המסך המפוצל

דקסטר, עונה 4, פרק 4

הפרק \"Dex Takes a Holiday\" שודר ביום ראשון, 18/10/09. ספוילרים לפרק גם בתמונות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-10-2009
26 תגובות

האמת? לא האמנתי ש\"דקסטר\" עוד מסוגלת להפתיע אותי. טוב, זה שקר. אם אתם חובבי כדורגל, אתם מכירים אותם, את השחקנים הגדולים האלה, שגם אם לפעמים יש להם משחק לא טוב, אתם יודעים שאסור להחליף אותם, כי ברגע אחד, בהבלחה אחת של גאונות צרופה, הם מסוגלים להביא את הניצחון לקבוצה שלכם. \"דקסטר\", הסדרה, היא קצת כמו השחקנים הגדולים האלה. אחרי שתי עונות גדולות, הגיעה העונה השלישית ואכזבה, אבל גם בה היו כמה אירועים משובחים, כמה רגעים של אותה \"גאונות צרופה\", שהזכירו לי למה אני לא מחליף את ה\"שחקן\" הזה. שלושת הפרקים הראשונים של העונה הנוכחית היו קרובים יותר לפרקים החלשים של העונה הקודמת, וכבר חשבתי שאפשר להספיד את הסדרה, אבל אז הגיע הפרק הרביעי וטרף את הקלפים. אם תרצו, אותו שחקן כדורגל ש\"הציג משחק חלש\", ביצע מהלך אחד מדהים, וניצח את המשחק.


אני לא מדבר רק על הדקה האחרונה של הפרק, אליה אתייחס עוד מעט. לאורך כל הפרק, קו העלילה של דקסטר עצמו, היה מרתק בדיוק כמו בימים הכי גדולים של הסדרה. ה\"יריב הראוי\" שדקסטר חיפש נמצא בדמותה של זואי קרוגר, שוטרת מסורה שהצליחה להתחמק מהרצח של בעלה ובתה, באמצעות טווית שקר מתוחכם. המאבק בין דקסטר לזואי היה מצוין, כולל סצנה מופתית אחת בשירותים, וסצנה גדולה נוספת בביתו של דקסטר. גם הרגע שבו דקסטר מבין שהוא מעדיף שמשפחתו תגלה את האמת עליו(!) על פני האפשרות של איבוד משפחתו היה רגע מפתיע, גם לדמותו המורכבת של דקסטר וגם לי כצופה.


 


מבחינת קווי העלילה הנוספים של הפרק: היחסים של אנג\'ל ולגווארטה וההתייעצות של שניהם עם דקסטר היו נקודה חלשה בפרק. כך גם לגבי היחסים בין קווין והכתבת. אלו שני קווי עלילה משמימים, וככל שיעסקו בהם פחות, כך יהיה טוב יותר. בכל הנוגע לדב והבגידה הצפויה שלה עם לאנדי - לא כל כך אהבתי את ההתפתחות הזאת וקצת חבל לי שהכותבים הלכו על הכיוון הצפוי הזה.


שני דברים משמעותיים נוספים קרו בפרק: האחד, רוצח הטריניטי רואה מרחוק את לאנדי ומבין שעלו עליו. סצנת ההיתקלות ביניהם היתה נהדרת, כמו גם ההבנה של לאנדי שיש משהו חשוד בהתנהגות של אותו גבר מבוגר. הדבר השני הוא כמובן היריות לקראת סיום הפרק. דב ולאנדי נורים, סביר להניח שע\"י רוצח הטריניטי, ומשאירים אותנו מבלי שנדע אם הם מתים או חיים. דבר אחד בטוח - רוצח הטריניטי לא משחק משחקים. כלומר, הוא כן משחק משחקים, אבל רק את אלו שלו - למשל, להרוג מישהו רק אחרי שהוא הרביץ לו ולכן \"הוא הביא את זה על עצמו\". ברגע שמישהו מתקרב אליו או אל גילוי זהותו, הוא פועל בצורה מיידית לטרפוד הסכנה, גם אם זה מצריך רצח כפול לא מתוכנן מצידו.


בסך הכל, פרק מצוין, שמחזיר את הסדרה לימיה הגדולים. אני מאוד מקווה שזו לא תהיה הבלחה של גאונות חד-פעמית. ציון: 9.