המסך המפוצל

דקסטר, עונה 4, פרק 5

הפרק \"Dirty Harry\" שודר ביום ראשון, 25/10/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 27-10-2009
18 תגובות

במרכז הפרק הזה, שהיווה המשך ישיר לפרק המצוין הקודם הן מבחינת האירועים והן מבחינת הרמה, עמדו ארבעה עניינים מרכזיים ועוד אחד משני. כל אחד ואחד מהם היה מרתק במישור שלו.


1. ריטה מגלה שדקסטר שיקר לה בנושא הדירה. מאוד אהבתי את העובדה שמצד אחד ריטה מגלה התחשבות במצב המיוחד שדקסטר נתון בו לאחר הירי באחותו, אבל מהצד השני היא עומדת על שלה ודורשת להבין מדוע הוא שיקר לה. גם העובדה שההסברים של דקסטר לא ממש משכנעים אותה, הופכת את העסק למעניין ומורכב, בפרט שגם דב עצמה מתעמתת איתו על השקר הזה.


2. דב מתפרקת לחלוטין לאחר מותו של לאנדי. בהקשר הזה, מעניין לראות את ההתנהגות של דקסטר. קודם כל, בשלב שעוד לא ברור אם אחותו תצא מזה, הוא מבין שהוא יהיה אבוד אם היא תמות (למרות נוכחותה של ריטה בחייו). בבית החולים הוא מפגין רגישות יוצאת דופן למצבה (סצנה נפלאה, בעיניי). דב עצמה בטוחה שזו אשמתה הבלעדית שהיא איבדה ברגע אחד שני גברים שאהבו אותה. ההתפרקות שלה בזרועותיו של דקסטר היתה תצוגת משחק מרגשת ועילאית נוספת של ג\'ניפר קרפנטר.




3. מי ירה בדב והרג את לאנדי? שאלה מעניינת. אם תשאלו את השוטרים, מדובר בזוג הנפלא ניקי וג\'וני. אם תשאלו את דקסטר, זהו רוצח הטריניטי. הטריניטי עצמו, אגב, צופה בדיווח בטלוויזיה, ונראה מופתע. מה שאומר שזה אכן ג\'וני, רוצח ה\"חופשה\". גם בגזרה הזאת, העסק עובד נהדר, כשתרגיל מבריק גורם לניקי לצאת נגד ג\'וני, לחסל אותו ולהיעצר. רוב הסיכויים שה\"נקמה\" שדקסטר רצה בה, הושגה. מה שמעניין, זה שהיא לא הושגה על ידו.


4. דקסטר נגד רוצח הטריניטי. קו עלילה פשוט מושלם. החל מהמעבר על הקלטות של לאנדי, דרך בחירת כלי הרצח הנכון עבור הרוצח, ה\"ראיון\" שהוא מקיים עם השומר בבניין המשרדים, וכלה בסצנת ה\"מרדף\" בבניין עצמו ואחר כך במכונית, רק כדי לגלות שהרוצח הוא בעצם כמוהו. רק בלי קוד, כנראה. ויש לו משפחה וילדים, מה שאוטומטית בולם את דקסטר רגע לפני שהוא מתכוון \"לשים אותו על השולחן\" שלו.


אפילו העניין המשני שבו עסק הפרק - יחסיהם של מריה ואנג\'ל והעובדה שהיא החליטה לדווח על מערכת היחסים ביניהם ומה שזה יגרום לקריירה של אנג\'ל - נעשה בצורה מעניינת הפעם. בעיקר בגלל הכעס המוצדק שלו עליה.


בסך הכל פרק מבריק בעיניי ואני כבר לא יכול לחכות לשלב הבא ביחסיהם של דקסטר ורוצח הטריניטי. ציון: 10.