אין בכוונתם להשיבו בעונות הקרובות. גם \'משתה הסכרת\' ששבט הנבלים זכה בו לא נראה לי כמו רעיון חכם, אבל זה כבר נושא אחר.

2. אני שמח שראסל מצא את האליל, ובמיוחד שהוא מצא אותו בדיוק בזמן שכל השבט שלו היה עסוק במדיטציה מטופשת על החוף. אז מה עושים עם האליל? ראסל יכול לכתוב ספר הדרכה. הפניה לפארווטי, הנחש שכולם רוצים להעיף, היא צעד נבון מאוד; לכשתגיע ההדחה הבאה היא תהייה על הכוונת, והיא יודעת את זה. ברית עם ראסל
בשבילה היא חבל הצלה פוטנציאלי. בפרק הקודם טיסון סיפר לכולם כמה שקואץ\' חש דחוי, בודד ומתוסכל; כמו האריות בסרטי הטבע בדיסקברי צ\'אנל ראסל מאתר את החוליה השברירית בדבוקה ותוקף. וקואץ\' הוא כמו שאמבו אחרי פן בשיער; מחווה קטנה של נאמנות וטראח - קנית אותו. הדיסוננס היחיד בברית הזו היא שג\'רי, בת בריתו של קואץ\', לא סובלת את פארווטי; אם הוא ישתף אותה בתוכנית הבליינד-סייד לבוסטון רוב שהוא רוקם היא עלולה לפנות לרוב ולקלקל את הכל (היא ודאי תציע לפצל את הקולות בין ראסל לפארווטי בשביל להעיף את האחרונה במקרה שראסל ישתמש באליל).


cheers

3. שבט הגיבורים הוא לא רק שבט של לוזרים אלא גם שבט של מטומטמים, שזה גם יכול להיות קשר של סיבה ותוצאה. אין שום סיבה שבעולם להשאיר במשחק משתתף נכה ולהעיף אחד בריא, לא משנה עד כמה הבריא מהווה איום עתידי על הסדר הטוב. בשלב הזה הם אמורים לחשוב רק על איך לנצח - על מנת שלכשיגיע האיחוד הם לא יהפכו לברווזים במטווח. אז אמנדה חושבת שג\'יימס הוא אח שלה כי הם אחוקים מהעונות בסין ומיקרונזיה, רופרט מרגיש כלפיו אחוות פצועים או משהו כזה, וג\'יי.טי הרס לעצמו את המוניטין בהדחה של סירי וההצבעה הנוכחית היא הזדמנות פז בשבילו לקושש את שברי האמינות מחדש. לפחות לקנדיס יש שכל להבין שג\'יימס הוא dead weight וככזה אין לו מה לחפש יותר במשחק הזה. לא שזה עזר, כי במועצת השבט היא כתבה את שמו של טום, לא לפני שנימקה ש\"זו ההחלטה המטופשת ביותר שיכולנו לקבל\". לפחות היא יודעת שהמהלך שלה אדיוטי לחלוטין, גם משהו.

4. \"אתה אדם נהדר אבל אני עומד במילתי\" אמר רופרט למצלמה וכתב את השם של טום. כמו קנדיס, ניכר שמישהו השקיע הרבה מאמץ בלשכנע את כולם שזה יהיה המהלך הנכון להשאיר את ג\'יימס במשחק. הרי לג\'יימס אין יכולות לשחק משחק חברתי, את זה אנחנו כבר יודעים מהעונות הקודמות (ובעונה הזאת גם נוכחנו שמאחורי הגורילה החייכנית והסמפטית לכאורה מתחבא בריון חמום מוח). אז מי השתדלן? אמנדה. היא כנראה שגעה לכולם את המוח בשביל שישאירו אות הdead weight המיותר במשחק. אחרי התסלקותה של סירי תפסה אמנדה את ההנהגה, מנווטת את עצמה ואת ג\'יימס לקראת האיחוד עם פארווטי. לא שזו אסטרטגיה לקויה - מבחינתה זה צעד מתבקש והגיוני - אבל קצת עצוב שכולם שם מסביב משתפים איתה פעולה מבלי לשאול יותר מידי שאלות. לאחר ההפסד הבא היא ודאי תצביע על קולבי ותצווה להשליכו, וכל האסקופות הנדרסות שמקיפות אותה ימלאו את הצו, לא משנה שהכל מתפרק מסביבם. שבט של לוזרים.

5. בשבוע הבא כדורסל קולג\'ים מטופש דוחק את הישרדות מלוח השידורים. פרק חדש ישודר באופן חד פעמי ביום רביעי בעוד שבועיים (24.3). 

מילים אחרונות של טום:






ציון: 9