המסך המפוצל

הישרדות, עונה 19, פרק 13

הפרק שודר ביום חמישי, 10/12/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: okok4

פורסם: 11-12-2009
9 תגובות

בסופ\"ש הבא עונה 19 - שהתחילה לא משהו אך השתפרה פלאים מפרק האיחוד - מסתיימת (בחמישי - פרק 14, בשבת בראשון - הגמר והריוניון) ובמהלך מעט משונה CBS החליטו לדחוס שתי הדחות בפרק אחד. הדחה כפולה לכשעצמה אינה דבר רע, רק אם CBS כל כך לחוצי לוח-שידורים, מדוע היה נחוץ לדחוף את הלקט ההוא לפני שבועיים. ועוד ענייני הפקה: נראה שהעונה החליטו לחסוך כסף ולבטל את הטסת קרובי המשפחה לסמואה; בסדר גמור מבחינתי, שלב האירוח המשפחתי תמיד נדמה היה זר ופגם בדינמיקה של המשחק, שאמורה להיות אוטרקית ובלתי תלויה בגורמי חוץ.

בשבוע שעבר נבעט ג\'ון, ללא ספק ממדעני הטילים הפחות מוצלחים שיצא לי להכיר. הצורה בה הוא עף ממחישה יפה את פרקטיקת ההדחות העונה: ראסל מתרברב בפני מישהו ומגלה לו סוד; ראסל מבין שהסוד שהוא כרגע גילה עלול לסכן אותו; ראסל דואג להעיף את אותו מישהו. אה, ושאמבו מופתעת, זה גם חלק מהחבילה. המשחק הזה יכול להמשך לנצח ועדיין שאמבו לא תבין שלאף אחד במשחק לא אכפת ממנה, עד כדי כך שהם אפילו לא טורחים לעדכן אותה לגבי ההדחות הצפויות.


הוא מאוד אהב להסתכל לצדדים, דייב  

ההדחה הנוכחית הגיעה כבר לאחר רבע שעה, כאשר הקונצנזוס בשבט הוא שדייב צריך לעוף. בדקות שלפני, מוניקה עוד ניסתה לשכנע את ראסל שיהיה חכם יותר להעיף את שאמבו כי היא מהווה איום גדול יותר לנצחונו במשחק מאשר דייב ובלה בלה בלה. שזה לא ממש מדוייק: גאלו חושבים שהיא בוגדת שאשמה חלקית במפלתם. אז מי בדיוק יצביע לה? מצד שני, ג\'ון ולורה, וגם דייב אם יודח - לא יצביע לראסל, כך שמי שירוויח מההפקר הוא המתמודד השלישי שיצטרף לראסל ושמבו בגמר, יהיה אשר יהיה.

הנסיונות של מוניקה לא צולחים ודייב מודח, כצפוי. בערך בשלב הזה הייתי מצפה שג\'ייסון, מיק ונטלי יתחילו במשחקי סימולציה בינם לבין עצמם, תוך הבנה שלפיינל 3 מגיעים, אפעס, שלושה. בעלי הסיכוי הנמוך ביותר להצטרף לראסל ושאמבו בגמר צריכים לנטוש את הברית, להצטרף למוניקה וברט ולהעיף את השאר. עכשיו או לעולם לא. אבל החבורה שם כך כל מוקסמת מראסל עד כדי שיכולות החשיבה שלהם שותקו לחלוטין. ג\'ייסון ומיק מגמגמים איזה משפט על חוסר היכולת לבטוח בראסל, ובערך זהו. בהצבעה השניה פואה-פואה מדיחים את מוניקה ואומרים שלום לאפשרות התיאורטית לבצע פוטש לראסל.

קצת אירוני שהמתמודד האחרון שנותר מגאלו (שאמבו לא נחשבת) הוא אחד המתמודדים המחוקים ביותר בתולדות התוכנית. בפרק הלקט נתנו לו להגיד כמה משפטים אבל פרט לכך ברט פשוט לא קיים בתוכנית. באמצע הפרק ראו את ראסל ומיק מסתודדים ומדברים על כל שברט הוא הסכנה הגדולה ביותר במשחק. מאיפה זה הגיע? כמובן שהשיחה הזאת היתה רמז גס לזכייתו הקרובה בחסינות, אבל, וואלה, הפקה אמריקאית יקרה, אי אפשר לדחוף כזה משפט לתוכנית אחרי שבמשך עונה שלמה דאגתם להבהיר לנו שברט הוא כלום מוחלט. אפילו זיפים אין לו!

במועצת השבט השניה אהבתי את הגישה הזחוחה של מוניקה. היא היתה מלאת ביטחון יחסית למישהי עם 2% סיכוי להשאר במשחק. גם ראסל יצא תותח עם שליפת האליל; אם למישהו מפואה-פואה היה ספק בנוגע קל להצבעתו, האליל הזה פחות או יותר ניטרל כל הצבעה נגד ראסל. כמה נחמד היה לצפות בבליינדסייד שכזה, הלא כן? אולי ביקום מקביל עם מתמודדים פחות מטומטמים התוכנית של מוניקה היתה יוצאת לפועל.



נותרנו עם ראסל, שאמבו, מיק, נטלי וג\'ייסון. אה, וברט. בהנחה שברט לא יזכה שוב בחסינות, הוא יצטרף למושבעים ביום חמישי. המשך ההימור: מיק זוכה בחסינות באתגר הסיבולת. ג\'ייסון עף במועצת השבט. ואחריו גם שאמבו. גמר: ראסל מול נטלי מול מיק. נטלי לוקחת. 

ציון: 8.