המסך המפוצל

המשרד, עונה 6, פרק 6

הפרק \"The Lover\" שודר ביום חמישי, 22/10/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: איתן גשם

פורסם: 25-10-2009
9 תגובות

אחרי פרק חלש יחסית, הסדרה חזרה להפגיז בפרק נהדר במיוחד. אחרי פרק החתונה השאלה שהכי עניינה אותי היא \"כיצד יגיבו אנשי המשרד לרומן בין מייקל לבין האמא של פאם?\" והסדרה בהחלט סיפקה את הסחורה בעניין הזה.


תחילת הפרק כבר בישרה טובות בקטע ה\"טיזר\" המצוין, עם מייקל ושטיק ה\"עיוור\" שלו שהיה דבילי לחלוטין, אבל הלם את הדמות שלו באופן מושלם, ופאם שאומרת למצלמה \"טוב לחזור הביתה\" בספק אירוניה ספק רצינות (בעיקר אירוניה).


ההמשך היה אפילו טוב יותר. הגילוי של ג\'ים על הרומן והתגובה שלו אליו נעשו באופן מושלם, במיוחד הקללה שהוא פולט כשהוא מבין שמייקל לא עובד עליו (רגע פשוט אדיר) והדרך הילדותית שבה הוא מנסה לגרום לעניין פשוט להיעלם במקום להתמודד אתו. אגב, הגאונות של הכותבים באה לידי ביטוי במישור נוסף - השפעת התפקיד החדש על ג\'ים. שימו לב מה קורה כשטובי נכנס בדיוק באמצע הסצנה - ג\'ים צורח עליו ומעיף אותו מהחדר בסגנון מייקל-סקוטי טיפוסי. מעולה!


אבל זו היתה רק ההתחלה. הדרך שבה פאם גילתה על העניין והאופן האירוני שבו קרו הדברים כשדווקא היא זו שמתעקשת לגלות את המידע ולעודד את מייקל לא לוותר על הבחורה היו נפלאים, אבל השיא היה, כמובן, בתגובה של פאם לעסק שהיתה פשוט היסטרית! תרתי משמע! והמשחק של ג\'נה פישר היה נפלא.


הדבר שהכי מצא חן בעיני בהתנהגות של פאם היה הילדותיות שבה לעומת הבגרות (המאוד יחסית) שמייקל הפגין, שהגיעה לשיא בקטע שבו מייקל גוער בה שהיא צריכה להתנצל בפני אמא שלה ופאם עונה לו שהיא לא מוכנה ושהוא לא אבא שלה, שנראה בדיוק כמו קטע אבא (חורג) - בת מתבגרת קלאסי.


אבל העניין שהכי אהבתי בפרק היה התגובה הנדהמת של מייקל לתגובות של ג\'ים ובעיקר של פאם. מדהים לראות שלמרות הכל הוא עדיין סבור באמת ובתמים שפאם היא חברה שלו ושהאושר שלו חשוב לה \"יותר מהכל\", והוא פשוט לא מסוגל להבין למה היא כל כך נרעשת מהמחשבה שהוא יהיה אביה החורג, וממש נפגע מהעניין. מעניין היה לראות שדווקא בפרק הזה הוא התנהג (יחסית, יחסית) באופן רציונאלי והנימוקים שלו נשמעו הגיוניים לגמרי, כשדווקא פאם וג\'ים התנהגו כמו ילדים קטנים, למרות שמייקל לא יכול היה לעצור את עצמו ונגרר גם הוא לעניין פעם אחת (\"I Will Date Her HARDER\"! ענק!).


הסצנה האחרונה של ג\'ים ופאם היתה מקסימה, במיוחד הקטע שבו ג\'ים מסכים איתה פעמיים: גם על כך שאולי היא הגזימה, וגם על כך שהתגובה היתה מוצדקת. והאמת? שניהם צודקים. זו באמת היתה תגובה חסרת פרופורציה, אבל איך מישהו אחר היה מגיב אם הוא היה יודע שאמא שלו יוצאת עם מייקל סקוט? חוץ מזה, לפאם יש סיבות מקלות: ההורים שלה התגרשו לפני זמן לא רב, היא רק חזרה מירח דבש כיפי ויש את ההורמונים של ההריון וכל זה. בכל מקרה, יהיה מעניין לאן יילך קו העלילה הזה. אני לא יכול לחכות...


 


עלילת המשנה של דווייט וג\'ים היתה ממש במקום ונתנה קונטרה יפה לעלילה הראשית, וגם השתלבה בה באופן לא רע. כמובן שזה מאוד מתאים לדווייט לשתול מכשיר האזנה במסווה של מתנה, וכמובן שמאוד מתאים לג\'ים לעלות על זה ולהתעלל בו קצת, ומאוד אהבתי את העובדה שג\'ים השתמש ב\"עונש\" שהטיל על דווייט כדי לעודד את רוחה של פאם מעט, אבל עוד יותר מצאה חן בעיני סצנת הסיום עם דווייט והגילוי על כך שהוא שתל עוד מכשיר ומוכן להאזין ל-8 שעות של הקלטה כדי לנסות למצוא משהו על ג\'ים. העובדה שנתנו לו \"לנצח\" הפעם רק נותנת יותר \"בשר\" ליריבות שלו עם ג\'ים ונותנת קצת יותר נפח לדמות שלו, ועדיין, גם כשהוא מנצח הוא יוצא פסיכופט - פשוט נהדר.


חוץ מזה, כמו תמיד, גם הפעם היו הרגעים הקטנים והנפלאים שהופכים את חוויית הצפייה לכיפית כל כך - היריבות שנוצרת בין פאם לבין ארין על רקע העובדה שארין לוקחת את התפקיד שלה כמזכירה בצורה רצינית בהרבה מזו שפאם לקחה אותו (רעיון מעניין של הכותבים. נקווה שזה יתפתח בעתיד), המבט של סטנלי בחדר הישיבות כשמייקל מדבר על עצמו, ראיין ששוב יוצא מניאק במיוחד ועוד ועוד.


איזה כיף לראות שבינתיים הסדרה שומרת על רמה קריאטיבית גבוהה. רק שימשיכו כך! ציון: 10.