המסך המפוצל

רוצחים מקסימים

שלוש עונות הסתיימו השבוע ב-yes, שלושתן התרכזו ועסקו ברוצחים. זהו סיפורם

מאת: lwc

פורסם: 08-02-2010
6 תגובות


הכתבה מכילה ספוילרים ל\"רובין הוד\", \"הבטן הרכה\", וכל \"דקסטר\" כולל סוף עונה 4.


שלוש עונות של שלוש סדרות הגיעו לסיומן בשבוע שעבר ב-yes. אחת מהן סיימה סדרה ושלושתן הכירו לעולם גיבורים רוצחים כדרך חיים.


  הבטן הרכה
הראשונה והרצינית ביותר היא עונה 2 של \"הבטן הרכה\", עונה כה רצינית שאפילו העירום נשמר בה בעיקר לחשפניות ברקע (מה שלא עצר מהקמת בלוג לנושא). עונה זו הציגה את המאפיה והמשטרה המושחתת באוסטרליה עם כניסתו של עידן הקפיטליזם הפרוע של רייגן ותאצ`ר. רשמית התרכזה העונה בארגון \"מר אסיה\" - ארגון שמהמעט שהוצג נראה היה שראוי לסדרה משלו - אך למעשה התרכזה ב\"גיבורים\" הרעים והמרצחים שלה. אלו שהיה קשה שלא לחבב.
 
הראשון הוצג כ\"טרי הקיווי\", אמן כריזמטי מניו זילנד שיכול במבט אחד של עיניו הכחולות לגרום לגננת ילדים דוגמנית לזרוק את חברהּ ולהפוך לפילגש וסגנית סנדק ארגון סמים. השני - חבר במאפיה - הוצג כדוד אוסטרלי שמנמן וטוב לב שכמו שמוכר לנו פה, בסך הכול ביקש שאזרחים יפי נפש יירדו לו מהגב בזמן שהוא עושה לביתו (ולמסעדה של הפילגש הבלונדינית).
 
הדוד אפילו לא רצח בעצמו. גם האמן בדרך כלל שילם לאחרים לעשות זאת במקומו (בעונה 2 הפשע המאורגן האוסטרלי עדיין היה מורכב מאנשים בודדים ששילמו לשכירי חרב מזדמנים או קבועים עבור כל פרויקט).
 
סוף העונה יכול היה באותה המידה להתרחש בישראל. היחיד ששילם באמת - למעשה בחייו - היה האמן, וזה כי נתפס באנגליה ולא באוסטרליה. אפשר להיזכר בו בכל פעם שסנדק ישראלי צווח לשמיים כשמאיימים להסגירו לארה\"ב. העונש האוסטרלי המקסימאלי היה 15 שנים בכלא (לפני התנהגות טובה) לש\"ג שרצח את מנהיג האזרחים יפי הנפש, ועונשים סמליים למשלחיו הישירים. השוטרים המושחתים שאפשרו הכול - כולל חברם שנתפס מושתל במשטרה הפדראלית - לא רק שלא נענשו, ולא רק שלא הואשמו, אלא שאף לא פוטרו (נאמר שרובם הועברו ליחידות שלא קשורות בסמים). הדוד, שהגיע לספרד (שהוצגה כמדינת עולם שלישי), מת לבסוף מסרטנו המתמשך, וכך הכשיל עשור של תכנונים שנבנו על גבי הודאת ערש הדווי שקיוו שייתן. את ראש המאפיה אפילו הירי בפנים והסיגריות הכפולות לא חיסלו, והוא יצא לפנסיה כמו ממשיכו הלא ישיר מהעונה הראשונה. משום מה כל זה לא הפריע לאשת המנהיג לסגור מעגל בהתרגשות.
 
ישראל כיכבה באופן ישיר כאשר עסקת סמים מטורפת בגודלה מלבנון גרמה לחיסול יבוא הסמים. נקווה שטננבאום לא היה מעורב.
 



דקסטר
מה שמשאיר אותנו עם \"דקסטר\". בתנאי שנעמיד פנים שבטיסטה ולגוארטה לא כופים עלינו דרמת יחסים לא מוסברת, \"דקסטר\" היא עדיין הסדרה האיכותית ביותר בטלוויזיה, ולו רק בגלל שדמותו שנואת הטוקבקיסטים של Ghost dad היא זו שכבר עונה שנייה ברצף מצליחה להוכיח שהקוד של הארי נכתב בדם. או שמא בגלל שהתשובה המוחצת לכל סדרות הגילמור למיניהן תהיה אבא חד הורי שרוצח בלילות.
 
עם זאת, האם זו מקריות שמצד אחד מעולם לא נאמר שדקסטר אימץ את הילדים, ומצד שני הודגש דווקא בפרקים האחרונים קיומם של סבא וסבתא שאינם קשורים לריטה ובטח שלא לדקסטר? הייתי מתנבא שבצעד בלתי נמנע - אולי אפילו כבר בפרק הראשון - היתומים יעברו אליהם, לפחות באופן זמני, ודקסטר יישאר לבד עם תינוקו הביולוגי שהתבוסס בדמה של אימו. מכיוון שהוא לא מבלה הרבה בבית, הייתי בונה על איזה רומן עם בייביסיטר פלרטטנית (כדאי להיזכר בתגובותיו המשעשעות לפלירטוטים של לגוארטה בעונה 1).
 
האם בזמן שאחז טריניטי מאחור בריטה העירומה באמבטיה, הוא סיפר לה על בעלה? האם בכלל נתגעגע אליה, אישה שבעבר התחתנה עם בעל מכה ובהווה התגאתה באגרוף שנתן בעלה לשכן שנישקה? מי יודע, אולי היא תישאר כ- ghost ריטה - הרוח הנגדית של דקסטר - ותציק לו עוד יותר מאשר בימי חייה.
 
בכלל לא ברור איך יסביר דקסטר את הרצח. אצל טריניטי, אמהות נשואות נשמרות לרצח ההתאבדות. האם הספיק טריניטי לבצע עוד שני מעשי רצח אחרי חטיפת הילד ובכך סיים בהצלחה את הסייקל והגדיל אף יותר את נצחונו הסמלי על דקסטר?
 
מה שבטוח, על אפו ועל חמתו יקבל דקסטר את האליבי האולטימטיבי - מעכשיו דווקא כל ניסיון מצידו להיראות כאדם סטנדרטי ייתפס כמוזר.