המסך המפוצל

הישרדות, עונה 19, פרק 10

הפרק שודר ביום חמישי, 19/11/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: okok4

פורסם: 20-11-2009
30 תגובות

ההתפרקות של גאלו היא מהמרשימות ביותר בתולדות הסדרה. בפעם הראשונה מתבצע איחוד של 12 מתמודדים עם יחס מדהים של 4:8 ושלושה פרקים אחרי, פואה-פואה, השבט השפוף והנחשל, חזר להוביל. היה פה שילוב של טיפשות (ההצבעה נגד אריק), מזל (ההדחה של קלי בעקבות מציאת האליל של ראסל) ותכנון אסטרטגי לקוי מאוד (ההדחה הנוכחית של לורה).

ודווקא הרעיון של מוניקה היה נחמד מאוד: היא תחבור לפואה-פואה ותשכנע אותם להצביע ביחד איתה נגד ג\'ון, אך בפועל היא ושיבטה ידיחו את נטלי (תוך הסתמכות על ההצבעה של שאמבו נגד לורה). קל ופשוט. הבעיה היא שהם תיכננו את הכל מאחורי הגב של ג\'ון; זה טוב ויפה לזמום מזימות, אמר ג\'ון, אבל למה על חשבוני? הפתרון שלו לסמטוחה היה די מבריק: הוא יצביע בסיבוב הראשון לנטלי (על מנת לבדוק שפואה-פואה עומדים במילתם לא להבציע נגדו) ואילו בסיבוב השני ידיח את לורה כפי שסוכם. וכך היה.

המהלך הזה התאפשר הודות לחוקי ההצבעה של המשחק, כאשר אני מוכרח להודות שבראש שלי היו עדיין החוקים הישנים (תיקו מוביל לאתגר. בעונות הראשונות תיקו הוביל לבדיקת היסטוריית הצבעות ומי שקיבל הכי הרבה הודח). האופציה השניה של ג\'ון, כאמור, היתה לגרור את כולם (מינוס נטלי ולורה) להגרלה, בה יש לו סיכוי של 1/8 לעוף (האם גם מיק במצב הזה היה מועמד להדחה למרות שיש לו חסינות? אני לא סגור על העניין הזה). אם בוחנים את ההשלכות של המהלך שלו, יכול להיות שהגרלה היתה מועילה לו יותר.

טרם ההצבעה הוא אמנם סגר עם ראסל שהבא בתור לעוף מהמשחק יהיה מפואה-פואה, אבל יש לי הרגשה שגם ג\'ון ידע שלהבטחה הזאת אין שום כיסוי. דייב, ברט ומוניקה הרי יודעים שהוא בגד והצביע נגד לורה. במצב הנוכחי, לראסל, ג\'ייסון, נטלי, מיק ושמבו אין שום אינטרס להשאיר אותו במשחק, הוא הרי אחד המתמודדים החזקים באתגרים (כאשר לרוב בשלב הזה אתגרי החסינות האישיים הופכים מסובכים ומורכבים יותר עם פאזלים וסיבולת) ומהווה סיכון לכולם. לאור בגידתו, אף אחד מגאלו לא יעשה מאמצים מיוחדים להשאירו בסביבה. בקיצור, אולי עדיף היה לו ללכת להגרלה ולקוות שלמישהו מפואה-פואה יהיה מזל רע...



מזל טוב לראסל על האיידול השלישי. ג\'ף כתב בבלוג שלו שמדהים שההפקה עושה שימוש באלילים מוחבאים (במחנה ומוחצה לו) כבר עונות רבות ואילו רק עכשיו למישהו נפל האסימון: ראסל הוא המתמודד הראשון שחשב להתחיל לחפש אותם מהרגע הראשון, סתם ככה, בלי רמזים ובלי כלום. בכל מיני מקומות צופים מתלוננים שכל העסק הזה כבר נראה חשוד מאוד אבל אני אישית לא חושב שיש חשש מוצדק. ההפקה האמריקאית בנתה לעצמה מוניטין אמין מאוד לאורך השנים ואין סיכוי שפתאום מתחילים ללחוש למתמודדים איפה לחפש.

מבחינת ראסל, יהיה חכם מאוד לקחת את שאמבו עד הסוף. המושבעים מגאלו לא מחבבים אותה והיכולות הרטוריות שלה מוגבלות מאוד. בנוגע לצלע השלישית לגמר זו כבר סוגיה מורכבת יותר שוודאי תושפע מהדינאמיקה והבגידות בפרקים הבאים. כמו שזה נראה כרגע, לנטלי יש סיכוי לא רע בכלל לתת לו פייט הגון. היא טובה מאוד באתגרים ונראה שאף אחד במשחק לא שונא אותה יותר מידי, לפחות נכון לעכשיו. אני מניח שראסל יבין את זה בשלב כלשהו ואחרי שחברי גאלו לשעבר יעופו אחד אחרי השני, גם יומה יגיע.

ציון: 9.5 

אני מצרף את פרק פנדורוסה של השבוע (CBS מחלקים רבע שעה של תוכנית לארבעה חלקים בשביל להכריח אותנו לצפות בהרבה פרסומות. שלא מופיעות באימבוד... הא):