המסך המפוצל

הקרב על הרייטינג 14/12/09 - 20/12/09

הטור חוזר מהחופשה, ומסכם את נתוני הרייטינג של שבוע השידורים החולף.

מאת: תתש

פורסם: 24-12-2009
15 תגובות

טופ 25 בני 18-49 יום ב\' 14/20 – יום א\' 20/12


זה היה השבוע שלפני חג מולד, ובזמן ששאר הרשתות היו שקטות כעכבר ושידרו שידורים חוזרים, CBS שידרה פרקים חדשים והשיגה צופים.
\"המפץ הגדול\" שוב שברה את השיא של עצמה, ו\"שני גברים וחצי\" הביאה את השיא של העונה. גם \"הישרדות\" החביבה עם מספרים נאים משלה. NCIS ושאר דרמות הפשע הביאו מספרים רגילים, בעוד שגם \"אמא\" האהובה ו- Accidentally On Purposeהפחות טובה השיגו שיאים עונתיים.
אפילו בשידורים חוזרים, FOX ממשיכים להרשים. Animation Domination, כשמו כן הוא, הביא מספרים נאים, כשהסיפסונים מצליחים להתעלות על פרקים חדשים. אפילו תוכנית הריקודים עם המספרים הבינוניים, הצליחה להביא מספרים נחמדים.
NBC כרגיל בפוטבול תלויים, אבל גם בשבוע חלש כמו זה הם מצליחים להכניס תוכנית או שתיים נטולות כדורים.
ABC צנופים בשנתם, חולמים על איים אבודים וטבלאות נילסן עם שמם מתנוסס בראשן. אבל כל מה שהם יקבלו לחג השנה הם גרביים עם פחם.

טופ 25 מספר צופים כללי יום ב\' 14/20 – יום א\' 20/12




NCIS חזרה למקום הראשון בקרב כלל הצופים, בעוד משחק הפוטבול נמצא במקום השני. \"שני גברים וחצי\" ו\"המפץ הגדול\" עם שיאים גם בקרב כלל הצופים. ל\"הישרדות\" היה את הגמר הכי ניצפה מאז \"הישרדות: סין\". וכרגיל, כל דרמות הפשע של CBS בטבלה.
שבוע חלש כמו זה מספק הזדמנות לתוכניות שהסיכוי שלהם להיכנס לטבלה הוא שווה ערך לסיכוי של \"בית הבובות\" לקבל הזמנה של פרקים נוספים. בעוד \"אמא\" לא נמצאת כזה רחוק בדרך כלל, סדרות כמו \"גארי\", \"כריסטין\", SYTYCD (שמתקשה להיכנס לטופ 20 בקיץ) ואפילו \"משפחת סימפסון\" (מעולם לא הייתה פופולארית בקרב כלל הצופים לעומת הקהל הצעיר) נמצאות עשרות מקומות מתחת ל-25.


ממוצע שבועי של הרשתות הארציות
שבוע 13, 14-20 בדצמבר 2009


ההחלטה לשדר פרקים חדשים והארבע שעות של \"הישרדות\" השבוע, השתלמו מאוד ל-CBS כשהם מנצחים בכל קטגוריה מלבד ה- 18-34 באופן מוחץ.
NBC ו-FOX בשיויון מוחלט בקרב בני 18-49 ועם הבדל של עשירית בשתי הקטגוריות האחרות, כש-NBC מצליחה להתרומם טיפה מעל FOX בזכות מספר הצופים הגבוה יותר.
ABC רק סופרת את הימים עד אחרי סוף חופשת חג המולד. כשהשידורים החוזרים שלך מקבלים רייטינג די קרוב (ואפילו פחות) לזה של השידורים החוזרים של \"יומני הערפד\", מבינים למה ABC רוצה איזה פרוצידורל מצליח באופן נואש.
CW צריכה להודות כל יום על קיומה של \"יומני הערפד\". מרתון השידורים החוזרים של הנ\"ל הביא מספרים גבוהים בהרבה מכל שידור חוזר של סדרה אחרת שיש ל-CW, ואני לא אופתע אם הרייטינג של השבוע הזה גבוה בערך פי 2 מזה של השבוע המקביל אשתקד.


ממוצע עונתי של הרשתות הארציות
21 בספטמבר - 20 בדצמבר 2009


CBS צימצמה פערים השבוע, אבל ההובלה של FOX בקרב בני 18-49 בטוחה עד ש\"איידול\" תחזור באמצע ינואר כדי להביס את המתחרים. בקרב בני 18-34 FOX מובילה בפער גדול שיהפוך לעצום כאשר \"איידול\" תחזור, בעוד CBS מעל כולם בקרב כלל הצופים ובני 25-54 ונראה שהמצב לא הולך להשתנות עד סיום העונה.
ABC ו-NBC צמודות מאוד אחת לשניה בקטגוריות הגיל, בעיקר בגלל הפוטבול שמנפח את הממוצע של NBC. למרות שהפוטבול נגמר עוד שבועיים, ל-NBC יש את 12 ימי אולימפיאדת החורף שהם שווי ערך למשהו כמו ארבעה חודשים של פוטבול, ובנוסף כמה סדרות בקנה שלא יכולות להיות גרועות יותר מבחינת רייטינג ממה שיש להם כרגע, בעוד ל-ABC אין שום דבר משמעותי חוץ מ\"אבודים\" והיסטוריה של ירידת רייטינג בחצי השני של העונה.

ממוצע עונתי של הרשתות הארציות
עונת 2008-9 לעומת עונת 2009-10 במשך 13 השבועות הראשונים




FOX היא הרשת היחידה שמצליחה לרשום עליות בקטגוריות הגיל השונות. CBS למעשה כמעט ללא שינוי לעומת העונה שעברה עם ירידות מינמליות או ללא שינוי בקטגוריות הגיל ובקרב כלל הצופים.
הכעס על NBC בגלל לנו הופך אותה לשק חבטות בעיתונות האמריקאית בכל מה שקשור לרייטינג המידרדר שלהם, בעוד הירידה של ABC ברייטינג לא זוכה לשום התייחסות. מעניין מה יהיה בסוף העונה כש-NBC אולי אפילו תסיים עם עלייה קלה בזכות אולימפיאדת החורף, ו-ABC תסיים עם ירידות גבוהות יותר.
למרות העליות המרשימות ש-CW רושמת, כדי באמת להיות מעל העונה שעברה היא צריכה להיות בסביבות ה-20% מעל בבני 18-49 ו-30% מעל בקרב בני 18-34.

אם אתם מעוניינים ברייטינג של סדרות שלא הופיעו באחת מהטבלאות או בסדרות שמשודרות בכבלים אתם מוזמנים לבקש זאת בתגובות.