המסך המפוצל

הישרדות, עונה 19, פרק 8

הפרק שודר ביום חמישי, 5/11/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: okok4

פורסם: 07-11-2009
5 תגובות

בשעה טובה הגיע האיחוד; \'פואה פואה\' ו\'גאלו\' הפכו \'אייגה\', הזדמנות מצויינת להתניע את העונה הזאת, שנדמה שבחציה הראשון היתה תקועה על ניוטרל. כמו ברוב הפרקים עד כה, הכוכב הגוץ של המסיבה, ראסל, עדיין על תקן מסמר הערב. בהחלטה תמוהה לחלוטין הוא מתחיל בסבב בריתות שכל אחת מהן נדמת מופרכת מקודמתה: תחילה הוא פונה ללורה, שמצידה מספיק הגונה להבהיר לו שוואלה, זה טוב ויפה שיש לו אליל אבל בתכלס הוא שפוט שלה אז שיצא מפוזת קובע הגורלות ומהר. נקסט. ראסל פונה למוניקה. נקסט. ראסל פונה לג\'ון, שדווקא מביע עניין. נחזור לזה עוד מעט.


עונה שלישית לאוזי

אתגר החסינות האישית היה מהחלטוריסטים ביותר בתולדות הסדרה, אתגר שלא מתבסס על כוח וגם לא על שכל, סתם מזל של חבטה ראשונה. משום מה החליטה ההפקה לחלק שתי חסינויות, אחת לגברים ואחת לנשים, כך שג\'ון קיבל אחת ולורה קיבלה אחת (למרות שהניקוד שלה - 4 - היה זהה לזה של ראסל, שיצא בידיים ריקות). למה? כובע. בדיעבד, החסינות של לורה היא שטרפה את התוכניות של ראסל ושאמבו להדיחה, מה שפתח את המשחק לשלל תרחישים, שאכן הגיעו בצרורות.

השליש האחרון של הפרק היה מהאינטנסיבים ביותר שזכורים לי בתולדות הסדרה, טור דה פורס של פיתולים ופיצולים. למי שאיבד כיוון, הנה תקציר העלילה: ראסל ושמבו רוצים להדיח את מוניקה, אבל יודעים שאין לתסריט הזה סיכוי ממשי. פתאום, דאוס אקס מוניקה, מחליט ג\'ון שגם לו ממש בא להעיף את מוניקה. הוא משכנע את אריק שזה הדבר הנכון לעשות. אריק ניגש לנטלי, ג\'ייסון ומיק ומספר להם על התוכנית (אך דורש שלא יערבו את ראסל על מנת שזה יחשוש מהדחה ויבזבז את האליל). ג\'ייסון לא קונה את הסיפור ומחליט להרוג את השליח, וזאת בעזרתה של נטלי, שחושפת בפני לורה וקלי (כן יש אחת כזו) את המזימה של אריק להעיף את מוניקה חברתם הטובה. המזימה, יש להזכיר, התחילה בכלל מג\'ון. הפרק לא כלל הנמקה להחלטה שלו, מה שכמובן מעלה ספקולציה של השמטת עריכה כלשהי. הניחוש שלי הוא שכמו שראסל הציעה ללורה את האליל תמורה מקום בפיינל-7, כך הוא גם נתן הצעה דומה לג\'ון, שהחליט שהקרבת מוניקה שווה את \'הבגידה\' בשבטו המקורי. הבנות זועמות ומובילות פוטש נגד אריק, ואנו זוכים למועצת שבט מותחת במיוחד שבסיומה בליינדסייד מושלם. 


who\'s Erik?
ובסוף היא הצביעה לג\'ייסון. נעל.

בתחילת העונה פרסמו כל מיני אתרים ברשת את רשימת מלוהקי ההפקה, ואם לצורך העניין נאמין לדיווחים, הרי שדייב וראסל הם המעריצים היחידים שנותרו. כל השאר לוהקו ברחוב/מסעדה/פאב של לסביות. זה אמנם לא נתון מעודד בכל הנוגע לאסטרטגייה העתידית במשחק - ואכן נדמה שראסל הוא היחיד שחושב מעבר לפרק הבא - אך מבחינת הדינמיקה של מערכות היחסים יש בהחלט פוטנציאל עתידי. עד כה התגבשו שלוש קבוצות מרכזיות: ראסל מנהיג את מיק וג\'ייסון; לורה מנהיגה את מוניקה, קלי ונטלי; ודייב מנהיג (פחות או יותר) את ברט, ג\'ון ושמבו, שבעצמה כרתה ברית צדדית עם ראסל. ברית כל-נשית נראת לי בלתי אפשרית בשלב הזה, לורה ושמבו שונאות אחת את השניה יותר מידי, אבל ברית הפוכה, בה הגברים יעיפו את הנשים, היא תרחיש מתקבל על הדעת. בכל אופן, מומלץ לא להספיד את העונה בשלב הזה, עוד יכול להיות מעניין.

ציון: 8.5